Autor Wątek:  Multiplayer Timeoutuje  (Przeczytany 2467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Natano2018

  • Wiadomości: 76
  • Wielkopolski MK w Kościanie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Multiplayer Timeoutuje
« dnia: 28 Sierpnia 2022, 15:48:42 »
Witam.
Próbuje połączyć dwóch graczy do jednej scenerii. Otwieram port na mojej zaporze ogniowej. Otwieram server ruchu z odpowiedznim rsf, takim samym jak ma druga osoba. Uruchamiam symulator po zalogowaniu się do servera (Ponawiaj, odpowiedni port i nazwa okienka) Lecz koledze wyskakuje timeout mimo wprowadzenia poprawnych informacji. Próbowaliśmy z użyciem Hamachi.
Proszę o Pomoc.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2022, 16:14:12 wysłana przez matek123 »
Mikol

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2212
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2022, 16:01:27 »
Tak z grubsza multioplayer w Rainstedzie nie jest muliplayerem. Lepiej skorzystać z exe milka. Korzystając z samego serwera ruchu w rainstedzie jedyne co jest zsynchronizowane to srk. Ruch pojazdów u użytkowników jest lokalnie obsługiwany przez AI, czyli jak gracz A zatrzyma pociąg na szlaku, to u gracza B i C pociąg który prowadzi gracz A dalej będzie sobie jechał.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Natano2018

  • Wiadomości: 76
  • Wielkopolski MK w Kościanie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpnia 2022, 16:02:10 »
Exe milka? Gdzie można to dostać?
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2022, 16:10:27 wysłana przez matek123 »
Mikol

Offline Matip0698

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2022, 16:03:13 »
Tak z grubsza multioplayer w Rainstedzie nie jest muliplayerem. Lepiej skorzystać z exe milka. Korzystając z samego serwera ruchu w rainstedzie jedyne co jest zsynchronizowane to srk. Ruch pojazdów u użytkowników jest lokalnie obsługiwany przez AI, czyli jak gracz A zatrzyma pociąg na szlaku, to u gracza B i C pociąg który prowadzi gracz A dalej będzie sobie jechał.

Potwierdzam. Rainsted to nie multiplayer, ponieważ jest tylko i wyłącznie do sterowania ruchem (bycie dyżurnym).

Offline Natano2018

  • Wiadomości: 76
  • Wielkopolski MK w Kościanie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpnia 2022, 16:05:22 »
I tak lepsze jest używanie mapki oraz wpisu manualswitchcontrol 1 w .ini.


Zbiorcza uwaga: pisz poziomo, nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2022, 16:14:25 wysłana przez matek123 »
Mikol

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2212
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Sierpnia 2022, 16:10:01 »
Gdzie można to dostać?
Paczkowe z wydania 22.08 ma wbudowany multiplayer. Jak uruchomić jest opisane w readme: https://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/readme.html#7,6
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Natano2018

  • Wiadomości: 76
  • Wielkopolski MK w Kościanie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpnia 2022, 16:15:48 »
Zobaczymy czy zadziała, dziękuję za pomoc z góry.

jeszcze jedna rzecz, z dokumentacji. Gdzie to znaleść?
Cytuj
Na serwerze: znajdujemy numer IP (zewnętrzny jeśli klienci są z poza sieci lokalnej)


Witam ponownie.
Teraz udało nam się połączyć z jednym problemem.
Żeby odpowiednio dostawaliśmy eventy musieliśmy ustawić takie same składy, ja na bocznym jako drezyna a on jako byk. Czyli u serwera było ustawione Drezyna i Byk a u niego tak samo, oba składy.
I jest kopletny brak synchronizacji, jedyne co się synchronizuje to Rp1.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2022, 20:51:32 wysłana przez matek123 »
Mikol

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Sierpnia 2022, 17:19:38 »
No oczywiście, że składy muszą być tak samo. Najlepiej to sobie scn prześlijcie i pomińcie starter, odpalając się z exeka. Tylko parametr startowy pojazdu gracza ma się różnić ma się różnić.
Desynce będą. To było robione pod komunikację jednego gracza i instruktora robiącego za dyżurnego. Im więcej graczy, tym prędzej coś się pogubi. No i z jakiegoś powodu zostało zarzucone.
Mój kanał youtube

Offline Natano2018

  • Wiadomości: 76
  • Wielkopolski MK w Kościanie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Sierpnia 2022, 18:01:24 »
Parametr startowy? Chodzi o headdriver?
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2022, 20:52:03 wysłana przez matek123 »
Mikol

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Sierpnia 2022, 18:09:07 »
Nie. Vehicle w ini/-v w wierszu. W jakim pojeździe ma się dany klient uruchomić. Wszystkie obsady w scn tak samo macie mieć. Jak się kiedyś bawiliśmy, to dyżurny się spawnował w jakiejś węglarce w krzakach, bo ghostview nie działało.
Mój kanał youtube

Offline Natano2018

  • Wiadomości: 76
  • Wielkopolski MK w Kościanie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Multiplayer Timeoutuje
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Sierpnia 2022, 20:28:03 »
Udało się w Tarnowie2 czy Bałtyku dołączyć, dziękuję za pomoc bardzo bardzo bardzo.
Jedyny minus to czasami złe odczytanie pozycji czy brak możliwości łączenia/rozłączenia składu.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2022, 20:52:39 wysłana przez matek123 »
Mikol