Ankieta

Czy implementować PBRy z exe Jana do siebie?

Tak
62 (84.9%)
Nie
11 (15.1%)

Głosów w sumie: 73

Głosowanie skończone: 05 Marca 2025, 19:10:57

Autor Wątek:  siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój  (Przeczytany 41513 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robert357

  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 295
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #240 dnia: 21 Września 2025, 18:41:38 »
Żeby nie robić syfu w innym wątku - co do bindów. Propozycje są dwie.

1. Połączyć niektóre opcje klawiszy w zależności od typu przełącznika. Przykładowo przyciemnienie poprzez przełącznik jest obecnie pod Ctrl+L. Więc dla programatora byłoby to też Ctrl+L do pozycji następnej i L dla poprzedniej (styczniki dałoby się na jakiś inny klawisz, chociażby K). Tak samo można byłoby zrobić z odbierakami prądu i innymi podobnymi (obecnie programator ma przypisane oddzielne bindy, gdzie O i P mogłoby działać jako pozycja następna i poprzednia).

2. W moim odczuciu lepsze rozwiązanie - dodać możliwość przypisywania tych samych klawiszy do kilku opcji na raz. Lepsza, bo w razie czego zawsze można bindy zmienić, bez potrzeby przepisywania i zmieniania niczego w EXE. W taki sposób można sobie ustawić, przykładowo O i P dla indywidualnych przełączników jak i programatora. Dla zainteresowanych jak to by wyglądało w praktyce jest taka darmowa gierka War Thunder.
<3

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 547
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #241 dnia: 21 Września 2025, 18:48:42 »
ewentualnie myslalem nad keybind overrides w folderze pojazdu w razie potrzeby ale tu musialbym w kodzie sie zorientowac co i jak, a to napewno nie dzisiaj bo na sluzbe za godzine jade takze pozniej.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4449
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #242 dnia: 26 Września 2025, 19:50:23 »
Coś napewno robiliście z wczytywaniem scenerii. Wrzosy mi się ładują godzine czasu a na exe paczkowym paręnaście minut. Zauważam to też na scenerii to gdzie na starszym paczkowym exe lądowało się kilkanaście sekund a teraz przynajmniej 4 razy dłużej.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 547
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #243 dnia: 01 Października 2025, 10:40:45 »
Wiem, że w loaderze scenerii coś @Jan21 grzebał - jego pytaj. Ja tego tematu nie tykałem. Ogólnie z tego co wiem to tam coś z ładowaniem sbt było ruszane. Nie powinno to wpływać na szybkość ładowania samej scenerii w scn/scm.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4449
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #244 dnia: 01 Października 2025, 16:39:44 »
No takie odnoszę wrażenie jakby nie ladowało z sbt tylko bezpośrednio scn.
« Ostatnia zmiana: 02 Października 2025, 19:10:51 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 571
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1755
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #245 dnia: 01 Października 2025, 17:27:41 »
A nie jest tak, że po prostu generuje sbt na nowo? Stare SBTy nie są kompatybilne z nowymi exekami od momentu w którym pojawił się renderer eksperymentalny.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tor424

  • Wiadomości: 130
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #246 dnia: 02 Października 2025, 01:42:28 »
Czy jest szansa na naprawienie błędu z audio? Konkretnie chodzi o aktualizowanie wyjścia dźwięku. Jeśli podłączymy lub odłączymy słuchawki w trakcie uruchomionej symulacji to możemy pożegnać się z dźwiękiem i ratuje tylko uruchomienie od nowa.
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua, ASM i reverse engineering

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 547
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #247 dnia: 02 Października 2025, 07:49:52 »
Plan jest aby dać gdzieś możliwość zmiany wyjścia dźwięku podczas gry i dać osobne wyjście na radiotelefon.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4449
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #248 dnia: 03 Października 2025, 21:04:26 »
Od czego uzależnione jest prędkośc ładowania scenerii? Calkowo2 ładuje już 1,5h i nie załadowało.
Jak można to przyspieszyć?
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2025, 21:07:48 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 547
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #249 dnia: 03 Października 2025, 21:18:22 »
Zobaczyc czy masz sbt terenu. Chyba tylko to ma realny wplyw na czas ladowania. No i modele czy masz w e3d (szybsze ladowanie) czy t3d (wolniejsze)
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline robert357

  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 295
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #250 dnia: 03 Października 2025, 21:18:36 »
Czy załadowałeś scenerię chociaż raz? Czy w między czasie wrzucałeś jakieś poprawki do scenerii?
<3

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4449
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #251 dnia: 03 Października 2025, 21:21:11 »
Uruchamiam pierwszy raz na nowym exe. Byly wczesniej sbt generowane na exeku paczkowym ale chyba ich nie laduje tylko z scn wczytuje ponownie.
Czy da się to jakoś przyspieszyć? Czy muszę wrócić do starego exe.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2025, 21:26:29 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 547
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #252 dnia: 03 Października 2025, 21:43:36 »
Sbt wygenerowane przez paczkowe nie sa ladowane przez nowe - nawet zaleca sie usuniecie starych sbt i wygenerowanie ich od nowa ze wzgledu na zmiany w formacie.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4449
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #253 dnia: Dzisiaj o 09:29:40 »
Czyli rozumiem że niema sposobu na przyspieszenie ładowania? Tak jak pisałem calkowo2 ladowało mi się 1,5h i zrezygnowałem z dalszego czekania. To ciekawe ile czasu będzie ładować Galicję.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6458
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2425
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #254 dnia: Dzisiaj o 09:42:50 »
Jest sposób:
a) poprosić kogoś o sbt z nowego exe.
b) zrobić tak jak Jan napisał kiedyś o sposobie na przyśpieszenie: pora roku wiosna, skalowanie tekstur 512px.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4449
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #255 dnia: Dzisiaj o 19:04:37 »
Ok tak zrobię. Dzięki. Za wiele to nie przyspieszyło. Godzina minęła a sceneria ciągle się ładuje. Musicie do waszej paczki calosciowej dołączać sbt wszystkich dostępnych scenerii. Ciekawe ile czasu będzie wczytywać Kaliska.
A może komp za słaby do tego exeka.
Jakie są minimalne wymagania sprzętowe obecnie?
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 19:49:54 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 547
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #256 dnia: Dzisiaj o 20:08:55 »
napewno dobrze jakby byl to procesor wielordzeniowy. Do renderera nic sie nie zmienilo (pelnego), eksperymentalny ma wyzsze wymagania ale to jeszcze ustalane nie bylo. Gdzieś po glowie chodzilo mi cos takiego:

Minimalne wymagania:
  • OS: Windows 10 64-bit
  • CPU: 2-rdzeniowy procesor (np. Intel Core i3-2100 / AMD Athlon II X2)
  • RAM: 6 GB
  • GPU: karta graficzna z pełnym wsparciem OpenGL 3.3, min. 1 GB VRAM (np. GeForce GT 430 / Radeon HD 5570)
  • Dysk: 75 GB wolnego miejsca (HDD/SSD)

Zalecane wymagania:
(dla płynnej rozgrywki na wszystkich sceneriach, w tym najbardziej skomplikowanych)
  • OS: Windows 10/11 64-bit
  • CPU: 4-rdzeniowy procesor (np. Intel Core i5-6600 / AMD Ryzen 5 1600)
  • RAM: 16 GB
  • GPU: karta graficzna z pełnym wsparciem OpenGL 4.5 i/lub DirectX 12, min. 6 GB VRAM (np. GeForce GTX 1660 Ti / Radeon RX 5600)
  • Dysk: SSD, 75 GB wolnego miejsca (HDD/SSD)
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium