Prosty programik do wspomagania kierowania ruchem:
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/maszyna/swsr.rarZasada prowadzenia ruchu z jego wykorzystaniem:
- przed rozpoczęciem jazdy użytkownicy zgłaszają swoje położenia na podstawie których dyżurny ruchu zaznacza na planie gdzie dane składy się znajdują
- dyżurny ruchu udziela pozwoleń na wjazd/wyjazd/przejazd przez stację (z podaniem numerów torów, oznaczeń sygnalizatorów itp.) i zaznacza je na planie (jako przebiegi)
- maszyniści układają sobie drogi przebiegu wg. rozkazów dyżurnego ruchu i zgłaszają zajęcie/zwolnienie toru/zwolnienie przebiegu (zjechanie z ostatniej zwrotnicy okręgu), na podstawie czego dyżurny zaznacza, usuwa zajętości i przebiegi itp., dzięki czemu na bieżąco może śledzić ruch wszystkich pociągów i wydawać dalsze pozwolenia
Przygotowałem przykładowy plan dla Krzyżowej 2. Ale do tego potrzebne są jeszcze drobne zmiany w scenerii - wywalenie wszystkich dotychczasowych eventów (może poza SSP) i składów prowadzonych przez AI, i zrobienie jakiegoś prostego systemu do nastawiania przebiegów - najlepiej coś w rodzaju rejestratora, który nastawia dany przebieg po podaniu z klawiatury numeru okręgu (głowicy), numeru toru początkowego i numeru toru docelowego. Wystarczyło by zrobić takie coś tylko dla przebiegów pociągowych, manewrowe na zasadzie ustawiania zwrotnic t/T, bez sygnałów Ms2. Ostatecznie wszystko na t/T, ale to było by uciążliwe ze względu na konieczność zatrzymywania się przed każdym semaforem celem ustawienia drogi za nim.
W dalszych perspektywach myślę nad czymś podobnym, z tym że komunikującym się z eu07.exe przez TCP/IP i nastawiającym przebiegi i stwierdzającym zajęcie/zwolnienie toru samoczynnie na podstawie sygnałów odsyłanych z symulatora (zajęcie/zwolnienie krótkiego odcinka toru - "czujnika" - za semaforem). Ale do tego potrzebne są zmiany w exe - kiedyś już o tym wspominałem w wątku o multi. Ale taki system przydał by się nie tylko do multiplayera, mógłby też samoczynnie wg. rozkładu jazdy i sytuacji ruchowej nastawiać przebiegi pracując w tle i robiąc za całą logikę sterowania ruchem, za którą odpowiada teraz zagmatwany i bardzo wadliwy system eventów (sytuacje typu x się spóźni i y już jedzie z nim na czołowe). No i ruch byłby elastyczny - jeżeli jeden pociąg się spóźni, krzyżowanie przesuwa się na inną stację, można by prosto modyfikować rozkłady, relacje pociągów itp.
Pozdr