Autor Wątek:  Addon do Blendera - problemy i życzenia  (Przeczytany 6825 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Września 2021, 09:09:45 »
Mam pytanie. Mam ten błąd co pan Stele. Ale nie wiem którą ścieżkę skin wybrać jak robię kabinę><? A bardziej przerabiam obecną kabinę która jest w symku oryginalnie.
Pytajnik nie jest jakiś wyjątkowy. Spacja po, a nie z obu stron. Ustawicznie robisz ten błąd. No i co za błąd masz? Na mój rozwiązanie padło, podać rozszerzenie tekstury. A kabiny raczej nie używają tekstur wymiennych. Jeśli używają, to podajesz tak samo jak dla pudła. @Stele
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2021, 15:22:40 wysłana przez Stele »

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 653
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Stycznia 2022, 22:50:23 »
Zanim na dobre przepadnę w edytowanie scenerii, to wypadałoby dopracować ten pół-produkt zwany importem T3D i popracować nad jego bezstratnością. Celem jest doprowadzenie do sytuacji, że model zaimportowany i następnie natychmiastowo wyeksportowany powinien w symulatorze wyglądać tak samo, jak przed eksportem. Wobec tego podjąłem starania żeby w końcu smooth na modelu nie ulegał destrukcji, co jak widać na screenie udało się osiągnąć - niestety nie radzi sobie z kilkoma patologicznymi sytuacjami które na dniach postaram się wykryć i poprawić. Potem do ogarnięcia zostanie mi ostatni ficzer jaki uznałem za niezbędny, czyli eksport animacji jako eventy. Po zakończeniu tych prac światło dzienne ujrzy nowa aktualizacja.

Offline gup1254

  • Wiadomości: 14
  • ąąąąąąąąąąąąąą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Lutego 2022, 11:49:36 »
Mam nietypowy problem z wtyczką - korzystam z najnowszej wersji konwertera oraz wersji 2.90.0 blendera, i problem jest następujący: Próbując wyeksportować plik .t3d nie mam żadnego błędu, a w folderze do którego eksportuję pojawia się pusty plik .t3d. Logów żadnych nie mogę wysłać... bo ich nie ma. Blender widzi że wszystko jest dobrze. Odwrotnie, import t3d działa bezproblemowo. W Preferences ustawiłem Root Path na folder główny Szamyny, zgodnie z poleceniami w pierwszym poście.
Ulubiony pojazd: EN76-017

Offline jakisrandomowynoob

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 100
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Lutego 2022, 11:59:11 »
U mnie pojawia się podobny problem, plus przy imporcie znika mapowanie i próba niewielkich przeróbek modelu (np. przewymiarowanie wyświetlacza w kiblu pod SKMT) kończy się tym, że trzeba wszystko od nowa mapować bo nie wykrywa starego mapowania. Przy czym tak samo wywala pusty plik. Dopinam błąd, jaki się przy tym wyświetla

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\__init__.py", line 131, in execute
    export_model(collection, file, config)
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 17, in export_model
    t3d = [_build_submodel(o, config) for o in objects]
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 17, in <listcomp>
    t3d = [_build_submodel(o, config) for o in objects]
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 90, in _build_submodel
    builder.set_geometry()
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 207, in set_geometry
    mesh.calc_tangents()
RuntimeError: Error: Tangent space computation needs an UVMap, "(null)" not found, aborting


location: <unknown location>:-1
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2022, 12:01:32 wysłana przez jakisrandomowynoob »
Staram się, ale pewnie coś zepsuję po drodze. Może się na coś przydam. Obecny projekt: dekoracja EC Dobre (zostało zrobić drogi, czego chwilowo nie umiem i dopieścić parę rzeczy)

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 653
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Lutego 2022, 12:23:29 »
Nowa wersja skryptów już kończy etap testów, o ile nic mi chłopaki nie wykryją poważnego to wypuszczę na dniach, a może i jutro.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 267
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 204
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Lutego 2022, 12:46:24 »
Mam nietypowy problem z wtyczką - korzystam z najnowszej wersji konwertera oraz wersji 2.90.0 blendera, i problem jest następujący: Próbując wyeksportować plik .t3d nie mam żadnego błędu, a w folderze do którego eksportuję pojawia się pusty plik .t3d. Logów żadnych nie mogę wysłać... bo ich nie ma. Blender widzi że wszystko jest dobrze. Odwrotnie, import t3d działa bezproblemowo. W Preferences ustawiłem Root Path na folder główny Szamyny, zgodnie z poleceniami w pierwszym poście.
Nie wiem, u mnie wszystko działa. Przy eksporcie odznaczam tylko Export Face Indicates, bo inaczej plik .t3d dziwnie wygląda i nie odpala się w MaSzynie.
Za to w ogóle nie działa mi import .t3d, ale działa .e3d więc nie ma dramatu.

Balaclava nie wiem czy ktoś Ci zgłaszał, ale przydałoby się jeszcze to, aby przy eksporcie pamiętał wartość Selfillum. W  Blenderze da się wpisać cyfry, natomiast w pliku .t3d ma być to true albo false.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2022, 12:55:49 wysłana przez Pitek »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1706
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Lutego 2022, 13:00:14 »
Selfillum wg wiki w maszynie przyjmuje wartość true, false lub liczbowe z przedziału <-1;2> "liczba - określa poziom oświetlenia scenerii, poniżej którego submodel ma emitować światło" -1 = false, 2 = true. https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 267
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 204
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Lutego 2022, 13:29:16 »
A, okej, nie czytałem wiki, spróbowałem 0-1. A myślałem, że powinno być w Blenderze jak dla Anim rozwijalna lista.

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 653
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Lutego 2022, 18:47:44 »
Póki czekacie na nową wersje to rozwiązania są takie:
@gup1254 - upewnij się, że obiekty leżą bezpośrednio w Scene Collection, a nie w żadnej innej kolekcji (w nowej wersji już będzie poprawione)
@jakisrandomowynoob - tak jak @Pitek napisał, odznacz przy eksporcie "Export face indices". To wyłącza eksport nowego formatu geometrii, którego nie przetestowałem dokładnie - jak widać. W nowej wersji wszystko będzie eksportować się do tego formatu, ale już poprawnie.
@Pitek - modelu nie widać, bo być może korzystasz ze starego exe które nie obsługuje indeksowania geometrii. Ten ficzer pojawił się gdzieś w październiku 2020. To że import nie działa to dość dziwne... co dokładnie importujesz i czy wywala jakieś błędy?

Offline gup1254

  • Wiadomości: 14
  • ąąąąąąąąąąąąąą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #39 dnia: 18 Lutego 2022, 19:51:58 »
Próbowałem wykonać co mówisz - tym razem wypluwa błąd. Jest on dokładnie taki sam jak u jakisrandomowynoob. Próba wyłączenia Export face indices nic nie daje, dalej to samo.
Ulubiony pojazd: EN76-017

Offline gup1254

  • Wiadomości: 14
  • ąąąąąąąąąąąąąą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #40 dnia: 18 Lutego 2022, 19:53:48 »
Przepraszam, pomyliłem się - błąd jest trochę inny. Dorzucam log

EDIT: Naprawiłem - problem był w Max Distance w prawym dolnym rogu w zakładce T3D Submodel Properties :)
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2022, 19:58:46 wysłana przez gup1254 »
Ulubiony pojazd: EN76-017

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 653
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #41 dnia: 18 Lutego 2022, 20:01:43 »
Poważnie MaxDistance? Aż dziw bierze, bo błąd mówi o tym że gdzieś jest materiał do którego niepodpięta jest tekstura w node tree (to też już naprawione w nowej wersji). No ale skoro działa to dobrze :)

Offline gup1254

  • Wiadomości: 14
  • ąąąąąąąąąąąąąą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Kwietnia 2022, 14:31:28 »
Błąd w załączniku, próba importu pliku e3d członu A pociągu 36WEa z Podkarpacia.
Ulubiony pojazd: EN76-017

Offline gup1254

  • Wiadomości: 14
  • ąąąąąąąąąąąąąą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Kwietnia 2022, 19:58:36 »
To, co otrzymałem na PW nie pomogło, za to pluje innym błędem - nie wiem czy jestem głupi i pomijam jakieś proste rzeczy czy co - tak czy siak dołączam log
Ulubiony pojazd: EN76-017

Online Celuś

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 224
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Kwietnia 2022, 21:06:04 »
To raczej do addona ogólnego niż edytora scenerii, więc napisze tutaj. Przydałoby się fajne narzędzie do rysowania dedykowanych peronów. Chodzi o możliwość zaimportowania scenerii (a najlepiej jej fragmentu, na przykład wpisanie nazwy torów i pytanie w jakiej odległości mają być zaimportowane tory na boki), a następnie wyprowadzenia z geometrii toru bazowego profilu peronu, które następnie będzie można edytować. Można też spróbować od razu generować podstawowe perony zgodnie ze standardami z różnych lat (stare, zmodernizowane, w takim okienku zawrzeć też odległość od osi toru i wysokość nad główką szyny), które następnie można byłoby edytować wedle własnych potrzeb. Bardzo przydatne przede wszystkim na peronach umieszczonych dziko - na prostej, krzywej przejściowej i łuku, a nawet i na załomie bo i tak się zdarza.

Offline JaKuBeK

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Kwietnia 2022, 09:40:03 »
Błąd w załączniku, byłby ktoś w stanie pomóc?

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 653
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #46 dnia: 10 Kwietnia 2022, 10:17:32 »
Jaki to plik był importowany?

Offline JaKuBeK

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #47 dnia: 12 Kwietnia 2022, 06:37:15 »
Dzieję się to przy jakimkolwiek pliku. W tym wypadku importowałem kabinę do en57, by sobie dodać jakieś duperele w środku.


Pamiętaj o znakach interpunkcyjnych.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2022, 09:07:03 wysłana przez matek123 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1706
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #48 dnia: 12 Kwietnia 2022, 09:07:26 »
Importujesz plik t3d czy e3d?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JaKuBeK

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #49 dnia: 12 Kwietnia 2022, 11:18:08 »
Importuje e3d gdyż t3d nie da się pobrać z repozytorium.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1706
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #50 dnia: 12 Kwietnia 2022, 12:20:34 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 653
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #51 dnia: 19 Kwietnia 2022, 20:14:50 »
Kolegów mających problemy z importem E3D proszę o:
1. Przesłanie mi plików powodujących problem
2. Informację na jakiej wersji blendera odpalają skrypt, na jakim systemie operacyjnym i czy usunęli jakiekolwiek starsze wersje skryptu przed instalacją nowego.

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 653
Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« Odpowiedź #52 dnia: 25 Kwietnia 2022, 18:35:12 »
Panowie którzy mają problem z importem plików E3D: powodem jest nieobsługiwany przez skrypt indeksowany zapis geometrii dla tych plików. W najbliższych dniach będę się tym zajmował. Póki co jedyną alternatywą jest pobranie odpowiedniego pliku T3D z repo i zaimportowanie go.