Autor Wątek:  siudemka.exe - Pomysły na ficzerki  (Przeczytany 5312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #60 dnia: 09 Stycznia 2025, 16:13:54 »
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r9.exe
exe z fixem na stary abstractscreenrenderer.

Spowolnienie moze wynikac z tego, ze z pythona dodatkowo wywolywana jest jeszcze jedna funkcja (ktora stety niestety w takiej lub innej formie musi sie pojawic zeby komendy z pojazdu mozna bylo zwrocic do exe)
exe dłubacz

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1634
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1323
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #61 dnia: 09 Stycznia 2025, 19:50:53 »
Te wywołania powinny zostać przeniesione na asynchroniczne, żeby to naprawdę leciało na osobnym wątku, a nie tylko udawało.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 942
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 749
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #62 dnia: 10 Stycznia 2025, 18:35:32 »
Mokry sen animatora czyli animacje szkieletowe, a nie to zero-jedynkowe coś na eventach - to mój request
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #63 dnia: 10 Stycznia 2025, 19:36:28 »
Żeby szkielet osadzić w modelu wymagałoby to modyfikacji formátu. Możemy zrobić najwyżej animacje pivotami które są zdefiniowane w osobnym pliku a w mmd zamiast rot/mov byłoby cust (custom). Opracowanie formatu plików *.t3d.anim pozostawiam wam. Ogólnie to fajnie jakby było jakieś ID tej animacji (wpisywane w mmd po kluczu CUST) a same animacje ograniczały się do przechodzenia między różnymi matrixami.

To do pojazdów swoją drogą. Jak ktoś ma pomysl zrealizowania tego na obiektach statycznych to słucham xD
exe dłubacz

Offline Sekrus

  • Wiadomości: 6
  • Jestem naczelnym hejterem griffina 045, reszta git
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #64 dnia: 11 Stycznia 2025, 15:30:04 »
Nw czy bylbys w stanie to zrobic, ale mozna przykladowo zrobic w podpowiedziach dopisany skrot klawiszowy, ulatwiloby to nauczenie sie klawiszologii swiezakom.
to ja

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 516
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #65 dnia: 11 Stycznia 2025, 15:55:38 »
Fajny pomysł, to może służyć również jako przypominajka gdyby komuś wyleciały z głowy te "nowe" skróty klawiszowe (np. dotyczące sterowania ezt).

Ode mnie leci skomplikowana propozycja do trybu Debugmode, może być pomocna trasopisarzom; możliwość teleportu pojazdu na tor, poprzez wpisanie w okienku jego nazwy. Może być alternatywa dla podglądu scenerii w rainstedzie, oraz jeśli ktoś nie jest pewny od której strony pojawi się pociąg po dopisaniu toru do trainseta w scn.
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2025, 15:57:37 wysłana przez koszowy »
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6313
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2239
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #66 dnia: 11 Stycznia 2025, 17:25:05 »
W trybie edycji po kliknięciu na tor edytor odczytuje jego nazwę. Myślę, że łatwiejszym byłoby, żeby w trybie edycji (ewentualnie + debug, żeby nie przeszkadzało w dekorowaniu) po kliknięciu na tor wyskoczyły etykiety punktu końcowego, początkowego + strzałka wskazująca kierunek składu. Do przemyślenia by dodanie jeszcze etykiet punktów kontrolnych, ale to już mocno poboczny temat.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 516
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #67 dnia: 11 Stycznia 2025, 17:35:55 »
Tak, zdaje sobie sprawę z tego, że można odczytać jego nazwę z punktu wbudowanego edytora. Chodziło mi o to, żeby exe samo potrafiło wskazać, czy pojazd jest na p1 lub p2 danego odcinka.
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1998
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3930
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #68 dnia: 11 Stycznia 2025, 22:01:48 »
To może rozróżnienie stanu próżny/ładowny w fiz np. Vmax_empty=120 Vmax=100? Pewnie by trzeba było sprawdzić stan ładunku i na tej podstawie wybrać odpowiednie Vmax. A jeśli w fiz nie ma wpisu Vmax_empty to wtedy należy przyjąć wartość Vmax niezależnie od ładunku.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #69 dnia: 12 Stycznia 2025, 08:26:26 »
W sensie luz i ze składem? Czy jak konkretniej - muszę sobie w głowie zwizualizowac przykład.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2025, 08:28:22 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1774
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1276
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #70 dnia: 12 Stycznia 2025, 10:15:15 »
No czy skład masz załadowany czy jedziesz z pustymi wagonami.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6313
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2239
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #71 dnia: 12 Stycznia 2025, 10:53:10 »
W sensie czy konkretny pojazd ma we wpisie do scenerii podany jakiś ładunek, czy nie ma. Równolegle by było dobrze, żeby Szczawik w starterze tez to zaimplementował żeby w starterze tez była informacja o rzeczywistym Vmax.

Niektóre wagony z ładunkiem mają Vmax 100 a próżne mogą lecieć do 120.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2025, 12:40:00 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 942
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 749
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #72 dnia: 13 Stycznia 2025, 11:29:01 »
Chetnie bym sie dowiedzial jakie sa rokowania na mozliwosc skalowania instancji modeli?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #73 dnia: 13 Stycznia 2025, 12:02:34 »
Jeśli cie dobrze rozumiem to chodzi ci teraz o zabawę skala w transform matrixie czy co?
exe dłubacz

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1634
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1323
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #74 dnia: 13 Stycznia 2025, 13:20:49 »
Jak masz linijkę origin X Y Z czy rotate X Y Z to tak samo linijka scale X Y Z w incu.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #75 dnia: 14 Stycznia 2025, 21:33:55 »
Eyooo nowe exe just dropped!

Co nowego:
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku. Mamy:
  • winter_variant   - wariant zimowy
  • spring_variant   - wariant wiosenny
  • summer_variant - wariant letni
  • autumn_variant  - wariant jesienny

Jak to zastosować w modelu? Przykładowa hierarchia:


Wszystko co znajduje się po za tagami *_variant jest wspólne dla wszystkich pór roku.

Prezentacja działania (model zrobiony przez @lcddisplay)


Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r10.exe

PR: https://github.com/eu07/maszyna/pull/79

Uwaga: To exe zawiera wszystkie poprzednio dodane funkcjonalności, również te eksperymentalne!
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2025, 21:34:59 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #76 dnia: 15 Stycznia 2025, 04:58:17 »
Teraz dorzucamy cos super duper fajnego. Naprawilem pantografy (no tak jakby)

Mamy teraz w fiz w sekcji Power wpis PantType - do dyspozycji mamy AKP_4E, DSAx (x to liczba), EC160, EC200 i WBL85. Są to typy pantografów jakie udało mi się ustalić (pewnie źle trafiłem) do pojazdow jakie mamy w maszynie. Dzieki temu ficzyrkowi nie bedzie juz dziur w odstających dolnych ramionach pantografow. PR nie robie na to bo na spokojnie, pewno cos jeszcze bedzie trzeba tam poprawic.

Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r11.exe

Szybka sciagawka na podstawie jakich modeli byly liczone typy pantografow
Traxx - WBL85
Impuls - EC160 i DSA150
Elf - sprawdzenie DSA150
AKP_4E ma domyslna logike i jest domyslne jesli parametr nie jest podany.

DSA150 i DSA200 wygladaja dla mnie identycznie (poprawcie mnie jesli sie myle to rozbije to wtedy na osobne typy)
exe dłubacz

Online robert357

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #77 dnia: 15 Stycznia 2025, 15:15:55 »
A propos pantografów czy jest możliwość zrobienia poprawnej logiki ich wyboru w nowoczesnych pojazdach, gdzie to komputer decyduje o ich kontroli, czy to trochę przerasta Maszynowy kod?
Chodzi mi głównie o te programatory co są w Eurosprinterach, Vectronach etc. gdzie przy ręcznym wyborze komputer sam decyduje kiedy opuścić drugi pantograf by nie doszło do zaniku napięcia oraz jest opcja "auto" gdzie sam podnosi tylny pantograf w zależności która kabina jest obsadzona.
<3

Offline SlinkierXD

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #78 dnia: 15 Stycznia 2025, 15:18:01 »
Może troche off topic, ale czy w MaSzynie jest szansa zamienienia koloru reflektorów na ledowe?

Online Bulba

  • Wiadomości: 121
  • :ziew:
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 134
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #79 dnia: 15 Stycznia 2025, 15:50:52 »
gdzie przy ręcznym wyborze komputer sam decyduje kiedy opuścić drugi pantograf by nie doszło do zaniku napięcia oraz jest opcja "auto" gdzie sam podnosi tylny pantograf w zależności która kabina jest obsadzona.

Bardziej skupiłbym się na ogarnięciu możliwości podnoszenia tylko jednego pantografu tak jak jest to w rzeczywistości na znacznej większości pojazdów wielosystemowych. Znaczna większość Traxxów czy Vectronów ma tylko jeden pantograf na PL i nie ma po prostu możliwości podnieść dwóch, oczywiście w zależności od konfiguracji danego pojazdu. Te co mają np. wjazd do Holandii nie mogą mieć możliwości podniesienia obu w Polsce.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 336
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #80 dnia: 15 Stycznia 2025, 17:16:23 »
Może troche off topic, ale czy w MaSzynie jest szansa zamienienia koloru reflektorów na ledowe?

Jeśli chodzi tylko o odcień i intensywność reflektorów to jest możliwość jego zmiany na moim exe. Sekcja headlights w fiz, opisana na ten moment tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36074.msg576145.html#msg576145
exe dłubacz