Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1375896 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2820 dnia: 31 Grudnia 2019, 22:38:22 »
Cześć. Wiem, że trafi to do działu "koncert życzeń", ale mam do kolegi @tmj jedną małą prośbę. Chodzi o dodanie do EXE czterech dźwięków - pompy paliwa, pompy wody, podgrzewacza wody i zaworu bezpieczeństwa sprężarki (charakterystyczne syknięcie co jakiś czas na Fiacie albo Stonce). Jak kiedyś tam była by wolna chwilka to można by je było do EXE wsadzić, bo troszkę ich brakuje przy uruchamianiu zimnej lokomotywy ;) Z góry dziękuję i dalszego tak szybkiego rozwoju EXE w 2020 :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2821 dnia: 31 Grudnia 2019, 22:40:16 »
zaworu bezpieczeństwa sprężarki
A to nie jest zawór biegu luzem?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2822 dnia: 31 Grudnia 2019, 22:51:25 »
Chodzi o dodanie do EXE czterech dźwięków - pompy paliwa, pompy wody, podgrzewacza wody i zaworu bezpieczeństwa sprężarki (charakterystyczne syknięcie co jakiś czas na Fiacie albo Stonce).
Sykniecie zaworu sprezarki jest definiowane w .mmd jako dzwiek relay: Stonka ma go w Szamynie nawet podpiety i co jakis czas sobie syczy.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2823 dnia: 31 Grudnia 2019, 23:39:55 »
Dźwięk pompy paliwa też jest -> oilpump w mmd

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2824 dnia: 01 Stycznia 2020, 00:20:30 »
A kto Cię uczył angielskiego? ;) OIL =/= paliwo...

A to temu "relay" mi nie działało jak używałem go jako inną definicję dźwięku w spalinowozach...;)
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2020, 00:22:22 wysłana przez Kacu »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2825 dnia: 01 Stycznia 2020, 00:32:38 »
No, dzwiek pompy paliwa rzeczywiscie czeka na dodanie, na razie mamy tylko dzwiek dla pompy oleju ;>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodane impulsowe przyciski kontroli stanu baterii, batteryon_sw: oraz batteryoff_sw:

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania roznych wartosci parametrow MinCP oraz MaxCP w pojezdzie ze sprezarka napedzana przez silnik spalinowy, po nabiciu cisnienia do wartosci MaxCP powietrze zostaje upuszczone do poziomu MinCP (zamiast na sztywno o 20% jak ma to miejsce w przypadku gdy wartosci MinCP oraz MaxCP sa rowne)

- dobra zmiana, smuga oswietlenia na silniku szaderowym generowana jest na podstawie stanu poszczegolnych reflektorow; dodatkowo powinna nieco lepiej oswietlac pobliskie sprzegi

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2826 dnia: 01 Stycznia 2020, 01:04:15 »
A kto Cię uczył angielskiego? ;)
Sylwester :D

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania roznych wartosci parametrow MinCP oraz MaxCP w pojezdzie ze sprezarka napedzana przez silnik spalinowy, po nabiciu cisnienia do wartosci MaxCP powietrze zostaje upuszczone do poziomu MinCP (zamiast na sztywno o 20% jak ma to miejsce w przypadku gdy wartosci
Jeny, a dumałem z 15 minut na podstawie jakich ustawień spuszcza powietrze... BTW, jak ktoś zna wartości przekroju wylotowego zaworu bezpieczeństwa zbiornika głównego (l/m) do SU45 albo SM42 to prośba o pochwalenie się tą wiedzą. Poprawiłem fizykę aby nie rozsadziło zbiornika, ale ustawienia EVArea są jakby to powiedzieć... z powietrza ;)
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2020, 01:08:47 wysłana przez mareczek »

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2827 dnia: 01 Stycznia 2020, 08:21:23 »
Tylko pamiętajmy cały czas, że zawór biegu luzem a zawór bezpieczeństwa to dwie różne sprawy. Zawór biegu luzem na SU45 czy SM42 nie upuszcza powietrza z ZG - on łączy sprężarkę z atmosferą, wskutek czego nie pompuje ona dalej ZG. Z punktu widzenia zbiornika i reszty układu jest to analogiczne do wyłączenia sprężarek z napędem elektrycznym. Zawór zamyka się, gdy ciśnienie w ZG spadnie poniżej ustalonego progu, i wtedy zbiornik jest ponownie napełniany.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2828 dnia: 01 Stycznia 2020, 09:05:46 »
To w takim razie skąd ten charakterystyczny syk?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2829 dnia: 01 Stycznia 2020, 10:32:08 »
W pesobusach przy przejściu sprężarki na pracę luzem są dwa ogłosy:
1) jednorazowe i głośne wypuszczenie powietrza z przewodów wysokiego ciśnienia (między sprężarką a zbiornikiem głównym),
2) ciągły i cichy szum powietrza, które cały czas jest wypuszczane ze sprężarki do atmosfery.
Gdy sprężarka zaczyna na powrót tłoczyć powietrze do zbiornika głównego, to odgłos numer 2 zanika. W lokomotywach jest podobnie, tylko z uwagi na fakt, że silnik głośniej pracuje, a wylot powietrza może być do maszynowni lub przy silniku (a nie przy jednym z wózków jak w szynobusie), nie słychać ogłosu numer 2.
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2020, 10:33:43 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2830 dnia: 01 Stycznia 2020, 10:41:47 »
Tak jak w Jelczach 120?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2831 dnia: 01 Stycznia 2020, 10:46:01 »
To w takim razie upust powietrza nie powinien być widoczny na manometrze ZG a jedynie słyszalny. Czyli po prostu w EXE dźwięk "relay" pod zawór przełączający sprężarkę pomiędzy układem a atmosferą. Można by też dźwięk życzenia zrobić i zaimplementować go w maszynowni gdzieś obok sprężarki. Często podczas pracy silnika szczególnie rozgrzewając lokomotywę chodzimy po maszynowni a takie dźwięki to dodatkowe smaczki. Potem sprężarka powinna pracować, ale nie pompować aż ciśnienie spadnie do 7,3. Celowo piszę pracować, bo jest dźwięk pod nią podpięty w maszynowni w moim Fiacie. Potem normalne pompowanie i w kółko.
Coś w ten deseń, co nie?

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2832 dnia: 01 Stycznia 2020, 13:14:12 »
Ja rozumiem że sprężarka pompuje do wymaganych powiedzmy 8 - 8,5, po czym w przypadku zaworu luzem, powietrze ze sprężarki idzie od razu do atmosfery zamiast do zbiornika. Jak spadnie do tych 7 - 7,3 to wtedy zawór się zamyka, a powietrze jest znowu pompowane do zbiornika.

W przypadku zaworu bezpieczeństwa powietrze ze sprężarki idzie zawsze do zbiornika, a po prostu jest mocny upust od maksymalnej wartości do jakiegoś tam stanu minimalnego.

W takim razie, czemu występują oba przypadki? Zawór biegu luzem ma tak mały prześwit, że mimo wszystko sprężarka pompuje więcej niż zawór luzem jest w stanie spuścić? Czy jest to też zależne od obrotów silnika, czyli większe obroty, to szybsza praca sprężarki, więc na wysokich obrotach pompuje więcej niż zawór luzem jest w stanie na bieżąco spuszczać i wtedy też przy poziomie maksymalnym odzywa się zawór bezpieczeństwa?
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2020, 13:17:52 wysłana przez mareczek »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2833 dnia: 01 Stycznia 2020, 13:46:41 »
W szynobusach wyprowadzenie przewodu pneumatycznego od zaworu biegu luzem sprężarki jest z daleka od powerpacka (po przeciwnej stronie co silnik). Dodatkowo na początku tego przewodu mamy ciśnienie znamionowe sprężarki, a na końcu ciśnienie atmosferyczne. Po prostu jest to szum powietrza, które przez zawór biegu luzem uchodzi do atmosfery.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2834 dnia: 01 Stycznia 2020, 13:47:17 »
To w takim razie upust powietrza nie powinien być widoczny na manometrze ZG a jedynie słyszalny. Czyli po prostu w EXE dźwięk "relay" pod zawór przełączający sprężarkę pomiędzy układem a atmosferą. Można by też dźwięk życzenia zrobić i zaimplementować go w maszynowni gdzieś obok sprężarki. Często podczas pracy silnika szczególnie rozgrzewając lokomotywę chodzimy po maszynowni a takie dźwięki to dodatkowe smaczki. Potem sprężarka powinna pracować, ale nie pompować aż ciśnienie spadnie do 7,3. Celowo piszę pracować, bo jest dźwięk pod nią podpięty w maszynowni w moim Fiacie. Potem normalne pompowanie i w kółko.
Coś w ten deseń, co nie?

Dokładnie tak jak piszesz. Dodatkowo z tym dźwiękiem pracy sprężarki na SU45 jest trochę podobnie, jak z dźwiękami przekładni podczas jazdy - słychać go głównie "pod obciążeniem". Dlatego w moich trainzowych fiatach on jest powiązany ze stanem zaworu biegu luzem - jak sprężarka jest "wyłączona", to wyłączam ten dźwięk, bo na luzie pracuje duuużo ciszej.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2835 dnia: 01 Stycznia 2020, 14:14:12 »
Pytanie o EZEty. W Acatusach i Impulsach sprężarki mają osuszacz, który co jakiś czas robi zrzut skroplin wody na zewnątrz pojazdu.
W ramach koncertu życzeń, może warto o tym pomyśleć w podobnym kontekście co sprężarki w SP/U45?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2836 dnia: 01 Stycznia 2020, 14:42:41 »
Adamie a powiedz mi, słychać ją w kabinie A podczas pracy? Raczej z dwoma głośnościami będzie ciężko.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 607
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1172
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2837 dnia: 01 Stycznia 2020, 14:47:31 »
A jak juz temat sprezarek, to np ET21 czy Skody maja zalaczane sprezarki A i B z osobnego hebla.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2838 dnia: 01 Stycznia 2020, 16:32:16 »
Adamie a powiedz mi, słychać ją w kabinie A podczas pracy? Raczej z dwoma głośnościami będzie ciężko.

Tak, podczas pracy (tzn. jak pompuje) słychać w kabinie A. Na luzie praktycznie nie słychać bo reszta maszyn (silnik, wentylatory) zagłusza. Także ja też nie bawię się w różne głośności, tylko po prostu włączam i wyłączam.
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2020, 16:33:24 wysłana przez adamst »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2839 dnia: 01 Stycznia 2020, 16:41:51 »
No to już wiem jak zrobić. Coś pośredniego, delikatnie słyszalna non stop będzie ok. Zobaczę tylko czy da się zrobić modulowany dźwięk wraz z obrotami. Mam robotę na wieczór ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2840 dnia: 01 Stycznia 2020, 19:05:51 »
A jak juz temat sprezarek, to np ET21 czy Skody maja zalaczane sprezarki A i B z osobnego hebla.
Mamy po jednej sprezarce na pojazd bo wszystko jest siudemkom, wiec na razie bez szans ;/

W dzisiejszym noworocznym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki powinny byc generowane dopiero po pelnym rozpoczeciu symulacji

- szamyna stawia na jakosc, szaderowa smuga zblizona jest bardziej do typowych reflektorow w pojazdach pekape, tzn. niemal bezuzyteczna

- w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga dzwiekow:
fuelpump: // dzwiek pracujacej pompy paliwa
waterpump: // dzwiek pracujacej pompy wody
waterheater: // dzwiek pracujacej grzalki wody

- funkcjonalnosc, zachowanie sprezarki spietej z silnikiem spalinowym moze byc skonfigurowane przy pomocy przelacznika CompressorTankValve w sekcji Brake pliku .fiz. Standardowo parametr ten ma wartosc No ktore oznacza ze po przekroczeniu dopuszczalnego cisnienia powietrze ze sprezarki kierowane jest do atmosfery, dopoki cisnienie w zbiorniku nie spadnie do minimalnego dopuszczalnego poziomu. W przypadku ustawienia parametru na Yes czesc powietrza upuszczana jest ze zbiornika natychmiastowo. W obu przypadkach przekroczenie cisnienia maksymalnego generuje odtworzenie dzwieku relay:

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2841 dnia: 01 Stycznia 2020, 23:08:23 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2842 dnia: 01 Stycznia 2020, 23:21:41 »
Chodzi Ci o ten czuwak? Pobierz z repo aktualne pliki SU46.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2843 dnia: 01 Stycznia 2020, 23:22:40 »
No ja tez nie mialbym nic przeciwko temu zeby uslyszec o co wlasciwie chodzi... :>

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2844 dnia: 01 Stycznia 2020, 23:27:58 »
Chyba głównie chodzi o te dziwne zjawiska na Haslerze
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2845 dnia: 01 Stycznia 2020, 23:43:15 »
Ktos ustawil pewnie dla submodelu haslera opacity 0.0 i rysowany jest w jednej fazie z szybami zamiast przed. Dopoki elementy polprzezroczyste byly obslugiwane nieco inaczej przeszlo to niezauwazone.

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1433
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3749
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2846 dnia: 01 Stycznia 2020, 23:44:40 »
Tak, tu jest złe opacity haslera. W kabinie EP05 było to samo. Konkretnie submodele a16_main i a16_tarcza_z_p w modelu drugiej kabiny suki.
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2020, 23:53:32 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline MrObwarzanek

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2847 dnia: 02 Stycznia 2020, 09:31:35 »
Nie powinno tak być ale w EU07 można jeździć bez załączonej przetwornicy.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2848 dnia: 02 Stycznia 2020, 09:35:23 »
Co masz na myśli?
W rzeczywistości jest to możliwe i często gęsto zdarza się to na manewrach albo chwile przed rozruchem z pociągiem.
Ale fakt, nie powinno się tak robić.

Offline MrObwarzanek

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2849 dnia: 02 Stycznia 2020, 10:01:48 »
Rozpędzić się można nawet do Vmax-u.