Autor Wątek:  Addon do Blendera - problemy i życzenia  (Przeczytany 9625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 10 Lutego 2021, 18:32:30 »
Tutaj proszę zgłaszać błędy związane z niedziałaniem blenderowych skryptów. I życzenia też mile widziane.

Wątek wydawniczy skryptów znajduje się tutaj
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Lutego 2021, 19:14:33 »
Import trójkątów poprzez import scm/scn. Co prawda mesh importuje, ale nie robi materiału, przez co cały teren trzeba oteksturować od nowa.

Offline grzes72

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lutego 2021, 19:50:49 »
Zainstalowałem Maszynę i Blendera 2.90.1 na innym komputerze i to samo błąd przy imporcie e3d:

  File "C:\Users\Grzes\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\e3d\__init__.py", line 75, in execute
    eu07_bl_addons.t3d.input_builders.import_model(t3d, collection, config)
NameError: name 'eu07_bl_addons' is not defined

Błąd przy plikach małych wyskakuje błyskawicznie, po większych po dłuższej chwili. "Widać" że plik czyta, tylko przed wygenerowaniem wyskakuje błąd.
Wskazuję pliki e3d z katalogu eu07\dynamic\pkp...
Może jeszcze jakaś podpowiedź.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lutego 2021, 19:51:49 »
Spróbuj przeinstalować z najnowszej wersji, poprawiłem to :)
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Lutego 2021, 21:25:48 »
Import trójkątów poprzez import scm/scn. Co prawda mesh importuje, ale nie robi materiału, przez co cały teren trzeba oteksturować od nowa.

U mnie działa :P Co konkretnie próbujesz zaimportować, jaki plik? Pokaż też screena blendera po takim imporcie.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Mr Khaazi

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lutego 2021, 15:45:04 »
Czy został naprawiony problem z importem plików e3d?
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2021, 15:45:53 wysłana przez Stele »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lutego 2021, 16:21:28 »
Tak, można pobrać w stosownym wątku (link w moim podpisie)
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Mr Khaazi

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lutego 2021, 21:16:26 »
Zauważyłem, że przy imporcie większych plików e3d blender nadal buguje się.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Lutego 2021, 21:18:44 »
Co to znaczy "buguje się"? Wyskakuje jakiś błąd? Czy po prostu zawiesza się na dłuższą chwile? Jak to drugie, to normalna sprawa. Trzeba chwilkę poczekać i powinno się po jakimś czasie załadować.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2021, 21:45:11 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Lutego 2021, 13:53:41 »
Robiłeś coś z zakresem koloru, który blender normalizuje? Wyeksportowało mi t3d z Diffuse: 65025 65025 65025 a w blenderze ma ustawione 255 255 255.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Lutego 2021, 14:13:34 »
Zdaje się że sprowadzałem do zakresu 0-1, ale nie pamiętam. Zaraz to obejrze
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Lutego 2021, 14:19:52 »
Tylko z diffuse taki numer zrobiło. Ambient i specular zapisało po staremu.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Lutego 2021, 14:21:18 »
Pewnie w inpucie masz wpisane 255 (tam chyba jest soft limit i da sie wpisac wiecej).
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lutego 2021, 14:25:49 »
No mam bo to stary plik i kiedyś tak trzeba było. Dlatego pytam się, czy weszła normalizacja kolorków do blenderwego inputa.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Lutego 2021, 14:47:39 »
Tak, weszła. I tak właśnie przypuszczałem że masz stary plik
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Lutego 2021, 14:48:02 »
I to jest odpowiedź satysfakcjonująca.
Mój kanał youtube

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Lutego 2021, 22:44:37 »
Nie wczytuje mi repli. Chcę załadować kibla. Podaję mu:
F:\pctga\dynamic\pkp\en57_v1\6baiii_led_pr.t3d
skin #1: F:\pctga\dynamic\pkp\en57_v1\en57-1319'19ra,1
skin #2: F:\pctga\dynamic\pkp\en57_v1\en57-1319'19ra,2

i dostaję w miejscu repli pusty materiał bez nazwy czy zapiętego shadera. Próbowałem inne kierunki slashy i ciągle to samo.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Lutego 2021, 10:21:04 »
Trzeba podać rozszerzenie. Poprawie to tak zeby sam sobie dopasowal, ale na razie trzeba podawac jawnie
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Lutego 2021, 12:15:39 »
A, uciąłem? Głupi ja.
Mój kanał youtube

Offline Mr Khaazi

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Marca 2021, 19:44:17 »
Python: Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\User\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.92\scripts\addons\eu07_bl_addons\e3d\__init__.py", line 72, in execute
    e3d = eu07_tools.e3d.load(infile)
  File "C:\Users\User\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.92\scripts\addons\eu07_bl_addons\eu07_tools\e3d\input.py", line 9, in load
    return inp.load()
  File "C:\Users\User\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.92\scripts\addons\eu07_bl_addons\eu07_tools\e3d\input.py", line 30, in load
    chunk_id, chunk_size = self._read_header()
  File "C:\Users\User\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.92\scripts\addons\eu07_bl_addons\eu07_tools\e3d\input.py", line 40, in _read_header
    chunk_id = self._scanner.read_str(4)
  File "C:\Users\User\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.92\scripts\addons\eu07_bl_addons\eu07_tools\utils\input\binary_scanner.py", line 27, in read_str
    return struct.unpack(fmt, bytes_)[0].decode("utf-8")
struct.error: unpack requires a buffer of 4 bytes

location: <unknown location>:-1

Takie błędy pojawiły się podczas importu e3d.


Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Marca 2021, 19:44:50 »
Podeślij plik który importujesz.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Kwietnia 2021, 13:46:05 »
Obiekty typu spotlight mają domyślnie selfillum: 0. Bardziej sensownie by było, jakby światełka startowały z 2.
Mój kanał youtube

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Lipca 2021, 22:22:47 »
Import tri terenu dalej mi nie działa. On ma jakieś ścisłe restrykcje w rodzaju jednego trójkąta na node? Nie wywala błędów do loga, nie zawiesza się, po prostu po wskazaniu scm z geometrią nie robi nic widocznego.
Przy importowaniu modelu ze skórkami wymiennymi trzeba podać ścieżki do podstawionych tekstur. Przy zostawieniu pól pustych, nie zostaną utworzone dla nich materiały. Lepiej jakby materiały były tworzone, ale bez zapiętej tekstury. Tak by można było zaznaczyć obiekty używające danego repla po wczytaniu modelu. No i w dalszym ciągu zamiast podania ścieżki jako stringa, lepiej jakby otwierało okienko eksploratora do wskazania pliku.
Mój kanał youtube

Offline Łakasabasz

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Lipca 2021, 15:02:08 »
Addon działa na wersji 2.91? Próbuję zaimportować scenerię bałtyk.scn i zero reakcji.

Edit: nie doczytałem opisu importu scn, jutro sprawdzę czy działa na td.scn, jeśli nie to skasuję edita
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2021, 19:00:21 wysłana przez Łakasabasz »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Lipca 2021, 18:12:22 »
Import scenerii to chyba nawet nie działa w tej wersji. Nowa wersja skryptu będzie miała juz cos bardziej stabilnego
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2021, 18:37:59 wysłana przez Balaclava »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Sierpnia 2021, 09:22:19 »
Czy dużym problemem byłoby klikalne wskazywanie tekstur repli w imporcie, zamiast wpisywanie ścieżki?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Sierpnia 2021, 13:04:07 »
Krzysiu mówił, że blender nie jest w stanie otworzyć kilku instancji okna eksploratora na raz. Musiałby robić jak w maksie, że po wybraniu pliku do importu zamyka to okno i wywala kolejne z zapytaniem o teksturę.
Mój kanał youtube

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1149
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Sierpnia 2021, 16:52:33 »
Pojawia się problem przy eksporcie modeli, na wersji wstecz działało.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Września 2021, 22:50:24 »
Czy dużym problemem byłoby klikalne wskazywanie tekstur repli w imporcie, zamiast wpisywanie ścieżki?
W nowej wersji będzie to trochę ułatwione, bo wystarczylo będzie podanie ścieżki relatywnej bez rozszerzenia. Dodatkowo na obiektach wspoldzielacych ten sam index repla będzie pusty materiał, gdzie będzie można se wstawić teksturke "jakoktochce".

Kiedy nową wersja będzie to nie wiem - zrealizowałem w sumie większość, jak nie wszystkie sugerowane poprawki, ale przy okazji rozgrzebalem inne i tak sobie to leży. Na horyzoncie blender 3.0, pewnie trzeba będzie dostosować addona i wtedy może pojawi się update.

Pozdrawiam.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Września 2021, 22:12:22 »
Żeby narobić wam smaka na to, co się kroi w nadchodzących aktualizacjach:
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender