Autor Wątek:  Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa  (Przeczytany 47970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #60 dnia: 29 Czerwca 2009, 18:20:50 »
Coś mi się wydaje że ta 07-171 nie wyjedzie w malowaniu Cargo, tylko zostanie wynajęta przez jakiegoś prywaciarza.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #61 dnia: 29 Czerwca 2009, 18:27:30 »
Znowu jakiś pracownik coś powiedział? Przecież od 2000 roku PKP nie sprzedaje/nie wypożycza lokomotyw prywatnym przewoźnikom.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #62 dnia: 29 Czerwca 2009, 18:28:55 »
To sobie poczytaj:
Cytuj
PKP Cargo walczy z prywatną konkurencją na torach. Jak czytamy w "Gazecie Prawnej", malejące przychody zmusiły państwową spółkę do zaoferowania przewoźnikom niepracującego taboru, ale razem z maszynistami.

PKP Cargo, przy dramatycznym spadku przewozów, musiało odstawić na bocznice setki lokomotyw i tysiące wagonów. W tym samym czasie prywatni przewoźnicy, którzy mają już ponad 30 proc. rynku, odczuwają brak taboru.

Tymczasem prezes PKP Cargo, Wojciech Balczun kategorycznie stwierdza w "GP", że spółka nie będzie sprzedawać ani dzierżawić pociągów konkurencji. Argumentuje tak ostrą postawę, tym, że trzeba myśleć o przyszłości, kiedy skończy się kryzys. Dodaje zarazem w dzienniku, że do przewoźników wysłano ofertę współpracy, w której PKP Cargo oferuje przewozy nadwyżek konkurencji. Jak wyjaśnia "GP", spółka chce zaoferować konkurencji lokomotywy i wagony, ale z własnymi maszynistami i obsługą.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #63 dnia: 29 Czerwca 2009, 18:36:42 »
Słyszałeś o czymś takim jak podwykonawca?

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #64 dnia: 29 Czerwca 2009, 18:51:37 »
Po dzisiejszej wycieczce z SM31-113 na szope w Płaszowie mam takie oto informacje:

Na terenie zakładu stoją:
EU07-078, 499, 303, 066, 317, 157, 403, 113, 157
EP07-174, 185, 505
EP09-001, 005, 031, 046

Mam też zdjęcia na textury: EU07-317, 157 (słabsza jakość), EP09-005, EP07-505 (bez czoła).
Info na PW.

EDIT: dodałem zdjęcia :)
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2009, 18:57:26 wysłana przez dymus »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #65 dnia: 29 Czerwca 2009, 18:51:43 »
@Dolmio89, zgadza się. Jest to przykład tzw. outsourcing'u, czyli wynajmowanie firm zewnętrznych do realizacji własnych zadań.

Offline nowy05

  • Wiadomości: 203
    • Zobacz profil
    • Galeria fotograficzna Krzysztofa Nowaka i Łukasza Konopa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #66 dnia: 29 Czerwca 2009, 21:55:08 »
Widzę że po mojej wizycie (12.06) nic się nie zmieniło.
www.EU06.pl Zapraszam do oglądania!

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #67 dnia: 29 Czerwca 2009, 22:06:06 »
Widzę że po mojej wizycie (12.06) nic się nie zmieniło.

No a to kino, że się ma repertuar co tydzień zmieniać?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #68 dnia: 29 Czerwca 2009, 22:44:57 »
Za szopą stoją 2 czy jedna autokuszeta? Bo z tego co pamiętam przywieźli dwie z KGz-u.
Ktoś wie na jakim składzie oprócz Tetmajera owe wagony śmigały?
@EU07-483, coś mi się zdaje że trzeba je będzie obfocić i zrobić na nowo model bo autor chyba nieprędko je wyda ;P
P.S. Łukasz, czegoś nie pisał że jedziecie. Przeca ja od wczoraj w kraku jestem ;)

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #69 dnia: 29 Czerwca 2009, 22:53:21 »
Za szopą jest jedna autokuszeta, chyba że druga jest ukryta przed MK :) ( w rzędzie miedzy lokami widoczna na zdjęciu http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=10587.0;attach=7539;image    zaraz za EU07-317).
P.S. Dobrze wiedzieć że jesteś w Krakowie :D

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #70 dnia: 29 Czerwca 2009, 23:10:41 »
@EU07-483, coś mi się zdaje że trzeba je będzie obfocić i zrobić na nowo model bo autor chyba nieprędko je wyda ;P

Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #71 dnia: 29 Czerwca 2009, 23:18:33 »
Interesujące. Ale z tego co pamiętam to chyba mister Q jest ich autorem, a przecież jego już na forum chyba nie ma. O ile mam poprawne informacje i o ile znowu nie palnąłem (jak zwykle) jakiegoś głupstwa.

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #72 dnia: 01 Lipca 2009, 11:38:14 »
A ten wagon pocztowy nie został przywleczony z Chabówki?
Życie to nie gra... to symulator.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #73 dnia: 01 Lipca 2009, 16:47:09 »
A ten wagon pocztowy nie został przywleczony z Chabówki?

Ten wagon to własność SMK Kraków. Swego czasu stał w Chabówce.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #74 dnia: 29 Lipca 2009, 11:43:36 »
ET41-172 już prawie kończy naprawę...
ET41-172 jest z CT Łazy czy CT Kraków?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #75 dnia: 29 Lipca 2009, 11:51:14 »
ET41-172 należy do Świętokrzyskiego Zakładu PKP CARGO(dawniej CM Skarżysko-Kamienna).
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #76 dnia: 01 Sierpnia 2009, 21:22:14 »
W dniu dzisiejszym ogłasza się iż... bla bla bla...
W skrócie: wszystkie czynne numery EU06 stoją przed halą na Krakowie Płaszowie i stoją jako lokomotywy rezerwowe.
Jest to w 101% (smutna acz) prawdziwa informacja.
Ktoś może wie ile one mają już wyjeżdżonych kilosów?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #77 dnia: 02 Sierpnia 2009, 08:10:47 »
W skrócie: wszystkie czynne numery EU06 stoją przed halą na Krakowie Płaszowie i stoją jako lokomotywy rezerwowe.
Jest to w 101% (smutna acz) prawdziwa informacja.

Potwierdzam, cała seria EU06, podobnie jak ET40 i ET42 jest odstawiona do zapasu długotrwałego.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #78 dnia: 02 Sierpnia 2009, 12:42:54 »
Czy w związku z tym że 06 są na rezerwie (te czynne oczywiście) wydłuży się ich żywot w PKP Cargo?
Jeśli czas pozwoli, postaram się o dokładne foty każdej 06 i z zewnątrz i w kabinie.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #79 dnia: 02 Sierpnia 2009, 13:27:16 »
Niekoniecznie, 3 byki z Łaz (101,222 i 272) też były w zapasie długotrwałym od bodajże 2005 roku i skończyły na placu cięc w Łazach.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #80 dnia: 02 Sierpnia 2009, 14:17:57 »
Czy w związku z tym że 06 są na rezerwie (te czynne oczywiście) wydłuży się ich żywot w PKP Cargo?
Jeśli czas pozwoli, postaram się o dokładne foty każdej 06 i z zewnątrz i w kabinie.

W sensie wyjeżdżonych kilometrów tak, jednak nie jest powiedziane, że kiedykolwiek z zapasu zostaną wycofane. Może się również zdarzyć, że zapadnie decyzja o kasacji i prosto z zapasu zostaną skreślone z inwentarza.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #81 dnia: 17 Sierpnia 2009, 18:52:45 »
Po dzisiejszej wycieczce/wizycie z SM31-113 na szope w Płaszowie mam takie oto informacje:

Na terenie zakładu stoją:
07-052, 067, 068, 069, 113, 173, 178, 185, 187, 233, 238, 317, 320, 403, 499, 1021
09-001, 002, 014, 031, 005, 045, 047
z wagonów stoją Pdn (wagon pocztowy) i autokuszeta pełniąca rolę magazynu uszkodzonych pantografów !
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2009, 18:59:29 wysłana przez dymus »

Offline eu07siedemek

  • Wiadomości: 43
  • "*Mam w głowie olej ,więc foce kolej*"
    • Zobacz profil
    • foty,modelarstwo o tematyce kolejowej
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #82 dnia: 17 Sierpnia 2009, 21:15:06 »
Mam pytanko?._Czy te wszystkie wizyty są legalne na tym Płaszowie?

Nas się pytasz, czy masz pytanie? Pytania kończymy znakiem zapytania, a nie kropką.
ZiomalCl



Twój podpis nie świadczy o legalnych podróżach w kabinie, no chyba, że to taki młodzieżowy bajer.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2009, 21:21:54 wysłana przez REWIZOR »
foty,modelarstwo o tematyce kolejowej
/www.1435mm.cba.pl

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #83 dnia: 17 Sierpnia 2009, 22:16:49 »
Hmmm wszyscy wiedzą gdzie znajduje się szopa/lokomotywownia w Krakowie Prokocimiu, ale czy znacie jej historie ?
W końcu listopada 1956 roku powstała w Krakowie Bieżanowie ''Parowozownia I klasy Kraków - Prokocim'' w odbudowanej drewnianej hali z okresu okupacji. W krótkim czasie powołano w parowozowni kierownictwo i administrację. Pod koniec 1956 roku tworzą się oddzielne poszczególnia pomieszczenia (dyspozytornia, odlewnia itp). Utworzona jako trzecia parowozownia (pozostałe to Kraków Płaszów i Kraków Główny - obecnie nieistniejąca) była pierwotnie przeznaczona do obsługi pociągów towarowych na węźle krakowskim i w kierunku Śląska. W tym okresie dysponowała 78 parowozami (serie Ty2, Tr203, Ty45 i Ty51).
W lipcu 1959 roku przyjęto na stan pierwszą lokomotywę elektryczną (ET21-28). Lata 60-te to szybki rozwój trakcji elektrycznej w Polsce i w Lokomotywowni Kraków Prokocim. W październiku 1962r. wpisano na stan 5 lokomotyw serii EU04.
W tym samym roku na stan przyjęto całą serię lokomotyw EU06. W 1962r. zniknęły z lokomotywowni ostatnie parowozy. Z dawnej parowozowni powstaje Elektrowozownia Prokocim i staje się lokomotywownią o zasadniczym znaczeniu. Dotychczasowy Odział Trakcji w Krakowie Płaszowie zmienia siedzibę i przenosi się do Elektrowozowni Kraków Prokocim.W 1977r. uruchomiono pierwszą w Południowej DOKP myjnię mechaniczną do mycia EZT, W 1994r. uruchomiono pierwsze w Południowej DOKP stanowisko do komputerowego badania stanu pantografów. Od maja 1990r. rozpoczęto gruntowny remont hal. W latach 90-tych lokomotywownia Kraków Prokocim zajmowała obszar 18,5 ha a łączna długość torów trakcyjnych wynosiła 15.6 km (z czego 7.7 km zelektryfikowane).
Źródło: ''40 lat Lokomotywowni Pozaklasowej w Krakowie Prokocimiu'' wydane około roku 1996.
PS.:Trochę się rozpisałem :)

EDIT:
Cytuj
Czy te wszystkie wizyty są legalne na tym Płaszowie?

Przy wizytach na szopie w Płaszowie/Prokocimiu zakładamy kamizelki i o wizytach wie dyspozytor.
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2009, 11:06:07 wysłana przez dymus »

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #84 dnia: 18 Sierpnia 2009, 16:22:00 »
Kilka fot z soboty:

Offline Trens

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #85 dnia: 05 Lutego 2014, 21:30:57 »
Lokomotywownia Bieżanów luty 2014
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2014, 21:34:37 wysłana przez Trens »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #86 dnia: 05 Lutego 2014, 21:52:11 »
@Trens, co to znaczy to "S" w kółeczku po prawej stronie lewego reflektora na ostatnim zdjęciu z EU07-240? Ma to związek z tym, że ten egzemplarz EU07 idzie przez PKP IC na sprzedaż? Z góry Ddziękuję za odpowiedź.

Pisz uważniej.
Benek
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2014, 22:08:35 wysłana przez Benek »

Offline Trens

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #87 dnia: 05 Lutego 2014, 22:13:06 »
Nie znam odpowiedzi na to pytanie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #88 dnia: 06 Lutego 2014, 01:25:41 »
Mnie to bardziej wygląda na cyfrę "5" a nie literę "S".
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Janek232

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wiadomości z Prokocimia i Płaszowa
« Odpowiedź #89 dnia: 06 Lutego 2014, 10:12:41 »
Około 2009/2010 roku praktycznie na wszystkich EU/EP07 IC pojawiło się to charakterystyczne "S" i pod tym data.