- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: andrev1989 w 05 Czerwca 2006, 20:28:20
-
Dowiedziałem się niedawno o projekcie, jakim była lokomotywa EP40-41, więc mam z tym lokiem związanych kilka pytań.
1. Jaki wogóle był cel wyprodukowania tej lokomotywy?
2. Pod jakie CM należała?
3. Dlaczego ją przebudowano spowrotem na ET40?
4. Jaki numer "seryjny" ma przebudowana wersja tej lokomotywy?
5. Pod jakie CM owa ex EP40 (ET40) należy w tej chwili o ile wogóle jeździ?
Wiem, że na forum jest wiele osób które znają "niewypalone" projekty PKP i mam nadzieję, że mi odpowiecie. Internet i google, czyli nieokreślona skarbnica wiedzy jak narazie nie dała mi odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Więc zwracam się do Was drodzy forumowicze o odpowiedź i z góry dziękuję za wszelkie udzielone.
Dość konktetna dyskusja wiec przenoszę z działu Test tu
Oli_EU
-
Dowiedziałem się niedawno o projekcie, jakim była lokomotywa EP40-41, więc mam z tym lokiem związanych kilka pytań.
1. Jaki wogóle był cel wyprodukowania tej lokomotywy?
2. Pod jakie CM należała?
3. Dlaczego ją przebudowano spowrotem na ET40?
4. Jaki numer "seryjny" ma przebudowana wersja tej lokomotywy?
5. Pod jakie CM owa ex EP40 (ET40) należy w tej chwili o ile wogóle jeździ?
1. Coby mieć wiecej loków v-160 :)
2. Warszawa
3. Spalił się jeden człon, trudna to prowadzenia i ogólnie bezsensowna przebudowa.
4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.
PS było juz o EP40 na tym forum wiec poszukaj.
-
EP40 spalil sie jeden czlon poniewaz była to przebudowana lokomotywa EP05 po wypadku
-
Dowiedziałem się niedawno o projekcie, jakim była lokomotywa EP40-41, więc mam z tym lokiem związanych kilka pytań.
1. Jaki wogóle był cel wyprodukowania tej lokomotywy?
Podroze z v=160km/h?:)
3. Dlaczego ją przebudowano spowrotem na ET40?
Byla awarayjna i przez to sie nie sprawdzila :)
4. Jaki numer "seryjny" ma przebudowana wersja tej lokomotywy?
5. Pod jakie CM owa ex EP40 (ET40) należy w tej chwili o ile wogóle jeździ?
ET40-41, pewnie CM Bydgoszcz jak i wszystkie inne :)
-
4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.
HAHAHA widziałem ją dzisiaj w Żorach, chyba tą. Była pobazgrana jakimś sprejem i należała pod Bydgoszcz, kurcze nie zapamiętałem dobrze numeru, ale chyba 41.
-
EP40 spalil sie jeden czlon poniewaz była to przebudowana lokomotywa EP05 po wypadku
Że co ?
-
4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.
HAHAHA widziałem ją dzisiaj w Żorach, chyba tą. Była pobazgrana jakimś sprejem i należała pod Bydgoszcz, kurcze nie zapamiętałem dobrze numeru, ale chyba 41.
Wszystkie ET40 sa przydzielone do Bydgoszczy :P Tak samo jak 42 do Łodzi.
-
4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.
HAHAHA widziałem ją dzisiaj w Żorach, chyba tą. Była pobazgrana jakimś sprejem i należała pod Bydgoszcz, kurcze nie zapamiętałem dobrze numeru, ale chyba 41.
Wszystkie ET40 sa przydzielone do Bydgoszczy :P Tak samo jak 42 do Łodzi.
No nie kurcze, a już myślałem, że Bydgosz może przypadkiem ma tylke tego jednego loka, a tu lipa, nigdy sobie nie daruje, że nie zapamiętałem numeru, wiem tylko, że był ponad 40. Więc mam tutaj jeszcze jedno pytanie ile loków ET40 o numerze ponad 40, ma na stanie Bydgoszcz, a co za tym idzie PKP?
-
4. ET40-41
5. CM Bydgoszcz, a czy jeździ jeszcze to nie wiem - ale jeździła do niedawna.
HAHAHA widziałem ją dzisiaj w Żorach, chyba tą. Była pobazgrana jakimś sprejem i należała pod Bydgoszcz, kurcze nie zapamiętałem dobrze numeru, ale chyba 41.
Wszystkie ET40 sa przydzielone do Bydgoszczy :P Tak samo jak 42 do Łodzi.
No nie kurcze, a już myślałem, że Bydgosz może przypadkiem ma tylke tego jednego loka, a tu lipa, nigdy sobie nie daruje, że nie zapamiętałem numeru, wiem tylko, że był ponad 40. Więc mam tutaj jeszcze jedno pytanie ile loków ET40 o numerze ponad 40, ma na stanie Bydgoszcz, a co za tym idzie PKP?
Wyprodukowanych bylo 60 sztuk :)
-
Wyprodukowanych bylo 60 sztuk :)
To żeś mnie pocieszył... ;)
-
dosyć ciekawe materialy o EP40 na
http://www.ic.rail.pl/viewtopic.php?t=1276
-
trudna to prowadzenia i ogólnie bezsensowna przebudowa.
Mogłbyś wyjaśnić dlaczego bezsensowna?
Z tego co wiem, to EU05 przebudowano na EP05, a że ET40 jest jak 2EU05, dlatego spróbowano przebudowy na EP40, czyli 2EP05. Czy tak?
-
trudna to prowadzenia i ogólnie bezsensowna przebudowa.
Mogłbyś wyjaśnić dlaczego bezsensowna?
Z tego co wiem, to EU05 przebudowano na EP05, a że ET40 jest jak 2EU05, dlatego spróbowano przebudowy na EP40, czyli 2EP05. Czy tak?
Skoro była sensowna to dlaczego ja przebudowali? Na skłąd 300-400 t. lokomotywa dwusekcyjna jest bezsensowna - ciężko się to prowadziło a i awaryjne. Więc gdzie tu sens przebudowy?
-
Nie wiem, dlatego się pytam.
-
Zauważyłem pewną zależność w PKP, zazwyczaj przeróbki z loków towarowych na pośpieszne nie wychodziły dobrze, tzn. nie jeździły przez długi czas, albo wogóle nie wyjechały na szlaki, np EP23. Wogóle wiele projektów PKPowskich nie ujrzało światła dziennego. Tego światła z tego co wiem nie ujrzały ET24, EP23, no i EP40. Może jeszcze jakieś, o których wogóle nie wiem, więc wychodzę z zapytaniem: czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
-
Może jeszcze jakieś, o których wogóle nie wiem, więc wychodzę z zapytaniem: czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?
Oj dużo było. Niektóre nie zostały oznaczone według normy PKP. Np. 12WE.
-
Wogóle wiele projektów PKPowskich nie ujrzało światła dziennego. Tego światła z tego co wiem nie ujrzały ET24, EP23, no i EP40.
EP40 jak najbardziej ujrzała światło dzienne. Prowadziła nawet IC - zwłaszcza Górnika z Gliwic do Wawy.
I wcale próba z EP40 nie była bezsensem jak niektórzy tutaj piszą.
W owych czasach icki miały po 18 wagonów - pojedynczemu czechowi trudno było rozpędzić do 160km/h. Dlatego puszczano EP05 w trakcji podwójnej (stąd też pomysł zabudowania w nich sprzęgów ukrotnienia).
No i ktoś wpadł na pomysł, że skoro 2xEP05, to "prawie" jak Et40, to czemu nie spróbować.
No i spróbowali. Wyszło jak wyszło.
Z opowieści, które ja słyszałem, to oprócz niespokojnego biegu, skubana nie chciała trzymać 160 tylko ciągle przyspieszała.
No i w końcu się sfajczyła.
EP23 natomiast po zbudowaniu i przeprowadzeniu prób, które wypadły niezbyt dobrze, prowadziła pociągi towarowe a po kilku latach przebudowaną ją na ET22.
-
EP23 natomiast po zbudowaniu i przeprowadzeniu prób, które wypadły niezbyt dobrze, prowadziła pociągi towarowe a po kilku latach przebudowaną ją na ET22.
A teraz stoi w Jaworzynie i czeka az jakis prywaciarz ja odkupi ;]
-
czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?
SP47, EPA42, Pm36-1, ET22 (BoBoBo). Z takich legend to często mam stycznosć z ET41-100 w Czechowicach.
-
SP47, EPA42, Pm36-1
Owe loki to raczej jezdzily, niz tylko byly projektami. Inna sprawa ze juz ich nie ma na naszych stalowych szlakach, oraz z jakiej przyczyny ich nie ma.
-
czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?
SP47, EPA42, Pm36-1, ET22 (BoBoBo). Z takich legend to często mam stycznosć z ET41-100 w Czechowicach.
O SP47 słyszałem, ale EPA42, to już jakaś abstrakcja, po co robić loka akumulatorowego? Niestety tylko tyle dowiedziałem się o tym loku, może ktoś wie więcej i mógłby się podzielić wiadomościami, ewentualnie zdjęciami?
A gdzie w Czechowicach stoi ta ET41-100 i czy ma dalej narodowe barwy? Bo czasami bywam w Czechowicach i możye jeżeli stałaby w jakimś dostępnym miejscu to chętnie bym obejrzał.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
O SP47 słyszałem, ale EPA42, to już jakaś abstrakcja, po co robić loka akumulatorowego? Niestety tylko tyle dowiedziałem się o tym loku, może ktoś wie więcej i mógłby się podzielić wiadomościami, ewentualnie zdjęciami?
Po to zeby nie smrodzic w miejscach niemozliwych (typu manewry w tunelach, na stacjach podziemnych jak np WC). Tyle mi w tej chwili przychodzi na mysl. A zdjecie to widzialem tylko jedno na googlach ale to bylo dawno i nie moge znalezc w tej chwili.
-
(...) A zdjecie to widzialem tylko jedno na googlach ale to bylo dawno i nie moge znalezc w tej chwili.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=455
-
A gdzie w Czechowicach stoi ta ET41-100 i czy ma dalej narodowe barwy?
Nie ma barw narodowych tylko zwyczajne zielone.
EPA42
(http://eu07.pl/imageshack.us/img458/epa4200116ny.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img458/epa4200116ny.jpg)
SP47
(http://eu07.pl/imageshack.us/img380/484787er.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img380/484787er.jpg)
-
Zauważyłem pewną zależność w PKP, zazwyczaj przeróbki z loków towarowych na pośpieszne nie wychodziły dobrze, tzn. nie jeździły przez długi czas, albo wogóle nie wyjechały na szlaki, np EP23. Wogóle wiele projektów PKPowskich nie ujrzało światła dziennego. Tego światła z tego co wiem nie ujrzały ET24, EP23, no i EP40. Może jeszcze jakieś, o których wogóle nie wiem, więc wychodzę z zapytaniem: czy były jeszcze jakieś projekty PKP, których nie wymieniłem, a loki te nie jeżdżą do dziś, lub wogóle nie jeździły?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Ep23 nie była przeróbka et22 tylko zupełnie nową konstrukcją, co prawda odziedziczyła wszystkie wady swego poprzednika ale jednak to zupełnie inna konstrukcja.
-
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.
A zdjecie to widzialem tylko jedno na googlach ale to bylo dawno i nie moge znalezc w tej chwili.
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/EPA42/EPA42.html
Ja później Wam wypiszę wszystkie projekty niezrealizowanejaki eznam. Niektóre Was zadziwią.
-
Ja zaraz wypiszę wszystkie projekty jakie znam, nawet te niezrealizowane. Niektóre Was zadziwią.
A bedzie pietrowy sracz dalekiego zasiegu?:>
Oczywiscie powaznie pytam.
-
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.
Ja gdzieś czytałem, że był też taki pomysł w stosunku do ET22, niezależnie od ET24.
-
Ja zaraz wypiszę wszystkie projekty jakie znam, nawet te niezrealizowane. Niektóre Was zadziwią.
No to czekamy z niecierpliwością.
-
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.
ET24 bazował na EP09 - przynajmniej w kaształcie pudła.
-
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.
ET24 bazował na EP09 - przynajmniej w kaształcie pudła.
Jeszcze była koncepcja Bo'Bo'Bo' dla prędkości 160 km/h.
Trochę jest tutaj: http://bahn.eu07.pl/bahn/wizja/.
-
No niezłe pomysły mięli, szkoda że żaden nie wypalił... (chyba żaden).
Trochę odbiegnę od tematu i zadam pytanie, czy spotkał się już ktoś z kamerami na czołach lokomotyw manewrowych ze stron bardziej oddalonych od kabiny? Dzisiaj widziałem taką Tamarę, mechanik się czuje jak w MaSzynie, ma pulpit i sobie jedzie na widok z kamerki:). Czy spotkał się już ktoś z czymś podobnym?
-
Nikt nie wspomniał o najbardziej znanym projekcie, który nie wypalił - EU11 i EU43.
Były jeszcze spalinówki SP49. Z tego, co wiem, były to dwa pierwsze egzemplarze obecnych lokomotyw SP32, z tym że miały sterowanie wielokrotne, które jednak się nie sprawdziło i oba prototypy przebudowano na SP32.
-
Nikt nie wspomniał o najbardziej znanym projekcie, który nie wypalił - EU11 i EU43.
Jak to nie wypalił - lokomotywy były udane i producent wszystkie sprzedał - tyle że nie PKP.
-
Nikt nie wspomniał o najbardziej znanym projekcie, który nie wypalił - EU11 i EU43.
Jak to nie wypalił - lokomotywy były udane i producent wszystkie sprzedał - tyle że nie PKP.
Koledze chodziło o to, że projekt w postaci tych loków na polskich szynach nie wypalił i nie zobaczymy ich.
-
Właśnie o to mi chodziło, pisząc o tym, że nie wypalił: lokomotywy zamówiono, były testy, ale żadna z nich nie jeździ w Polsce (to, że jeżdżą za granicą, to inna sprawa).
EDIT
Widzę, że andrev1989 minimalnie ubiegł mnie w wyjaśnienich.
-
Zapytam jeszcze raz, czy spotkał się już ktoś z kamerami na czołach niektórych lokomotyw spalinowych? Ja takie cudo widziałem pierwszy raz, może na kolejach stosuje się jeszcze jakieś inne conamniej dziwne rozwiązania, chociaż z tą kamerką to nie jest takie dziwne, ale widziałem po raz pierwszy. Więc proszę opowiedzcie o szokujących, śmiesznych, dziwnych rozwiązania na kolejach.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
-
Więc proszę opowiedzcie o szokujących, śmiesznych, dziwnych rozwiązania na kolejach.
Z tego co słyszałem, to na kolejach w USA jest takie rozwiązanie, że, żeby zahamować, podnosi się ciśnienie w przewodzie głównym, a żeby wyluzować opróżnia się przewód z powietrza. Oczywiście o obsadach 4 lokomotyw jednym maszynistą nie wypada wspominać, czy też ich innymi "pomysłami"
-
No to napiszę o tych niezrealizowanych projektach:
- EM11 - zrealizowany jako EM10
- EP11 - 110E - projekt na 160 i 200 km/h - bez urządzeń pochłaniających energię zderzenia - więcej tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/41fe041874ac447b/9654c74ac74516dd#9654c74ac74516dd);
- EP11 - 110Ea - projekt na 160 i 200 km/h - urządzenia pochłaniające energię zderzenia z obu stron - więcej tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/41fe041874ac447b/9654c74ac74516dd#9654c74ac74516dd);
- EP11 - 110Eb - projekt na 160 i 200 km/h - urządzenia pochłaniające energię zderzenia z jednej strony - więcej tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/41fe041874ac447b/9654c74ac74516dd#9654c74ac74516dd);
- ET22 (201Ee) - modyfikacja 201E (brak szczegółów);
- ET22 (201Ef) - modyfikacja 201E (brak szczegółów);
- EP23 (201Ed) - zupełnie inny projekt, od początku projektowany na 160 km/h (201Ea początkowo na 140 km/h) - więcej danych tu (http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/EP23/EP23.html);
- EP23 - 204E - Bo'Bo'Bo' - projekt na 160km/h, oraz w innych odmianach na 125 i 100, więcej informacji tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/84c8d42f215d3244/286db8d5101fb041);
- ET24 - 206E - projekt lok. Bo'Bo'Bo', produkcję rozpoczęto, ale nie dokończono;
- ET41 - 203Ea - nowsza koncepcja lok. 203E, m.in. nowe pudło, więcej inf. tu (http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET41/ET41.html#203Ea);
- ET41 - 203Em (?) - projekt modernizacji lok. 203E na lokomotywę dwusystemową - projekt nowy, gotowy do realilizacji po ET22-2000, ale ZNLE Gliwice coś nabazgrało w papierach i nie wyszło;
- ET43 - 205E nowoczesna lokomotywa 2-członowa, pudło podobne do EP09, na 100 km/h, więcej danych tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/84c8d42f215d3244/286db8d5101fb041)
- EN59 - 2WE - podzespoły z EW58, wygląd jak EN57;
- ED74 - coś było mówione, że to miały być ezt produkcji PaFaWag, wzamian za Pendolino, które jak wiadomo nie zakupiono;
- SU47 - trochę inna wersja SP47 - więcej tutaj (http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/SU47/SU47.html);
- SA103 - podobno miała to być jednoczłonowa wersja tych serii tych samych szynobusów co SA101, SA102, SA111, SA121;
- 5E - projekt lokomotywy dla kolei piaskowych;
- 101E - projekt na szybkości 160 i 200 km/h, więcej tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/ad3d30679ed268d1/1e73a5b28e0517bd);
- 201Eb - EP23 (?) - na ten temat nic nie wiadomo;
- 403E - lokomotywa eletryczna "popychacz" - i tylko tyle wiadomo;
- 4WE - projekt na 250 km/h; przećwiczono trzy konfiguracje czoła i część spływową - i tylko tyle;
- 5WE - 160 / 200 km/h - wnętrze (wg rys. technicznych podobne do ICE) - więcej tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/41fe041874ac447b/9654c74ac74516dd#9654c74ac74516dd).
- 8WE - projekt dwuwagonowej jednostki dla SKM;
- 8WED - dla metra - Vmax=90 km/h, układ: s+s (więcej tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/1a7055d7bb2273c/ce1d773723e94030));
- 8WEG - podobny projekt jak 8WED, ale dla poc. miejskich w Poznaniu,
Szczecinie, Bydgoszczy i Lublinie (więcej tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/1a7055d7bb2273c/ce1d773723e94030));
- 9WE - EW61 (?) - wiadomo tyle co nic, to miałabyć ta jednostka piętrowa - więcej tu (http://bahn.info.ms/wizja/);
- 10WE - projekt ezt dla ruchu miejskiego we Warszawie;
- 12WE - układ s+d+s, projekt ezt dla ruchu miejskiego w GOP-ie;
- 210M - projekt szynobusu takiego jak SA107 i SA109, ale 3-wagonowego;
- 216M - projekt szynobusu takiego jak SA105 i SA108, ale 3-wagonowego;
- 217M - projekt szynobusu w FPS H. Cegielski Poznań - jak narazie nie zamówiono.
-
Zapytam jeszcze raz, czy spotkał się już ktoś z kamerami na czołach niektórych lokomotyw spalinowych?.
Przede wszystkim posiadają je zmodernizowane maszyny TEM2 należące do Pol-Miedź Transu o numerach 035, 038, 181 i 298. Kamery są wbudowane w czoło lokomotywy. W kabinach dodatkowo posiadają ekrany LCD.
Wśród starych TEM2 zaobserwowałem kamerę na TEM2-121 z Rail Polska i zabudowana ona jest nad górnym reflektorem.
Kamery na TEM2 ułatwiają jazdę i manewry przodem (dłuższy przedział maszynowy ogranicza widoczność), ale tylko w dzień...
Dodano po 7 minutach:
Wrócę jeszcze do tematu EP40, bo widzę, że niektórzy Koledzy bujają w obłokach...
EP40-41: maszyna ta miała szanse powodzenia w przyszłości, ale jak już od dawna wiemy, powstawanie w przyszłości kolejnych EP40 (w sumie udanej konstrukcji) wiązało się bezpośrednio z utratą zamówień przez Pafawag Wrocław na niby nowoczesne EP09... Wówczas, 15-16 lat temu działały jeszcze zasady tzw. "znajomości dyrektorskich"...
Tak w ogóle wówczas PKP trochę zaniedbało ten projekt, bo okazało się, że w EP40-41 podczas jazd przy V 160 km/h w jednym z członów występują znaczne wibracje... Po niewczasie PKP się przyznały, że jeden z członów miał kiedyś wypadek... Sami widzicie, że to niepoważna sytuacja...!
Tak czy inaczej EP40 było OK z tym, że mechanicy narzekali na zbyt wolne nabieranie prędkości od 140 do 160. Lepiej przy tym wychodził tandem 2 x EP05. Problem w tym, że EP40 pracowała na prądzie rozruchu normalnym w granicach 465 A (i każde nieco przekroczenie powodowało "wywalenie nadmiarowego") natomiast EP05 miały podkręcony rozruch do 700 A i stąd ta różnica.
EP40-41 pracowała na PKP w okresie 02.10.1990 - 07.01.1993 z tym, że na samym początku pomimo przebudowania przekładni i przemalowania jej na kolor pomarańczowy nadal śmigała z oznaczeniem ET40 (widać na Olszynce brakowało literki "P" do podmiany...).
EP40 obsługiwała głównie (na zmianę z 2 x EP05) Ex Górnik oraz Ex Skarbek. Oficjalnie na próbach EP40-41 "poleciała" 176 km/h i tak jest w papierach. Prawda jest taka, że to było jak pamiętam 197 km/h.
Pomysł przebudowy "bombowców" na EP40 można porównać ze śmiałą decyzją modernizacji w latach 70-tych EU05 w celu dążenia do osiągnięcia dużych prędkości na PKP. Niestety nic za bardzo z tego nie wyszło z winy PKP - słabo się do tego przyłożyli w odróżnieniu od fachowców z ZNTK Gdańsk i CNTK Warszawa. Nie ma co ukrywać, że nawet gdyby "projekt EP40" doczekał się kilku przebudowanych egzemplarzy to dziś po latach były by to bardzo wysłużone maszyny i z pewnością nie było by teraz na szlakach dwóch rodzynków EP05!
-
Ja słyszałem że jeden z członów EP40 spalił sie na próbach. To prawda? i co było przyczyną tegoż spalenia?
-
Ja słyszałem że jeden z członów EP40 spalił sie na próbach. To prawda? i co było przyczyną tegoż spalenia?
Przeca caly topic o tym trabimy.
-
roblem w tym, że EP40 pracowała na prądzie rozruchu normalnym w granicach 465 A (i każde nieco przekroczenie powodowało "wywalenie nadmiarowego") natomiast EP05 miały podkręcony rozruch do 700 A i stąd ta różnica.
Coś mi się tu nie zgadza. Czyżby przy przebudowie ET40 na EP40 usunięto zabezpieczenie polegające na blokowaniu nastawnika jazdy przy wejściu w określony zakres prądu?