Autor Wątek:  Postępy przy pracach w ZNTK...  (Przeczytany 154323 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 01 Września 2012, 22:13:46 »
Witam
Nie dawno pobrałem paczkę zdjęć EU07-334 w malowaniu spółki PKP Intercity, autorstwa: EU07-483

To moja pierwsza w życiu tekstura. Chciałbym zaprezentować pierwsze i jeszcze bardzo niedopracowane efekty moich dotychczasowych prac.  Najgorsze to pasowanie elementów, by były jednolite z sobą, oraz spasowane z modelem bazowym.
Jak widać - do poprawy wiele. Oprócz tego jeszcze przy samych zdjęciach kosmetyka w stylu usuwania lusterek bocznych, poręczy, a na końcu spasowanie kolorystyczne i tonalne całości.  Z góry piszę - nie wiem kiedy to puszczę na testy, bo pracy sporo, a czas generalnie wieczorami, głównie w weekendy.

Zdjęcie poglądowe. Patrząc na niego wiem co jest nie tak i na bieżąco koryguję pewne kwestie na warstwach.

P.S. Na razie jest sam bok pudła, oraz boki kabin. Czoła i reszta dopiero się tworzy.
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2012, 22:15:49 wysłana przez up5358 »

Offline Siódemek

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Września 2012, 22:58:13 »
Na środku widać niestety łączenie warstw. A tak to zapowiada się fajna tekstura. Powodzenia!

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Listopada 2012, 19:46:50 »
Witam,
Postanowiłem odświeżyć temat, gdyż mam nowy sprzęt i prace ślimaczym tempem ale postępują. Ten post ma to zobrazować.
W EU07-334 pousuwałem poręcze po bokach, lusterka. Wkleiłem kilka nowych rzeczy, reszta "podzespołów" czeka na nałożenie w odpowiednie miejsca, bo już przygotowałem.

EU07-336...kolejna próba z czołem zakończona fiaskiem....tłumaczę sobie, że jechali na próbę po PD i walnęli w stos kartonów, a jak wiemy skutki takiego zderzenia bywają tragiczne. Tutaj tylko czoło lekko się "wygło" i opadło. Henek weźmie z Ryśkiem na tor dwunasty to wyklepią. Cieszy, że zdjęcia dobre były pod względem tonalnym, więc tylko je spasować. Bok i tak roboczo.
Nie proszę o uwagi odnośnie jakości tego co powstaje, bo sam dobrze wiem co i gdzie do poprawy żeby wstydu nie było.


Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Listopada 2012, 20:53:37 »
Generalnie najlepiej nie jest, widać wyraźnie łączenia na boku, niektóre elementy są poprzesuwane (drzwi), co do czoła 336 - poszukaj na forum, był temat o tym.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Grudnia 2012, 01:07:18 »
Dziękuję @Szogun. Temat znalazłem. Efekty poniżej.

Online ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2871
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 222
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Grudnia 2012, 11:19:26 »
Zwróć uwaę na obudowę sprzęgu. Po bokach widać, że linie nie komponują Ci się z resztą pudła, ani kolorystycznie ani wysokościowo. Proponuję Ci poprawić to taką oto metodą (skreen).
Punkt 1. Skopiuj sobie fragment który oznaczyłem jako 1a. Ma on wymiary (średnio) 106x64. Odpowiednio z prawego boku
Punkt 2. Wklej go (obracając odpowiednio przy lewym boku obudowy w prawo i w drugą stronę przy prawym boku) w miejsce oznaczonym 2a. Gdy już dokonasz obrotu o 90* w lewo lub w prawo zrób jeszcze jedno przekształcenie: "pionowo". Później sobie je spasuj na wysokość. I postaraj się również żeby fragmenty nie były brudne, a jeśli są, to lekko je wystempelkuj aby były jednakowe.
Punkt 3. Ten sam fragment z punktu 1a wykorzystaj dla przodu obudowy. Tyle że tu wystarczy go skopiować i wkleić w punkt 3a i nic już z nim nie robić. Ważne żeby się spasował wysokościowo z punktem 2a.

Tak samo puntku 1b, 2b i 3b robisz tak samo. Ja tak robię w swoich teksturach i efekt jest rewelacyjny ;)
« Ostatnia zmiana: 09 Grudnia 2012, 11:22:20 wysłana przez ST44-003 »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1692
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Grudnia 2012, 11:33:59 »
Zwróć uwaę na obudowę sprzęgu.
Czołownicę :D

Otwieram (był zamknięty w celach czyszczenia).
Rozi
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2012, 21:47:25 wysłana przez Rozi »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Grudnia 2012, 22:58:16 »
Postępy przy pracach:
- EU07-334 czeka na zrobienie czoła od nowa. Efekt na poprzednim (widoczne na screenach powyżej) nie pasował mi.

- EU07-336 z racji przesiadki z CS4 na CS6 została zrobiona...całkiem od zera. PS CS6 mogę otworzyć pliki X.cr2 i to było powodem wyrzucenia wersji widocznej wyżej w postach do kosza. Wycinanki ze zdjęć także poleciały. 

Kopia ET22-313 obok  to lok ze statusem OR. Po wykonaniu naprawy w tutejszym ZNTK wyjedzie jako ET22-767.

Chciałbym zrobić teksturę dla ET22-555 na podstawie zdjęć autorstwa: "darek71wrc". Moje pytanie brzmi: jak wykonać osłony na zderzaki?  Nie tak dawno były standardem, a doszukać się modelu w symulatorze (na który mógłbym nakładać zdjęcia) nie mogę.
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2012, 23:00:32 wysłana przez up5358 »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Grudnia 2012, 16:09:06 »
Moje pytanie brzmi: jak wykonać osłony na zderzaki?  Nie tak dawno były standardem, a doszukać się modelu w symulatorze (na który mógłbym nakładać zdjęcia) nie mogę.
Popatrz na tekstury 256, 143, 216, 1008...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Grudnia 2012, 16:41:30 »
@Szogun - te tektury, jak i modele (201E-W, 201E-RW) widziałem. ET22-555 pasuje pod model 201E, więc na żaden z w/w nie nałożę zdjęć z oczywistego powodu. Jedno zdjęcie ze ściągniętej paczki. Autor: @darek71wrc
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2012, 16:44:15 wysłana przez up5358 »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Grudnia 2012, 17:06:44 »
To poszukaj miejsca w którym masz na tych wiadrowych obudowy buforów, i pomyśl gdzie trzeba by je umieścić na teksturze 201E ;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Grudnia 2012, 00:07:04 »
Kwestia ET22-555 się wyjaśniła - ktoś inny, kto ją robi napisał do mnie, więc ten projekt skasowałem. W zamian inne (od 2013) będą realizowane. Dzisiaj w końcu mogę podać do zapowiedzi, że prace nad EU07-336 dobiegają końca. Pozostała jeszcze kosmetyka:
- podmiana ślizgaczy pantografów
- kosmetyka ze stemplami
- zrobienie dachu
- wyrównanie rynienek w dwóch miejscach
- na końcu wyrównanie tonalne

Raptem kilka godzin pracy i pojedzie na testy. Po niej EU07-334 ze zdjęć Borysa.

Dzisiaj pierwszy rozruch i jazdy próbne pod obciążeniem po naprawie w ZNTK. Na quarku za 336 stoi 515 - na bazie tej tekstury powstawała EU07-336.

Poproszę o przepis na podmianę ślizgaczy na odbierakach.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Grudnia 2012, 09:09:37 »
Ten zaciek w siódemce na rogu wygląda strasznie sztucznie. Warto by go trochę przenieść na czoło.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Stycznia 2013, 01:39:49 »
No to jedziemy w nowy rok z kolejną zapowiedzią:

Z EU07-336 od nowa zacząłem, bo nie podobał mi się efekt łączenia boku pudła z bokami kabin. Dwa zdjęcia obrazujące sytuację w ZNTK. To nie cały tabor, gdyż na hali jest jeszcze EU07-1517 w trakcie malowania, oraz ET22-767. Użytkownicy pisali do mnie prosząc bym zaczął robić coś innego niż n-tą siódemkę.

Dzisiejsze postępy w naprawach taboru kolejowego w tutejszym ZNTK:
2. ET22-767 dorobiła się obydwóch boków. Pasowałem to na zasadzie: trzy części jednego boku w całość i tak samo drugiego. Teraz pozostaje spasowanie czoła z odpowiednimi bokami kabin na zasadzie: bok kabiny 1 (lewy) > czoło < bok kabiny 1 (prawy), analogicznie dla kabiny nr 2.

3. EU07-336  Powoli ale do przodu.
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2013, 19:42:17 wysłana przez up5358 »

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Stycznia 2013, 10:55:52 »
Watek zamykam na prosbe autora.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Maja 2013, 19:05:47 »
Witam,
Kilka spraw uporządkowałem, więc będe miał około 2-3h dziennie (wieczorami/nocami) dla symulatora, więc zamiast nudzić się "za kołem" postanowiłem powrócić do Adobe Ps CS6 Extended i teksturować. Małe zmiany zaszły w planach:
1. W związku z tym, że w kolejnej PC planowane jest wypuszczenie zaktualizowanych ET22, 4E, 102E (??) to obecnie w ZNTK na Quarkowie zostają zawieszone wszelkie prace nad ET22, 4E, 102E do czasu wyjścia kolejnej PC (nie interesuje mnie kiedy).

2. Zostaną dokończone prace nad EU07-336.

3. Patrząc na mapowania wagonów pasażerskich postanowiłem zrobić z kilku zdjęć na tekstury pożytek. M.in. zdeklasowana 1kl PR-ów, PR barowy, bo ubogo nam w składach IR, z towarowych SIS.

4. Oprócz tego spróbuję ze zdjęć @Hadomika zrobić teksturę TEM2-295 CTL-u (mamy jedną w tym malowaniu to będzie do kompletu).

Uprzedzam także, że nie lubię monotonni, więc nie obce jest mi "skakanie" między projektami, co nie oznacza porzucenia wcześniejszych. Ot taki mój nawyk.

Mam też pewien problem z ustawieniem "tamarki" przed bramą na kanał. Bez względu na wartość wpisu lok jakby za dotknięciem "nie widzialnej ręki" cofa się i staje centralnie w bramie (nie uszkadzając jej). Efekt na screenie.

Drugi screen: EU07-1504 -> EU07-1517 (Darek71Wrc), EU07-1512 -> EU07-1513 (autora uzupełnię ale też chyba Darek), ET22 ->ET22-767 (@Hadomik). Po drobnym liftingu wróci do testów. Najpierw jednak to co wcześniej/wyżej wypisałem.

@Szogun prześwietnie się te 303Eb z widokiem na kabinę prezentują. Chwała Ci za tą pracę.

Edit: Post informacyjny. Kolejne już będą z ukończonymi teksturami, czekającymi na drobne poprawki i jazdę na testowy.
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2013, 19:43:08 wysłana przez up5358 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Maja 2013, 19:30:38 »
Mam też pewien problem z ustawieniem "tamarki" przed bramą na kanał. Bez względu na wartość wpisu lok jakby za dotknięciem "nie widzialnej ręki" cofa się i staje centralnie w bramie (nie uszkadzając jej). Efekt na screenie.
Być może natknąłeś się na protezę naprawiającą problem z Event0. Kiedyś było tak, że przy wstawianiu lokomotywy na tor określało się położenie jej środka. W efekcie zamiana krótkiej SM03 na dłuższą SM42 powodowała konieczność skorygowania przesunięcia, aby np. czoło nie wystawało za semafor albo tył nie przebijał drzwi budynku. Ponieważ nie podobało mi się uzależnienie położenia czoła od długości pojazdu, zrobiłem tak, że na wskazanym przesunięciu znajduje się czoło składu, a nie środek pierwszego pojazdu. Wtedy okazało się, że bardzo wiele składów jest wstawionych z przesunięciem 0 na tor ze zdefiniowanym Event0, który do działania wymaga ustawienia lokomotywy na torze, podczas gdy przesunięcie 0 sprawia, że ląduje na torze poprzednim (wcześniej połowa wystawała i w miarę było dobrze). W związku z narzekaniami, że scenerie przestały działać, zrobiłem protezę, która przesuwa lokomotywę tak, aby znalazła się na torze z Event0, jeśli została wstawiona wpisem na takowy tor, a podane przesunięcie powoduje, że znalazła by się na wcześniejszym.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2295
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Maja 2013, 19:53:09 »
[...] ze zdjęć @Hanysa słynną już SM42-2303.
[...]

Żeby autora fotek nie urazić, to nie jestem autorem zdjęć owej SMki :

Zdjęcia kompletne romuna 060Da-2335 oraz stonki SM42-2303.
Autor zdjęć: Adrian Podleski nick z forum Polish Trainz Team Podlesky.
Autor zdjęć wyraża zgodę na wykorzystywanie jego zasobów dla celów Symulatora "Maszyna"

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Maja 2013, 11:31:27 »
A pro po À propos tej SMki, to ja ją robiłem i na poprawki nie miałem czasu. Teraz właśnie mam dużo wolnego czasu i chciałem ją już skończyć, ale widzę, że ktoś inny ma zamiar ją zrobić.

Poprawiłem błędy ortograficzne.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2013, 10:58:08 wysłana przez Rozi »

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Czerwca 2013, 22:58:00 »
Zapowiedź kolejnych tekstur, oraz poprawek dla bieżących.
A co tam będę pisał....pod spodem screen shoty.

W symulatorze nie mieliśmy jeszcze 203E przerobionej na 303E, więc wykorzystałem zdjęcia, które dziś załączył @Tyrystor i pierwsze efekty widać. Jutro wieczorem dodam czoła i będę dopasowywał boki kabin z bokiem, oraz potem bok z kabiną. Następnie czołownicę się machnie i kosmetyka. @Tyrystor dał dobre zdjęcia - boku prawie nie prostowałem. Pociąłem na kawałki, retusz zbędnych pierdołek, potem kawałki scaliłem w całość i naniosłem na mapowanie. Z czołem będzie więcej roboty ale myślę, że dam radę.


N-ta poprawka dla EU07-336 - od nowa bok, bo nie był spasowany. Jutro wieczorem dalsze prace.

ET22-767+ET22-162 poszły "w pokrzywy" do czasu wydania PC. Nie będę na razie przy nich dłubał.

P.S. Wiem, że tą EU07-336 widzieliście już "n" razy. Mam w zwyczaju, że jak mi się na koniec coś nie spodoba to potrafię rozwalić cały projekt i zaczynać od zera. Aż do zadowalającego mnie efektu. Spod moich rąk nie wyjdzie tekstura słabej jakości. Choćbym miał i pięć lat spędzić nad jej wykonaniem zaczynając od zera co pewien czas, to tak będzie. Aż się uda.
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2014, 21:35:06 wysłana przez up5358 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Czerwca 2013, 23:31:49 »
Cytat: up5358 link=topic=21993.msg3 tekstur, 48010#msg348010 date=1370984280
...
W symulatorze nie mieliśmy jeszcze 203E przerobionej na 303E...
Była 07-544 na poprzedni model.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Czerwca 2013, 13:04:38 »
Problem z poprawnym wyświetlaniem 4E rozwiązany - wystarczyło wywalić z katalogu 4E_v1 plik "4e.e3d".
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2013, 20:28:14 wysłana przez up5358 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2295
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Czerwca 2013, 14:01:49 »
Problem z poprawnym wyświetlaniem 4E rozwiązany - wystarczyło wywalić z katalogu 4E_v1 plik "4e.e3d".
Tak tekstura wygląda na obecną chwilę. Za chwilę dalsze prace nad nią i stojącą za nią EP07-537.
Proponuję skończyć jedną teksturę a nie zaczynać wiele a potem się okaże że się zgubisz w nich i dopiero wyjdzie co wyjdzie. Dlaczego usunąłeś plik .e3d ? Powodem rozwalenia tekstury było po prostu inny układ tekstury. Widocznie pracujesz/pracowałeś na starym układzie tekstury, który nie pasował to tego modelu. Z tego tak wynika. Tak jak pisałem wyżej, skończ jednego loka, pokaż nam ocenimy. A nie pokazujesz co chwilę innego, niedokończonego i co Ci mamy ocenić skoro model w fazie tworzenia.?

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Czerwca 2013, 15:11:10 »
Edyta 20-06-2013: Wykończeniówka nad EU07-334, czyli:
1. Czołownica od nowa.
2. Mocowania zderzaków do czołownicy - przeróbka.
3. Poręcze i inne rzeczy, dla których trzeba kwadraciki przerabiać.  Pomóżcie, bo mnie trafia z nimi:
a) Które kwadraciki odpowiadają za poręcze w 303E?
b) Który kwadracik odpowiada za kolor schodków do kabiny (ten biało-szary odcień widziany od czoła pojazdu) ?
c) Który kwadracik odpowiada za barwę przewodu WN biegnącego po dachu?
Przyznam, że rozpracowanie mapowania dla 4E mniej nerwów pożerało.
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2013, 19:38:19 wysłana przez up5358 »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Czerwca 2013, 23:33:13 »
Ja bym dodał jej odrobinkę kontrastu dla ożywienia kolorów, ale nie przesadzaj czasami.

Offline Bzyk02

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Czerwca 2013, 14:31:51 »
Nic nie dodawaj, ma bardzo ładny kolor.

Pamiętaj o przecinkach.
Benek
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2013, 14:35:30 wysłana przez Benek »

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Czerwca 2013, 19:30:14 »
Odnośnie kolorów. Robię na laptopie, więc w sumie mam wszystko w "zimnych" tonacjach. Dziękuję za uwagi, które nawzajem się "równoważą". Poczekajmy na opinię z działu testów. Obecnie pokonałem problem z kanałem alfa, nałożyłem już teksturę w miejsca, które były zupełnie bez owej (poręcze, drabinki, itp). Zostaje jeszcze czołownica do zrobienia. Z racji prawie identycznego dachu w EU07-310 i 334, nie będę go wykonywał tylko pozostawię ten z 310. Tak, więc czołownica do zrobienia (dzisiaj, jutro) i jedziemy z nią na testy. Mam nadzieję, że tym razem już się uda, bo przyznam, że po roku mam jej dość ;)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2295
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Czerwca 2013, 15:29:41 »
Jak będziesz robił czołownice to dodaj cienie jeszcze wokół mocowań bufora, wzdłuż kabla na ogrzewanie. Na czole zrób mocowania do muf na łączenie z inną lokomotywą tak jak to zrobiłem w EU07-1512. Dodaje to nieco realizmu lokomotywie. Na dodatek podmień patyki z wkładkami węglowymi. No a tak to ładnie się prezentuje.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Czerwca 2013, 15:53:47 »
Jak będziesz robił czołownice to dodaj cienie jeszcze wokół mocowań bufora, wzdłuż kabla na ogrzewanie. Na czole zrób mocowania do muf na łączenie z inną lokomotywą tak jak to zrobiłem w EU07-1512. Dodaje to nieco realizmu lokomotywie.

Wpisałem uwagi do tych spostrzeżonych przez innego użytkownika i będzie zrobione by się lepiej prezentowała.

Na dodatek podmień patyki z wkładkami węglowymi.
Ja ją robię na stan z 2009 roku, kiedy się na miedzianych jeździło. Dla większej zgodności ze zdjęciami, z których robiłem, wolałbym pozostawić te, w których występowała.  Rozumiem, że z miedzianymi żaden dyspozytor nie miał prawa by wydać takiego pojazdu obecnie. W symulatorze, jednak, może nie idźmy za tym zapisem. Jako dowód zdjęcie, na którym się wzoruję. Ja celowo z węglowych zmieniałem.

Pytanko, czy ten odblask słupa trakcyjnego z sąsiedniego toru, odbity na boku 334 wziąć i "wymazać"? Bowiem padła taka uwaga, ja natomiast, do tej pory to zostawiałem. Lepiej będzie z tym odbiciem słupa na boku, czy bez ?




No a tak to ładnie się prezentuje.
Waść, aż się zarumieniłem ;)


Zdjęcie autorstwa @EU07-483 (na bezoporowej)

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #29 dnia: 31 Lipca 2013, 20:00:07 »
Postępy przy syzyfowej pracy nad 07-334. Lok został zrobiony we wczorajsze popołudnie od zera. Nie dało się boków ze sobą spasować, więc musiałem od nowa z edytowanych zdjęć wycinać, sklejać i wklejać. Po drodze jakimś cudem w gimpie kanał alpha usunąłem (może przy zapisie miałem "zafajkowaną" opcję kompresji RLE - w obecnej chwili nie pamiętam). Poprawiłem pasowania boków kabin z bokiem pudła, oraz rynienki na łączeniu czoła z obydwoma bokami kabin. Pozostało:

- spasowanie boków, bo nie podoba mi się obecny efekt. Tylko nie wiem, czy w jednym przypadku nie lepiej będzie plasterkiem "załatać" i po problemie ?   
Bo drugi bok kabiny z bokiem jest mniej spasowany (ten, który ma inny odcień w stosunku do boku pudła), to go ręcznie będzie trzeba poprzesuwać (jeśli jest łatwiejsza metoda, gdy już jest całość nałożona na teksturę to proszę o poradę).

- jak już się spasują to wówczas ten bok kabiny spasować tonalnie z bokiem pudła (bok pudła już ma wyjściowo lekko podkręcony kontrast, oraz krzywe).

- następnie bok kabiny z czołem spasować.

Etap pasowania "kolorystycznego" to raptem 15-20 minut roboty w photoshopie (przez rok prac nad tym wozem doszedłem do wprawy).

Etap pasowania boków - czekam na porady, skoro już mam to tak jak na screenach, czyli nałożone na teksturę 07-310.

Kolejne etapy:
- czołownica, bo chcę doprowadzić wcześniej całość do porządku, także tonalnie. Wtedy będzie łatwiej dopasować tonalnie czołownicę.

Jest jeszcze kwestia alphy: w najgorszym wypadku powycinam z tej tekstury to co mam już zrobione i nałożę na nową kopię - zawsze to mniej roboty, jak zupełnie od zera jechać.

Tutaj też czekam na porady bardziej doświadczonych użytkowników. Wklejam też szczegółowe screeny, gdzie widać co i jak się zrobiło, oraz posypało.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2013, 20:21:14 wysłana przez up5358 »