Witam
Wybaczcie że pisze post pod postem, ale uznałem że będzie bardziej przejrzyście.
Zacznę od skrajnych członów. W EW58 jest o tyle dobrze że człony silnikowe są takie same (dlatego tylko EW58-028, EW58-005 i EW58-012 [która nie działa i grzeje trawę na Gdynia Cisowa Elektrowozownia] mają wszystkie orginalne człony) pozostałe są składakami i możemy spotkac przedziałowe EWy lub bezprzedziałowe. (o tym powiem później jak wygląda podział jednostek ze względu na przedziały)
Korekta Silnikowych SA i SB.
Zacznę od czoła co trzeba zmienic.
Wspominałem wcześniej o niedokładnym wbudowaniu dolnych reflektorów, bo nie nakładają się z moją tex którą wcześniej zrobiłem
/w orginale
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138283719683835010/w symku
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284415468537154http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284415468537170
Jeżeli chodzi o trąbki to w jednostkach EW58-028, EW58-024, EW58-013 (którego już nie ma) i EW58-001 który aktualnie służy jako sieciowy gdzieś tam, są między górnym reflektorem pozostałe jednostki mają po lewej stronie i są obok siebie (czyli tak jak mamy w symku)
/przykładowo EW58-028
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=47474Nie wiem czy będzie potrzebna aż tak dokładna korekta, ale to już jak chcecie.
O sprzęg się nie będę czepiac. Jednak jest za wysoko, ale w naszym symkowym standarcie w innych EZTach jest tak samo EN57\ED72\EW60
Teraz sprawa podwozia
Wózki są dosyc dobrze wykonane (jest tylko błędzik bo przy tylnym wózku jest drabinka więc tylko zmiana tex wózka tylniego), chociaż jeszcze bym je polepszył model na dokładniejszy (chyba że zabierze za dużo poly to wtedy dac sobie spokój) (można porównac ze zdjęciami z Transport Szynowy)
W tym przypadku EW60 (ale one mają te same wózki)
http://transportszynowy.pl/ew60mod.php#budowa
Następnie podwozie, a właściwie co się tam znajduje, [to jest do poprawki ponieważ jest spora różnica, czyli wymiana całego dołu]
/w realu (niestety lepszych fotek nie znalazłem) (z dwóch stron)
http://arekmiz.friko.pl/A1%20013.jpghttp://arekmiz.friko.pl/A1%20015.jpghttp://arekmiz.friko.pl/A1%20016.jpghttp://arekmiz.friko.pl/A1%20018.jpghttp://arekmiz.friko.pl/A1%20022.jpghttp://arekmiz.friko.pl/A1%20023.jpghttp://arekmiz.friko.pl/A1%20024.jpg/w symku (od drugiej strony jest tylko lekko zmieniona tex)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284716116247922Jeżeli chodzi o dół to raczej wszystko.
Teraz Góra. Tu też cały model góry do wymiany. Mniej więcej jest to odwzorowane, ale odbiega to od realnego wyglądu ze względu na tranzystory umieszczone na dachu. Jest tak najpierw (patrząc od czoła) jest mniejszy tranzystor, a potem 8 identycznych tranzystorów stojących w tych samych odległościach obok siebie.
/w realu
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=19406http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=29555http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=9310http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138283723978802322http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138283732568736946http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138283741158671554http://img528.imageshack.us/my.php?image=p1020229qq2.jpghttp://img504.imageshack.us/my.php?image=p1020230mb2.jpg/w symku
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284716116247922http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284716116247938http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284716116247954Dodam jeszcze materiały na tex żaluzji
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284119115793650 (przy końcowej trapezowej części dachu)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284123410760962 (nad drzwiami nr 1 i nr3)
Myślę że te 2 człony są już załatwione.
Teraz człon środkowy.
Tutaj do korekty tylko parę rzeczy, Najważniejszy to obrót modelu o 180 stopni. Jest to istotne ponieważ trapezowa końcówka dachu ma tu znaczenie. Trapezowe zakończenia powinny się "stykac" z członami SA i D (w symku jest odwrotnie bo SB i D)
/w symku
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138349630251959954http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138351073360971458http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138351073360971442http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138351073360971426Co najważniejsze trapez jest punktem odniesienia do innych rzeczy! ale o tym później
Teraz o dole i górze, zacznę od dołu
Dół, tutaj też dużo do wymiany jest. W symku były to dwie skrzynie po 1 stronie i 1 wielka po drugiej, w realu jest tutaj trochę inaczej (sprężaka, przetwornica, skrzynia WN,) <- nie pytac mnie które to dokładnie bo tego niewiem. [niestety
/w realu
http://arekmiz.friko.pl/A1%20014.jpg (od lewej strony patrząc od członu SA)
http://arekmiz.friko.pl/A1%20017.jpg (od prawej strony patrząc od członu SB)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285609469445570/w symku
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138345614457538130To wszystko jeżeli chodzi o dół
Teraz góra, wspominałem o tym trapezie jako układ odniesienia. Sprawa wygląda tak.
na dachu
brakuje tylko takich przyżądów jak 1."skrzynka" łącząca przewody z przedziałem transformatorowym już w środku + 2.dodatkowy pseudo transformator najpewniej odpowiada za hamulce elektrodynamiczne, ale pewności nie mam
1.
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285613764412882 (widok od boku jeżeli mamy po lewej człon SB)
2.
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285618059380194 (widok od boku jeżeli mamy po lewej człon SB)
http://arekmiz.friko.pl/A1%20017.jpg (widok z boku jeżeli człon SB po lewej)
http://arekmiz.friko.pl/A1%20014.jpg (widok z boku jeżeli mamy po lewej stronie człon SA)
teraz do tych podstawek i żaluzją nad środkowmi drzwiami.
Jeżeli patrzymy od boku na człon d [w przypadku kiedy człon SA jest po lewej (jednocześnie trapez po lewej stronie jest) To wszystko jest w normie (tego czego nie powinno byc zakrzyrzykowałem na czerwono
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138286300959180354http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285764088268306http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285768383235634Jeżeli patrzymy od boku na człon d [ jeżeli człon SB jest po lewej stronie (jednocześnie trapez po prawej stronie jest) to żaluzji i podstawek nie ma
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285605174478258http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285618059380210To by było na tyle jeżeli chodzi o najważniejsze sprawy. Które według mnie powinno się koniecznie zmienic
Teraz mniej ważne, ale też się przydadzą przy optymalizacji modelu już do końca.
Kwestia podziału EW58 na przedziałowe i bezprzedziałowe
Przedziałowe. To EW58 od 001 do 008. Jednocześnie zauważyłem taki rodzaj drzwi przy przedziałowych (węższe okna) (wyglądają tak)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284411173569826Bezprzedziałowe. To EW58 od 009 do 028. Też inny rodzaj drzwi przy bezprzedziałowych (szersze okna) (wygląda tak)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284415468537138Teraz kwestia podziału aktualnych EW58, czyli jakie czoły przedziałowe i bezprzedziałowe posiadają. Mówiłem wyżej że człony SA i SB są identyczne więc dzięki temu że było dużo defektów i podpaleń w swoim czasie łączono dane człony w całośc, dlatego mamy różnice przedziałów (i przypominam że tylko EW58-028 i EW58-012 mają orginalne zestawienie (bezprzedziałowce).
Aktualne zestawienie istniejących (EW58-005,006,011,012,019,024,028)
EW58-005
SA,D,SB <- Oryginał, Przedziałówka
EW58-006
SA,D <- Przedziałówka; SB <- bezprzedziałówka pochodząca z EW58-016SA która była przyczepiona do EW58-019 i jeździła jako 019SA , aktualnie jako 006-SB
EW58-011
SA,SB <- Bezprzedziałówka; D <- bezprzedziałówka, niestety nie znam historii jej pochodzenia w 011
EW58-012 (nie działa, ma jeszcze oryginalne barwy pomarańczowo żółte ale popisana niestety jest (graficiarze)
SA,D,SB <- Oryginał, Bezprzedziałówka
EW58-019 (nie działa)
SA,D,SB <- Bezprzedziałówka; SA najpierw pochodził od 016SA i przeniesiono do 006, aktualnie nie wiem z czego jest teraz.
EW58-024 (aktualnie po rewizji i czeka na drugą EW do pary, czasami puszczana z innymi jako zapasowa)
D, <- Bezprzedziałówka; Zostaje pytanie tylko z SA i SB bo nie wiem który człon jest przedziałowy. Któraś z nich pochodzi od EW58-004 nieistniejącej.
EW58-028
SA,D,SB < Oryginał Bezprzedziałówka
Ciekawostka EW58-018 która już nie istnieje, miała jako jedyna z EW i jako jedyna z 2 lub 3 EN57 posiadająca rozruch Tyrystorowy (coś podobnego do impulsowego, ale nie to samo) i jeździła z innymi EWami tak samo EN57 też jeździły z oporowymi razem. Parę zdjęc tej 018 jest ale niestety żadnej dokładnej gdzie są ładnie pokazane przyrządy tyrystorowe na dachach SA i SB.
To by było wszystko co trzeba do zmiany naszej Symkowej EW58.
Dziękuje że mogłem pomóc.
Zgoda na wykorzystanie moich zdjęc jest.
Pozdrawiam i życzę miłej roboty