Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Skrypty do 3ds max
Rozi:
@ISDR.
Proszę o naprawienie skryptu "Create Static Model". W tym skrypcie są 3 okienka.
1. Wypisuje podkatalogi "models" (np. models\ip)
2. Wypisuje podkatalogi podkatalogów "models" (np. models\ip\kolejowe).
3. Wypisuje pliki znajdujące się w podkatalogu podkatalogów "models".
Jaki jest problem.
Jeżeli model znajduje się bezpośrednio w katalogu models, bądź w jednym z podkatalogów, nie wyświetla się. Musi się znajdować w podkatalogu podkatalogów models. Czyli model znajdujący się w models\bochnia się nie wyświetli, natomiast znajdujący się w models\ip\kolejowe tak.
szczawik:
Jest problem, nie spotkałem go wcześniej. Możliwe, że to od którejś z aktualizacji skryptów występuje ten błąd. Sprawdziłem na starszych wersjach, błąd nadal jest. Przy eksporcie modelu do .t3d występuje błąd z załącznika.
Dodane później:
Hmm, reinstaluję 3ds Max, może pomoże.
Rozi:
U mnie się exportuje bez problemu.
szczawik:
Niestety, reinstalacja nie pomogła. Zainstalowałem ponownie 3ds Max 8, dodałem skrypty (na wszelki wypadek te z podpisu ISDR'a). Stworzyłem boxa, dałem jakąś tam prostą teksturę. Zaznaczyłem i spróbowałem wyeksportować do .t3d . Żaden błąd się nie pojawił, jednak nie pojawił się też napis "done" w pasku na dole. Wrzuciłem model do MaSzyny wraz z teksturą, .inc'em , wstawiłem do scenerii. Rainsted nie sygnalizuje błędu, wykrywa .inc . Jednak przy uruchamianiu pojawia się znany błąd "does not exist" odnoszący się do stworzonego modelu. W 3ds Max dałem ponownie "Convert to editable Mesh" i ponownie wyeksportowałem. Co ciekawe, symulator się uruchomił. Zauważyłem, że nie został stworzony plik .e3d . Zaś w symulatorze, choć wykonałem oteksturowanego box'a, ujrzałem tylko jedną ścianę, zwykłego plane z teksturą. Czy ktoś wie, o co się rozchodzi?
PS W załączniku daję na wszelki wypadek ten plik .t3d .
Sawi:
@szczawik nie bardzo rozumiem po co instalujesz 3ds Maxa 8 skoro są przecież nowsze i skrypty na nich działają lepiej. Poza tym pamiętaj o usuwaniu rozszerzeń jawnych, bo w nowej PC ich nie ma, piszę o tym by potem nie było biadolenia.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej