Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Skrypty do 3ds max

(1/92) > >>

firleju:
Skrypty ISDRa: http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-skrypty.rar

Po paru dniach walki ze skrytpami 3ds max-a oddaję w wasze ręce poprawione skrytpy Q (?).

Proszę o uwagi co można by jeszcze dodać. Jeśli będę w stanie to postaram się coś zrobić z tym.

No i ofkoz zgłaszamy błędy. Nie miałem za bardzo czasu potestować po ostatnich zmianach.

Plik można znaleźć pod adresem http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/eu07_scripts_by_firleju.rar

Uwaga!!! Najnowszy update na serwerze po potwierdzeniu przez Krzyśka626.

Changelog:
ver. 04.01.2008
1. Dodanie nowego rozjazdu krzyzowego R190 w trzech wersjach podsypki
a) Dodano odpowiedni plik max
b) Dodano pliki w postaci bitmap do wrzucenia do katalogu texture
c) Dodano plik sterujacy do wrzucenia do katalogu scenery
2. Usunieto niepotrzebne pliki maxa.

ver. 25.11.2007
1. Usuniecie niepotrzebnego kodu z CreateTrack
2. Poprawki wprowadzone do narzedzia tworzenia drog
a) Poprawione zapisywanie parametrow
b) Design narzedzia podobny do tego od torow

ver. 19.11.2007
1. Dodano mozliwosc wstawiania rozjazdu krzyzowego do toru z ustawieniem czy w prawo czy w lewo

ver. 12.11.2007
1. Dodano mozliwosc wybierania tekstury torow z rozwijalnej listy
2. Poprawa dzialania funkcji wstawiania krzywej przejsciowej (liczenie pochylenia)

ver. 18.10.2007
1. Poprawiono blad w CreateTrack powodujacy niedopisywanie wartosci przechylki przy uzyciu funkcji
   "dodaj do poprzedniego"

ver. 14.10.2007
1. Dodano eksportowanie nazw podkatalogow dla bitmap z katalogu textures dla T3DExport
2. Male poprawki w wyswietlaniu dla CreateTrack
3. Eksportery scenerii uwzgledniaja podkatalog przy eksporcie nazwy tekstury

ver. 19.09.2007
1. Dodano mozliwosc wstawienia rozjazdu krzyzowego
2. Dodano wstawianie slupkow hektometrowych (do 99,9 km trasy)
3. Dodano takie ladne okienko postepu ladowania skrytpu

ver. 23.08.2007
1. Okno glowne
a) Takie male usprawnienie - gdy wchodzimy do jakiegos narzedzia to zwija sie roleta glowna - tym samym
   nie trzeba przewijac calego okna

ver. 16.08.2007

1. Narzedzie do torow
a) Dodano mozliwosc kladzenia lukow na wzniesieniach
b) Wprowadzono tworzenie lukow pionowych (zadnych naglych zalomow wiecej)
c) Przy tworzeniu krzywej przejsciowej jest automatycznie obliczane przechylenie na podstawie podanych
   wartosci dopuszczalnego przyspieszenia niezrownowazonego
d) Zmieniony wyglad okna ze wzgledu na to, zeby okno nie bylo takie dlugie
e) Jesli tworzony jest luk to skrypt automatycznie przelicza przechylenie na prawidlowe (aby sklad nie przechylal
   sie nie w ta strone, przynajmniej dobrze zrobione modele ;))

2. Narzedzie do osadzania drzew
a) Przerobiony troszke skrypt @Wasyla dodajacy przyciski do osadzania najczesciej uzywanych drzew
   (tzn wszystkich) ;)

3. Narzedzie do semaforow
a) Dodane przyciski do szybkiego osadzania wszystkich dostepnych semaforow (jesli to nie bedzie pasowac to usune)
   Narazie nie wyglada to za pieknie, ale jesli bedzie zapotrzebowanie na cos takiego to poprawie

4. Okno glowne
a) Poprawione szerokosci przyciskow (sztuk 1) i male poprawki w tlumaczeniu

5. Narzedzie do zwrotnic
a) Troszke przerobiony widok, mnie sie wydaje troszke bardziej intuicyjny
b) Dodane przyciski do osadzania zwrotnic (automatycznie dodaje podsypke)
c) Przycisk osadzania rozjazdu krzyzowego nie dziala jeszcze, ale kiedys bedzie
d) Poprawione tworzenie wpisow wlasciwosci, jesli chodzi o zapisywanie promieni
   (poprzednio wiekszosc zwrotnic miala promien 300m bez wzgledu na to jaka tworzylismy)


ver. 09.07.2004
Nowosci w porownaniu z wersja 2002:

1. nowe przyciski do osadzania roznych typow plikow .inc:
a) passive .inc (pliki tylko do wyswietlania, nazwa jest nazwa tekstury)
b) active .inc (pliki ktore maja w srodku zdefiniowane zdarzenia, wiec musza miec unikalna nazwe, np. ogr. predk.)
c) signal .inc (tak jak b. ale pomyslane specjalnie dla sygnalizatorow)
d) tree .inc (tak jak a. ale dedykowane plikom treesmall.inc, tree.inc oraz treebig.inc)
   rozne .inc oznaczane sa roznymi kolorami, rozmiar ikonki sygnalizatora jest dobrany tak,
   aby laltwo sie dostawialo do toru.
   Pasywne pliki .inc nie musza miec unikalnych nazw.

2. ulepszone narzedzie kreacji toru:
a) definicja nachylenia toru w promilach (dziala na razie tylko dla toru prostego, dla lukow jest tak jak bylo
   czyli nachylenie brane jest z normalizowanego wektora poprzedniego odcinka)
b) zmiana jednego parametru z trojki promienia/kata/dlugosci luku powoduje przeliczenie 2 pozostalych
   (bardzo wygodne przy ukladach torowych stacji, mozna wygenerowac luk przeciwny do zwrotnicy)

3. ulatwione tworzenie zwrotnicy:
   nie trzeba definiowac oddzielnie pliku .inc ze sterowaniem zwrotnika i tekstura podkladow,
   plik jest dolaczany automatycznie w user properties i potem eksporotwany.

4. zabepieczenie przed zdegenerowanymi trojkatami w .scn

5. delanuay mesh (triangulacja) dziala tylko na linie niezdefiniowane, drogi, rzeki
   oraz tory ktorych Environment jest zdefiniowany jako "flat",
   pozostale tory i zwrotnice nie sa brane pod uwage.

6. Add to Previous Track - wygodny guzik do dodawania toru do ostatnio utworzonego

7. siec trakcji elektrycznej:
a) guzik "wires" do tworzenia przesel sieci trakcyjnej oraz includowania slupow
   (w przypadku zalomow na luku slupy dodawane sa od razu automatycznie, w przypadku
   prostej po uzyciu narzedzia "zigzag").
b) guzik "gantry" do includowania bramek trakcyjnych o zmiennej dlugosci.
c) w przygotowaniu - podstacja trakcyjna (nazwa przewodu definiuje jego zrodlo mocy)

Bogumil.S:
Czy działają one pod Gmaxa?

Poscikk:
Te skrypty jak wiadomo są modyfikowane tak, aby nie powodować błędów w działaniu pod 3dsmax. Raczej nikt nie sprawdzał czy chodzą dobrze w gmaxie. Więc możesz pobrać te skrypty i sprawdzić i uzyskasz odpowiedź od razu.

firleju:
Nie sprawdzałem skryptów pod GMaxem, gdyż go nie posiadam. Może w przyszłości, gdy już wprowadzę wszystkie planowane zmiany. Chyba, że znajdzie się ktoś chętny popracowania nad kompatybilnością tego co wypuszczę.

Kipek von Chojna:
Hmm... Skrypt jest bardzo dobry. Nareszcie działa pochylenie (slope) na łuku. Tego było mi trzeba. Przyłączam się do propozycji Wasyla:
- dodać wstawianie anglika,
- drzewka "jednoprzyciskowe" również mogłyby być,
- gdzieś wsiorbało pojedyncze słupy, bo u mnie zigzag nie działa, poszczególne odcinki sieci, są od siebie odsunięte (przy zygzakowaniu), jakoś tak dziwnie to wygląda, ale być może się czepiam...

Jako, że nie potrafię rozgryźć co z czym się je, ktoś może zrobiłby te małe zmiany? Wasyl znasz się na tym?

Co jeszcze. Hmm... Nie działa mi delanuay... Coś sie krzaczy mimo że zamknięta linia terenu...

Z drogą podobny wałek jak u EU7_304.

Niedługo wrócę z czymś tam.. ;p

No to jak obiecałem tak, wróciłem.

http://rapidshare.com/files/47154869/Kipek.rar.html

Taki szkielet, mojej zabawy z kilkoma błędami co będę poprawiał. Trasa na razie fikcyjna, choć bazuje na realnej. Za 2. tygodnie będę wszystko dopiero odwzorowywał dokładnie (jak nagram trasę kamerą). Specjalna trasa tylko dla spalinówek. Proponuję uruchomić skład pospieszny, Ctrl+1 i autopilota, chyba, że ktoś chce sam się przejechać. Nie ma jeszcze terenu oraz nie są skończne stacje. Tory urywają się dosyć nagle, dlatego radzę uważać ;). Do następnej stacji węzłowej brakuje ok 10 km. Na razie tyle.

Skrypt o którym mowa w temacie + sugerowane zmiany i można działać cuda.

Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod