Szanowny Użytkowniku,zanim wyślesz wiadomość z prośbą o pomoc, zapoznaj się z
plikiem informacyjnym readme.html* i poszukaj w nim rozwiązania swojego problemu. Jeżeli nie znalazłeś tam wyjaśnienia upewnij się, czy Twoja wiadomość zawiera następujące treści:
- wersja symulatora (obecnie za wersję symulatora uznajemy wersję ze strony https://eu07.pl/pobierz/) oraz czy dokonywałeś w nim jakichś modyfikacji (jeżeli tak, to jakich?);
- wersja używanego pliku eu07.exe - do sprawdzenia we właściwościach pliku, zakładka Wersja;
- dokładny opis problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje itd.);
- informacja o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
- plik log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był);
- plik errors.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; plik errors.txt znajduje się w katalogu głównym symulatora. Nie ma obowiązku załączania tego pliku, jeżeli się on nie wygenerował - świadczy to o tym, że symulacja przebiegła bez poważnych błędów.
- ! w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
- plik $.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
- ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o regulaminowym umieszczaniu screenów).
oraz dodatkowo - czy Twoja wiadomość jest poprawna ortograficznie i stylistycznie. Wiadomości zawierające rażące błędy będą natychmiastowo usuwane.
Równocześnie sprawdź, czy temat Twojej wiadomości zawiera skróconą formę opisu problemu. Nie pisz "
HEEEEEEELP" albo "
POMOCYYYYYY". Miej szacunek dla ludzi. Skoro piszesz w dziale
POMOC DORAŹNA to znaczy, że właśnie masz problem i oczekujesz pomocy. No chyba, że piszesz po to, żeby się pochwalić posiadaniem kota/rybki/psa (niepotrzebne skreślić), ale w takim razie czemu zaśmiecasz forum?
Przykładowy temat wiadomości:
Brak S1 w Jelitkowielub:
Nie przyjeżdża nic z przeciwka w Wielkim Kacu.Przykład
NIEPOPRAWNEJ wiadomości:
Heja, pomuszcie, bo nie wiem, odpalam ale nie khce działać....
Przykład
POPRAWNEJ wiadomości:
Witam. Mam problem z niewyświetlaniem się sygnału zezwalającego na jazdę na semaforze podczas wyjazdu ze stacji początkowej.
Trasa - Trasa_przykładowa
Symulator - wersja unofficial 16072004
System - Windows XP, Duron 800, 1GB ram, karta graficzna nvidia GF2 MX400, sterowniki 53.03 referencyjne
Log w załączniku.
Brak informacji wymienionych na początku może skutkować od znacznego wydłużenia czasu udzielenia pomocy, po jej kompletny brak z usunięciem wiadomości włącznie.
I jeszcze jedna sprawa.
Zanim naciśniesz "WYŚLIJ" zapytaj sam siebie:
Czy użyłem przycisku SZUKAJ, który jest na górze strony?
Jeżeli odpowiedź brzmi:
Tak, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem
oraz zawarłeś w swej wiadomości wyszczególnione powyżej punkty, to śmiało, naciskaj "Wyślij" :)
Jeżeli jednak odpowiedź brzmi:
Nie, po co mam się męczyć szukaniem jak zaraz jakiś frajer za mnie całą robotę odwali...
to dobrze się zastanów, czy przypadkiem sam nie zostaniesz frajerem myśląc, że wszyscy wszystko zrobią za Ciebie....
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia lub nieczytelne,
będą przenoszone na bocznicę.
* - plik informacyjny
readme.html znajduje się w katalogu głównym Symulatora. Jeżeli go nie masz, to prawdopodobnie nie masz najnowszej wersji MaSzyny. Możesz ją pobrać
stąd.
29.04.2017 - dodany punkt 6. dot. errors.txt | @macius5991