Ankieta

Czy implementować PBRy z exe Jana do siebie?

Tak
62 (84.9%)
Nie
11 (15.1%)

Głosów w sumie: 73

Głosowanie skończone: 05 Marca 2025, 19:10:57

Autor Wątek:  siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój  (Przeczytany 41234 razy)

Mati14335, Tobiasz i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline robert357

  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 295
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #240 dnia: 21 Września 2025, 18:41:38 »
Żeby nie robić syfu w innym wątku - co do bindów. Propozycje są dwie.

1. Połączyć niektóre opcje klawiszy w zależności od typu przełącznika. Przykładowo przyciemnienie poprzez przełącznik jest obecnie pod Ctrl+L. Więc dla programatora byłoby to też Ctrl+L do pozycji następnej i L dla poprzedniej (styczniki dałoby się na jakiś inny klawisz, chociażby K). Tak samo można byłoby zrobić z odbierakami prądu i innymi podobnymi (obecnie programator ma przypisane oddzielne bindy, gdzie O i P mogłoby działać jako pozycja następna i poprzednia).

2. W moim odczuciu lepsze rozwiązanie - dodać możliwość przypisywania tych samych klawiszy do kilku opcji na raz. Lepsza, bo w razie czego zawsze można bindy zmienić, bez potrzeby przepisywania i zmieniania niczego w EXE. W taki sposób można sobie ustawić, przykładowo O i P dla indywidualnych przełączników jak i programatora. Dla zainteresowanych jak to by wyglądało w praktyce jest taka darmowa gierka War Thunder.
<3

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 546
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #241 dnia: 21 Września 2025, 18:48:42 »
ewentualnie myslalem nad keybind overrides w folderze pojazdu w razie potrzeby ale tu musialbym w kodzie sie zorientowac co i jak, a to napewno nie dzisiaj bo na sluzbe za godzine jade takze pozniej.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #242 dnia: 26 Września 2025, 19:50:23 »
Coś napewno robiliście z wczytywaniem scenerii. Wrzosy mi się ładują godzine czasu a na exe paczkowym paręnaście minut. Zauważam to też na scenerii to gdzie na starszym paczkowym exe lądowało się kilkanaście sekund a teraz przynajmniej 4 razy dłużej.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 546
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #243 dnia: 01 Października 2025, 10:40:45 »
Wiem, że w loaderze scenerii coś @Jan21 grzebał - jego pytaj. Ja tego tematu nie tykałem. Ogólnie z tego co wiem to tam coś z ładowaniem sbt było ruszane. Nie powinno to wpływać na szybkość ładowania samej scenerii w scn/scm.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #244 dnia: 01 Października 2025, 16:39:44 »
No takie odnoszę wrażenie jakby nie ladowało z sbt tylko bezpośrednio scn.
« Ostatnia zmiana: 02 Października 2025, 19:10:51 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 569
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1754
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #245 dnia: 01 Października 2025, 17:27:41 »
A nie jest tak, że po prostu generuje sbt na nowo? Stare SBTy nie są kompatybilne z nowymi exekami od momentu w którym pojawił się renderer eksperymentalny.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tor424

  • Wiadomości: 130
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #246 dnia: 02 Października 2025, 01:42:28 »
Czy jest szansa na naprawienie błędu z audio? Konkretnie chodzi o aktualizowanie wyjścia dźwięku. Jeśli podłączymy lub odłączymy słuchawki w trakcie uruchomionej symulacji to możemy pożegnać się z dźwiękiem i ratuje tylko uruchomienie od nowa.
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua, ASM i reverse engineering

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 546
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #247 dnia: 02 Października 2025, 07:49:52 »
Plan jest aby dać gdzieś możliwość zmiany wyjścia dźwięku podczas gry i dać osobne wyjście na radiotelefon.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #248 dnia: 03 Października 2025, 21:04:26 »
Od czego uzależnione jest prędkośc ładowania scenerii? Calkowo2 ładuje już 1,5h i nie załadowało.
Jak można to przyspieszyć?
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2025, 21:07:48 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 546
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #249 dnia: 03 Października 2025, 21:18:22 »
Zobaczyc czy masz sbt terenu. Chyba tylko to ma realny wplyw na czas ladowania. No i modele czy masz w e3d (szybsze ladowanie) czy t3d (wolniejsze)
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline robert357

  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 295
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #250 dnia: 03 Października 2025, 21:18:36 »
Czy załadowałeś scenerię chociaż raz? Czy w między czasie wrzucałeś jakieś poprawki do scenerii?
<3

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #251 dnia: 03 Października 2025, 21:21:11 »
Uruchamiam pierwszy raz na nowym exe. Byly wczesniej sbt generowane na exeku paczkowym ale chyba ich nie laduje tylko z scn wczytuje ponownie.
Czy da się to jakoś przyspieszyć? Czy muszę wrócić do starego exe.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2025, 21:26:29 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Hirek

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 546
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #252 dnia: 03 Października 2025, 21:43:36 »
Sbt wygenerowane przez paczkowe nie sa ladowane przez nowe - nawet zaleca sie usuniecie starych sbt i wygenerowanie ich od nowa ze wzgledu na zmiany w formacie.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
Wydział repozytorium

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 354
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #253 dnia: Dzisiaj o 09:29:40 »
Czyli rozumiem że niema sposobu na przyspieszenie ładowania? Tak jak pisałem calkowo2 ladowało mi się 1,5h i zrezygnowałem z dalszego czekania. To ciekawe ile czasu będzie ładować Galicję.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6457
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2425
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #254 dnia: Dzisiaj o 09:42:50 »
Jest sposób:
a) poprosić kogoś o sbt z nowego exe.
b) zrobić tak jak Jan napisał kiedyś o sposobie na przyśpieszenie: pora roku wiosna, skalowanie tekstur 512px.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.