Ankieta

Co należałoby dopracować?

Czas wczytywania scenerii
97 (12.1%)
Wydajność (FPS)
45 (5.6%)
Dedykowany edytor scenerii
50 (6.2%)
Dźwięki jazdy (stukot kół, szum powietrza)
56 (7%)
Ilość obiektów otoczenia (budynki, drzewa)
44 (5.5%)
Rysowanie sieci trakcyjnej
4 (0.5%)
Rodzaje słupów w sceneriach
2 (0.2%)
Odsprężynowanie (bujanie kamery i pudeł)
16 (2%)
Renderowanie trawy
13 (1.6%)
Załączanie i dźwięki silników spalinowych
23 (2.9%)
Zachowanie AI
39 (4.9%)
Fizykę sprzęgów (w tym samoczynne)
4 (0.5%)
Ilość dżwięków Rp1
7 (0.9%)
Tekstury terenu i pagórkowatość
14 (1.7%)
Ilość działających przełączników w kabinach
12 (1.5%)
Ilość scenerii
47 (5.9%)
Ilość misji (dla istniejących scenerii)
20 (2.5%)
Ilość dźwięków radiowych
12 (1.5%)
Ruch na przejazdach
17 (2.1%)
Oświetlenie kabiny
11 (1.4%)
Oświetlanie scenerii przez lokomotywy
25 (3.1%)
Inne dźwięki w środku niż na zewnątrz
6 (0.7%)
Wyświetlacze cyfrowe
6 (0.7%)
Dymienie lokomotyw spalinowych
23 (2.9%)
Sposób uruchamiania lokomotywy
28 (3.5%)
Efekty przejazdu z prądem pod izolatorem
6 (0.7%)
Regulację podświetlenia
1 (0.1%)
System zastępujący eventy
7 (0.9%)
Ilość ludzi na peronach
3 (0.4%)
Deszcz
15 (1.9%)
Urozmaicenia jazdy
16 (2%)
Promień rysowania scenerii
1 (0.1%)
Hamulce
10 (1.2%)
Zapowiedzi na stacjach
5 (0.6%)
Tła w sceneriach (np. panorama miasta)
3 (0.4%)
Lokomotywy z rozruchem impulsowym
37 (4.6%)
Szynobusy do prowadzenia
15 (1.9%)
Ilość modeli wagonów towarowych
1 (0.1%)
Przejście do innej lokomotywy
2 (0.2%)
Poruszający się ludzie
4 (0.5%)
Zapis stanu symulacji i wczytanie
21 (2.6%)
Ruch parowozów
12 (1.5%)
Przyciski sterowane myszą
4 (0.5%)
Renderowane lusterka
3 (0.4%)
Regulację głośności
1 (0.1%)
Widok wnętrza z zewnątrz
3 (0.4%)
Wykorzystanie wielu rdzeni
1 (0.1%)
Układy torów na stacjach
0 (0%)
Poprawność łuków
0 (0%)
Poprawność sygnalizacji
0 (0%)
Tereny zurbanizowane
3 (0.4%)
Losowe zjawiska pogodowe
4 (0.5%)
Multiplayer (jazda wieloosobowa)
3 (0.4%)
Pulsowanie świateł
0 (0%)

Głosów w sumie: 291

Głosowanie skończone: 01 Lipca 2011, 00:00:00

Autor Wątek:  Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?  (Przeczytany 113141 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline InterCity

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #120 dnia: 25 Maja 2011, 15:59:54 »
Cytuj
Pytanie czy to nie obniży bardzo znacząco FPSów (wnioskuję to z doświadczenia z gier samochodowych, gdzie włączenie widoku lusterka powodował duży spadek płynności symulacji).

Więc tutaj również proponowałbym opcje (lusterka wł/wył), tak samo z save'em jeśli powstanie. Masz słabego kompa to sobie wyłącz opcje i tyle. W symulatorze DCS A-10C wymagania są ogromne, i tam nikogo nie obchodzi jaki kto ma sprzęt. Robią żeby było najbardziej realnie i najlepiej wyglądało, dlatego tam powstały opcje typu on/off dla tych o trochę słabszym sprzęcie. Tyle w kwestii co musi być a co jest zbędne, żeby nie było kolejnych postów typu po co a na co.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #121 dnia: 25 Maja 2011, 16:13:21 »
Inter City, ja jednak mimo wszystko byłbym daleki od porównywania naszego symka do symulatora samolotów. Filmik promujący ten symulator

Na pierwszy rzut oka widać, że wspomniany prze ciebie symulator jest zrobiony na bardziej wydajniejszym i zapewne nowszym silniku graficznym. Jak dla mnie, to dwie zupełnie inne bajki. Co do opcji włącz i wyłącz. Jest to faktycznie bardzo dobry pomysł :) Kto zechce, to sobie ją włączy, a kto to nie, to sobie wyłączy i tyle :)
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2011, 16:35:03 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #122 dnia: 25 Maja 2011, 16:42:22 »
Moim zdaniem nie ma co mowic o bajerach typu save'y czy lusterka dopoki nie zostana wyeliminowane podstawowe wady symka. Fajnie by bylo bujnac sie husarzem na Drawinowie, ale co z tego jesli trasa bedzie sie wczytywac pol godziny i jeszcze moze sie okazac ze akurat AI sobie zastrajkowalo i nie pojedziemy? Ra juz wiele rzeczy w exe zrobil i ma duze plany co do rozwoju ale najpierw poczekajmy na format binarny ktory powinien zmniejszyc czas wczytywania itp. a dopiero potem mowmy o lusterkach i innych bajerach :)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #123 dnia: 25 Maja 2011, 17:26:19 »
Pytanie czy to nie obniży bardzo znacząco FPSów (wnioskuję to z doświadczenia z gier samochodowych, gdzie włączenie widoku lusterka powodował duży spadek płynności symulacji).
Obniży. Każde lusterko to dodatkowe renderowanie scenerii. Czyli do ilości lusterek trzeba dodać 1 (widok normalny) i podzielić przez uzyskaną liczbę aktualny FPS.

PS. Czy możliwe jest usunięcie efektu migotania pasków gdy 2 plane się nakładają – z poziomu exe oczywiście.
Chyba nie. Chyba że znasz sposób. Ja się grafiką 3D zająłem w grudniu 2010 i mam o tym niewielkie pojęcie.

W symulatorze DCS A-10C wymagania są ogromne, i tam nikogo nie obchodzi jaki kto ma sprzęt. Robią żeby było najbardziej realnie i najlepiej wyglądało, (…).
Zwrócił bym raczej uwagę na słowo "robią". W przypadku MaSzyny od wielu lat jest zastój. Szczególnie widać braki w warstwie koncepcyjnej. Deweloperzy głównie robią trasy i modele, jedynie z rzadka ktoś czasem się porwie z pomysłami na EXE, ale w większości przypadków utyka na czymś i wszystko zostaje po staremu. To, co robię ja, jest raczej działalnością rekreacyjną i nieukierunkowaną na jakieś ambicje. Po prostu patrzę, co da się zrobić i robię. Porównywanie z symulatorem lotu jest raczej kiepskim pomysłem, gdyż są inne uwarunkowania techniczne symulacji. Co do symulacji pociągów — nie widzę problemu, żeby ktoś opisał, jak coś można zrobić lepiej. Nawet jestem otwarty na współpracę — jak ktoś rozpracuje sposób modelowania jakiegoś zjawiska, to ja to zaprogramuję.

Moja propozycja jest jeszcze taka. Proponuje popracować nad silnikiem graficznym symka, żeby osiągnąć efekty grafiki takie jak w wyżej wymienionej grze. Wtedy osiągniemy pełen realizm zarówno fizyki jak i grafiki.
Proponuję nie pisać takich rzeczy, jeśli nie będą one poparte konkretami w postaci kodu w C++. Ja nie mam wielkiego pojęcia o grafice i chętnie się czegoś jeszcze dowiem, ale muszą być konkrety.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #124 dnia: 25 Maja 2011, 18:22:11 »
ja zaznaczyłem:
Cytuj
1. Zachowanie AI
2. System zastępujący eventy
3. Zapis stanu symulacji i wczytanie
Ad 1 i 2: punkty połączone ze sobą – chyba wiadomo o co chodzi. Brakuje odwzorowania systemów SRK (zależności, przebiegi, zajętość/zwalnianie toru itp itd) – wszystko musi być zrobione przez memcelle i eventy. A dokładając do tego kulawe AI nierzadko bywa, że AI nie przyjechało (bo stoi w polu i myśli, albo urwało sprzęg) => jakiś event się nie wykonał => memcell nie dostał tej wartości co trzeba (lub inny dowolny łańcuch zdarzeń) => stoimy na S1 pół godziny i dumamy OCB (albo wjeżdżamy na czołowe z innym AI, bo zwrotka sie nie przełożyła).
Ad3: są ludzie który tak jak Mkaczy odpalają symka i jadą non-stop przez 8 czy 12h – jak lubią to ich sprawa (btw. szacun). Są też ludzie który chcieli by sobie przejechać misję 5h "na raty" po godzince dziennie – bo dziecko/żona/szkoła itp. Jak nie skrzywdzić ani jednych ani drugich, a dać wszystkim "równe szanse" na przejechanie długiej misji? Chyba nie muszę pisać, bo odpowiedź jest oczywista... ;)
A z fajerwerków/duperelków myślę, że może by tak w końcu nadszedł czas na przezroczyste szyby? Zdaję sobie sprawę, że do tego potrzebne by były odpowiednie modele, ale może na początek mogłoby to działać tylko dla tych pojazdów które mają wnętrze. A do innych wnętrza podorabia się w miarę czasu i możliwości.

EDIT: dodano słowo "długiej"
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2011, 18:42:09 wysłana przez muri »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #125 dnia: 25 Maja 2011, 18:38:03 »
Odpowiedź jest prosta: ten, kto będzie chciał przejechać godzinną misję – przejedzie sobie godzinną. A ten, co będzie chciał przejechać 5-godziną misję – przejedzie 5-godzinną. Błagam, nie róbmy z tego Trainza.

Offline ark21

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #126 dnia: 25 Maja 2011, 19:19:47 »
Uważam, że jedną z największych wad Maszyny jest brak edytora scenerii. Myślę, iż zachęciłby on wielu do tworzenia nowych scenerii, a ich brakuje, zwłaszcza tych realistycznych. Bardzo ważną wadą jest też zachowanie AI. Kolejną, bardzo ważną wadą jest brak nowoczesnych pojazdów, np. szynobusów, lokomotyw z rozruchem impulsowym. Bez nich MaSzyna powoli staje się symulatorem historycznych pojazdów szynowych (nie mówię jednak, że należałoby się skupić tylko na używanych obecnie pojazdach). Niedopracowane są hamowanie, dźwięki, zwłaszcza lokomotyw spalinowych, przyspieszenie EN57, drzwi...

Offline mati77

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #127 dnia: 25 Maja 2011, 21:29:06 »
Dla mnie wygląda to tak, jakby nikomu nie chciało się zjechać i spojrzeć co jest niżej. AL nie jest w takim złym stanie. Z długim wczytywaniem scenerii da się żyć a jak ktoś ma w miarę dobrego kompa to FPS nie jest również problemem. Dla mnie mankamentem jest brak parowozów, to mogłoby bardzo urozmaicić grę. Poza tym można by dołożyć jakieś rzeczy, które poprawią grywalność scenerii (warunki pogodowe, więcej budynków itp.). Taką już pomniejszą rzeczą, ale dla mnie, jako osoby, która bardzo lubi diesle, dobrym rozwiązaniem byłoby również dodanie realistycznych dźwięków silnika, np do SU46 czy innych spaliniaków. Ale to tylko moja sugestia :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #128 dnia: 25 Maja 2011, 21:41:39 »
@mati77 pozwolę sobie na małe sprostowanie :) Maszyna to nie gra, tylko symulator. Co do długiego wczytywania się scenerii, owszem da się to przeżyć. Jednak nie można być egoistą i należy mimo wszystko pamiętać o osobach, które nie mają zbyt mocnych komputerów i dla nich takie wczytywanie to katorga.
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2011, 21:50:03 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mati77

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #129 dnia: 25 Maja 2011, 21:46:54 »
Zapamiętam na przyszłość :)  / Ja rozumiem, wyraziłem tylko swoje zdanie, sam nie mam super komputera ale jakoś daje radę.

Offline adzik

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #130 dnia: 25 Maja 2011, 22:33:56 »
Nie wiem, czy było, ale jak dla mnie rażącym błędem w działalności symulatora jest jego niestabilność i wrażliwość na działanie innych programów (patrz: spadek FPS`u np. przy załączonym GG, czy programach antywirusowych). Co do niestabilności u mnie przejawia się w to w dziwny sposób. Czasem jadąc na jakiejkolwiek misji, gdy pojawi się "iskra na patyku", po prostu wywala mi raport.
Exe nie jest wrażliwe na inne programy, a tylko i wyłącznie na zasoby procesora. Jeśli inne programy żarłocznie obciążają twój procesor, to możesz mieć skoki fps. Ale to nie jest wina exe, tylko sposobu w jaki inne programy obciążają procesor.

Jeżeli mogę, zależy to od zarządzania piorytetami zasobów i ustawieniem koligacji w systemie. Proponuję zagłębić się w lekturze WinAPI32. I skoro jesteśmy przy wydajności – Jak na razie widzę, że MaSzyna jest procesem wykorzystującym 1 procesor logiczny. Reszta jest nieużywana, co czyni wielkie straty wydajności na coraz to bardziej popularniejszych wielordzeniowych procesorach. Nie do końca wczytałem się w delegowanie żądań interfejsu aplikacja <-> system, aczolwiek wartoby pomyśleć, w przypadku wykrycia wielu rdzeniów aplikacja obciążałaby każdy fizyczny/logiczny rdzeń obliczeniami. A w symku jest co podzielić – Obliczenia fizyki jazdy, każdy skład może mieć swój wątek obliczeniowy, wczytywanie modeli również może odbywać się równolegle – przy dwóch rdzeniach, czas ładowania (nie licząc wydajności pozostałych komponentów) skracamy praktycznie o 50%.
Wiem, że rzucam hasłami, jednak ten wątek nie służy podkładaniu gotowych rozwiązań, aczkolwiek uwidocznienia z punktu użytkowników wad. A aspekt marnotrawienia potencjału obliczeniowego maszyn jakie mamy w domu w moim przekonaniu jest wadą.

Offline InterCity

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #131 dnia: 26 Maja 2011, 01:38:43 »
Cytuj
Inter City, ja jednak mimo wszystko byłbym daleki od porównywania naszego symka do symulatora samolotów.
Miałem na myśli na co w owym symulatorze kładą nacisk, broń boże nie porównuję obu symulatorów, bo nie ma nawet co porównywać.

Cytuj
Obniży. Każde lusterko to dodatkowe renderowanie scenerii. Czyli do ilości lusterek trzeba dodać 1 (widok normalny) i podzielić przez uzyskaną liczbę aktualny FPS.
Dlatego tutaj proponuję opcję typu włącz/wyłącz.

Cytuj
Zwrócił bym raczej uwagę na słowo "robią". W przypadku MaSzyny od wielu lat jest zastój...
Fakt więcej osób oczekuje na gotowca niż próbuje samemu coś zrobić. Na głowę bije już masa tekstur do danego loka, która naprawdę jest już zbędna bo jest tego ogrom. Wiem że nie każdy się urodził programistą, ja też jestem zielony. Może jakiś prostszy edytor byłby w stanie pomóc początkującym w tworzeniu tras. Temat exe to już w ogóle wyższa szkoła jazdy, ale dźwięki ?. Tyle miłośników kolei, każdy cyka foty a materiałów jakoś nie widać. Jeśli marzymy o Maszynie takiej jaką chcemy żeby była, trzeba się zaangażować wspólnie. Nie tylko liczyć na tych co wnoszą wkład w rozwój maszyny bo jest ich nie wielu. A tak czekając i licząc tylko na nich, zobaczymy lub nie, Maszynę jaką oczekujemy, ale w wieku emerytalnym lub wcale.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #132 dnia: 26 Maja 2011, 11:51:02 »
Wklejam dwa screeny, pierwszy pokazuje użycie procesora z dwoma rdzeniami i odpalonej L61, drugi użycie procesora tuż po wciśnięciu F10. Użycie obu rdzeni spada co widać na krzywej wykresu. Śmiem twierdzić że exe korzysta z obu rdzeni i narzekanie w tym temacie jest zbędne. Jeśli ktoś może zrobić porównanie dla procesorów z większą ilością rdzeni, poproszę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #133 dnia: 26 Maja 2011, 12:38:14 »
A jaką masz kartę graficzną? NVidia w swoich sterownikach dodaje opcję, która sprawia, że odpalone aplikacje korzystają z obu rdzeni nawet wtedy, gdy nie były do tego przystosowane.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #134 dnia: 26 Maja 2011, 13:02:46 »
Mam kartę GF9500, już kiedyś pisałem na temat w dziale dla betatesterów.

Offline Makrov

  • Wiadomości: 110
  • ET41-105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #135 dnia: 26 Maja 2011, 13:03:01 »
Można by urealnić uruchamianie loków, coś na w wzór exe kolegi @KURSA dodać baterie, realne załączanie elektrowozów/spalinowozów.
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światła pociągu. Maszynista widzi trzech debili na torach.

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #136 dnia: 26 Maja 2011, 13:41:54 »
Co do obserwacji @Krzysiek626 – ja fizycznie mam dwa rdzenie, ale Menedżer Windows widzi cztery – I po uruchomieniu scenerii L61, mam użycie procesora na poziomie 25 %, a graficznie wskazuje na użycie procesora nr 1 i 4.
EDIT:
Kiedyś była na ten temat podobna dyskusja.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9201.msg91455.html#msg91455

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #137 dnia: 26 Maja 2011, 13:58:28 »
Jak dla mnie najwiekszym problemem symulatora, jest brak rozruchu impulsowego, ktory ciagnie za soba brak mozliwosci odwzorowania wielu maszyn, ktore juz od dluzszego czasu sa na Polskich szlakach (np. EN81, ktory idealnie by sie nadawal do elektrycznego Calkowa, na jakas misje osobowa).
Druga wada jest brak latwego edytora/kreatora scenerii, ktory pozwolilby sprobowac sil w budowaniu trasy nawet tak zielonej osobie jak ja.
To wg. mnie jest najwazniejsze, a jako trzeci punkt to cos malo waznego na dzis, czyli podswietlenie kabiny w nocy, cos na wzor podswietlenia pulpitu w EN57 :P
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2011, 16:34:21 wysłana przez Darth Luk »
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #138 dnia: 26 Maja 2011, 15:39:01 »
Co do taboru, to zdecydowanie mała ilość szynobusów. W PC2009 było ich więcej, niż w PC2010, ale jak wiadomo, nie były one dopracowane.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline adzik

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #139 dnia: 26 Maja 2011, 21:44:50 »
Wklejam dwa screeny, pierwszy pokazuje użycie procesora z dwoma rdzeniami i odpalonej L61, drugi użycie procesora tuż po wciśnięciu F10. Użycie obu rdzeni spada co widać na krzywej wykresu. Śmiem twierdzić że exe korzysta z obu rdzeni i narzekanie w tym temacie jest zbędne. Jeśli ktoś może zrobić porównanie dla procesorów z większą ilością rdzeni, poproszę.

Tutaj muszę się z kolegą @Krzyśkiem626 niezgodzić, ponieważ z całym szcunkiem, ale nie widać zużycia przez aplikację eu07.exe (czyli de facto maszynę) tylko całokształt zużycia procesora. W moim wypadku proces ładowania scenerii (akurat na szybko wczytywałem TD.scn) był inny.

Pierwszy załącznik (umownie będę posługiwał się słowem zrzut ekranu) przedstawia stan komputera przed testami.
W zrzucie ekranu numer dwa chwile po tym, jak załączyłem wczytywanie scenerii (Widzimy zużycie na poziomie 50% procesora). Następnie wykres zużycia całokształtu procesorów przedstawia się diametralnie różnie. Kolejno pokazałem ustawiony piorytet zadania, a koligacja ustawiona była na oba rdzenie. Na końcu stan symulacji w trakcie działnia symka – również max obciążenie wynosi 50%.
By uniknąć zbędnych pytań, zamieszczam platformę testową:

Laptop AsusTek F5Z,
Renderer: ATI Radeon HD 3200 Graphics; OpenGL Version: 3.3.10151 Compatibility Profile Context
Windows 7 Ultimate x64 Service Pack 1
CPU   AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-60
RAM: 3072 MB
Paczka Całościowa 2010_DDS, EXE_162

Powracając, jak widzi się biegacza, który używa tylko jednej z dwóch nóg, rzadko będzie demonem prędkości i osiągów. Podobnie ma się rzecz tutaj, posiadając 4-rdzeniowy procesor nowej generacji 'ale' z taktowaniem 1,8 GHz mam gorsze osiagi niż kolega z PIV, 3,06 GHz mimo przepaści wydajnościowej dzielącej generację. Przyznam się szczerze, ale porównywalne czy nawet lepsze osiągi mam na komputerze starszym o całe 5 lat (Athlon XP 2000+, GeForce 4 Ti 4200, 1 GHz RAM) niż na obecnym sprzęcie. Dla mnie daje to do myślenia.

P.S. Może rzeczywiście dyskusja na temat wielowątkowości jest nie w tym temacie? Pisząc tutaj chciałem odwołać się do kolegi Krzyśka i uargumentować tę wadę, która de fakto ma wpływ na czas ładowania scenerii.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #140 dnia: 26 Maja 2011, 22:29:18 »
Możesz się nie zgodzić, ale racji nie masz. Pokazałeś na screenach ilość procesów i usług, a to nic nam nie mówi. Te procesy u mnie zajmują raptem 2% pracy procesora przy otwartej przeglądarce internetowej. Moje screeny pokazują wyraźnie stan zajęcia procesora w trakcie jazdy i tuż po wyłączeniu symulacji (F10). Wyraźnie widać równomierne obciążenie obu rdzeni i równomierne zwolnienie po wyłączeniu.
Wniosek jest jasny i bezdyskusyjny, u mnie exe jest obsługiwane przez dwa rdzenie. Wklejam screen z procesu wczytywania scenerii. Wyraźnie widać wzrost aktywności obu rdzeni po rozpoczęciu wczytywania.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #141 dnia: 26 Maja 2011, 22:49:50 »
A pokaż jeszcze zakładkę procesy z uruchomioną Maszyną.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #142 dnia: 26 Maja 2011, 23:11:35 »
Proszę jest załącznik, sprzęt  to Pentium dual core E6300, grafika GF9500 1gb. 2gb ram – jedna kość i win xp z sp3.
Cytuj
...przy dwóch rdzeniach, czas ładowania (nie licząc wydajności pozostałych komponentów) skracamy praktycznie o 50%.
Marzenie dobre, niestety tak nie będzie. Te dwa rdzenie nadal będą miały dostęp do jednej pamięci, jednej karty graficznej i innych zasobów, przyrost może być, ale nie 50%

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #143 dnia: 26 Maja 2011, 23:56:16 »
Zwróć uwagę, że proces eu07 zużywa zawsze nie więcej, jak połowę mocy procesora. Czyli praktycznie tak, jakbyś korzystał z jednego rdzenia, a że na wykresie pokazuje inaczej, to już inna sprawa, trzeba by się zagłębić w sterowniki procesora i takie tam:). Ciekawi mnie, jak by wyglądało to na najnowszych prockach intela z serii "i". Podobno potrafią przekazać całą moc na jeden rdzeń i podkręcić go automatycznie, gdy korzysta się z aplikacji wykorzystującej tylko jedno jajo.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #144 dnia: 27 Maja 2011, 00:00:50 »
1. Wielką wadą jest możliwość nałożenia tylko jednej tekstury na jeden submodel. Jest to uciążliwe przy tworzeniu zarówno taboru/infrastruktury, jak i terenu.

2. Edytor. Ten kawałek co zrobiłem, to mi około 5-6 godzin zajęło. W TRSowym edytorku, dźwiganiem terenu jednym kliknięciem, to by nie zajęło 10 minut ;) Tutaj niestety, wstawiałem trójkąt za trójkątem.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2011, 01:56:55 wysłana przez Rozi »

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #145 dnia: 27 Maja 2011, 00:57:40 »
Proszę jest załącznik, sprzęt  to Pentium dual core E6300, grafika GF9500 1gb. 2gb ram – jedna kość i win xp z sp3.
Cytuj
...przy dwóch rdzeniach, czas ładowania (nie licząc wydajności pozostałych komponentów) skracamy praktycznie o 50%.
Marzenie dobre, niestety tak nie będzie. Te dwa rdzenie nadal będą miały dostęp do jednej pamięci, jednej karty graficznej i innych zasobów, przyrost może być, ale nie 50%

Mój sprzęt to Intel Q6600, GF GTX 260, 2 GB Ram DDR3 i Win7 Ultimate 64 bit.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2011, 05:19:26 wysłana przez ZiomalCl »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #146 dnia: 27 Maja 2011, 09:24:22 »
2. Edytor. Ten kawałek co zrobiłem, to mi około 5-6 godzin zajęło. W TRSowym edytorku, dźwiganiem terenu jednym kliknięciem, to by nie zajęło 10 minut ;) Tutaj niestety, wstawiałem trójkąt za trójkątem.
Cóż, przez parenaście lat istnienia symulatora nie było zbyt wielu chętnych na zrobienie edytora terenu. Jeden powstał i nawet działał, ale do Nebuli, potem Q coś zrobił, ale światła dziennego nie ujrzało. Ra robi edytor infrastruktury, a nie terenu (przynajmniej narazie). Powstaje w bólach edytor do SPT i ma tam być także edytor terenu taki jakiego byś oczekiwał. Niestety nie ma zbyt wielu chętnych do prac, tak jakby programistów na tym forum było mało.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #147 dnia: 27 Maja 2011, 09:33:35 »
Cytuj
Zwróć uwagę, że proces eu07 zużywa zawsze nie więcej, jak połowę mocy procesora. Czyli praktycznie tak, jakbyś korzystał z jednego rdzenia...
Teza była że exe używa jednego rdzenia, to że w tej scenerii moc procesora wykorzystana jest do 50% jej nie obala. Istnieją scenerie i miejsca gdzie moc procesora w obu rdzeniach dochodzi do 100%. Publikowałem już takie screeny http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13910.msg144702.html#msg144702 Link nie otworzy się wszystkim.
Cytuj
...a że na wykresie pokazuje inaczej, to już inna sprawa, trzeba by się zagłębić w sterowniki procesora i takie tam:).
Zgrabny unik, który nic nie tłumaczy. Mimo wszystko wolę równomierne rozłożenie obciążenie na dwa rdzenie niż obciążanie do maksimum jednego.
Cytuj
Ciekawi mnie, jak by wyglądało to na najnowszych prockach intela z serii "i". Podobno potrafią przekazać całą moc na jeden rdzeń i podkręcić go automatycznie, gdy korzysta się z aplikacji wykorzystującej tylko jedno jajo.
Wystarczy poprosić. Jeśli ktoś posiada taki procesor, zapraszam do publikacji swoich spostrzeżeń.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2011, 10:08:26 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #148 dnia: 27 Maja 2011, 11:37:43 »
2. Edytor. Ten kawałek co zrobiłem, to mi około 5-6 godzin zajęło. W TRSowym edytorku, dźwiganiem terenu jednym kliknięciem, to by nie zajęło 10 minut ;) Tutaj niestety, wstawiałem trójkąt za trójkątem.
To może zrób w TRSowym, to przekonwertujemy.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co jest obecnie największą wadą MaSzyny?
« Odpowiedź #149 dnia: 27 Maja 2011, 17:24:22 »
Nie dojrzałem że ktoś w wątku zapytał o procesory z serii "i" . Ja w laptopie mam takowy  (dokładnie to model I5-430M 2,26GHz domyślnie, a z opcją TURBO BOOST do 2,53GHz), ale na MaSzynie nie widać efektów działania tej opcji. Może jak ktoś ma desktopa z procesorem tej serii to może to jeszcze sprawdzić.