Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Skrypty do 3ds max

<< < (71/92) > >>

Jeżyk:
Dzięki, problem z głowy choć nie przypominam sobie aby kilka textur się nałożyło czy coś w ten deseń.

P208:
Jeśli mogę zapytać, to mam pewien problem. Zrobiłem na szybko drzewko z ośmiu płaszczyzn, efekty na rysunku poniżej.
Pytania do znawców:
1) Czy trzeba robić dwa plane-y (drugi odwrócony o 180 stopni względem pierwszego), aby tekstura była widoczna z dwóch stron? Czy może jest jakaś inna technika?
2) Patrząc na krawędzie gałązek widać prześwity. Prawdopodobnie wynikają z pośrednich wartości w kanale alfa. Czy można się tego jakoś pozbyć czy kanał alfa musi mieć tylko dwa kolory (czarny/biały)?

matek123:

--- Cytat: P208 w 03 Maja 2013, 21:37:53 ---1) Czy trzeba robić dwa plane-y (drugi odwrócony o 180 stopni względem pierwszego), aby tekstura była widoczna z dwóch stron? Czy może jest jakaś inna technika?

--- Koniec cytatu ---
Tak.

adsim:

--- Cytat: P208 w 03 Maja 2013, 21:37:53 ---1) Czy trzeba robić dwa plane-y (drugi odwrócony o 180 stopni względem pierwszego), aby tekstura była widoczna z dwóch stron? Czy może jest jakaś inna technika?

--- Koniec cytatu ---
Drzewka do scenerii wstawia się poprzez użycie tree.inc

--- Cytat: P208 w 03 Maja 2013, 21:37:53 ---2) Patrząc na krawędzie gałązek widać prześwity. Prawdopodobnie wynikają z pośrednich wartości w kanale alfa. Czy można się tego jakoś pozbyć czy kanał alfa musi mieć tylko dwa kolory (czarny/biały)?

--- Koniec cytatu ---
Należy użyć odpowiedniego przedrostka @, lub # w nazwie tekstury (więcej informacji w dokumentacji exe od Ra). Zmniejszyć ilość półprzeźroczystości w teksturze też nie zaszkodzi.

Benek:
Bardzo by mi się przydało użycie opcji Mirror w 3ds Maxie. Jednak po jej użyciu, wszystkie płaszczyzny modeli są do góry nogami, pomimo tego że w podgladzie 3ds Maxa wszystko wygląda poprawnie. Jeden z użytkowników zasugerował, że jest to problem ze skryptem eksportującym model do t3d. Można to obejść używając opcji Symmetry, jednak jest ona bardziej czasochłonna, zwłaszcza jak w modelu ma znaczenie pozycja pivota.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod