Autor Wątek:  Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna  (Przeczytany 3793 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline mcgiwer

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« dnia: 18 Października 2021, 20:39:27 »
Witam. Chciał bym zaproponować następujące opcje rozwojowe dla symulatora Maszyna:

  • Otwarcie i udostępnienie kodu źródłowego - pomoże to przyśpieszyć rozwój symulatora, usuwanie błędów, wdrażanie nowych funkcji, a także odciąży orginalny zespół developerów

  • Stworzenie wersji symulatora dla systemu Linux - można to zrobić poprzez zrobienie tak zwanej kompilacji krzyżowej (ang. "cross-compile"), która jest zaimplementowaną funkcją współczesnych kompilatorów

  • Optymizacja kodu źródłowego podczas kompilacji poprzez użycie przełączników kompilatora, jak m.in. (bez cudzysłowiów): "-O3 -Os", gdzie: "-O3" optymizuje prędkość, a "-Os" rozmiar

SpawaczTIG141

  • Gość
Odp: Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Października 2021, 20:42:36 »
Obywatelu, przecież kod źródłowy jest otwarcie dostępny dla każdego.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Października 2021, 20:42:52 »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp:  Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Października 2021, 20:45:10 »
1. Kod jest otwarty od dawna.
2. Nie mam linuksa, nie pomogę - ktoś jakieś buildy na inną platformę próbował.
3. Kompilacja w wersji Release jest już optymalizowana przez kompilator (Visual Studio). Exe od milka7 kompiluje się czymś innym.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Października 2021, 14:26:49 »
Wersja natywna na Linuxa jest nieco bez sensu.

Offline Zaptyp

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Października 2021, 20:12:45 »
Przecież Maszyna działa bardzo dobrze na wine

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Października 2021, 22:43:48 »
Właśnie. Dodatkowo zabawy z portowaniem pod różne dystrybucje itp...
 

Offline gw47

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Października 2021, 13:41:47 »
Największą moim zdaniem bolączką symulatora są scenerie i scenariusze, ich mała ilość oczywiście. Niestety bez doktoratu z teorii maszynowych eventów ciężko coś zrobić. Coś co mogłoby temu zaradzić to edytor sterowania z generatorem eventów. Mniej więcej jak stara gra Kolejarz. Program wczytywałby tory i sygnalizację a na schematycznym układzie stacji ustawiałoby się przebiegi pociągów tak jak w "Kolejarzu" i zapisywał eventy do pliku. Niestety nie jestem ani programistą ani specem od eventów, wrzucam tylko luźny pomysł do rozwoju symulatora. Nie pomogą najlepsze rozwiązania w exe i milion siódemek jak wciąż pozostanie kilka tras z kilkoma scenariuszami.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Października 2021, 14:23:21 »
Przeczytaj co i w jaki sposób napisał mcgiwer, potem zastanów się czym jego post różni się od twojego. Podał problem i możliwe rozwiązanie tego problemu, ale nie potraktował tego jako koncert życzeń tylko najwyraźniej trzeźwo ocenił sytuację w jakiej znajduje się symulator. Nie oceniam tego jak bardzo jego sugestie były słuszne, tylko w jaki sposób to napisał. Dla "luźnych pomysłów" typu "zróbcie pendolino", "zróbcie scenerie i scenariusz a jak nie to chociaż automat, który robiłby większość rzeczy za twórcę" jest specjalne miejsce w koszu. No i nie mogło się obyć bez pieprz**** o siódemkach. Przez całe życie myślałem, że jest to oczywiste, ale najwyraźniej nie jest. To, że ktoś robi tekstury, czy to siódemek czy innych rzeczy których obiektywnie symulator nie potrzebuje tak bardzo jak scenariuszy, itp. nie znaczy, że jeśli przestanie robić tekstury, to zacznie robić cokolwiek bardziej przydatnego. Nierobienie siódemek nie równa się rozwijaniu innych gałęzi symulatora. Ciągłe powtarzanie, że brakuje scenarzystów, w niczym nie pomoże. Tym bardziej, kiedy obok zdania o brakach kadrowych dodajesz "nie jestem ani programistą ani specem od eventów". Tutaj kolejna tajemnica, która wydawała mi się oczywistością, żaden z nas nie był specem od maszyny w momencie, w którym pierwszy raz odpalił symulator.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Propozycje rozwojowe dla symulatora Maszyna
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Października 2021, 14:27:38 »
No to zamykamy, skoro autor posta otwierającego był niedoinformowany i został wyjaśniony.
Mój kanał youtube