- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: mcgiwer w 18 Października 2021, 20:39:27
-
Witam. Chciał bym zaproponować następujące opcje rozwojowe dla symulatora Maszyna:
- Otwarcie i udostępnienie kodu źródłowego - pomoże to przyśpieszyć rozwój symulatora, usuwanie błędów, wdrażanie nowych funkcji, a także odciąży orginalny zespół developerów
- Stworzenie wersji symulatora dla systemu Linux - można to zrobić poprzez zrobienie tak zwanej kompilacji krzyżowej (ang. "cross-compile"), która jest zaimplementowaną funkcją współczesnych kompilatorów
- Optymizacja kodu źródłowego podczas kompilacji poprzez użycie przełączników kompilatora, jak m.in. (bez cudzysłowiów): "-O3 -Os", gdzie: "-O3" optymizuje prędkość, a "-Os" rozmiar
-
Obywatelu, przecież kod źródłowy jest otwarcie dostępny dla każdego.
-
https://github.com/eu07/maszyna
-
1. Kod jest otwarty od dawna.
2. Nie mam linuksa, nie pomogę - ktoś jakieś buildy na inną platformę próbował.
3. Kompilacja w wersji Release jest już optymalizowana przez kompilator (Visual Studio). Exe od milka7 kompiluje się czymś innym.
-
Wersja natywna na Linuxa jest nieco bez sensu.
-
Przecież Maszyna działa bardzo dobrze na wine
-
Właśnie. Dodatkowo zabawy z portowaniem pod różne dystrybucje itp...
-
Największą moim zdaniem bolączką symulatora są scenerie i scenariusze, ich mała ilość oczywiście. Niestety bez doktoratu z teorii maszynowych eventów ciężko coś zrobić. Coś co mogłoby temu zaradzić to edytor sterowania z generatorem eventów. Mniej więcej jak stara gra Kolejarz. Program wczytywałby tory i sygnalizację a na schematycznym układzie stacji ustawiałoby się przebiegi pociągów tak jak w "Kolejarzu" i zapisywał eventy do pliku. Niestety nie jestem ani programistą ani specem od eventów, wrzucam tylko luźny pomysł do rozwoju symulatora. Nie pomogą najlepsze rozwiązania w exe i milion siódemek jak wciąż pozostanie kilka tras z kilkoma scenariuszami.
-
Przeczytaj co i w jaki sposób napisał mcgiwer, potem zastanów się czym jego post różni się od twojego. Podał problem i możliwe rozwiązanie tego problemu, ale nie potraktował tego jako koncert życzeń tylko najwyraźniej trzeźwo ocenił sytuację w jakiej znajduje się symulator. Nie oceniam tego jak bardzo jego sugestie były słuszne, tylko w jaki sposób to napisał. Dla "luźnych pomysłów" typu "zróbcie pendolino", "zróbcie scenerie i scenariusz a jak nie to chociaż automat, który robiłby większość rzeczy za twórcę" jest specjalne miejsce w koszu. No i nie mogło się obyć bez pieprz**** o siódemkach. Przez całe życie myślałem, że jest to oczywiste, ale najwyraźniej nie jest. To, że ktoś robi tekstury, czy to siódemek czy innych rzeczy których obiektywnie symulator nie potrzebuje tak bardzo jak scenariuszy, itp. nie znaczy, że jeśli przestanie robić tekstury, to zacznie robić cokolwiek bardziej przydatnego. Nierobienie siódemek nie równa się rozwijaniu innych gałęzi symulatora. Ciągłe powtarzanie, że brakuje scenarzystów, w niczym nie pomoże. Tym bardziej, kiedy obok zdania o brakach kadrowych dodajesz "nie jestem ani programistą ani specem od eventów". Tutaj kolejna tajemnica, która wydawała mi się oczywistością, żaden z nas nie był specem od maszyny w momencie, w którym pierwszy raz odpalił symulator.
-
No to zamykamy, skoro autor posta otwierającego był niedoinformowany i został wyjaśniony.