Ankieta

Czy implementować PBRy z exe Jana do siebie?

Tak
62 (84.9%)
Nie
11 (15.1%)

Głosów w sumie: 73

Głosowanie skończone: 05 Marca 2025, 19:10:57

Autor Wątek:  siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój  (Przeczytany 11481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #60 dnia: 09 Stycznia 2025, 16:13:54 »
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r9.exe
exe z fixem na stary abstractscreenrenderer.

Spowolnienie moze wynikac z tego, ze z pythona dodatkowo wywolywana jest jeszcze jedna funkcja (ktora stety niestety w takiej lub innej formie musi sie pojawic zeby komendy z pojazdu mozna bylo zwrocic do exe)
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1653
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1336
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #61 dnia: 09 Stycznia 2025, 19:50:53 »
Te wywołania powinny zostać przeniesione na asynchroniczne, żeby to naprawdę leciało na osobnym wątku, a nie tylko udawało.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 943
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 752
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #62 dnia: 10 Stycznia 2025, 18:35:32 »
Mokry sen animatora czyli animacje szkieletowe, a nie to zero-jedynkowe coś na eventach - to mój request
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #63 dnia: 10 Stycznia 2025, 19:36:28 »
Żeby szkielet osadzić w modelu wymagałoby to modyfikacji formátu. Możemy zrobić najwyżej animacje pivotami które są zdefiniowane w osobnym pliku a w mmd zamiast rot/mov byłoby cust (custom). Opracowanie formatu plików *.t3d.anim pozostawiam wam. Ogólnie to fajnie jakby było jakieś ID tej animacji (wpisywane w mmd po kluczu CUST) a same animacje ograniczały się do przechodzenia między różnymi matrixami.

To do pojazdów swoją drogą. Jak ktoś ma pomysl zrealizowania tego na obiektach statycznych to słucham xD
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline Sekrus

  • Wiadomości: 6
  • Jestem naczelnym hejterem griffina 045, reszta git
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #64 dnia: 11 Stycznia 2025, 15:30:04 »
Nw czy bylbys w stanie to zrobic, ale mozna przykladowo zrobic w podpowiedziach dopisany skrot klawiszowy, ulatwiloby to nauczenie sie klawiszologii swiezakom.
to ja

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 665
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 523
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #65 dnia: 11 Stycznia 2025, 15:55:38 »
Fajny pomysł, to może służyć również jako przypominajka gdyby komuś wyleciały z głowy te "nowe" skróty klawiszowe (np. dotyczące sterowania ezt).

Ode mnie leci skomplikowana propozycja do trybu Debugmode, może być pomocna trasopisarzom; możliwość teleportu pojazdu na tor, poprzez wpisanie w okienku jego nazwy. Może być alternatywa dla podglądu scenerii w rainstedzie, oraz jeśli ktoś nie jest pewny od której strony pojawi się pociąg po dopisaniu toru do trainseta w scn.
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2025, 15:57:37 wysłana przez koszowy »
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.
Róż, błękit, biel, błękit, róż.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2261
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #66 dnia: 11 Stycznia 2025, 17:25:05 »
W trybie edycji po kliknięciu na tor edytor odczytuje jego nazwę. Myślę, że łatwiejszym byłoby, żeby w trybie edycji (ewentualnie + debug, żeby nie przeszkadzało w dekorowaniu) po kliknięciu na tor wyskoczyły etykiety punktu końcowego, początkowego + strzałka wskazująca kierunek składu. Do przemyślenia by dodanie jeszcze etykiet punktów kontrolnych, ale to już mocno poboczny temat.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 665
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 523
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #67 dnia: 11 Stycznia 2025, 17:35:55 »
Tak, zdaje sobie sprawę z tego, że można odczytać jego nazwę z punktu wbudowanego edytora. Chodziło mi o to, żeby exe samo potrafiło wskazać, czy pojazd jest na p1 lub p2 danego odcinka.
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.
Róż, błękit, biel, błękit, róż.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2009
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3962
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #68 dnia: 11 Stycznia 2025, 22:01:48 »
To może rozróżnienie stanu próżny/ładowny w fiz np. Vmax_empty=120 Vmax=100? Pewnie by trzeba było sprawdzić stan ładunku i na tej podstawie wybrać odpowiednie Vmax. A jeśli w fiz nie ma wpisu Vmax_empty to wtedy należy przyjąć wartość Vmax niezależnie od ładunku.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #69 dnia: 12 Stycznia 2025, 08:26:26 »
W sensie luz i ze składem? Czy jak konkretniej - muszę sobie w głowie zwizualizowac przykład.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2025, 08:28:22 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1781
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #70 dnia: 12 Stycznia 2025, 10:15:15 »
No czy skład masz załadowany czy jedziesz z pustymi wagonami.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2261
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #71 dnia: 12 Stycznia 2025, 10:53:10 »
W sensie czy konkretny pojazd ma we wpisie do scenerii podany jakiś ładunek, czy nie ma. Równolegle by było dobrze, żeby Szczawik w starterze tez to zaimplementował żeby w starterze tez była informacja o rzeczywistym Vmax.

Niektóre wagony z ładunkiem mają Vmax 100 a próżne mogą lecieć do 120.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2025, 12:40:00 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 943
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 752
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #72 dnia: 13 Stycznia 2025, 11:29:01 »
Chetnie bym sie dowiedzial jakie sa rokowania na mozliwosc skalowania instancji modeli?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #73 dnia: 13 Stycznia 2025, 12:02:34 »
Jeśli cie dobrze rozumiem to chodzi ci teraz o zabawę skala w transform matrixie czy co?
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1653
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1336
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #74 dnia: 13 Stycznia 2025, 13:20:49 »
Jak masz linijkę origin X Y Z czy rotate X Y Z to tak samo linijka scale X Y Z w incu.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #75 dnia: 14 Stycznia 2025, 21:33:55 »
Eyooo nowe exe just dropped!

Co nowego:
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku. Mamy:
  • winter_variant   - wariant zimowy
  • spring_variant   - wariant wiosenny
  • summer_variant - wariant letni
  • autumn_variant  - wariant jesienny

Jak to zastosować w modelu? Przykładowa hierarchia:


Wszystko co znajduje się po za tagami *_variant jest wspólne dla wszystkich pór roku.

Prezentacja działania (model zrobiony przez @lcddisplay)


Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r10.exe

PR: https://github.com/eu07/maszyna/pull/79

Uwaga: To exe zawiera wszystkie poprzednio dodane funkcjonalności, również te eksperymentalne!
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2025, 21:34:59 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #76 dnia: 15 Stycznia 2025, 04:58:17 »
Teraz dorzucamy cos super duper fajnego. Naprawilem pantografy (no tak jakby)

Mamy teraz w fiz w sekcji Power wpis PantType - do dyspozycji mamy AKP_4E, DSAx (x to liczba), EC160, EC200 i WBL85. Są to typy pantografów jakie udało mi się ustalić (pewnie źle trafiłem) do pojazdow jakie mamy w maszynie. Dzieki temu ficzyrkowi nie bedzie juz dziur w odstających dolnych ramionach pantografow. PR nie robie na to bo na spokojnie, pewno cos jeszcze bedzie trzeba tam poprawic.

Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r11.exe

Szybka sciagawka na podstawie jakich modeli byly liczone typy pantografow
Traxx - WBL85
Impuls - EC160 i DSA150
Elf - sprawdzenie DSA150
AKP_4E ma domyslna logike i jest domyslne jesli parametr nie jest podany.

DSA150 i DSA200 wygladaja dla mnie identycznie (poprawcie mnie jesli sie myle to rozbije to wtedy na osobne typy)
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline robert357

  • Wiadomości: 233
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 236
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #77 dnia: 15 Stycznia 2025, 15:15:55 »
A propos pantografów czy jest możliwość zrobienia poprawnej logiki ich wyboru w nowoczesnych pojazdach, gdzie to komputer decyduje o ich kontroli, czy to trochę przerasta Maszynowy kod?
Chodzi mi głównie o te programatory co są w Eurosprinterach, Vectronach etc. gdzie przy ręcznym wyborze komputer sam decyduje kiedy opuścić drugi pantograf by nie doszło do zaniku napięcia oraz jest opcja "auto" gdzie sam podnosi tylny pantograf w zależności która kabina jest obsadzona.
<3

Offline SlinkierXD

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #78 dnia: 15 Stycznia 2025, 15:18:01 »
Może troche off topic, ale czy w MaSzynie jest szansa zamienienia koloru reflektorów na ledowe?

Offline Bulba

  • Wiadomości: 121
  • :ziew:
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 134
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #79 dnia: 15 Stycznia 2025, 15:50:52 »
gdzie przy ręcznym wyborze komputer sam decyduje kiedy opuścić drugi pantograf by nie doszło do zaniku napięcia oraz jest opcja "auto" gdzie sam podnosi tylny pantograf w zależności która kabina jest obsadzona.

Bardziej skupiłbym się na ogarnięciu możliwości podnoszenia tylko jednego pantografu tak jak jest to w rzeczywistości na znacznej większości pojazdów wielosystemowych. Znaczna większość Traxxów czy Vectronów ma tylko jeden pantograf na PL i nie ma po prostu możliwości podnieść dwóch, oczywiście w zależności od konfiguracji danego pojazdu. Te co mają np. wjazd do Holandii nie mogą mieć możliwości podniesienia obu w Polsce.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #80 dnia: 15 Stycznia 2025, 17:16:23 »
Może troche off topic, ale czy w MaSzynie jest szansa zamienienia koloru reflektorów na ledowe?

Jeśli chodzi tylko o odcień i intensywność reflektorów to jest możliwość jego zmiany na moim exe. Sekcja headlights w fiz, opisana na ten moment tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36074.msg576145.html#msg576145
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #81 dnia: 17 Lutego 2025, 18:34:15 »
Trochę tu ostatnio cicho było. W między czasie mnóstwo feature do srexe.




Na wiki też po aktualizowana dokumentacja. Napisałem też trochę info o samym exe w sekcji poradniki.
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 68
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #82 dnia: 17 Lutego 2025, 19:46:57 »
Jak mówisz, że cicho, to coś zaproponuje:) Stan kręciołków (chociażby od programatora świateł czy kanałów w radiu) nie zawsze jest ładnie widoczny, często muszę bawić się w kabinie kamerą i zoomem aby zobaczyć, co jest aktualnie na takim przełączniku ustawione. Czy w podpowiedzi nie mógłby od razu wyświetlać się aktualny stan takiego manipulatora?

Kolejna rzecz, która mi chodzi po głowie- kamera w kabinie reagująca na przyspieszenie/ hamowanie oraz na chociażby szarpnięcie przy ruszaniu EN57?

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 520
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #83 dnia: 17 Lutego 2025, 20:00:39 »
Kiedyś była mowa o tym "kiwaniu przód/tył" w kabinie, ale uznano, że ustawienia są ok. Z drugiej strony było by to bardzo fajne, ale nie można przedobrzyć, bo może niektórym uczestnikom "jazdy" może to sprawiać problem z błędnikiem...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Hirek

  • Wiadomości: 373
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #84 dnia: 17 Lutego 2025, 22:31:14 »
Dziękujemy za skorzystanie z usług i zapraszamy ponownie!
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r13.exe

W eu07.ini mozecie sobie wpisac teraz mnoznik do bujania w 3 kierunkach
shakefactor 5.0 1.0 1.0
Kolejno parametry dla osi:
przod/tyl
lewo/prawo
gora/dol

A tak na powyższej konfiguracji wygląda ruszanie i hamowanie kiblem (łeb mam po obijany)

« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2025, 22:44:28 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
 #makeMaSzynaGreatAgain

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1653
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1336
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #85 dnia: 18 Lutego 2025, 03:34:14 »
Chyba nie o to dokładnie chodziło. Obstawiam, że nie chodzi o mocniejsze "wciskanie w fotel" przy przyspieszaniu i hamowaniu, ale o bardziej takie szarpnięcia przy nagłej zmianie przyspieszenia.

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 68
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #86 dnia: 18 Lutego 2025, 07:25:54 »
Właśnie chodzi i o to i o to :) Odnośnie filmu Hirka, w okolicach 35s zdaje się że luzujesz hamulec- moim zdaniem kamera wtedy powinna się nieco cofnąć, bo zmniejszyła się działająca na nią siła.
Jeszcze ad szarpanie. Pytanie do praktyków prowadzących chociażby siódemki- czy wrzucanie kolejnych pozycji jest w jakiś sposób odczuwalne (chociażby jako takie szarpanie) przez maszynistę?

Offline Guliwer1216

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #87 dnia: 18 Lutego 2025, 11:56:13 »
Dorzucę od siebie kilka propozycji:

1. Działający rozrząd w pojazdach: EU/P07,EP08,ET22,EN57 itp.
2. Test radiostopu za pomocą ZEW 3 + ZEW 1.
3. Ręczne przestawianie "Anglików" za pomocą kombinacji Shift + T.
4. Na sceneriach wyposażonych w ToP (np. przejazd przy p.o Dębica Wschód na Lk53) losowanie czy urządzenia na przejeździe są sprawne.
5. Dodanie Fizyki na pojazdy dwutrakcyjne, mamy w symulatorze Dragony 2 z niedziałającym silnikiem dojazdowym.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1653
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1336
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #88 dnia: 19 Lutego 2025, 00:19:24 »
4. Na sceneriach wyposażonych w ToP (np. przejazd przy p.o Dębica Wschód na Lk53) losowanie czy urządzenia na przejeździe są sprawne.
Mamy już coś takiego na Całkowie 2 i Drawinowie od rana.

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 184
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 204
Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« Odpowiedź #89 dnia: 20 Lutego 2025, 09:23:52 »
Dziękujemy za skorzystanie z usług i zapraszamy ponownie!
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r13.exe

W eu07.ini mozecie sobie wpisac teraz mnoznik do bujania w 3 kierunkach
shakefactor 5.0 1.0 1.0
Kolejno parametry dla osi:
przod/tyl
lewo/prawo
gora/dol

A tak na powyższej konfiguracji wygląda ruszanie i hamowanie kiblem (łeb mam po obijany)



Efekt fajny, lecz za bardzo przesadzony...

90% szarpnięcia jednostek po wejściu na przetok jest związane z bardzo już słabym złączeniem wagonów.. są luzy i dlatego szarpie.. dlatego na takich pojazdach najczęściej ruszą się delikatnie przychamowanym i po zadaniu P się luzuje.. efekt na w/w filmie przesadzony.

Druga sprawa.
Przy wejściu na równoległą jak jednostka jest dobrze podkręcone to będzie delikatne szarpnięcie ale... w większości przypadków tak nie jest.. jest po prostu płynne (jak na jednostkę) przejście. Hamowanie tak samo... może powyżej 0.2 atm będzie taki efekt albo przy nagłym ale to również nie będziesz tzw walić głową w szybę XD

Efekt super ale... ruch kamery powinien być delikatniejszy bo te efekty są w realu delikatniejsze.

Kolejna sprawa błagam was... dlaczego te jednostki tak tragicznie w maszynie hamują.. jest zasada, że każda jednostka z każdej kabiny hamuje inaczej...
Niektóre są bardzo dobrze wyregulowane i potrafią się zatrzymać z prędkości 110 km/h w około 420 metrów dając w cylindry 0.15.. są też czołgi co i w 900 metrów mają problem się zatrzymać przy hamowaniu 0.2 atm no ale to są raczej mało spotykane kwiatki.. no najczęściej z mojego doświadczenie to jednostka z hamowaniem 0.15 atm zatrzyma się w około 450-550 metrów... a w maszynie to leci jak czołg i prędkość nie spada..