Autor Wątek:  Ortofotomapa w 3DS Max  (Przeczytany 13614 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline mejvist

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 12:41:02 »
Witam,
zacząłem się bawić w tworzenie realistycznej scenerii (fragment linii D29-107) :)
O ile stworzenie realistycznie odwzorowanego torowiska w Rainsted na podstawie ortofotomapy z Geoportalu jest możliwe, to niestety nie natknąłem się na takie rozwiązanie w 3DSie.
Nie za bardzo "ogarniam" Rainsted - jest dla mnie niezrozumiały i niewygodny w użytku. Jak dotąd powierzchownie zrozumiałem tworzenie w 3DS - tworzy się wygodnie i wszystko jest dla mnie bardziej zrozumiałe :) Stąd moje pytanie : Czy można wstawić zdjęcia z Geoportalu do 3DS, zachowując skalę itp. - tak jak to jest zrobione w Rainsted ?


Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Lipca 2018, 12:47:12 »
Polecam pobrać mapy przez rainsted, w 3dsie zrobić siatkę o boku kafelka mapy i normalnie zmapować je kawałkami mapy. Podkładki w maksie jako podkładki łapią tylko jedną bitmapę na rzutnię o ile wiem.
Z torami jednak przemógłbym się w rainstedzie. Max jest wygodniejszy, ale do budowy makiety. Rainsted ma wbudowane narzędzia do trzymania kątów, korekcji szablonów, wyliczania łuków, co w maksie musisz wszystko robić na kartce i wprowadzać w parametry krzywych.
Mój kanał youtube

Offline mejvist

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Lipca 2018, 12:56:26 »
"Kafelki" fragmentu trasy, który mnie interesuje mam już pobrane :) Zobaczę jak to będzie wyglądało w 3ds i zdecyduję w czym będzie się to lepiej "robiło"

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Lipca 2018, 13:48:30 »
Ja robiłem z kafelkami z satelity. Jedną stację zrobiłem idealnie. Szlak mi wyszedł jak torowiska na Górnym Śląsku.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Lipca 2018, 14:41:52 »
Ewentualnie w 3ds można bez pomocy Rainsteda:
• screeny mapy satelity
• każdy kolejny screen ma mieć wspólny punkt na skraju (kazda mapa w tej samej skali to oczywiście:) )
• nałożenie tego na plane w 3ds
• połączenie kolejnych plane wg pkt. wspólnych
• skalowanie całości: połączone wg punktów plane złączyć w grupę (prostsze skalowanie całości), znaleźć jakieś pkt na skrajnych fragmentach, zmierzyć odległość w satelicie jaka ma być i wg tej wartości wyskalować całą grupę wg tych punktów
• gotowe
Plusy, bo można pobrać różne mapy czy to z google, czy geoportalu, obojętna skala (przydaje się bo czasem sa w lepszej jakości w 1 lub 2 miejscu). Minusy są takie że łączenie może chwilkę trwać ale to naprawdę chwilka. Ogólne błędy odległości są kontrolowane przez to że wybiera sie skrajne fragmenty więc dany fragment i tak w całości bardzo dobrze trzyma wymiar.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2018, 14:44:53 wysłana przez dymus »

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Lipca 2018, 15:06:57 »
Będzie niedokładnie. Lepiej już wziąć (z Rainsted'a) (lub samemu pobrać) kafelki z Geoportalu i na plane nakładać, gdzie każdemu plane można dać dokładne wymiary. "Na oko" to krzywo wyjdzie.
Do Blendera jest addon do pobierania zwymiarowanych map. Nie wiem czy jest coś takiego do 3dsa.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2018, 15:08:15 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Lipca 2018, 15:11:07 »
Kafelki bardzo ładnie się robi. Kopiuj wklej i leci się przebieg szlaku.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mejvist

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Lipca 2018, 16:03:04 »
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :)

Czyli :
1.  Tworzymy plane o wymiarach takich jak "kafelek" pobrany przez Rainsted z Geoportalu
2. Mapujemy plane kafelkiem
3. Tworzymy następne plane i łączymy wierzchołkami/bokami z poprzednimi itp.

Będzie to dość mozolna praca, choć można by napisać odpowiedni skrypt - niestety ja tego nie potrafię...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Lipca 2018, 16:07:49 »
Ja zrobiłem tak. Duże kafelki na mapę 1000x1000m. Zrobiłem grupę 100 plane100x100m. Zgrupowałem te małe i po współrzędnych kopiowałem taką grupę o 1000m w górę i w prawo. Współrzędne wklepuj z klawiatury. później poszczególne kafelki rozgrupowywałem, układałem, ale najgorsze to położenie ładnie torów, żeby odpowiadały mapie i nie było krzywo położonych.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mejvist

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Lipca 2018, 19:25:09 »
Oto co udało mi się zrobić :


Są to 4 plane 100m x 100m oteksturowane "kafelkami" z Rainsted. Jak dla mnie całość wygląda bardzo dobrze jak na 5 min pracy :)
Jedyną wadą jest to, że przy znacznym zbliżeniu widać łączenia "plejnów" Jakieś pomysły/sugestie ?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Lipca 2018, 20:06:28 »
Pierwszy plane rysujesz. Ustawiasz 100x100 i ustawiasz w współrzędne 50 50 -10*. *wysokość dowolna mniejsza od 0. Bierzesz narzędzie przesuwania (ze wciśniętym shiftem delikatnie klikasz i przesuwasz), na koniec podajesz we współrzędnych x y wielokrotność 50. (-50 lub150) i tak dalej.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2018, 20:58:05 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Lipca 2019, 00:09:35 »
Na jaką skalę ustawialiście w rainstedzie podczas pobierania kafelków? ;)
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2020, 17:18:21 wysłana przez gg »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Kwietnia 2020, 18:03:49 »
Najpierw pobierasz sobie mapę, a później przy torach najbardziej dokładną. Są 2 rozdzielczości kafli ortofotomap. Jedna o rozmiarze kafla mapy, a ta druga 100x100m.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.