Autor Wątek:  EP40  (Przeczytany 27151 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP40
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Czerwca 2006, 15:41:41 »
Cytat: "Akvin"
Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "Akvin"
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.
ET24 bazował na EP09 - przynajmniej w kaształcie pudła.
Jeszcze była koncepcja Bo'Bo'Bo' dla prędkości 160 km/h.

Trochę jest tutaj: http://bahn.eu07.pl/bahn/wizja/.

andrev1989

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Czerwca 2006, 15:49:30 »
No niezłe pomysły mięli, szkoda że żaden nie wypalił... (chyba żaden).


Trochę odbiegnę od tematu i zadam pytanie, czy spotkał się już ktoś z kamerami na czołach lokomotyw manewrowych ze stron bardziej oddalonych od kabiny? Dzisiaj widziałem taką Tamarę, mechanik się czuje jak w MaSzynie, ma pulpit i sobie jedzie na widok z kamerki:). Czy spotkał się już ktoś z czymś podobnym?

guest1206

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Czerwca 2006, 23:51:33 »
Nikt nie wspomniał o najbardziej znanym projekcie, który nie wypalił - EU11 i  EU43.
Były jeszcze spalinówki SP49. Z tego, co wiem, były to dwa pierwsze egzemplarze obecnych lokomotyw SP32, z tym że miały sterowanie wielokrotne, które jednak się nie sprawdziło i oba prototypy przebudowano na SP32.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
EP40
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Czerwca 2006, 00:32:20 »
Cytat: "Paweł-1987"
Nikt nie wspomniał o najbardziej znanym projekcie, który nie wypalił - EU11 i  EU43.


Jak to nie wypalił - lokomotywy były udane i producent wszystkie sprzedał - tyle że nie PKP.

andrev1989

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Czerwca 2006, 15:11:44 »
Cytat: "adamst"
Cytat: "Paweł-1987"
Nikt nie wspomniał o najbardziej znanym projekcie, który nie wypalił - EU11 i  EU43.


Jak to nie wypalił - lokomotywy były udane i producent wszystkie sprzedał - tyle że nie PKP.


Koledze chodziło o to, że projekt w postaci tych loków na polskich szynach nie wypalił i nie zobaczymy ich.

guest1206

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Czerwca 2006, 15:16:01 »
Właśnie o to mi chodziło, pisząc o tym, że nie wypalił: lokomotywy zamówiono, były testy, ale żadna z nich nie jeździ w Polsce (to, że jeżdżą za granicą, to inna sprawa).
EDIT
Widzę, że andrev1989 minimalnie ubiegł mnie w wyjaśnienich.

andrev1989

  • Gość
EP40
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Czerwca 2006, 19:34:26 »
Zapytam jeszcze raz, czy spotkał się już ktoś z kamerami na czołach niektórych lokomotyw spalinowych? Ja takie cudo widziałem pierwszy raz, może na kolejach stosuje się jeszcze jakieś inne conamniej dziwne rozwiązania, chociaż z tą kamerką to nie jest takie dziwne, ale widziałem po raz pierwszy. Więc proszę opowiedzcie o szokujących, śmiesznych, dziwnych rozwiązania na kolejach.


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
EP40
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Czerwca 2006, 19:53:47 »
Cytat: "andrev1989"
Więc proszę opowiedzcie o szokujących, śmiesznych, dziwnych rozwiązania na kolejach.
Z tego co słyszałem, to na kolejach w USA jest takie rozwiązanie, że, żeby zahamować, podnosi się ciśnienie w przewodzie głównym, a żeby wyluzować opróżnia się przewód z powietrza. Oczywiście o obsadach 4 lokomotyw jednym maszynistą nie wypada wspominać, czy też ich innymi "pomysłami"
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EP40
« Odpowiedź #38 dnia: 08 Czerwca 2006, 20:21:19 »
No to napiszę o tych niezrealizowanych projektach:
    [*]EM11 - zrealizowany jako EM10
    [*]EP11 - 110E - projekt na 160 i 200 km/h - bez urządzeń pochłaniających energię zderzenia - więcej tu;
    [*]EP11 - 110Ea - projekt na 160 i 200 km/h - urządzenia pochłaniające energię zderzenia z obu stron - więcej tu;
    [*]EP11 - 110Eb - projekt na 160 i 200 km/h - urządzenia pochłaniające energię zderzenia z jednej strony - więcej tu;
    [*]ET22 (201Ee) - modyfikacja 201E (brak szczegółów);
    [*]ET22 (201Ef) - modyfikacja 201E (brak szczegółów);
    [*]EP23 (201Ed) - zupełnie inny projekt, od początku projektowany na 160 km/h (201Ea początkowo na 140 km/h) - więcej danych tu;
    [*]EP23 - 204E - Bo'Bo'Bo' - projekt na 160km/h, oraz w innych odmianach na 125 i 100, więcej informacji tu;
    [*]ET24 - 206E - projekt lok. Bo'Bo'Bo', produkcję rozpoczęto, ale nie dokończono;
    [*]ET41 - 203Ea - nowsza koncepcja lok. 203E, m.in. nowe pudło, więcej inf. tu;
    [*]ET41 - 203Em (?) - projekt modernizacji lok. 203E na lokomotywę dwusystemową - projekt nowy, gotowy do realilizacji po ET22-2000, ale ZNLE Gliwice coś nabazgrało w papierach i nie wyszło;
    [*]ET43 - 205E nowoczesna lokomotywa 2-członowa, pudło podobne do EP09, na 100 km/h, więcej danych tu
    [*]EN59 - 2WE - podzespoły z EW58, wygląd jak EN57;
    [*]ED74 - coś było mówione, że to miały być ezt produkcji PaFaWag, wzamian za Pendolino, które jak wiadomo nie zakupiono;
    [*]SU47 - trochę inna wersja SP47 - więcej tutaj;
    [*]SA103 - podobno miała to być jednoczłonowa wersja tych serii tych samych szynobusów co SA101, SA102, SA111, SA121;

    [*]5E - projekt lokomotywy dla kolei piaskowych;
    [*]101E - projekt na szybkości 160 i 200 km/h, więcej tu;
    [*]201Eb - EP23 (?) - na ten temat nic nie wiadomo;
    [*]403E - lokomotywa eletryczna "popychacz" - i tylko tyle wiadomo;
    [*]4WE - projekt na 250 km/h; przećwiczono trzy konfiguracje czoła i część spływową - i tylko tyle;
    [*]5WE - 160 / 200 km/h - wnętrze (wg rys. technicznych podobne do ICE) - więcej tu.
    [*]8WE - projekt dwuwagonowej jednostki dla SKM;
    [*]8WED - dla metra - Vmax=90 km/h, układ: s+s (więcej tu);
    [*]8WEG - podobny projekt jak 8WED, ale dla poc. miejskich w Poznaniu,
    Szczecinie, Bydgoszczy i Lublinie (więcej tu);
    [*]9WE - EW61 (?) - wiadomo tyle co nic, to miałabyć ta jednostka piętrowa - więcej tu;
    [*]10WE - projekt ezt dla ruchu miejskiego we Warszawie;
    [*]12WE - układ s+d+s, projekt ezt dla ruchu miejskiego w GOP-ie;
    [*]210M - projekt szynobusu takiego jak SA107 i SA109, ale 3-wagonowego;
    [*]216M - projekt szynobusu takiego jak SA105 i SA108, ale 3-wagonowego;
    [*]217M - projekt szynobusu w FPS H. Cegielski Poznań - jak narazie nie zamówiono. [/list]

    Offline Jaco

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 1077
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 498
    EP40
    « Odpowiedź #39 dnia: 14 Czerwca 2006, 14:55:43 »
    Cytat: "andrev1989"
    Zapytam jeszcze raz, czy spotkał się już ktoś z kamerami na czołach niektórych lokomotyw spalinowych?.

    Przede wszystkim posiadają je zmodernizowane maszyny TEM2 należące do Pol-Miedź Transu o numerach 035, 038, 181 i 298. Kamery są wbudowane w czoło lokomotywy. W kabinach dodatkowo posiadają ekrany LCD.
    Wśród starych TEM2 zaobserwowałem kamerę na TEM2-121 z Rail Polska i zabudowana ona jest nad górnym reflektorem.
    Kamery na TEM2 ułatwiają jazdę i manewry przodem (dłuższy przedział maszynowy ogranicza widoczność), ale tylko w dzień...

    Dodano po 7 minutach:

     Wrócę jeszcze do tematu EP40, bo widzę, że niektórzy Koledzy bujają w obłokach...

    EP40-41: maszyna ta miała szanse powodzenia w przyszłości, ale jak już od dawna wiemy, powstawanie w przyszłości kolejnych EP40 (w sumie udanej konstrukcji) wiązało się bezpośrednio z utratą zamówień przez Pafawag Wrocław na niby nowoczesne EP09... Wówczas, 15-16 lat temu działały jeszcze zasady tzw. "znajomości dyrektorskich"...
    Tak w ogóle wówczas PKP trochę zaniedbało ten projekt, bo okazało się, że w EP40-41 podczas jazd przy V 160 km/h w jednym z członów występują znaczne wibracje... Po niewczasie PKP się przyznały, że jeden z członów miał kiedyś wypadek... Sami widzicie, że to niepoważna sytuacja...!
    Tak czy inaczej EP40 było OK z tym, że mechanicy narzekali na zbyt wolne nabieranie prędkości od 140 do 160. Lepiej przy tym wychodził tandem 2 x EP05. Problem w tym, że EP40 pracowała na prądzie rozruchu normalnym w granicach 465 A (i każde nieco przekroczenie powodowało "wywalenie nadmiarowego") natomiast EP05 miały podkręcony rozruch do 700 A i stąd ta różnica.
    EP40-41 pracowała na PKP w okresie 02.10.1990 - 07.01.1993 z tym, że na samym początku pomimo przebudowania przekładni i przemalowania jej na kolor pomarańczowy nadal śmigała z oznaczeniem ET40 (widać na Olszynce brakowało literki "P" do podmiany...).
    EP40 obsługiwała głównie (na zmianę z 2 x EP05) Ex Górnik oraz Ex Skarbek. Oficjalnie na próbach EP40-41 "poleciała" 176 km/h i tak jest w papierach. Prawda jest taka, że to było jak pamiętam 197 km/h.
    Pomysł przebudowy "bombowców" na EP40 można porównać ze śmiałą decyzją modernizacji w latach 70-tych EU05 w celu dążenia do osiągnięcia dużych prędkości na PKP. Niestety nic za bardzo z tego nie wyszło z winy PKP - słabo się do tego przyłożyli w odróżnieniu od fachowców z ZNTK Gdańsk i CNTK Warszawa. Nie ma co ukrywać, że nawet gdyby "projekt EP40" doczekał się kilku przebudowanych egzemplarzy to dziś po latach były by to bardzo wysłużone maszyny i z pewnością nie było by teraz na szlakach dwóch rodzynków EP05!
    "Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

    Offline EP08_015

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 4397
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 334
    EP40
    « Odpowiedź #40 dnia: 14 Czerwca 2006, 17:27:13 »
    Ja słyszałem że jeden z członów EP40 spalił sie na próbach. To prawda? i co było przyczyną tegoż spalenia?
    Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
    http://chomikuj.pl/EP08-015

    Offline kruger

    • Wiadomości: 362
    • Maszynista metra
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 0
    EP40
    « Odpowiedź #41 dnia: 14 Czerwca 2006, 18:18:41 »
    Cytat: "EP08_015"
    Ja słyszałem że jeden z członów EP40 spalił sie na próbach. To prawda? i co było przyczyną tegoż spalenia?

    Przeca caly topic o tym trabimy.

    Offline ET22_RULZ

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 594
    • User #13
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 25
    EP40
    « Odpowiedź #42 dnia: 18 Czerwca 2006, 20:00:20 »
    Cytat: "Jaco"
    roblem w tym, że EP40 pracowała na prądzie rozruchu normalnym w granicach 465 A (i każde nieco przekroczenie powodowało "wywalenie nadmiarowego") natomiast EP05 miały podkręcony rozruch do 700 A i stąd ta różnica.

    Coś mi się tu nie zgadza. Czyżby przy przebudowie ET40 na EP40 usunięto zabezpieczenie polegające na blokowaniu nastawnika jazdy przy wejściu w określony zakres prądu?
    "Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
    Pozdrawiam,
    Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski