- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Kolej_Tymek w 05 Maja 2022, 20:59:55
-
Cześć!
Mam problem z cieniami na modelu ST44 w blenderze. Eksperymentuje sobie z M62BF i przy każdym reflektorze lub oknie robią się cenie takie jak na poniższym screenie.
-
Ruszałeś tam siatkę w jakikolwiek sposób? Po imporcie model ma dodane Custom Split Normals Data, najlepiej przy edycji siatki to usunąć i włączyć autosmooth, żeby to naprawić.
To działa w ten sposób, bo w T3D wygładzanie jest zapisane za pomocą grup, czego blender nie obsługuje. Wobec tego na etapie importu na podstawie tych grup wyliczane są wektory normalne, żeby zachować poprawne oświetlenie.
-
-
Zrobiłem wszysto jak na poradniku i tak mi to wyszło. Nie wiem czy to ma być takie kanciaste
-
Przeanalizuj jeszcze raz, bo coś jest ewidentnie źle. Pudło masz za kanciate, a resztę za okrągłą. Na aktualnych skryptach model z t3d powinien się wczytać poprawnie wygładzony. Dopiero przy edycjach siatki się posypią normalne, jak facet pokazuje w pierwszym filmie. Jeśli jednak scalisz dwa obiekty z zapisanymi split normals, to będą wyglądać dobrze, więc po prostu staraj się edytować możliwie mały kawałek modelu i wygładzaj tylko go. Dla przypomnienia ogólny workflow: shade smooth>autosmooth>set split normals data>mark sharp edges>weighted normals.
-
już jest prawie wszystko ok. Ale to co na ss. Coś się chyba zepsuło