- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 17 Stycznia 2009, 17:31:58
-
Po dzisiejszej wycieczce z SM31-113 na szope w Prokocimiu przynoszę takie o to wiadomości:
1) 07-317 czeka na decyzje w sprawie swojego wypadku. Mówi się o kasacji loka ze względu na uszkodzenie sprzęgu ale nie jest to pewne bo czeka na badania i ekspertyze komisji.
2) 07-171 czeka w hali na NR (to dobra wiadomość :D) jak również i nie wiedzieć czemu 07-483.
P.S. @EU07-483 ten herb krakowa wygląda bardzo ładnie na teych środkowych szybach ;]
3) Czynne angliki długo jeszcze pośmigają a te stojące przed halą długo postoją zanim zapadnie decyzja na ich temat. Po dzisiejszym dłuuuugim zwiedzaniu i manewrach 06-17 stwierdzam, że lok dobrze się trzyma choć ma swoje kilosy wyjechane (coś koło 37tys było na tacho :)
To by było na tyle. Owe info pochodzą od pracowników zakładu :)
Nie wiedziałem gdzie to zamieścić więc jest tutaj :)
Przenoszę.
Akvin
-
Temat najlepiej zamieścić w bieżące kolejowe.
Uszkodzony sprzęg klasyfikuje loka do kasacji?
-
Uszkodzony sprzęg klasyfikuje loka do kasacji?
Nie sprzęg, a czołownica, kolega się pomylił.
Szkoda 07-317. Na szczęście w MaSzynie będzie ona wiecznie.
-
2) 07-171 czeka w hali na NR (to dobra wiadomość :D) jak również i nie wiedzieć czemu 07-483.
A to dlaczego "nie wiedzieć czemu"? EU07-483 nie jest OR, tylko OG.
3) Czynne angliki długo jeszcze pośmigają a te stojące przed halą długo postoją zanim zapadnie decyzja na ich temat. Po dzisiejszym dłuuuugim zwiedzaniu i manewrach 06-17 stwierdzam, że lok dobrze się trzyma choć ma swoje kilosy wyjechane (coś koło 37tys było na tacho :)
Eee ma więcej niż 37 tysięcy. 370 tys prędzej, a to i tak niewiele - odstawiona zostanie gdy wyjeździ 500 000 km
-
odstawiona zostanie gdy wyjeździ 500 000 km
Czysto teoretycznie to ile czasu jeszcze zostało 06-17?
-
Czysto teoretycznie to ile czasu jeszcze zostało 06-17?
W ruchu towarowym lokomotywy robią około 6-7 tyś km miesięcznie. W ruchu pasażerskim na pewno ponad 10.000 km, także można liczyć przy dobrych wiatrach jakieś 1 - 1,5 roku.
-
Ja słyszałem od kolegi kierownika pociągu z Krakowa że EP09-046 po przejechaniu jeszcze 80 tys. km pójdzie na NR, na której lokomotywa ta zostanie przemalowana w oryginalne jej barwy, chodzi o czywiście o barwy pomarańczowe. Czy to rzeczywiście prawda, może ktoś sie orientuje w tej sprawie ? Przyznam że oryginalne malowanie EP09 jest według mnie najlepsze, tak więc mnie ta informacja naprawde bardzo cieszy.
Pozdrawiam.
-
A to z jakiej racji ;> ? Nie ma tak czasem dostać nowych barw IC ?
-
Czy to rzeczywiście prawda, może ktoś sie orientuje w tej sprawie ? Przyznam że oryginalne malowanie EP09 jest według mnie najlepsze, tak więc mnie ta informacja naprawde bardzo cieszy.
Pozdrawiam.
Rewelacja dla mnie iście z kosmosu. Wychodziło by na to, że mają za dużo kasy, i tylko wydawanie jej na nieplanowanego koloru lakier im w głowie ;/ Nie wiem, czemu mieli by dla tego loka robić jakieś wyjątki w barwach...
-
Nie narzekajcie, tylko dziękujcie pewnej organizacji z byłej stolicy Polski czyli SMK Kraków ;)
To oni przyczynili się do tego, że krakowska 09-046 jako jedyna będzie mieć te barwy. Widziałem ją nawet wczoraj około godziny 15:20 na KG ;>
-
Byłoby fajnie, chociaż jestem do tego bardzo sceptycznie nastawiony (ile to już rzeczy "miało być") - wolę później sie miło rozczarować. Innymi słowy - póki nie zobaczę, nie uwierzę ;) Mam nadzieję, że za jakiś czas któryś z Was będzie mógł napisać: "a nie mówiłem".
-
Krakowski EN57-001 jeździ do dziś w tradycyjnych barwach, więc widać że SMK Kraków potrafi załatwić takie rzeczy.
-
Tak to prawda, 046 będzie najprawdopodobniej żółta.
Rewelacja dla mnie iście z kosmosu. Wychodziło by na to, że mają za dużo kasy, i tylko wydawanie jej na nieplanowanego koloru lakier im w głowie ;/ Nie wiem, czemu mieli by dla tego loka robić jakieś wyjątki w barwach...
Rece i cyce opadają... Przecież podczas naprawy rewizyjnej i tak zmieniana jest powłoka lakiernicza... A wyjątki robią, żeby uszczęśliwić kilku miłośników oraz dać powód do narzekania takim jak Ty.
-
Korzystając z okazji. Dowiedziałem się ostatnio ciekawej informacji.
Rzekomo 07-171 zaraz po naprawie ma zostać sprzedana do Prywata, co przeczy temu co ustaliliśmy w wątku z ET42, że PKP jednak sprzedaje swoje maszyny innym firmom, a z ustalenia z ET42 wynikało że jednak nie. Ciekawi mnie ile jest w tym prawdy, że niektóre maszyny, przekazane na NR mają potem trafić gdzie indziej i do innej firmy?
-
Rzekomo 07-171 zaraz po naprawie ma zostać sprzedana do Prywata, co przeczy temu, że PKP sprzedaje swoje maszyny innym firmom, jak ustaliliśmy w jednym wątku.
Twoja wypowiedź jest nielogiczna. Skoro ma zostać sprzedana do prywata, to raczej nie przeczy, a potwierdza, że PKP sprzedaje innym firmom.
-
Mea kulpa ;) Miało być NIE sprzedaje.
W wątku z ET42 doszliśmy do tego, że PKP swoich maszyn nie sprzedaje i że chce się tejże serii loków pozbyć w inny sposób. Tu zaś, na przykładzie 07-171 dowiadujemy się że PKP jednak sprzedaje swoje loki innym firmom co przeczy temu co wcześniej ustaliliśmy. Jaka jest więc prawda?
-
Prawda jest taka, że w Łodzi od ok. 2 lat stoi SM31 i SM42 na pocięcie. Jakoś nikt nie może wydać tej ostatecznej decyzji. Nieoficjalnie wiadomo, że ogołocone z wielu części maszyny nie są cięte bo ma je odkupić prywaciarz, który je sobie sam wyremontuje... . PKP CARGO się to nie opłaca a prywatnemu przewoźnikowi a i owszem.
-
Korzystając z okazji. Dowiedziałem się ostatnio ciekawej informacji.
Rzekomo 07-171 zaraz po naprawie ma zostać sprzedana do Prywata[...]
Po co robiono by naprawę a później sprzedawano innej firmie?? Moim zdaniem zupełnie bez sensu. Napisz kto Ci takie rewelacje "sprzedał" ;)
-
Znajomy na szopie który tego loka do hali wprowadzał ;) Swoją drogą nieźle piszczała przy wprowadzaniu :D
-
Rzekomo 07-171 zaraz po naprawie ma zostać sprzedana do Prywata
Bzdura, w czasie zwiedzania szopy na Dniu Kolejarza oprowadzający poinformował nas, że 171 będzie miała robioną naprawę po zakończeniu naprawy 172 i też będzie przemalowana w barwy Cargo.
Ogólnie do rewelacji od maszynistów i innych szeregowych pracowników należy podchodzić ostrożnie.
-
Dzień kolejarza był troche temu, a na szopie byłem teraz w sobote razem z SM31-113 ;)
-
Dzień kolejarza był troche temu, a na szopie byłem teraz w sobote razem z SM31-113 ;)
To kiedy byłeś nie zmienia faktu, że Ci bajek nawciskali.
-
Ale niektórzy maszyniści mijają się z prawdą. W ogóle, to po co teraz prywaciarzowi jakaś siódema, jeśli już by coś kupowali to prędzej sestikolaka lub coś nowszego.
-
W ogóle, to po co teraz prywaciarzowi jakaś siódema, jeśli już by coś kupowali to prędzej sestikolaka lub coś nowszego.
EU07 może prowadzić skład o masie 2200 ton więc może się przydać prywaciarzowi szczególnie , że nie trudno o naprawę i części zamienne.
-
PKP bodaj od 99 roku nie sprzedaje lokomotyw więc to raczej nie możliwe, żeby im się odmieniło. Prędzej prywaciarz kupi 181/2, która jest cięższa i ma parametry zbliżone do naszego byka.
-
W 99 roku to byl jeszcze twardy beton na pekapie ;)
-
Tak wygląda teraz 07-317:
Fota kolegi @nowy05
-
I do tej pory tak stoi. Jeszcze pamiętam jak przechodziła naprawę rewizyjną i jak jeździła miejmy nadzieje że jeszcze powróci na szlak.
-
Tak wygląda teraz 07-317:
Fota kolegi @nowy05
Średni to nius z Prokocimia, skoro fota robiona na terenie szopy jedynie słusznej spółki....
-
innych szeregowych pracowników należy podchodzić ostrożnie.
W szopie "północnej" w Skarżysku rozmawiałem z z-cą dyrektora CM Skarżysko. Powiedział mi, że z ET22-001 (głównego celu mojej wyprawy do S-K) zostało oryginalne tylko pudło i że go skasują. Jak się okazuje - to nieprawda, a szykuje się jakiś przekręt... ...
Więc nawet wyżej postawionym pracownikom nie wolno ufać.
-
Miał skończyć jako pomnik przed szopą.
-
Tak wygląda teraz 07-317:
Dominik, a jakieś info nt. sprzęgu i czoła? Wiesz, to o co pytaliśmy w styczniu na szopie.
-
Dominik, a jakieś info nt. sprzęgu i czoła? Wiesz, to o co pytaliśmy w styczniu na szopie.
Sprzęg i czoło to najmniejszy problem tej lokomotywy...
-
Byłem dzisiaj w na szopie i nic tam się nie dzieje. Ty2-911 przyjechał na toczenie, ET41-172-A ( co do tego że człon A to nie jestem do końca pewien) już jest cała niebieska, a z EU07-171 widać że się nie śpieszą bo dopiero nałożyli szpachle na jeden przód
-
Sprzęg i czoło to najmniejszy problem tej lokomotywy...
Po naprawie awaryjnej 07-317 zostanie dalej trapezem?
« Dodano: 01 Stycznia 1970, 00:59:59 »
We wtorek 14.04.2009, robimy wycieczkę na Prokocim. Kto chce, niech jedzie z nami. Info na PW.
-
Dodatkowo przypominam i apeluje o zabranie pomarańczowej (bądź seledynowej) kamizelki. Ostatnio nam się b. przydały :)
Zbiórka mniej więcej o godzinie 10.30-11.00. Jedziemy pociągiem o 11.35 (charakterystyczne EN81 do wieliczki).
Ew. można czekać na kładce gdzie też możemy się spotkać. :)
« Dodano: 10 Kwietnia 2009, 18:44:26 »
Dzisiejsze zdjęcia z szopy na Płaszowie. Dodam że pojawiło się kilka rodzynków.
Przy ścianie, schowana za jakimś budynkiem stały otwarte 07-499 i 07-060
Przeniesiono z Prokocimia 07-317 i postawiono między 07-005 a autokuszetą (@EU07-483 wiedziałem że je tam spotkam :D)
Pojawiła się 09-005. W hali i przed nią stało kilka maszyn: 403, 412, 158 i wiele innych MaSzyn :)
W peronach KP stała 06-20,07-117 i 07-235 :)
Aha, podobno Prokocim puściusieńki, (nie licząc EU06)
-
Nie wiem czy były zdjęcia do postu wyżej, jako dowód zdjęcie EU07-403 (dzisiejsze, jeszcze świeże)
Ma być skierowana do naprawy czy nie ? , bo malowanie pudła ma już troche zniszczone.
PS. mam nadzieje że nie będziecie traktować tego jako nabijanie postów. Zdjęcia do postu wyżej nie było, więc takowe dodałem.
-
Aha, podobno Prokocim puściusieńki, (nie licząc EU06)
Hehe, nie te czasy, gdzie wystawione były trzy rzędy nieczynnych siódemek, a krakowskie czynne maszyny można było policzyć na "palcach jednej ręki"...
-
bo malowanie pudła ma już troche zniszczone.
Ja tutaj widzę tylko brud. Lakier ma jeszcze dobry. Tylko szczota i wiadro:)
Tylko pod lewą kabiną troszkę już rdza bierze.
-
Czołownica 07-317. I niech mi ktoś powie że ona nie pójdzie do kasacji.
Posiadam fotę kabiny A tego loka. Co najdziwniejsze, była otwarta, jak prawie każdy lok na Płaszowie :)
Jej obecny przebiekg to 10719km.
Chyba przebieg a nie przebiek?
Andrzej.
PS. Skoro prawie każda lokomotywa na Płaszowie jest otwarta to dlaczego dziwi Cię, że 317 też jest otwarta?
-
I niech mi ktoś powie że ona nie pójdzie do kasacji.
Okej, mówię Ci.
-
Bardziej poobijane loki byly juz klepane i nadal jezdza.
-
I niech mi ktoś powie że ona nie pójdzie do kasacji.
To, co pokazałeś na zdjęciu to są raczej lekkie draśnięcia. Gorzej już wygląda EP07-1018 po wypadku pod Złotnikami Kujawskimi. Jako ciekawostkę mogę dodać, że SA106-010 po wypadku pod Toruniem (były gdzieś zdjęcia na tym forum) stoi właśnie w PESIE i ma odbudowywaną kabinę, także spokojnie z tymi "kasacyjnymi osądami". Zapewne wielu z Was widziało również zdjęcia z wypadku EU07-448 w Działdowie, gdzie właściwie kabiny i poszycia pudła do okolic wentylatorów właściwie nie było. Mimo to śmiga aż miło...
-
Zapewne wielu z Was widziało również zdjęcia z wypadku EU07-448 w Działdowie, gdzie właściwie kabiny i poszycia pudła do okolic wentylatorów właściwie nie było. Mimo to śmiga aż miło...
Pewnie też wielu z was widziało EU07-488 po zderzeniu z gagarem(uszkodzenia pasują do powyższego opisu), po kilkunastu latach leżała na boku w Gdyni(już jako EP07-488) i do niedawna jeździła puóki nie miała trzeciego wypadku, którego dokładnie okoliczności nie znam.
Pisze się pÓki - przez Ó - kojarz to z pisanką.
Andrzej.
-
To była właśnie EU07-448, a nie 488. Wypadek miał miejsce w 1991 roku. Siódemka zderzyła się z ST44-710.
-
Nie wiem czy to ważne czy nie, ale dziś na szopie (a właściwie przed halą) stała EU07-177.
(chyba nie przesadzam z takimi ''drobnymi'' informacjami co jak i gdzie przyjechało)
pozdrawiam
-
Potwierdzam jej przybycie. Widziałem ją z okna mojego domu przejeżdżającą przez p.o. Łagiewniki jako luzaka :)
Było to około godziny 11:15
A może mi ktoś odpowiedzieć, od jak dawna na Płaszowie stoi 07-499?
-
EU07-177 jechała z tlk Monciak-Krupówki gdzieś koło Kalwarii Zebrzydowskiej odniosła jakiś defekt bo podmieniła ją EU07-172 Cargo a ona wracała luzem.
-
To była właśnie EU07-448, a nie 488. Wypadek miał miejsce w 1991 roku. Siódemka zderzyła się z ST44-710.
Faktycznie, przepraszam za pomyłkę. I tak jestem pełen podziwu, że z takiej ruiny ją odnowili, ale jednak...
-
A może mi ktoś odpowiedzieć, od jak dawna na Płaszowie stoi 07-499?
Już trochę czasu - wcześniej jeździła. To krakowski lok.
-
A może mi ktoś odpowiedzieć, od jak dawna na Płaszowie stoi 07-499?
Już trochę czasu - wcześniej jeździła. To krakowski lok.
To prawda jeździła :), nawet w Maju zeszłego roku mieliśmy ją na Łódzkiej szopie tylko nie kojarzę co jej dolegało. Podejrzewam, że przyjechała na podtoczenie.
btw
Podobno (kilka miesięcy temu) trochę się "spaliła". Ktoś ma może więcej informacji na ten temat ?
O "pożarze" dowiedziałem się od osoby komentującej mój film:
http://www.youtube.com/watch?v=AbALxhG0v6I (http://www.youtube.com/watch?v=AbALxhG0v6I)
-
To krakowski lok.
Chciałeś rzec, to JUŻ Krakowski lok :) I cieszę się z tego, bo to jedna z moich ulubionych maszyn :)
-
Chciałeś rzec, to JUŻ Krakowski lok :) I cieszę się z tego, bo to jedna z moich ulubionych maszyn :)
JUŻ od dawna - pół roku jak nic będzie. ;-)
Fajną kabinę ma ta maszyna.
-
A i owszem :D
Przyznam się że i my z SM31-113 na dniu kolejarza tak zrobiliśmy ;]
Potwierdzam słowa @dymusa, Monciaka (ex. Tetmajera :D) właśnie przyprowadziła 07-172.
-
Byłem wczoraj na Prokocimiu i praktycznie nic się nie dzieje, ET41-172-A już praktycznie pudło ma skończone jeszcze jedynie naklejki z zakładem spółki itp. ET41-172-B jest niebieska, 07-171 została totalnie wypruta, wszystkie wnętrzności zostały wyciągnięte i reszta tak jak zawsze SN61 EP03 ET21-57.....
-
Po dzisiejszej wizycie na szopie w Prokocimiu stwierdzam:
Z wizytą pojawił się ST43-388, ET41-172 kończy naprawę, EU07-171 dalej wypruta, i reszta tak jak zawsze....
-
Widzę, że się wzieli za malowanie siódemy.
-
No nie do końca. Malują ET41 - tak przynajmniej wynika z fotki ;)
-
Paweł - czołownice i zgarniacze pomalowali ;D
-
Dzisiejsza wizyta w Prokocimiu była udana, ponieważ był tam taurus. Oprócz tego to:
ET41-172 już prawie kończy naprawę...
EU07-171 nadal się nie zmieniła
-
Coś mi się wydaje że ta 07-171 nie wyjedzie w malowaniu Cargo, tylko zostanie wynajęta przez jakiegoś prywaciarza.
-
Znowu jakiś pracownik coś powiedział? Przecież od 2000 roku PKP nie sprzedaje/nie wypożycza lokomotyw prywatnym przewoźnikom.
-
To sobie poczytaj:
PKP Cargo walczy z prywatną konkurencją na torach. Jak czytamy w "Gazecie Prawnej", malejące przychody zmusiły państwową spółkę do zaoferowania przewoźnikom niepracującego taboru, ale razem z maszynistami.
PKP Cargo, przy dramatycznym spadku przewozów, musiało odstawić na bocznice setki lokomotyw i tysiące wagonów. W tym samym czasie prywatni przewoźnicy, którzy mają już ponad 30 proc. rynku, odczuwają brak taboru.
Tymczasem prezes PKP Cargo, Wojciech Balczun kategorycznie stwierdza w "GP", że spółka nie będzie sprzedawać ani dzierżawić pociągów konkurencji. Argumentuje tak ostrą postawę, tym, że trzeba myśleć o przyszłości, kiedy skończy się kryzys. Dodaje zarazem w dzienniku, że do przewoźników wysłano ofertę współpracy, w której PKP Cargo oferuje przewozy nadwyżek konkurencji. Jak wyjaśnia "GP", spółka chce zaoferować konkurencji lokomotywy i wagony, ale z własnymi maszynistami i obsługą.
-
Słyszałeś o czymś takim jak podwykonawca?
-
Po dzisiejszej wycieczce z SM31-113 na szope w Płaszowie mam takie oto informacje:
Na terenie zakładu stoją:
EU07-078, 499, 303, 066, 317, 157, 403, 113, 157
EP07-174, 185, 505
EP09-001, 005, 031, 046
Mam też zdjęcia na textury: EU07-317, 157 (słabsza jakość), EP09-005, EP07-505 (bez czoła).
Info na PW.
EDIT: dodałem zdjęcia :)
-
@Dolmio89, zgadza się. Jest to przykład tzw. outsourcing'u, czyli wynajmowanie firm zewnętrznych do realizacji własnych zadań.
-
Widzę że po mojej wizycie (12.06) nic się nie zmieniło.
-
Widzę że po mojej wizycie (12.06) nic się nie zmieniło.
No a to kino, że się ma repertuar co tydzień zmieniać?
-
Za szopą stoją 2 czy jedna autokuszeta? Bo z tego co pamiętam przywieźli dwie z KGz-u.
Ktoś wie na jakim składzie oprócz Tetmajera owe wagony śmigały?
@EU07-483, coś mi się zdaje że trzeba je będzie obfocić i zrobić na nowo model bo autor chyba nieprędko je wyda ;P
P.S. Łukasz, czegoś nie pisał że jedziecie. Przeca ja od wczoraj w kraku jestem ;)
-
Za szopą jest jedna autokuszeta, chyba że druga jest ukryta przed MK :) ( w rzędzie miedzy lokami widoczna na zdjęciu http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=10587.0;attach=7539;image zaraz za EU07-317).
P.S. Dobrze wiedzieć że jesteś w Krakowie :D
-
@EU07-483, coś mi się zdaje że trzeba je będzie obfocić i zrobić na nowo model bo autor chyba nieprędko je wyda ;P
-
Interesujące. Ale z tego co pamiętam to chyba mister Q jest ich autorem, a przecież jego już na forum chyba nie ma. O ile mam poprawne informacje i o ile znowu nie palnąłem (jak zwykle) jakiegoś głupstwa.
-
A ten wagon pocztowy nie został przywleczony z Chabówki?
-
A ten wagon pocztowy nie został przywleczony z Chabówki?
Ten wagon to własność SMK Kraków. Swego czasu stał w Chabówce.
-
ET41-172 już prawie kończy naprawę...
ET41-172 jest z CT Łazy czy CT Kraków?
-
ET41-172 należy do Świętokrzyskiego Zakładu PKP CARGO(dawniej CM Skarżysko-Kamienna).
-
W dniu dzisiejszym ogłasza się iż... bla bla bla...
W skrócie: wszystkie czynne numery EU06 stoją przed halą na Krakowie Płaszowie i stoją jako lokomotywy rezerwowe.
Jest to w 101% (smutna acz) prawdziwa informacja.
Ktoś może wie ile one mają już wyjeżdżonych kilosów?
-
W skrócie: wszystkie czynne numery EU06 stoją przed halą na Krakowie Płaszowie i stoją jako lokomotywy rezerwowe.
Jest to w 101% (smutna acz) prawdziwa informacja.
Potwierdzam, cała seria EU06, podobnie jak ET40 i ET42 jest odstawiona do zapasu długotrwałego.
-
Czy w związku z tym że 06 są na rezerwie (te czynne oczywiście) wydłuży się ich żywot w PKP Cargo?
Jeśli czas pozwoli, postaram się o dokładne foty każdej 06 i z zewnątrz i w kabinie.
-
Niekoniecznie, 3 byki z Łaz (101,222 i 272) też były w zapasie długotrwałym od bodajże 2005 roku i skończyły na placu cięc w Łazach.
-
Czy w związku z tym że 06 są na rezerwie (te czynne oczywiście) wydłuży się ich żywot w PKP Cargo?
Jeśli czas pozwoli, postaram się o dokładne foty każdej 06 i z zewnątrz i w kabinie.
W sensie wyjeżdżonych kilometrów tak, jednak nie jest powiedziane, że kiedykolwiek z zapasu zostaną wycofane. Może się również zdarzyć, że zapadnie decyzja o kasacji i prosto z zapasu zostaną skreślone z inwentarza.
-
Po dzisiejszej wycieczce/wizycie z SM31-113 na szope w Płaszowie mam takie oto informacje:
Na terenie zakładu stoją:
07-052, 067, 068, 069, 113, 173, 178, 185, 187, 233, 238, 317, 320, 403, 499, 1021
09-001, 002, 014, 031, 005, 045, 047
z wagonów stoją Pdn (wagon pocztowy) i autokuszeta pełniąca rolę magazynu uszkodzonych pantografów !
-
Mam pytanko
?._Czy te wszystkie wizyty są legalne na tym Płaszowie?
Nas się pytasz, czy masz pytanie? Pytania kończymy znakiem zapytania, a nie kropką.
ZiomalCl
Twój podpis nie świadczy o legalnych podróżach w kabinie, no chyba, że to taki młodzieżowy bajer.
REWIZOR
-
Hmmm wszyscy wiedzą gdzie znajduje się szopa/lokomotywownia w Krakowie Prokocimiu, ale czy znacie jej historie ?
W końcu listopada 1956 roku powstała w Krakowie Bieżanowie ''Parowozownia I klasy Kraków - Prokocim'' w odbudowanej drewnianej hali z okresu okupacji. W krótkim czasie powołano w parowozowni kierownictwo i administrację. Pod koniec 1956 roku tworzą się oddzielne poszczególnia pomieszczenia (dyspozytornia, odlewnia itp). Utworzona jako trzecia parowozownia (pozostałe to Kraków Płaszów i Kraków Główny - obecnie nieistniejąca) była pierwotnie przeznaczona do obsługi pociągów towarowych na węźle krakowskim i w kierunku Śląska. W tym okresie dysponowała 78 parowozami (serie Ty2, Tr203, Ty45 i Ty51).
W lipcu 1959 roku przyjęto na stan pierwszą lokomotywę elektryczną (ET21-28). Lata 60-te to szybki rozwój trakcji elektrycznej w Polsce i w Lokomotywowni Kraków Prokocim. W październiku 1962r. wpisano na stan 5 lokomotyw serii EU04.
W tym samym roku na stan przyjęto całą serię lokomotyw EU06. W 1962r. zniknęły z lokomotywowni ostatnie parowozy. Z dawnej parowozowni powstaje Elektrowozownia Prokocim i staje się lokomotywownią o zasadniczym znaczeniu. Dotychczasowy Odział Trakcji w Krakowie Płaszowie zmienia siedzibę i przenosi się do Elektrowozowni Kraków Prokocim.W 1977r. uruchomiono pierwszą w Południowej DOKP myjnię mechaniczną do mycia EZT, W 1994r. uruchomiono pierwsze w Południowej DOKP stanowisko do komputerowego badania stanu pantografów. Od maja 1990r. rozpoczęto gruntowny remont hal. W latach 90-tych lokomotywownia Kraków Prokocim zajmowała obszar 18,5 ha a łączna długość torów trakcyjnych wynosiła 15.6 km (z czego 7.7 km zelektryfikowane).
Źródło: ''40 lat Lokomotywowni Pozaklasowej w Krakowie Prokocimiu'' wydane około roku 1996.
PS.:Trochę się rozpisałem :)
EDIT:Czy te wszystkie wizyty są legalne na tym Płaszowie?
Przy wizytach na szopie w Płaszowie/Prokocimiu zakładamy kamizelki i o wizytach wie dyspozytor.
-
Kilka fot z soboty:
-
Lokomotywownia Bieżanów luty 2014
-
@Trens, co to znaczy to "S" w kółeczku po prawej stronie lewego reflektora na ostatnim zdjęciu z EU07-240? Ma to związek z tym, że ten egzemplarz EU07 idzie przez PKP IC na sprzedaż? Z góry
Ddziękuję za odpowiedź.
Pisz uważniej.
Benek
-
Nie znam odpowiedzi na to pytanie.
-
Mnie to bardziej wygląda na cyfrę "5" a nie literę "S".
-
Około 2009/2010 roku praktycznie na wszystkich EU/EP07 IC pojawiło się to charakterystyczne "S" i pod tym data.
-
Że dany pojazd został zinwentaryzowany i sprawdzony. Lub mniej więcej pisał o tym kiedyś @Borys na forum. :)
Ten Class 66 to jak rozumiem na tokarkę (ew. wagę) przyjechał?
-
Ten nie wiem, ale w drugim wymieniono jeden z silników trakcyjnych.