Autor Wątek:  Cienie na modelu w blenderze  (Przeczytany 2080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Cienie na modelu w blenderze
« dnia: 05 Maja 2022, 20:59:55 »
Cześć!
Mam problem z cieniami na modelu ST44 w blenderze. Eksperymentuje sobie z M62BF i przy każdym reflektorze lub oknie robią się cenie takie jak na poniższym screenie.

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 923
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 687
Odp: Cienie na modelu w blenderze
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maja 2022, 21:04:16 »
Ruszałeś tam siatkę w jakikolwiek sposób? Po imporcie model ma dodane Custom Split Normals Data, najlepiej przy edycji siatki to usunąć i włączyć autosmooth, żeby to naprawić.
To działa w ten sposób, bo w T3D wygładzanie jest zapisane za pomocą grup, czego blender nie obsługuje. Wobec tego na etapie importu na podstawie tych grup wyliczane są wektory normalne, żeby zachować poprawne oświetlenie.

« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2022, 21:06:19 wysłana przez Balaclava »

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1202
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3127
Odp: Cienie na modelu w blenderze
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maja 2022, 21:05:06 »
Aktualne projekty: KLIK

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Cienie na modelu w blenderze
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Maja 2022, 15:51:40 »
Zrobiłem wszysto jak na poradniku i tak mi to wyszło. Nie wiem czy to ma być takie kanciaste

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Cienie na modelu w blenderze
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Maja 2022, 16:06:10 »
Przeanalizuj jeszcze raz, bo coś jest ewidentnie źle. Pudło masz za kanciate, a resztę za okrągłą. Na aktualnych skryptach model z t3d powinien się wczytać poprawnie wygładzony. Dopiero przy edycjach siatki się posypią normalne, jak facet pokazuje w pierwszym filmie. Jeśli jednak scalisz dwa obiekty z zapisanymi split normals, to będą wyglądać dobrze, więc po prostu staraj się edytować możliwie mały kawałek modelu i wygładzaj tylko go. Dla przypomnienia ogólny workflow: shade smooth>autosmooth>set split normals data>mark sharp edges>weighted normals.
Mój kanał youtube

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Cienie na modelu w blenderze
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Maja 2022, 16:22:20 »
już jest prawie wszystko ok. Ale to co na ss. Coś się chyba zepsuło