Autor Wątek:  Poprawność układu torowego/sygnalizacji.  (Przeczytany 18141 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« dnia: 12 Lipca 2011, 20:38:04 »
Zaprojektowałem układ średniej stacji łączącej 2 linie, zelektryfikowaną i niezelektryfikowaną. Na stacji zatrzymują się pociągi zarówno dalekobieżne (P1, P2, P3), jak i podmiejskie - głównie EZT (P2, P3). Pociągi podm. jadące z/na linię 2 (niezelekr.) zatrzymują się przy peronach 1 i 2. Start pociągów dalekobieżnych zarówno na linię 1 - zelektryfikowaną, jak i na linię 2 (niezelektryfkowaną) odbywa się z toru 1 i 2 licząc od budynku stacji. Tam też przebiega ew. zmiana trakcji. Pociągi towarowe zatrzymują się na torach zelektryfikowanych powyżej peronu 3. Tor na samej górze to rampa przy magazynie. Przelot pociągów towarowych natomiast odbywa się (we wszystkich kierunkach) torem 3 i 4. Zmiana trakcji towarowej na torach powyżej P3. Po lewej stronie znajdują się 4 tory postojowe dla wagonów poc. dalekobieżnych zaczynających i kończących bieg na stacji. Po prawej stronie stacji natomiast tory postojowe dla wagonów towarowych po rozdzieleniu całych składów. Tylko nie wiem czy po prawej stronie TPoTow nie dorobić głowicy z torem wyciągowym. Wszystkie tory postojowe są niezelektryfikowane. Oprócz czterech. Pod TPoOsob. są 2 tory dla postoju EZT. Pod lewym wyjazdem ze stacji TPo dla lokomotyw oczekujących/po zmianie trakcji. Tą samą rolę spełnia tor pod N2.

Stacja jest dobrze zaprojektowana, czy wymaga poprawek? Jakby co to piszcie.

Kolor zielony - tory niezelektryfikowane
Kolor czarny - tory zelektryfikowane

http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-stacja.png

DalekobieŻnych.
ABu
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2011, 21:45:41 wysłana przez ABu »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lipca 2011, 22:16:27 »
Jak duże natężenia ruchu planujesz na poszczególnych liniach. Bez tego ciężko oceniać prawidłowość projektu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lipca 2011, 22:19:57 »
Ja bym usunął rozjazdy krzyżowe z torów głównych, zrobił klasyczne trapezy z obu stron, tory postojowe dla pasażerskich dał nad EZTowymi. Na wszelki wypadek uniemożliwiłbym też dojazd do rampy prosto ze szlaku (po prawej stronie jest dojazd tylko z torów postojowych — może dać z lewej żeberko?).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lipca 2011, 22:48:04 »
Gfirlejczyk, pytałeś o natężenie ruchu:

Godzinne dla poc. osobowych:
1 pociąg podmiejski (start - 10 minut)
1 pociąg podmiejski (stop - 5 minut)
4 pociągi podmiejskie (przelot - 2 minuty)

1 pociągi dalekobieżne (start - 15 minut)
1 pociągi dalekobieżne (stop - 5 minut)
2 pociągi dalekobieżne (przelot - 2 minuty)

Dobowe dla poc. towarowych:
15 pociągów towarowych (przelot - 5 minut)
5 pociągów towarowych (start - 30 minut)
5 pociągów towarowych (stop - 30 minut)

1/3 ruchu linia jednotorowa niezelektryfikowana, 2/3 ruchu - linia dwutorowa zelektryfikowana.

youBy - to rozgałęzienie, przez które TPoOsob są tak daleko, zrobiłem dla ewentualnej "roszady" wagonów, lub wyciągnięcia "ze środka". I masz rację, zapomniałem o zabezpieczeniu rampy. Dorzucę żeberko "na prosto" na miejscu Tm, którą troszkę cofnę. Jeśli o to chodzi:)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2315
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Lipca 2011, 22:49:11 »
Jaka ma być prędkość szlakowa na trasie zelektryfikowanej? Jeżeli będzie do 60 km/h to mogą zostać rozjazdy krzyżowe.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lipca 2011, 22:54:53 »
Jeśli masz takie godzinowe natężenia osobowe, to powinno projektować się bezkolizyjne podejście od niezelektryfikowanej. Nawet jeśli dalej masz linię jednotorową.
Resztę uwag dał już jubaj.

Edit:
Zwracam uwagę, że próba hamulca trwa min. 45 [min], więc start nie możesz dać na 30 [min]. Ale to szczegóły.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lipca 2011, 22:57:08 »
@matek123 jakie ma znaczenie 60 na niezelektryfikowanej? Po anglikach możesz na wprost do stówy grzać.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lipca 2011, 23:05:48 »
Cytuj
bezkolizyjne podejście od niezelektryfikowanej
Chodzi o ew. manewry, by nie wyciągać na szlakowy? Tylko żeberko dorobić?

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Lipca 2011, 23:11:58 »
Nie, masz możliwość jednoczesnego obsługiwania dwóch lini na tej samej głowicy stacyjnej, plus ograniczasz ilość przebiegów kolizyjnych na głowicy po lewej stronie. Dodatkowo masz możliwość obsługi ruchu towarowego z linii niezelektryfiowanej bez przecinania linii głównej (jeśli będzie odpowiednie połączenie grupy towarowej).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Lipca 2011, 23:31:39 »
Cytuj
Dodatkowo masz możliwość obsługi ruchu towarowego z linii niezelektryfiowanej bez przecinania linii głównej (jeśli będzie odpowiednie połączenie grupy towarowej).
Wiadukt nad linią główną łączący linię niezelektr. z torami towarowymi?

Cytuj
masz możliwość jednoczesnego obsługiwania dwóch lini na tej samej głowicy stacyjnej
To już jest zrobione na prawej głowicy. Spokojny wjazd z linii niezelektr. na tor 1 i 2.

Cytuj
plus ograniczasz ilość przebiegów kolizyjnych na głowicy po lewej stronie.
Chodzi o te trapezy zamiast anglików?

YouBy, już wiem, o co chodzi z tymi anglikami:
Cytuj
W modernizowanych układach torowych należy unikać rozjazdów krzyżowych w torach głównych, gdyż ograniczają one prędkość przejazdu "na wprost" do 100 km/h.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2011, 23:39:59 wysłana przez Kacu »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Lipca 2011, 23:46:12 »
Robisz podg na linii bocznej przed podejściem do stacji. Jeden tor wchodzi w po prawe stronie torów głównych, a drugi przechodzi wiaduktem i włącza się w stację po lewej stronie torów głównych. Coś jak podejście CMK do stacji Zawiercie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Lipca 2011, 19:01:45 »
Zlikwidowane angliki  z głównych, dorobiony Podg z wiaduktem, ogólnie stacja przeszedła mały facelift układu torowego.

http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-stacja_2.png

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Lipca 2011, 19:11:20 »
Brakuje semaforów na podg od strony stacji. Dlaczego przy szlaku dwutorowym tarcze manewrowe stawiasz symetrycznie po zewnętrznej skrajni? Stawia się zawsze po prawej. To samo z semaforami w stacji z tym, że tam możesz postawić obok semafora wskaźnik W15.
Popracuj jeszcze nad zaznaczeniem zwrotnic. Przerwa między osią toru a zamalowanym "trójkątem" oznacza kierunek zasadniczy rozjazdu co jest u Ciebie trochę niedopracowane.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lipca 2011, 19:12:46 »
Cytuj
Przerwa między osią toru a zamalowanym "trójkątem" oznacza kierunek zasadniczy rozjazdu co jest u Ciebie trochę niedopracowane
A to to wiem;)
Cytuj
Brakuje semaforów na podg od strony stacji.
Mea Culpa, zapomniałem.

Po poprawkach:
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-stacja_3.png
« Ostatnia zmiana: 13 Lipca 2011, 21:14:58 wysłana przez Kacu »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Lipca 2011, 21:24:53 »
Ciężko się odnieść do poszczególnych miejsc z powodu braku oznaczeń. Po co są te 2 rozjazdy na tym torze na lewo od N1 (najniżej)? Na prawo od N1 wyszła pętelka, którą można przejechać na 2 sposoby. Na prawo od N2 można by wyrzucić jedną zwrotnicę z toru głównego. Również są 2 przejazdy z dolnego toru głównego na górny po prawej stronie.

Mimo wszystko, moim zdaniem, łatwiej jest wymodelować coś istniejącego, niż skomponować fikcję, która będzie realnie wyglądać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Lipca 2011, 21:26:00 »
Chodziło mi bardziej o coś takiego: http://eu07.pl/userfiles/277/priv-foto-stacja_3.png
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 497
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 278
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Lipca 2011, 22:18:49 »
Tylko nie rób czasem peronów długich jak tory na grupie towarowej.
Łukasz Jachimek

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Lipca 2011, 22:31:50 »
Perony ok 300m. Bardzo dużego natężenia nie ma, więc nie potrzebne są 400. Ten schemat nie ma zachowanych proporcji.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Lipca 2011, 13:05:54 »
W wielu miejscach (np. za semaforami wjazdowymi) masz tarcze manewrowe ustawione z lewej strony toru a to błąd - powinny być po prawej.
To samo dotyczy semaforów przy torach między peronami 2 i 3.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Lipca 2011, 14:48:12 »
Odnośnie anglików sprawa wygląda tak, że one znacząco skracają głowice, jednakże z drugiej strony są dosyć delikatne. Kolejną sprawą jest to, że podczas przejazdu przez krzyżownicę koła mają gorsze prowadzenie niż przy klasycznych rozjazdach. Ograniczenie do 100 na wprost wynika właśnie z tego. Nie wiem na ile to prawda, jednak słyszałem, że w przypadku wagonów o mniejszej średnicy kół (840 mm i niżej) są stosowane dodatkowe ograniczenia podczas przejazdu przez tego typu rozjazd.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Lipca 2011, 23:02:19 »
Semafor wyjazdowy z peronu 1 w kierunku posterunku odgałęźnego jest błędny, powinien być 5 komorowy
to tak na szybko (musiałbym się dokładniej przyjrzeć), jakie masz prędkości szlakowe i stacyjną, oraz jakie blokady na szlakach?
 

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Lipca 2011, 23:15:45 »
Prędkości napiszę jutro po południu, bo teraz już przysypiam;) A tak OT, przyda się hala peronowa na 4 tory?
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-hala.jpg

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Lipca 2011, 23:57:55 »
A tak OT, przyda się hala peronowa na 4 tory?
Jak nie udostępnisz, to nikt nie użyje i wtedy się nie przyda :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Lipca 2011, 00:45:42 »
Przyda się, wszelkie budynki się przydadzą. Tylko jaki jest tam rozstaw torów?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Lipca 2011, 17:29:18 »
Jak oteksturuję i ogarnę eksportowanie do t3d, to upnę;) Z rozstawem mi wyszło coś koło 6 metrów.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Lipca 2011, 17:37:43 »
6m to za dużo. Jeżeli dobrze pamiętam, na stacjach obowiązuje 4.5m.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Lipca 2011, 20:43:38 »
Nie do końca:
Cytuj
4.5 - minimalny rozstaw torów dopuszczalny na modernizowanych stacjach lub między torami głównymi zasadniczymi na stacjach na liniach dwutorowych o takim rozstawie, w celu uniknięcia stosowania łuków odwrotnych przy podejściu do niej

 4.75 - najmniejszy zalecany rozstaw torów

 4.9 - najmniejszy rozstaw torów między którymi ustawić można słupy trakcyjne

 6 - najmniejszy rozstaw torów dla zastosowania niewielkiego peronu jednokrawędziowego oraz najmniejszy rozstaw między torem wyciągowym a innymi torami
Czyli może być 6m, tyle co ja mam.

EDIT
No to hala poszła się paść... siadł prąd podczas pracy w 3Ds Maxie, coś się pokopało,  i nie mogę już otwożyć hala_peronowa.max. Ale robi się nowa, lepsza;)
« Ostatnia zmiana: 18 Lipca 2011, 20:49:55 wysłana przez Kacu »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Lipca 2011, 21:07:53 »
3dsmax -> autoback -> autoback0x.max i miałbyś halę ;/
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Poprawność układu torowego/sygnalizacji.
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Lipca 2011, 22:45:04 »
Aż tak obeznany w tym programie nie jestem;) Ale tamta i tak była lekko krzywa i całe mapowanie miała do wymiany. I tylko 4 krawędzie, a ta ma 8, ładniej wymodelowane perony, itp, itd.
Tylko jak sobie pomyślę o robieniu nowego ożebrowania dachu, to mi się niedobrze robi;/

EDIT
A wie ktoś, jak wygląda kotwienie sieci na takiej hali dworcowej? Bo na trakcja.rail.pl nie udało mi się nic znaleźć. Na razie wykombinowałem takie coś, jak w załączniku. Przewód jezdny 5,5 metra od główki szyny. Zaznaczam, że słupy nie wchodzą w grę.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2011, 22:58:55 wysłana przez Kacu »