Autor Wątek:  Fabryka modeli  (Przeczytany 63296 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #60 dnia: 26 Sierpnia 2012, 20:54:05 »
Nie możesz wózków łączyć ze sobą pamiętaj. W modelu mają być dwa oddzielne submodele Bogie1 i Bogie2.
Dokładnie. Jeszcze raz podsumowując wcześniejszą wypowiedź - jeśli chcesz żeby jakieś elementy nie poruszały się względem innego (przy czym dobrze jest wybrać jakiś duży element, np. pudło wagonu, czy jego ramę, etc), to ustawiasz je wszystkie w hierarchii pod nim, tak żeby on był ich parentem. Np. ładunek w ten sposób uwiązujesz do bryły wagonu.
Jeśli natomiast chcesz, żeby elementy były animowane, to również obiekt animowany musisz uwiązać do głównego obiektu (np. uwiązujesz bryłę wózka do bryły wagonu), a resztę tak jak wyżej.
Na przykładzie:
1. wagon jako wagon ma się poruszać w przestrzeni, więc najlepiej scalasz go do kupy do jednego submodelu, a jeśli nie chcesz z jakiegoś powodu scalać, to wszystko ustawiasz w hierarchii pod głównym submodelem bryły wagonu.
2. Wózki mają się obracać w czopach, więc główny element wózka ustawiasz w hierarchii pod głównym submodelem wagonu i odpowiednio go nazywasz - np. bogie1 (inaczej skąd program ma wiedzieć który submodel ma animować). Masz w tym modelu dwa wózki, więc musisz dać dwa submodele (bogie1 i bogie2), wszak każdy wózek musi być animowany inaczej (na łuku jeden obraca się w jedną stronę, a drugi w drugą).
3. Koła, ośki, klocki hamulcowe, zawieszenie i cała reszta muszą obracać się wraz z wózkiem, więc ustawiasz je w hierarchii pod właściwym wózkiem (dzięki temu będą przy animacji obracać się wraz z nim w odpowiednim kierunku).
4. Koła, ośka, etc oprócz tego muszą obracać się względem wózka, dlatego analogicznie jak z wózkiem, który animowany jest względem bryły wagonu - musisz je scalić (każdy zestaw ośka+koła oddzielnie) odpowiednio nazwać (wheel1, wheel2, etc) i podczepić pod obiekt względem którego mają być animowane, czyli wózek.
5. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz scalić zestawu ośka+koła, to pod główny obiekt (który ustawiałeś w hierarchii w poprzednim punkcie) podpinasz wszystkie kolejne, czyli np. submodel ośki nazwałeś wheel1, to koła zamocowane do niej umieszczasz w hierarchii pod nią.

A teraz pytanie się nasuwa - dlaczego miałbyś nie chcieć scalać jakichś obiektów do jednego submodelu? - otóż jak mi się zdaje, docelowo chcielibyśmy, żeby pewne rzeczy były sterowane z jakiegoś zewnętrznego pliku. Przykład - w swoim modelu wagonu tworzysz 10 różnych modeli ładunku, każdy ma swój własny submodel i teraz z pliku zewnętrznego pobierana jest informacja które z tych modeli mają być wyświetlone, a które nie. To samo np. złącze sterowania ukrotnionego, które w niektórych egzemplarzach loka jest, a w niektórych nie. W tej chwili takie rzeczy usuwa się z modelu poprzez sterowanie kanałem alfa w pliku tekstury. Lepszym rozwiązaniem wydaje się usunięcie takiego submodelu przez odpowiedni wpis w pliku dołączonym do modelu, który zależnie od numeru bocznego wybranej lokomotywy wyświetlałby lub nie pewne elementy.
Inną kwestią jest oczywiście teksturowanie...
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 21:01:02 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #61 dnia: 27 Sierpnia 2012, 09:52:01 »
Wielkie dzięki, aktualnie wszystkie animowane elementy (bufory i sprzęgi też) działają.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #62 dnia: 27 Sierpnia 2012, 10:13:21 »
Wielkie dzięki, aktualnie wszystkie animowane elementy (bufory i sprzęgi też) działają.

Nie bądź waść taki skromny, czekamy na tłuste screeny.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #63 dnia: 27 Sierpnia 2012, 12:08:07 »
Niektóre rzeczy są jeszcze do poprawy ;)
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Hadomik

  • Wiadomości: 61
  • SM42-1236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #64 dnia: 27 Sierpnia 2012, 12:38:43 »
Pogadaj z @Patrykosem, może pozwoli Ci wykorzystać wózki z wagonów wydanych przez "Fabrykę Snów" (tak jak zrobił to @WSK z Sgs-em), bo te są [delikatnie mówiąc] trochę przestarzałe...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #65 dnia: 27 Sierpnia 2012, 12:50:22 »
Pogadaj z @Patrykosem, może pozwoli Ci wykorzystać wózki z wagonów wydanych przez "Fabrykę Snów"
To nie moje wózki, a wątpię, żeby @yB widział przeciwskazania.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Hadomik

  • Wiadomości: 61
  • SM42-1236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #66 dnia: 27 Sierpnia 2012, 13:01:42 »
Sorki, więc trzeba gadać z @yB.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #67 dnia: 27 Sierpnia 2012, 13:49:33 »
Ten wózek idealnie pasuje(taki jak w planach i na zdjęciu) tylko mógłby mnie ktoś oświecić co do jego modelu?
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2012, 13:51:06 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #68 dnia: 27 Sierpnia 2012, 13:51:54 »
Ja mam te wózki bo to nasz wspólny projekt z @yB, uzyskaj tylko jego zgodę.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #69 dnia: 27 Sierpnia 2012, 15:17:14 »
Pogadaj z @Patrykosem, może pozwoli Ci wykorzystać wózki z wagonów wydanych przez "Fabrykę Snów" (tak jak zrobił to @WSK z Sgs-em), bo te są [delikatnie mówiąc] trochę przestarzałe...
A te wózki nie zostały opublikowane, czy model ma być do czegoś innego niż MaSzyna?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Hadomik

  • Wiadomości: 61
  • SM42-1236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« Odpowiedź #70 dnia: 27 Sierpnia 2012, 17:00:49 »
A te wózki nie zostały opublikowane, czy model ma być do czegoś innego niż MaSzyna?
wózki były z wątku o "obiektach gotowych do opcji merge".
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7853.msg153399.html#msg153399
Wózek wystawiony w lutym 2010 roku, poza tym wystarczy spojrzeć na screena, ma się nijak to wózków autorstwa @yB.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #71 dnia: 27 Sierpnia 2012, 17:08:28 »
Chodzi o to że licencja zezwala na dowolne modyfikowanie (na rzecz symka) opublikowanych dodatków lub ich części.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #72 dnia: 27 Sierpnia 2012, 17:12:36 »
Chodzi o to że licencja zezwala na dowolne modyfikowanie (na rzecz symka) opublikowanych dodatków lub ich części.
Ale ładnie jest zapytać.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #73 dnia: 27 Sierpnia 2012, 18:11:27 »
Tylko bardzo ładnie proszę o trochę-więcej-kąt na koła.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #74 dnia: 31 Sierpnia 2012, 10:01:48 »
Z braku zdjęć odstawiam Uai na razie, ale mogę zaprezentować nieco popularniejszy model nowej cysterny GATX'a(zdjęcia niedługo dostanę). Model ukończony w około 50%, nieco bardziej wymagający, lepiej zrobiony.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline PanTraxx

  • Wiadomości: 137
  • Czasami jest inaczej niż myślisz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #75 dnia: 31 Sierpnia 2012, 10:36:04 »
To ta specjalna co ją Lotos ma? Ta przedłużona?

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #76 dnia: 31 Sierpnia 2012, 11:28:47 »
Nie. To zwykła 462R eksploatowana przez RP i Lotos. Do Ostródy na naprawę przywiózł je M62M, a odbierze Skoda lub BR285 Lotosu. Fajne jest też to, że po małych modyfikacjach modelu można wykonać także 451R.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 11:41:18 wysłana przez Husarz »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #77 dnia: 31 Sierpnia 2012, 13:04:15 »
Ja te cysterny nazywam "Długi Zaes" :), ale co modelu to wygląda świetnie. Będę w stanie podrzucić foto w najbliższym czasie.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #78 dnia: 31 Sierpnia 2012, 13:53:16 »
Jak jeszcze byłem w Niemczech, to sfociłem cały skład tych cystern. Tylko że z inną ostoją (pewnie jakiś inny numerek, nie chce mi się go szukać) i właśnie miałem zamiar ją modelować :)

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #79 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:51:20 »
Niech jeszcze kolega napłodzi wózków, również takich mega.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #80 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:33:39 »
Beczki zostały sfotografowane. Wózki i detale także są. Podrzucę je dzisiaj wieczorem. Rozmawiałem z rewidentem: najstarsza beczka ma modernizację wykonaną 19.08.2012r. a najmłodsza, wczoraj. Naturalnie w malowania GATX.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 16:35:09 wysłana przez Husarz »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #81 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:50:32 »
Jak jeszcze byłem w Niemczech, to sfociłem cały skład tych cystern. Tylko że z inną ostoją (pewnie jakiś inny numerek, nie chce mi się go szukać) i właśnie miałem zamiar ją modelować :)

W Polsce wagony podobnego typu mają "uciętą" ostoję dla zmniejszenia masy. Ale ktoś z konstruktorów pomyślał o bezpieczeństwie dla wagonów niemieckich i cały zbiornik ma rozłożoną masę na ostoi dzięki czemu nie są "zgięte" w środku długości jak to w Polsce jest.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #82 dnia: 31 Sierpnia 2012, 20:19:46 »
Co do tej ostoi (ja to ramą nazywam:)) to miałem duże problem z jej zrobieniem, wszystkie zdjęcia jakie posiadałem były słabej jakości, a na planach nie było widać, w którym miejscu się zwęża i do jakiego punkty, z tej uwagi było robione wymiarowe ale na oko. A co do modelu mi się średnio podoba i liczyłem na krytykę :D po za tym i tyk dużo pozostało mi do zrobienia aby to wyglądało rzeczywiście realnie. Next prodżekt is drezynka WMC.

A co do wózków hmm nie znam się, ale gdyby ktoś sprawdził dobrze jaki to typ i model może by dało się podrzucić te z "fabryki snów".
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #83 dnia: 31 Sierpnia 2012, 20:26:31 »
A co do wózków hmm nie znam się, ale gdyby ktoś sprawdził dobrze jaki to typ i model może by dało się podrzucić te z "fabryki snów".

Mam foty wózków. Może ktoś określi jakie to.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #84 dnia: 31 Sierpnia 2012, 20:31:40 »
Na tym zdjęciu http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21924.0;attach=53235;image wygląda na to, że wózki masz 25TNb. Ogólnie od powszechnie stosowanych 25TNa różnią się tym, że mają po 4 wstawki hamulcowe na koło, mają dłuższą ramę wózka (bodaj coś koło 3200 czy 3250mm) i dopuszczone są do 120km/h. Ogólnie wózki 25TN bardzo łatwo rozpoznać po charakterystycznej (jak to nazywaliśmy) "tetce" czyli ograniczniku skoku maźnicy -ten kawałek metalu wyglądający jak literka "T".
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 20:33:26 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #85 dnia: 31 Sierpnia 2012, 22:12:55 »
Takie male pytanie, czy to te wagony ?



jesli nie, prosze na bocznice.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #86 dnia: 31 Sierpnia 2012, 22:37:54 »
Być może te kilka ostatnich///...
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #87 dnia: 31 Sierpnia 2012, 23:12:50 »
To starsza wersja tych cystern. W tym momencie są one modernizowane w GATX Rail Poland - oddział w Ostródzie.

Offline Hadomik

  • Wiadomości: 61
  • SM42-1236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #88 dnia: 01 Września 2012, 09:53:04 »
@7play4game, a widziałeś tą stronkę: http://www.gatx.eu/sites/default/files/karta_katalogowa_7398_462R.pdf tam są zwymiarowane plany i dane techniczne 462R, a ze stony głównej można przejść do kart katalogowych innych wagonów posiadanych przez GATX.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #89 dnia: 01 Września 2012, 09:56:10 »
Z tamtej strony głównie korzystam jeśli chodzi o plany i technikę.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...