- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Kolej_Tymek w 05 Maja 2022, 20:59:55

Tytuł: Cienie na modelu w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 05 Maja 2022, 20:59:55
Cześć!
Mam problem z cieniami na modelu ST44 w blenderze. Eksperymentuje sobie z M62BF i przy każdym reflektorze lub oknie robią się cenie takie jak na poniższym screenie.
Tytuł: Odp: Cienie na modelu w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 05 Maja 2022, 21:04:16
Ruszałeś tam siatkę w jakikolwiek sposób? Po imporcie model ma dodane Custom Split Normals Data, najlepiej przy edycji siatki to usunąć i włączyć autosmooth, żeby to naprawić.
To działa w ten sposób, bo w T3D wygładzanie jest zapisane za pomocą grup, czego blender nie obsługuje. Wobec tego na etapie importu na podstawie tych grup wyliczane są wektory normalne, żeby zachować poprawne oświetlenie.

Tytuł: Odp: Cienie na modelu w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 05 Maja 2022, 21:05:06
Tytuł: Odp: Cienie na modelu w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 06 Maja 2022, 15:51:40
Zrobiłem wszysto jak na poradniku i tak mi to wyszło. Nie wiem czy to ma być takie kanciaste
Tytuł: Odp: Cienie na modelu w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Maja 2022, 16:06:10
Przeanalizuj jeszcze raz, bo coś jest ewidentnie źle. Pudło masz za kanciate, a resztę za okrągłą. Na aktualnych skryptach model z t3d powinien się wczytać poprawnie wygładzony. Dopiero przy edycjach siatki się posypią normalne, jak facet pokazuje w pierwszym filmie. Jeśli jednak scalisz dwa obiekty z zapisanymi split normals, to będą wyglądać dobrze, więc po prostu staraj się edytować możliwie mały kawałek modelu i wygładzaj tylko go. Dla przypomnienia ogólny workflow: shade smooth>autosmooth>set split normals data>mark sharp edges>weighted normals.
Tytuł: Odp: Cienie na modelu w blenderze
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 06 Maja 2022, 16:22:20
już jest prawie wszystko ok. Ale to co na ss. Coś się chyba zepsuło