Autor Wątek:  Powrót EP05  (Przeczytany 119524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MarcinSi

  • Gość
Powrót EP05
« Odpowiedź #150 dnia: 08 Sierpnia 2004, 17:25:55 »
Jak są już w naprawie to znaczy ze szybko wyjechały swoją normę. Swoją drogą ostatnio coś ubyło EP09 w Warszawie, w piątek o 10:00 przejeżdżając przez W-wa Wschodnią i Obok Olszynki widziałem tylko jedną sztukę. Normą były zawsze 3-4. Ciekawe co się stało.
Co do nowych loków ,to na pewno nie kupi ich PKP Cargo, bo po wewnętrznej reformie PKP nie ono ma się tym zajmować. Loki ma kupić PKP Inter City. Jeszcze w tym roku PKP Cargo ma przekazać PKP Inter City wszystkie EP05, 08 i 09, plus część ilostanu EP07.
PKP Cargo ma się zajmować tylko przewozami towarowymi i ten tabor ma eksploatować. Powodem tych małych rewolt jest planowana przez rząd prywatyzacja tej spółki, pewnie dlatego PKP wyprowadza z niej część taboru (żeby go nie stracić). Oznacza to ze taka sama sytuacja nastąpi z PKP Przewozy Regionalne i innymi podobnymi spółkami.
Tak na marginesie to nie rozumiem dlaczego nie uczyniono tego w czasie wyodrębniania tych spółek kilka lat temu. Od dawna było wiadomo że PKP Cargo będzie sprywatyzowana ,więc po co przekazano jej większość lokomotyw które posiada PKP. Fajnie by było gdyby PKP się zapomniała i nie wyprowadziła z tej spółki np. loków EU07 tzn. zostały by sprzedane wraz z PKP Cargo. Jak nic na tory powróciły by parowozy, a do Krakowa gnalibyśmy po CMK z prędkością 100 km/h z ST43/44 na czele J.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #151 dnia: 08 Sierpnia 2004, 21:01:44 »
Jak sprywatyzują Cargo to już całkiem kolej padnie. :(
Do d... z taką polityką.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 377
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Powrót EP05
« Odpowiedź #152 dnia: 08 Sierpnia 2004, 22:28:43 »
Jak tak dalej bedzie to tak dalej nie bedzie, wogole w polsce to sie wszystko rozsypoje, za pare lat nic z kolei nie zostanie tylko zarosniete tory i pordzewialy tabor, dobrze ze chociaz prywatni przejmuja cos w swoje rece.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 18
Powrót EP05
« Odpowiedź #153 dnia: 13 Sierpnia 2004, 15:11:06 »
Cytat: "Jaco"
Temat z nagłówka znów powraca... EP05 są w naprawie w ZNTK Gdańsk i pewnie niebawem znów wrócą do Warszawy, aby prowadzić pociągi kwalifikowane.


Wczoraj jechalem Skarbkiem z EP05-023 na czele. Oba Czechy smigaja, ale maja juz ponad 60000km na budziku a ich koniec jest zapowiadany na 100 000km
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #154 dnia: 16 Listopada 2004, 21:43:15 »
Nie chce rozpoczynać nowego tematu także piszę w tym. Pierwsze EP09 stoją już w kolejce do NG min. rozbita EP09-012 która przebywa w Gliwicach od czerwca - jeszcze nie została podjęta decyzja czy będzie miała NG czy też pójdzie do kasacji. Podobno Gliwice chcą straszne dużo za jej remont.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Powrót EP05
« Odpowiedź #155 dnia: 16 Listopada 2004, 22:47:42 »
Wątpie by EP09-012 skasowano, i tak mamy za mało loków z v-max 160. Chociaz kasacja EP09 moze oznaczac uruchomienie kolejnych czechów ;)

Na PMK przeczytałem, ze krakowska maszyna EP09-001 jest w Warszawie na delegacji w zastepstwie EP09-012. Czy ktos moze potwierdzic/zdementowac ta informacje ?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #156 dnia: 17 Listopada 2004, 17:12:11 »
Problem w tym że nie ma już co uruchamiać bo 01 i 18 są w takim stanie że trzeba by było włożyć sporo kasy aby je uruchomić. Jedynie 22 jest w jako takim stanie i podejrzewam że po przemalowaniu spowrotem na pomarańczowo by jeszcze trochę pojeżdziła.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 965
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 383
Powrót EP05
« Odpowiedź #157 dnia: 17 Listopada 2004, 17:26:10 »
Cytat: "Loui"
Problem w tym że nie ma już co uruchamiać bo 01 i 18 są w takim stanie że trzeba by było włożyć sporo kasy aby je uruchomić.

EP05-01 i 22 +26.04.2000, a 18 + 30.10.1996 - nie znaczy to, że nie mogą wrócić na stan PKP - takie rzeczy w historii tej firmy miały już miejsce. A gdyby np. któraś z EP09 uległa poważnemu wypadkowi i jej naprawa kosztowała by tyle co uruchomienie EP05-01 i 22 - ciekawe jak postąpiła by dyrekcja PKP?

Cytat: "Loui"
Jedynie 22 jest w jako takim stanie i podejrzewam że po przemalowaniu spowrotem na pomarańczowo by jeszcze trochę pojeżdziła.

Kto wie, może jednak powróci na PKP...?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

MarcinSi

  • Gość
Powrót EP05
« Odpowiedź #158 dnia: 17 Listopada 2004, 20:26:55 »
Nie dobrze, pierwsze EP09 może ulec kasacji.  Jednak PKP nie może sobie na to pozwolić.
EP09-001 jest w Warszawie, nie wiedziałem ze to Krakowiak.
Raz ją widziałem jak sobie oczekiwała na żeberku z jakimś ET22.
Mnie raczej zdziwiła ciężka harówka EP08, niedawno głośno mówiło się o ich bezużyteczności -a teraz zasuwają jak woły
Na Olszynce Grochowskiej podobno (tak słyszałem od kolegi którego ojciec tam pracuje) poszedł news ze PKP znowu coś kombinuje z przeróbką loków.
Po udanej przebudowie ET22-2000, PKP zapragnęła przebudowy kilku egzemplarzy EU07 (najnowszych, czyli ostatnich jakie były wyprodukowane). Poza przebudową kabiny maszynisty itp. podobno nasze kochane władze PKP zapędziły swych inżynierów żeby jeszcze raz zastanowili się nad podrasowaniem owych siódemek do v=max 160.
Nie wiem?, ja już nie raz słyszałem ze jest to niemożliwe, skomplikowane itp.
Więc mam do was pytanie jak to jest z tymi EU07?. Czy mamy doczynienia z kolejnymi desperadzkimi krokami władz PKP.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Powrót EP05
« Odpowiedź #159 dnia: 17 Listopada 2004, 21:13:29 »
Do mnie tez doszly sluchy, że maja przerabiać siódemki ale na Ep08 a jaka prawda to nie wiem pożyjemy zobaczymy :)
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Powrót EP05
« Odpowiedź #160 dnia: 18 Listopada 2004, 07:42:56 »
Cytat: "MarcinSi"
Poza przebudową kabiny maszynisty itp. podobno nasze kochane władze PKP zapędziły swych inżynierów żeby jeszcze raz zastanowili się nad podrasowaniem owych siódemek do v=max 160.


ZTCW dziewiątki były pierwotnie projektowane na 140km/h, później cośtam w planach pozmieniali i wyszło to co wyszło, czyli lokomotywa na 160, która zaczyna się sypać (problemy z wózkami, cośtam jeszcze). Wolę więc nie myśleć jak "niezawodna" będzie siódemka jeżdżąca 160km/h...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #161 dnia: 18 Listopada 2004, 14:17:24 »
No, racja. W MaSzynie siódemka przy 160 wyłącza obwód główny ;).

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 965
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 383
Powrót EP05
« Odpowiedź #162 dnia: 18 Listopada 2004, 18:19:08 »
OIDP w latach 80 prowadzono próby z EU07 typu 4E z dużymi prędkościami (po odpowiednich przeróbkach).  Jak widać nic z tego nie wyszło.

Ciekawym pomysłem byłaby np. przebudowa EU07 303E na EP08 i Vmax 140. Gdy w 1995 była mowa o EP07 pojawił się cień nadziei, że będzie to lokomotywa na 140, jednak gdy jeszcze w 1995 pokazały się pierwsze EP07-372, 330 i 513 "czar prysł"... Vmax nie podniesiono ze względu na pozostawienie niezmienionego łożyskowania wałów drążonych.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #163 dnia: 18 Listopada 2004, 18:22:20 »
Wał drążony to był debilny wynalazek. Możemy tu sobie tak gadać ale i tak nie mamy na to wpływu, jednak zapytam: czy nie prościej i taniej byłoby kupić choć jedną EU11??

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Powrót EP05
« Odpowiedź #164 dnia: 18 Listopada 2004, 18:30:29 »
Cytat: "MarcinSi"

Po udanej przebudowie ET22-2000, PKP zapragnęła przebudowy kilku egzemplarzy EU07.


A propos ET22 i modernizacji. W "wolnej drodze" czytamy, że ET22-2000 jest na chwilę obecną jedną z najnowocześniejszych elektrowozów w Europie w swojej klasie, i że przewiduje się modernizację 50 lokomotyw tej serii rocznie.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 965
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 383
Powrót EP05
« Odpowiedź #165 dnia: 18 Listopada 2004, 18:53:31 »
Cytat: "hejnal"
Wał drążony to był debilny wynalazek.


To rozwiązanie przyjechało do nas wraz z EU06 z UK.

Cytat: "hejnal"
Możemy tu sobie tak gadać ale i tak nie mamy na to wpływu, jednak zapytam: czy nie prościej i taniej byłoby kupić choć jedną EU11??


A kto zbuduje dla niej stanowiska obsługi/diagnostykę? Nie mamy dla niej zaplecza, ale jeśli już się w to pchać to lepiej min. 2 sztuki. Problem w tym, że już nie ma gdzie ich kupić. Włosi byli mądrzejsi...

A może warto zamówić w Skodzie elektryki serii 162 (140km/h, BoBo, 3000kW) - podobno ten zakład jest w stanie podjąć produkcję na zamówienie? Albo kupić używane elektryki serii 180 DB z tej samej rodziny loków co "persching'i" serii 162/362/163/363?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 965
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 383
Powrót EP05
« Odpowiedź #166 dnia: 18 Listopada 2004, 19:05:16 »
Cytat: "EU07-457"
W "wolnej drodze" czytamy, że ET22-2000 jest na chwilę obecną jedną z najnowocześniejszych elektrowozów w Europie w swojej klasie, i że przewiduje się modernizację 50 lokomotyw tej serii rocznie.


Być może tak jest, ale czy nie jest dziwnym (właściwie to chyba cecha Polaków), że chwalimy się 1 lokomotywą, która nawet nie ma roku po modernizacji? Czy nie jest to zbyt krótki okres eksploatacji obserwowanej? Ciekaw jestem jakie inne lokomotywy w świecie można zaliczyć do klasy, w której jest ET22-2000? Mam nadzieję, że to, iż nadziana jest elektroniką nie jest jedynym powodem jej wysokich notowań. I ostatnie pytanie: czy np. czeskie i słowackie 2 systemowe 362 (powstałe i nadal powstające z "mieszanki" podzespołów 162 i 363) są gorsze od Byka-Reko, bo wydaje mi się, że to maszyny porównywalne?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #167 dnia: 18 Listopada 2004, 19:09:29 »
Cytat: "Jaco"
A może warto zamówić (...)elektryki

Czemu nie diesle?? :) Gdyby zniesiono dla PKP akcyze na paliwo spalinówki byłyby najkorzystniejsze.

PS ET22-2000, rozruch oporowy+joysticki. Też mi rewelacja...

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Powrót EP05
« Odpowiedź #168 dnia: 18 Listopada 2004, 19:12:16 »
Cytat: "Jaco"
Być może tak jest, ale czy nie jest dziwnym (właściwie to chyba cecha Polaków), że chwalimy się 1 lokomotywą, która nawet nie ma roku po modernizacji? Czy nie jest to zbyt krótki okres eksploatacji obserwowanej?


Moim zdaniem jest to stanowczo za krótki okres aby móc powiedzieć o pełnym sukcesie (czy też klęsce) modernizacji ET22. Swoja drogą, jak długo jeszcze polska kolej będzie bazowała jedynie na modernizacji parku lokomotyw? Czas pokaże, czy jest to krok we właściwym kierunku.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 965
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 383
Powrót EP05
« Odpowiedź #169 dnia: 18 Listopada 2004, 19:43:19 »
Cytat: "EU07-457"
Czas pokaże, czy jest to krok we właściwym kierunku.


PKP podobnie jak spora część kraju "prowizorką stoi"... Ciekawe jak długo PKP będzie wskrzeszać i próbować modernizować za grube pieniądze stare konstrukcje?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

MarcinSi

  • Gość
Powrót EP05
« Odpowiedź #170 dnia: 18 Listopada 2004, 21:50:36 »
Obawiam się że ET22-2000 rozochociło PKP to takich knowań. Modernizacja i tak będzie znacznie mniej kosztować od zakupu nowego loka. Po pierwsze PKP nie zapłaci od tego podatku, po drugie potrzebna było by zaplecze techniczne ,dla serii np. 10 loków jest to trudne (i kosztowne).
Nie zapominajcie państwo ze obecnie technologia poszła do przodu. Może w obecnej chwili da się tak pomajstrować żeby po modernizacji EU07 wyszła EP08 z v=max 160.
Jeszcze co do ET22, też słyszałem o tych ambitnych planach 50 loków na rok, ale pożyjemy zobaczymy, na razie wiele ich nie ma, a czas leci.
W zasadzie teraz wszystko jest w modernizacji, ET22, EU07, EN57, piętrusy, wagony IC

A tak a propos to dzisiaj nasze kochane EP05 stało sobie na dworcu wschodnim z jakimś IC, niestety po raz kolejny ładny widok zepsuło zdezelowane ( i cholernie brudne) EU07 z jakimś pośpiechem.

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #171 dnia: 27 Grudnia 2004, 22:00:26 »
Tak offtopic ale trudno - polecam poniższy film :
http://www.kolej.pl/~maron/slowo/slowo.htm

Można na nim zobaczyć kolej której już nigdy nie będzie - stare dobre czasy PKP.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 965
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 383
Powrót EP05
« Odpowiedź #172 dnia: 27 Grudnia 2004, 22:09:14 »
Taaaaaak, strona znana za pewne wielu MK... Bez komentarza... Szkoda, że w latach 60/70 nikt za bardzo nie filmował również właśnie EU05, a idąc dalej w latach 80 EP05... Wiem, że przypadkiem gdzieś w kadrze istnieją nagrania z EU05 oraz nawet z jej obsługą (chyba na zlecenie PKP).

W każdym razie, jeśli ktoś z forumowiczów posiada takie dane to proszę o kontakt.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

hunter

  • Gość
Powrót EP05
« Odpowiedź #173 dnia: 28 Grudnia 2004, 08:07:43 »
Wyobraźcie sobie EN57 i ED72 w malowaniu PKP CARGO :P Nie wiem po co PKP tworzy oddzielną spółkę, jak może to być jedna całość? Wtedy by mniej zamieszania było.

Pozdrawiam.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Powrót EP05
« Odpowiedź #174 dnia: 28 Grudnia 2004, 09:34:10 »
Podziała PKP na odrebne spółki miał dać możliwość prywatyzacji naszej kolei. Jak widac tylko wielki bałagan zrobiono i nic wiecej...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline maly

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #175 dnia: 05 Stycznia 2005, 13:24:36 »
Jaco w 85 lub 86 EP05 nie pamietam nr jezdzila z ekipa filmowa na odcinku Sedziszow -Jedrzejow + wagon pomiarowy uwczesnego COBiRTK gdzies ten film jest ale nie potrafie okreslic gdzie

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #176 dnia: 05 Stycznia 2005, 21:24:21 »
Ja mam ten film na kasecie VHS - był to film zrealizowany z okazji którejś rocznicy powstania COBiRTK, wystąpiła w nim EP05-29 - nawet jest przez parę sekund pokazana w środku.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #177 dnia: 08 Lipca 2005, 20:01:19 »
Ciekawe jak EP09 przetrzymała ten wypadek:

http://www.rynek-kolejowy.pl/news05/0507/0507_033.htm
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Powrót EP05
« Odpowiedź #178 dnia: 09 Lipca 2005, 09:17:39 »
Cytat: "Loui"
Ciekawe jak EP09 przetrzymała ten wypadek

To nie była EP09 tylko ET22, oglądałem to na TVN24.

Offline Eryś

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #179 dnia: 09 Lipca 2005, 09:52:12 »
Cytat: "vampirek1"
Cytat: "Loui"
Ciekawe jak EP09 przetrzymała ten wypadek

To nie była EP09 tylko ET22, oglądałem to na TVN24.

To mnie zastanawia tylko to od kiedy byki mogą jechać z prędkością 160km/h. Oj kolego @vampirek coś Ci się chyba pomyliło, bo ja widziałem EPO9 i też oglądałem tvn24.
A tak na marginesie to epoka nie ucierpiała zbytnio w wypadku.Kabina cała tylko leflektor zbity i troche przód zgniecony.
Pozdrawiam
Eryk "Eryś" Konieczny