Autor Wątek:  Trasopisarstwo - moje problemy  (Przeczytany 41994 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kasztan

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 08 Lipca 2009, 11:38:07 »
Witam.
Pozwoliłem sobie założyć wątek z moim pytaniami i problemami dot. trasopisarstwa dla Maszyny. Program z którego korzystam to gmax bo na 3dmaxa mnie nie stać. W miarę opanowałem już tworzenie modeli 3d,terenu (trawki), kładzenie torów oprócz krzywych i przechyłek i z tym się wiąże moje pierwsze pytanie.

I. Budowa krzywych przejściowych
- odpalam program KRZYWE PRZEJŚCIOWE
- wpisuję dane dla łuku r300d20 r300m V40 km/h
- wyskakują mi obliczenia (nie wiem czy  dobrze odczytuje co do czego)
h= 60mm (wiem że muszę to zamienić później na stopnie)
a= 2.4 (parametry roll)
L= 24m (długość rampy przechyłkowej)
b= 2.292 (?)
p= 0.08m (wartość o którą trzeba przesunąć odcinek przy konstruowaniu krzywej?)

Mam prze sobą instrukcję Paula dot. tworzenia krzywych i jestem debilem bo jej nie kumam.
Cyt."do końca odcinka prostego dodajemy odcinek pomocniczy L/2" [czy chodzi o to, że mam wartość L którą obliczyłem podzielić na 2?] cyt. dalej "przesunięty w odpowiednią stronę o wartość p" [czyli to moje 0.08m]"następnie dodajemy do niego odcinek pomocniczy łuk o długości L/2 i promieniu R"[tego nie rozumiem ... odcinek L/2 czyli 12m r300?], "po czym kontynuujemy budowę właściwego łuku nie zapominając o przechyłce"[do tej krzywej mam po prostu dodać łuk r300d20 z roll1 i roll2 o wartości 2.4deg].
Nie pojmuję tego i proszę o poprawienie i komentarz dla .... mnie bo słów mi brakuje na mój stan umysłowy.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lipca 2009, 11:48:55 »
Tak, dokładnie tak, aczkolwiek wyliczona w ten sposób przechyłka jest nieco przesadzona, chociaż daje radę :)
Program sam przelicza h (w mm) na a (w °). Parametr b określa ile stopni ma łuk długości L/2 o danym promieniu R.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Lipca 2009, 13:40:15 »
Wcześniej nie było krzywych przejściowych to nikt nie narzekał, jak je wprowadziłem to przy każdej okazji narzekasz że są źle obliczane ;) Napisz jakiś prosty programik który poda zakres to podmienię ten mój. @Kasztan - prześledź ten opis konstruowania krzywej porównując go z rysunkiem schematycznym przedstawiającym krzywą, to zobaczysz skąd się te odcinki pomocnicze wzięły.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Lipca 2009, 13:47:57 »
Trzeba było mi nie dawać dokumentów na ten temat. Poza tym ja też mogę sobie pomarudzić! :P

Napisałem sobie już dawno coś takiego. Się domyślisz po oznaczeniach raczej co jest czym. Wrzucam publicznie, bo może ktoś skorzysta :) Program nie jest głupoodporny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Kasztan

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Lipca 2009, 14:05:57 »
Ok. Chyba kapuję co i jak, ale niestety po usunięciu odcinków pomocniczych nie mogę tory prostego z łukiem połączyć flexem bo ... jak przeciągam flexa z końca toru prostego do łuku to flex mi się zawija, robi jakieś pętle, albo ząbki ... masakra.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Lipca 2009, 14:19:30 »
Przerzuć się na mój edytor. Co prawda nie ma w nim jeszcze krzywych przejściowych ani wstawiania obiektów, ale w 4 miesiące zaczynając od zera można ułożyć 550km realistycznych torów, łącznie z profilem pionowym odczytanym z mapy topograficznej i słupkami hektometrowymi. Dzisiaj zacząłem robić obsługę semaforów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Kasztan

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Lipca 2009, 10:47:44 »
Ra, obserwuję rozwój Twojego dzieła od dłuższego czasu, ba nawet pobieram lekcje poprzez maila jak z niego korzystać, ale póki co nie mam odwagi na nim robić. Na pewno się przymierzę do niego w najbliższym czasie.
Powrócę jednak do problemu flexów. Czemu one mi się zapętlają, albo "ząbkują"? Paul napisał, żeby końcówki  łączyć flexem, ale jest z tym problem. Może jest na to jakiś inny sposób. Jakiś wzór na wyliczenie długości, kąta itp łuku, który by można było zamiast tych flexów wstawiać?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Lipca 2009, 12:44:40 »
Ten flex ma być właśnie krzywą przejściową, czyli łukiem o zmiennej krzywiźnie (odwrotność promienia zmienia się liniowo od 0 do 1/R) - więc nie wstawisz go jako zwykły łuk. Można ręcznie liczyć i poprawiać wektory kontrolne ale to nonsens, lepiej dojść do tego czemu się flex nie wstawia. Mi to wygląda na jakieś błędy w skryptach.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Kwietnia 2012, 17:40:40 »
Odgrzewam starocia, ale nie będę zakładał nowego tematu, skoro wcześniej był poruszony podobny problem do mojego.

Ale o co chodzi. Mianowicie wpisałem sobie w programie Krzywe przejściowe parametry R=600 m i V max=30 km/h. Parametry dla przechyłki, jakie wyliczył mi program są następujące:

h = 20
a = 0,8
L = 6
b = 0,286
p = 0,003

I teraz zgodnie z tym co jest zapisane w poradniku @Poul'a, powinienem utworzyć odcinek pomocniczy o wartości p, czyli 0,003 m. A skrypty w 3ds max najkrótszy odcinek jaki potrafią stworzyć to 0,2 m. I co w takiej sytuacji należy zrobić?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Kwietnia 2012, 17:47:02 »
I teraz zgodnie z tym co jest zapisane w poradniku @Poul'a, powinienem utworzyć odcinek pomocniczy o wartości p, czyli 0,003 m. A skrypty w 3ds max najkrótszy odcinek jaki potrafią stworzyć to 0,2 m. I co w takiej sytuacji należy zrobić?
Zastanowić się jaki jest sens tworzenia odcinka o długości 3mm....
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Kwietnia 2012, 17:48:13 »
Olać taką przechyłkę. Normalnie po rozjazdach o R=190m jeździ się z prędkością 40km/h i zwykle nie ma tam przechyłki. Na łuku o promieniu 600m można bez przechyłki jeździć do 70km/h (przechyłka 150mm zwiększy tę prędkość do 110km/h).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Kwietnia 2012, 11:23:47 »
Właśnie nawet te 0,003m ma znaczenie. Jak zaokrąglałem takie wartości przy wykorzystaniu profili tras, to później przy samej budowie mi się krzywizna już nie zgadzała.

Najlepszym rozwiązaniem jakie ja robie to:
- zbudowanie odcinka 1,003,
- odwrócić go o 90 stopni,
- zbudować na końcu tego odcinka odcinek o długości 1,000.
- Skasować ten 1,003
- Odcinek 1,000 odwrócić o 180 stopni
- No i już masz to przesunięcie o 0,003m. Połowę krzywej zaczynasz od tego odwróconego 1,000 i dalej już według instrukcji Paula.

Rozwiązanie takie na dzieciaka, ale inaczej tego nie uzyskasz. Jednak skrypty mają parę wad niestety.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Czerwca 2012, 14:00:35 »
Po kilkutygodniowej przerwie postanowiłem, że czas najwyższy nauczyć się w końcu robić przechyłkę, która jest dla mnie prawdziwą zmorą. Ale do rzeczy.

W ramach testów zrobiłem sobie 1,5 kilometrowy odcinek prostego toru, gdzie V max = 120 km/h. Dalej postanowiłem wybudować łuk o promieniu 1200 metrów z V max taką samą jak dla odcinka prostego. Program "Krzywe przejściowe" wyliczył mi następujące wartości:

h = 140
a = 5,6
L = 168
b = 4,011
p = 0,981

Robiąc wszystko zgodnie z instrukcją @Paul'a do końca odcinka prostego powinienem dobudować odcinek pomocniczy o długości L/2, tj. 168/2=84. Dalej powinienem przesunąć ten odcinek o wartość p, co też uczyniłem. Następnie wybudować łuk o promieniu R (1200 mm) i długości L/2 (84 m) z zachowaniem odpowiedniej przechyłki (Roll 2 ustawiam 5,6). Odcinek pomocniczy usuwam i zastępuję go flexem, gdzie Roll 2 wpisuję jak wyżej. I dalej tworzę łuk zgodnie z powyższymi wartościami. I coś muszę robić nie tak jak trzeba, że wychodzi mi to co możecie zobaczyć na screenie. Co robię źle?

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Czerwca 2012, 14:18:31 »
Spróbuj w tym torze zamienić miejscami vectory.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Sierpnia 2012, 13:31:28 »
Chciałem wstawić wskaźnik W27, ograniczający maksymalną prędkość na szlaku do 30 km/h. No i okazało się, że nie posiadam tekstury W27_3.dds. Posiadam najnowszą paczkę całościową, w plikach na pewno nie grzebałem i nie wiem czy tekstura tego wskaźnika ukryta jest pod inną nazwą, czy po prostu nie ma jej w tej paczce? Przeszukałem wszystkie katalogi w folderze textures i nigdzie nie ma tekstury "W27_3".

I drugi problem, którego rozwiązać nie potrafię. Stworzyłem peron jako road. Oto jego parametry w skryptach:

Tex1 = peronyl61
TexLength = 6.0
Tex2 = peronyl61
TexPar1 = 1.0
TexPar2 = 1.5
TexPar3 = 0.0

I pojawia się problem, gdyż peron wygląda tak jak na załączonym screenie (podwójna linia). Wie ktoś jak to rozgryźć?
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2012, 16:24:28 wysłana przez mk1992 »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Sierpnia 2012, 16:29:44 »
TexPar2 = 0.

  Dodano: 08 Sierpnia 2012, 16:32:40

I podnieś cały peron o jeden metr. Najszybciej da się to zrobić originem. Załóżmy, że XXX to wpisy peronu:

origin 0 1 0
XXX
endorigin
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2012, 16:33:53 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Sierpnia 2012, 17:29:02 »
Coś w dalszym ciągu jest nie tak...

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Sierpnia 2012, 17:59:37 »
Pokaż cały wpis.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Sierpnia 2012, 18:06:09 »
node 800 0 none track road 50.0 11.0 0.85 -1 15 0 Flat vis
 peronyl61 6.0 0 1.0 1.5 0.0
2028.67 1.08789 -2027.32  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
1986.51 1.08789 -2000.44  0.0  //point 2
0
velocity 20.0
endtrack

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Sierpnia 2012, 18:17:53 »
Cytuj
node 800 0 none track road 50.0 11.0 0.85 -1 15 0 Flat vis
 peronyl61 6.0 0 1.0 1.5 0.0
2028.67 1.08789 -2027.32  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
1986.51 1.08789 -2000.44  0.0  //point 2
0
velocity 20.0
endtrack

Tex1, czyli tekstura peronu.
Tex2, czyli tekstura krawędzi peronu.
Kolejno: TexHeight (TexPar1), TexWidth (TexPar2), TexSlope (TexPa3).

TexHeight powinien być równy wysokości peronu, przy czym musisz peron dodatkowo podnieść originem, gdyż w przeciwnym wypadku boki peronu będą pod ziemią.
TexWidth to szerokość na jaką tekstura boków "wchodzi" w peron. Polecam ustawienie 0, choć to też zależy od tekstury.
Jak ustawisz TexSlope = 0, to boki będą prostopadłe.
No i nie ma tekstury o nazwie 0 ;) Polecam w ogóle poszukać w /textures innych tekstur boków peronów.
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2012, 18:20:55 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Sierpnia 2012, 18:27:20 »
Ale ja to wszystko wiem... :-)

Generalnie chciałem uzyskać taki sam efekt, jaki uzyskał kolega @hunter tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=15450.0;attach=51408;image

Nie dam przecież tekstury boku, która będzie się nijak miała do tekstury peronu.

Cytat: SKP
No i nie ma tekstury o nazwie 0

Cytat: SKP
TexPar2 = 0.

TexPar2 = tekstura boku. ;-)


Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Sierpnia 2012, 18:36:38 »
TexPar2 = tekstura boku. ;-)
 
I Twoja pierwsza wiadomość:
TexPar2 = 1.5
Aha, to wcześniej ta tekstura nazywała się 1.5 ;) Zaprzeczasz sam sobie.

Wklej to do scenerii i się ciesz ;)
origin 0 1 0
node 800 0 none track road 50.0 11.0 0.85 -1 15 0 Flat vis
 peronyl61 6.0 peronyl61 1.0 0.0 0.0
2028.67 1.08789 -2027.32  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
1986.51 1.08789 -2000.44  0.0  //point 2
0
endtrack
endorigin
A jak będziesz robił kolejne perony, to wg tego co podałem w poprzednim poście, tylko przeczytaj go jeszcze raz ze zrozumieniem ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Sierpnia 2012, 18:58:37 »
Aj pomyliło mi się "Tex2" z "TexPar2". Zwracam honor ;-) "Nie myli się tylko ten co nic nie robi". ;-) Teraz wszystko gra. Dziękuję za pomoc.


Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Sierpnia 2012, 20:11:18 »
Musze Cie zmartwic - ja peron robilem Boxem ;)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Sierpnia 2012, 21:35:52 »
Perony jako Road mają tą przewagę nad Box, że można je w łatwy sposób kłaść na łukach i później dowolnie modyfikować.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Sierpnia 2012, 11:10:59 »
I widać je w podglądzie w RAINSTED.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Sierpnia 2012, 11:21:59 »
Te robione jako Box też...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Sierpnia 2012, 11:23:37 »
Ale na podglądzie Serwera Ruchu już Boxa nie widać, a ja takiego podglądu używam :D
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Października 2012, 15:06:46 »
Cytuj
Spróbuj w tym torze zamienić miejscami vectory.

Nie rozumiem. W dalszym ciągu nie mogę się nauczyć robić tych nieszczęsnych przechyłów... Jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak krowie na rowie, jak zrobić przechył na łuku? Niestety poradnik @paul'a jest zbyt mądry dla mnie i nic z niego nie rozumiem.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17