Autor Wątek:  EP40  (Przeczytany 26058 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

andrev1989

  • Gość
EP40
« dnia: 05 Czerwca 2006, 20:28:20 »
Dowiedziałem się niedawno o projekcie, jakim była lokomotywa EP40-41, więc mam z tym lokiem związanych kilka pytań.
1. Jaki wogóle był cel wyprodukowania tej lokomotywy?
2. Pod jakie CM należała?
3. Dlaczego ją przebudowano spowrotem na ET40?
4. Jaki numer "seryjny" ma przebudowana wersja tej lokomotywy?
5. Pod jakie CM owa ex EP40 (ET40) należy w tej chwili o ile wogóle jeździ?

Wiem, że na forum jest wiele osób które znają "niewypalone" projekty PKP i mam nadzieję, że mi odpowiecie. Internet i google, czyli nieokreślona skarbnica wiedzy jak narazie nie dała mi odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Więc zwracam się do Was drodzy forumowicze o odpowiedź i z góry dziękuję za wszelkie udzielone.

Dość konktetna dyskusja wiec przenoszę z działu Test tu
Oli_EU

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Re: EP40
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwca 2006, 20:51:39 »
Cytat: "andrev1989"
Dowiedziałem się niedawno o projekcie, jakim była lokomotywa EP40-41, więc mam z tym lokiem związanych kilka pytań.
1. Jaki wogóle był cel wyprodukowania tej lokomotywy?
2. Pod jakie CM należała?
3. Dlaczego ją przebudowano spowrotem na ET40?
4. Jaki numer "seryjny" ma przebudowana wersja tej lokomotywy?
5. Pod jakie CM owa ex EP40 (ET40) należy w tej chwili o ile wogóle jeździ?


1. Coby mieć wiecej loków v-160 :)
2. Warszawa
3. Spalił się jeden człon, trudna to prowadzenia i ogólnie bezsensowna przebudowa.
4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.

PS było juz o EP40 na tym forum wiec poszukaj.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mookie

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
    • http://www.hampel-fanclub.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
EP40
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Czerwca 2006, 20:56:09 »
EP40 spalil sie jeden czlon poniewaz była to przebudowana lokomotywa EP05 po wypadku
Pomogłem?
Obok przycisku "Cytuj" jest taki mały plusik.
Wciśnij go !

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: EP40
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Czerwca 2006, 21:00:47 »
Cytat: "andrev1989"
Dowiedziałem się niedawno o projekcie, jakim była lokomotywa EP40-41, więc mam z tym lokiem związanych kilka pytań.
1. Jaki wogóle był cel wyprodukowania tej lokomotywy?

Podroze z v=160km/h?:)
Cytuj
3. Dlaczego ją przebudowano spowrotem na ET40?

Byla awarayjna i przez to sie nie sprawdzila :)
Cytuj
4. Jaki numer "seryjny" ma przebudowana wersja tej lokomotywy?
5. Pod jakie CM owa ex EP40 (ET40) należy w tej chwili o ile wogóle jeździ?
ET40-41, pewnie CM Bydgoszcz jak i wszystkie inne :)

andrev1989

  • Gość
Re: EP40
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Czerwca 2006, 21:02:25 »
Cytat: "EU07-483"

4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.


HAHAHA widziałem ją dzisiaj w Żorach, chyba tą. Była pobazgrana jakimś sprejem i należała pod Bydgoszcz, kurcze nie zapamiętałem dobrze numeru, ale chyba 41.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
EP40
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Czerwca 2006, 21:35:15 »
Cytat: "mookie"
EP40 spalil sie jeden czlon poniewaz była to przebudowana lokomotywa EP05 po wypadku


Że co ?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: EP40
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Czerwca 2006, 21:55:30 »
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "EU07-483"

4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.


HAHAHA widziałem ją dzisiaj w Żorach, chyba tą. Była pobazgrana jakimś sprejem i należała pod Bydgoszcz, kurcze nie zapamiętałem dobrze numeru, ale chyba 41.

Wszystkie ET40 sa przydzielone do Bydgoszczy :P Tak samo jak 42 do Łodzi.

andrev1989

  • Gość
Re: EP40
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Czerwca 2006, 22:17:21 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "EU07-483"

4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.


HAHAHA widziałem ją dzisiaj w Żorach, chyba tą. Była pobazgrana jakimś sprejem i należała pod Bydgoszcz, kurcze nie zapamiętałem dobrze numeru, ale chyba 41.

Wszystkie ET40 sa przydzielone do Bydgoszczy :P Tak samo jak 42 do Łodzi.


No nie kurcze, a już myślałem, że Bydgosz może przypadkiem ma tylke tego jednego loka, a tu lipa, nigdy sobie nie daruje, że nie zapamiętałem numeru, wiem tylko, że był ponad 40. Więc mam tutaj jeszcze jedno pytanie ile loków ET40 o numerze ponad 40, ma na stanie Bydgoszcz, a co za tym idzie PKP?

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: EP40
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Czerwca 2006, 07:03:55 »
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "Mateu"
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "EU07-483"

4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.


HAHAHA widziałem ją dzisiaj w Żorach, chyba tą. Była pobazgrana jakimś sprejem i należała pod Bydgoszcz, kurcze nie zapamiętałem dobrze numeru, ale chyba 41.

Wszystkie ET40 sa przydzielone do Bydgoszczy :P Tak samo jak 42 do Łodzi.


No nie kurcze, a już myślałem, że Bydgosz może przypadkiem ma tylke tego jednego loka, a tu lipa, nigdy sobie nie daruje, że nie zapamiętałem numeru, wiem tylko, że był ponad 40. Więc mam tutaj jeszcze jedno pytanie ile loków ET40 o numerze ponad 40, ma na stanie Bydgoszcz, a co za tym idzie PKP?

Wyprodukowanych bylo 60 sztuk :)

andrev1989

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Czerwca 2006, 08:40:32 »
Cytat: "Mateu"
Wyprodukowanych bylo 60 sztuk :)


To żeś mnie pocieszył... ;)

Offline mookie

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
    • http://www.hampel-fanclub.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
EP40
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Czerwca 2006, 14:01:43 »
dosyć ciekawe materialy o EP40 na
http://www.ic.rail.pl/viewtopic.php?t=1276
Pomogłem?
Obok przycisku "Cytuj" jest taki mały plusik.
Wciśnij go !

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: EP40
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Czerwca 2006, 14:30:22 »
Cytat: "EU07-483"
trudna to prowadzenia i ogólnie bezsensowna przebudowa.
Mogłbyś wyjaśnić dlaczego bezsensowna?

Z tego co wiem, to EU05 przebudowano na EP05, a że ET40 jest jak 2EU05, dlatego spróbowano przebudowy na EP40, czyli 2EP05. Czy tak?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Re: EP40
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Czerwca 2006, 15:45:17 »
Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "EU07-483"
trudna to prowadzenia i ogólnie bezsensowna przebudowa.
Mogłbyś wyjaśnić dlaczego bezsensowna?

Z tego co wiem, to EU05 przebudowano na EP05, a że ET40 jest jak 2EU05, dlatego spróbowano przebudowy na EP40, czyli 2EP05. Czy tak?


Skoro była sensowna to dlaczego ja przebudowali? Na skłąd 300-400 t. lokomotywa dwusekcyjna jest bezsensowna - ciężko się to prowadziło a i awaryjne. Więc gdzie tu sens przebudowy?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP40
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Czerwca 2006, 20:52:27 »
Nie wiem, dlatego się pytam.

andrev1989

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Czerwca 2006, 20:58:05 »
Zauważyłem pewną zależność w PKP, zazwyczaj przeróbki z loków towarowych na pośpieszne nie wychodziły dobrze, tzn. nie jeździły przez długi czas, albo wogóle nie wyjechały na szlaki, np EP23. Wogóle wiele projektów PKPowskich nie ujrzało światła dziennego. Tego światła z tego co wiem nie ujrzały ET24, EP23, no i EP40. Może jeszcze jakieś, o których wogóle nie wiem, więc wychodzę z zapytaniem: czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP40
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Czerwca 2006, 21:01:16 »
Cytat: "andrev1989"
Może jeszcze jakieś, o których wogóle nie wiem, więc wychodzę z zapytaniem: czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?
Oj dużo było. Niektóre nie zostały oznaczone według normy PKP. Np. 12WE.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
EP40
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Czerwca 2006, 21:17:49 »
Cytat: "andrev1989"
Wogóle wiele projektów PKPowskich nie ujrzało światła dziennego. Tego światła z tego co wiem nie ujrzały ET24, EP23, no i EP40.

EP40 jak najbardziej ujrzała światło dzienne. Prowadziła nawet IC - zwłaszcza Górnika z Gliwic do Wawy.
I wcale próba z EP40 nie była bezsensem jak niektórzy tutaj piszą.
W owych czasach icki miały po 18 wagonów - pojedynczemu czechowi trudno było rozpędzić do 160km/h. Dlatego puszczano EP05 w trakcji podwójnej (stąd też pomysł zabudowania w nich sprzęgów ukrotnienia).
No i ktoś wpadł na pomysł, że skoro 2xEP05, to "prawie" jak Et40, to czemu nie spróbować.
No i spróbowali. Wyszło jak wyszło.
Z opowieści, które ja słyszałem, to oprócz niespokojnego biegu, skubana nie chciała trzymać 160 tylko ciągle przyspieszała.
No i w końcu się sfajczyła.

EP23 natomiast po zbudowaniu i przeprowadzeniu prób, które wypadły niezbyt dobrze, prowadziła pociągi towarowe a po kilku latach przebudowaną ją na ET22.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
EP40
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Czerwca 2006, 21:28:50 »
Cytat: "Quark-t"

EP23 natomiast po zbudowaniu i przeprowadzeniu prób, które wypadły niezbyt dobrze, prowadziła pociągi towarowe a po kilku latach przebudowaną ją na ET22.

A teraz stoi w Jaworzynie i czeka az jakis prywaciarz ja odkupi ;]

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
EP40
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Czerwca 2006, 21:47:01 »
Cytat: "andrev1989"
czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?

SP47, EPA42, Pm36-1, ET22 (BoBoBo). Z takich legend to często mam stycznosć z ET41-100 w Czechowicach.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP40
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Czerwca 2006, 21:54:16 »
Cytat: "Akvin"
SP47, EPA42, Pm36-1

Owe loki to raczej jezdzily, niz tylko byly projektami. Inna sprawa ze juz ich nie ma na naszych stalowych szlakach, oraz z jakiej przyczyny ich nie ma.

andrev1989

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Czerwca 2006, 21:54:33 »
Cytat: "Akvin"
Cytat: "andrev1989"
czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?

SP47, EPA42, Pm36-1, ET22 (BoBoBo). Z takich legend to często mam stycznosć z ET41-100 w Czechowicach.


O SP47 słyszałem, ale EPA42, to już jakaś abstrakcja, po co robić loka akumulatorowego? Niestety tylko tyle dowiedziałem się o tym loku, może ktoś wie więcej i mógłby się podzielić wiadomościami, ewentualnie zdjęciami?


A gdzie w Czechowicach stoi ta ET41-100 i czy ma dalej narodowe barwy? Bo czasami bywam w Czechowicach i możye jeżeli stałaby w jakimś dostępnym miejscu to chętnie bym obejrzał.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP40
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Czerwca 2006, 21:59:47 »
Cytat: "andrev1989"
O SP47 słyszałem, ale EPA42, to już jakaś abstrakcja, po co robić loka akumulatorowego? Niestety tylko tyle dowiedziałem się o tym loku, może ktoś wie więcej i mógłby się podzielić wiadomościami, ewentualnie zdjęciami?

Po to zeby nie smrodzic w miejscach niemozliwych (typu manewry w tunelach, na stacjach podziemnych jak np WC). Tyle mi w tej chwili przychodzi na mysl. A zdjecie to widzialem tylko jedno na googlach ale to bylo dawno i nie moge znalezc w tej chwili.

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
EP40
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Czerwca 2006, 22:02:14 »
Cytat: "kruger"
(...) A zdjecie to widzialem tylko jedno na googlach ale to bylo dawno i nie moge znalezc w tej chwili.


http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=455

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
EP40
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Czerwca 2006, 22:06:06 »
Cytat: "andrev1989"
A gdzie w Czechowicach stoi ta ET41-100 i czy ma dalej narodowe barwy?

Nie ma barw narodowych tylko zwyczajne zielone.

EPA42


SP47
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
EP40
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Czerwca 2006, 22:49:50 »
Cytat: "andrev1989"
Zauważyłem pewną zależność w PKP, zazwyczaj przeróbki z loków towarowych na pośpieszne nie wychodziły dobrze, tzn. nie jeździły przez długi czas, albo wogóle nie wyjechały na szlaki, np EP23. Wogóle wiele projektów PKPowskich nie ujrzało światła dziennego. Tego światła z tego co wiem nie ujrzały ET24, EP23, no i EP40. Może jeszcze jakieś, o których wogóle nie wiem, więc wychodzę z zapytaniem: czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.


Ep23 nie była przeróbka et22 tylko zupełnie nową konstrukcją, co prawda odziedziczyła wszystkie wady swego poprzednika ale jednak to zupełnie inna konstrukcja.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP40
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Czerwca 2006, 14:48:34 »
Cytat: "Akvin"
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.
Cytat: "kruger"
A zdjecie to widzialem tylko jedno na googlach ale to bylo dawno i nie moge znalezc w tej chwili.
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/EPA42/EPA42.html

Ja później Wam wypiszę wszystkie projekty niezrealizowanejaki eznam. Niektóre Was zadziwią.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP40
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Czerwca 2006, 15:04:32 »
Cytat: "Mariusz W."
Ja zaraz wypiszę wszystkie projekty jakie znam, nawet te niezrealizowane. Niektóre Was zadziwią.

A bedzie pietrowy sracz dalekiego zasiegu?:>
Oczywiscie powaznie pytam.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
EP40
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Czerwca 2006, 15:13:51 »
Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "Akvin"
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.

Ja gdzieś czytałem, że był też taki pomysł w stosunku do ET22, niezależnie od ET24.
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

andrev1989

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Czerwca 2006, 15:14:35 »
Cytat: "MariuszW."
Ja zaraz wypiszę wszystkie projekty jakie znam, nawet te niezrealizowane. Niektóre Was zadziwią.



No to czekamy z niecierpliwością.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
EP40
« Odpowiedź #29 dnia: 07 Czerwca 2006, 15:37:00 »
Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "Akvin"
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.

ET24 bazował na EP09 - przynajmniej w kaształcie pudła.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...