Autor Wątek:  Multi-Eventy(tysiące) interaktywne do MaSzyny EU07-424  (Przeczytany 5683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Converter

  • Gość
Multi-Eventy(tysiące) interaktywne do MaSzyny EU07-424
« dnia: 07 Sierpnia 2008, 03:24:29 »
Witam!
Jeżeli zawsze szukałeś sposobu na wstawienie tysięcy interaktywnych eventlauncherów, odpalanych za pomocą klawiatury, chociażby do scenerii, w której sterujesz ruchem z nastawni to ten algorytm jest właśnie dla Ciebie.
Uwaga: Algorytm jest dla zaawansowanych użytkowników. Nie rościj sobie pretensji,

Przykładowy kod algorytmu:
node -1 0 menu memcell 0.1 0.3 0.1 0 0 0 none endmemcell
event KeyCtrl01 multiple 0.0 none group1 subgroup1 subsubgroup1 evencik1 endevent //Event klawisza1 - przypisujemy wszystkie grupy, pod, podpodgrupy oraz eventy z id o cyfrach 1
event KeyCtrl02 multiple 0.0 none group2 subgroup2 endevent //Event klawisza1 - przypisujemy wszystkie grupy, pod, podpodgrupy oraz eventy z id o cyfrach 2
event KeyCtrl00 updatevalues 0.0 menu 0 0 0 endevent //Resetowanie pseudo-Konsoli ID Eventu
event group1 multiple 0.0 menu grupa1 condition memcompare 0 0 0 endevent //Wybór grupy 1 - czyli pierwszej cyfry ID eventu
event group2 multiple 0.0 menu grupa2 condition memcompare 0 0 0 endevent //Wybór grupy 2 - czyli drugiej cyfry ID eventu
event grupa1 updatevalues 0.0 menu 1 * * endevent //Odpowiedni update memcell
event grupa2 updatevalues 0.0 menu 1 * * endevent //Odpowiedni update memcell
event subgroup1 multiple 0.0 menu podgrupa11 condition memcompare 1 0 0 endevent //Subgrupa 1
event podgrupa1 updatevalues 0.0 menu * 1 * endevent
event subgroup2 multiple 0.0 menu podgrupa12 condition memcompare 1 0 0 endevent //Subgrupa 2
event podgrupa2 updatevalues 0.0 menu * 2 * endevent
event subsubgroup1 multiple 0.0 menu podpodgrupa111 condition memcompare 1 1 0 endevent
event podpodgrupa1 updatevalues 0.0 menu * * 1 endevent
event evencik1 multiple 0.0 menu costam1 costam2 costam3 costam4 condition memcompare 1 1 1 endevent //ID 1-1-1-1
Czyli: Evencik1 będzie miał ogólny identyfikator 1-1-1-1
Kolejne eventy mogą mieć id:
1-1-1-2
1-1-1-5
1-2-3-4
4-5-7-1
i wiele wiele więcej
To tylko przykładowy algorytm. Do identyfikacji w ramach KeyCtrl grup/podgrup oraz eventów możemy używać cyfr z zakresu 1-9 (0 jest przypisane do resetowania pseudokonsoli - czyli jeżeli chcemy wybrać wszystko od nowa. Mam nadzieję, że algorytm pomoże w budowie interaktywnych tras, scenerii-symulacji nastawni do MaSzyny i czegokolwiek zapragniecie etc.
Uwaga: Nie ponoszę jakiejkolwiek odpowiedzialności za skutki działania algorytmu jak i nie gwarantuję jego poprawnego działania.
Używasz na własna odpowiedzialność.
Dopisek: Sprawdzałem eventy, u mnie działają jak należy ;]
Jeżeli znajdę czas, postaram się napisać szczegółowy tutorial co do algorytmu.
W razie wątpliwości, uwag - śmiało piszcie.
Mam nadzieję że mój pomysł okaże się przydatny

Pozdrawiam,
Converter424
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2018, 18:39:44 wysłana przez Converter »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: [Algorytm]Interaktywne Eventy Rekurencyjne do MaSzyny EU07-424
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Sierpnia 2008, 15:17:40 »
Zapewne każdy autor trasy, ten zaawansowany użytkownik, który się za to zabiera, poradzi sobie bez Twojego 'przykładu' i zrobi tak, jak chce, tak jak mu wygodniej. Eventy są proste, wiem co mówię. Z określeniem 'algorytm' przesadziłeś.

Ogólnie mówiąc: rotfl

Converter

  • Gość
Odp: [Algorytm]Interaktywne Eventy Rekurencyjne do MaSzyny EU07-424
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Sierpnia 2008, 15:41:39 »

A może jednak któryś sobie nie poradzi ? Nie będzie miał sposobu rozwiązania problemu dużej ilości interaktywnych launcherów. A tutoriali, dokumentacji brakuje... i to nie tylko tych dla początkujących trasopisarzy, modelarzy, evenciarzy...

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2017, 14:27:16 wysłana przez Converter »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: [Algorytm]Interaktywne Eventy Rekurencyjne do MaSzyny EU07-424
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Sierpnia 2008, 16:00:43 »
Brakuje? Buahahahaha... Wiesz, znajdzie się na forum. Nawet ze scenery.doc można skorzystać - to podstawa, która powinna wystarczyć. Jeśli ktoś dalej tego nie rozumie, widocznie tworzenie tras do symka nie jest dla niego. I tyle.

Converter

  • Gość
Odp: [Algorytm]Interaktywne Eventy Rekurencyjne do MaSzyny EU07-424
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Sierpnia 2008, 16:09:53 »

Dobrze powiedziane, podstawa. O launcherach jest tyle, co kot napłakał (O KeyCtrl nie ma ani słowa). To jest typowy tutorial dla początkujących, nie mówię, że został źle napisany, bo został napisany bardzo dobrze. Bądź co bądź są to podstawy tworzenia scenerii, owszem dla niektórych mogą wystarczyć. Co innego jak ktoś chce tworzyć coś zdecydowanie bardziej zaawansowanego i nieliniowego. Ale nie będę się z Tobą wykłócał, bo widzę, że to nie ma najmniejszego sensu. Cóż... Twoje poglądy, Twoja sprawa.

Pozdrawiam


Co w tym śmiesznego ?
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2017, 14:27:02 wysłana przez Converter »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: [Algorytm]Interaktywne Eventy Rekurencyjne do MaSzyny EU07-424
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Sierpnia 2008, 16:23:17 »
Cytuj
O launcherach jest tyle, co kot napłakał

Taa? Dziwne, jakoś muszę mieć chyba inną wersje scenery.doc skoro tak...

Cytuj
O KeyCtrl nie ma ani słowa

A może dorobiony został po tym, jak scenery.doc powstało? Gdyby w danym czasie było, to by było opisane. KeyCtrl01, 02, 03... to nic innego, jak zwykły event typu multiple, tyle że wywoływany przez naciśnięcie Shift + 1, 2, 3... Nic szczególnego. Ktoś mógłby to zrobić za pomocą eventlauncherów. Też by działało.

Cytuj
Co innego jak ktoś chce tworzyć coś zdecydowanie bardziej zaawansowanego i nieliniowego.

Ja Ci mówię, że scenery.doc wystarczy do tego celu. Oczywiście żeby się nauczyć eventów, trzeba się z nimi wpierw pobawić. Jak się opanuje eventy, zrozumie je, to bez problemu można zrobić coś bardziej zaawansowanego i nieliniowego. Mam tu na myśli jedną trasę, która powstaje, ale na razie stanęła na czas nieokreślony, w której umieściłem takie eventy.

Cytuj
Ale nie będę się z Tobą wykłócał, bo widzę, że to nie ma najmniejszego sensu.

Ma sens, bo próbuję Ci pokazać, że tu się mylisz + wprowadzasz jeszcze w błąd innych.

Cytuj
Cóż... Twoje poglądy, Twoja sprawa.

No właśnie nie tylko moja.

Cytuj
Co w tym śmiesznego ?

Chcesz o tym pogadać? To PW.
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpnia 2008, 16:28:26 wysłana przez ZiomalCl »

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: [Algorytm]Interaktywne Eventy Rekurencyjne do MaSzyny EU07-424
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Sierpnia 2008, 18:25:37 »
Ojejku Panowie - moim zdaniem dobrze, że ktoś chce jakoś pomóc.
Nawet jakby jakiś użytkownik pisał tutorial obsługi forum - warto :-)
Ale to wyłącznie moje zdanie. Zawsze dane mogą się komuś przydać, nawet jak już było, bo każda "odsłona" niesie inną - niekiedy bardziej przystępną dla kogoś - formę.

Pozdro, Panowie ;)
Z MaSzyną od 2003!