Autor Wątek:  Preset eksportu z substance paintera  (Przeczytany 5530 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Preset eksportu z substance paintera
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 20:19:25 »
Preset pozwalający wyeksportować tekstury z programu Substance Painter do formatów maszynowych. Należy wkleić do:
Users\user\Documents\Substance Painter\shelf\export-presets\
Projekt musi być w formacie normal openGL, PBR metalic-roughness. Przy eksporcie zostanie skonwertowany do maszynowego phong spec-gloss z wszystkimi mapami w odpowiednich kanałach. Kanał B normalmapy trzeba odwrócić. Mamy depth a SP eksportuje tylko height.
Zazwyczaj konieczne jest pobawienie się krzywymi w kanałach reflection, specular, glossines i/lub mnożnikami zwiększającymi zakres w materiale.

14.07.2020: Plik zaktualizowany o zapisywanie nazwy materiału w prefiksie tekstury.

Film z eksportem i obróbką wyniku:
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2021, 18:01:53 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Preset eksportu z substance paintera
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maja 2020, 10:22:54 »
Chciałem poinformować że nie na potrzeby robienia żadnych konwersji z roughness do gloss itp. W zakładce Textureset Settings można dodać kanały diffuse, specular i gloss. Natomiast przy malowaniu trzeba w SP wybrać jeszcze odpowiedni shader w Shader Settings (pbr spec-gloss)
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2020, 10:23:55 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Preset eksportu z substance paintera
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maja 2020, 12:52:13 »
Wiem, ale substance w ustawieniu spec-gloss to jest skrajna bieda. Nic z domyślnych materiałów ani substance share'a nie załapie. To można sobie równie dobrze w blenderze malować.
Mój kanał youtube