Autor Wątek:  Trasa w góry na Mazury  (Przeczytany 44505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« dnia: 01 Września 2005, 14:27:48 »
Witam!
Wbrew próśb @ Urala postanowiłem zapoznać Was z naszym nowym projektem. Jest to narazie traska ok. 11. kilometrowa. Jak narazie są dwie misje. Sreeny dostępne są tu:
http://eu07304.webpark.pl/mazury.htm
Już nie przyjmuję zamówień na maila :(
Pozdrawiam

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Września 2005, 17:31:47 »
Lepiej ją dokonczyc. I potem wypuścic. Screny ladne ale obadamy calosc potem.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Września 2005, 18:11:22 »
Cytat: "PaPiK Cargo S.A"
Czesc ja chetnie skorzystam papik007@poczta.onet.pl
I teraz każdy tu będzie pisał: "ja, ja też, ja też chcę!"... :-/

A nie moglibyście sobie takich spraw na priv załatwiać?

Cytat: "EP08_015"
Lepiej ją dokonczyc. I potem wypuścic. Screny ladne ale obadamy calosc potem.
Zgadzam się z przedmówcą. Chyba lepiej będzie poczekać, aż trasa się trochę rozbuduje, nabierze klimatu itp., bo jechać 11 km, to i nie trzeba symka do tego ;-).

Pozdrawiam serdecznie.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Września 2005, 19:25:36 »
Niestety tyle osób to oglądało że mam przekroczony transfer i screeny nie są dostępne. Przepraszam.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Września 2005, 19:29:29 »
I tak se pomyslałem że gdyby te trasy wszystkie tzn "schorty" polaczyc w jedną całość to by byla niezła długa trasa :)

Skrzyknijcie się i polaczcie te trasy w jedną długą i porządną. Po co 10 tras 10 kilometrowych jak mozna mieć jedną ale za to 50 kilometrowa :) a może i więcej by wydało..........
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Września 2005, 10:13:57 »
Cytat: "EP08_015"
I tak se pomyslałem że gdyby te trasy wszystkie tzn "schorty" polaczyc w jedną całość to by byla niezła długa trasa :)

Skrzyknijcie się i polaczcie te trasy w jedną długą i porządną. Po co 10 tras 10 kilometrowych jak mozna mieć jedną ale za to 50 kilometrowa :) a może i więcej by wydało..........


A nie będzie przeszkód? Bo teoretycznie można to zrobić, ale czasem nie pokaszanią się eventy? Czy nie będzie przeszkód z połączeniem????

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Września 2005, 13:15:48 »
Witajcie.

Cytat: "Najpierw EP08_015"
I tak se pomyslałem że gdyby te trasy wszystkie tzn "schorty" polaczyc w jedną całość to by byla niezła długa trasa :)
Cytat: "A potem Mutopompka"
A nie będzie przeszkód? Bo teoretycznie można to zrobić, ale czasem nie pokaszanią się eventy? Czy nie będzie przeszkód z połączeniem????
Jeśli w żadnej takiej trasie nie powtarzałyby się nazwy eventów, to nie powinno być problemów. Tylko, że wtedy każda z tych tras, mimo, że w jednym pliku, stanowiłaby autonomiczną misję.

Dlatego z pewnością trzeba by było wszystkie eventy przeprojektować tak, aby faktycznie było "widać" współdziałanie tych tras z sobą.

Jednak wszystkie te trasy musiałyby używać innego obszaru przestrzeni 3D użytej do ich tworzenia. Mało tego, jeśli miałyby być części wspólne tych tras, to krańcowe tory (czyli ich punkty końcowe i wektory końców) powinny dokładnie do siebie pasować.

To jeszcze nie wszystko. Oczywiście dochodzi teren czy drogi - to także musiałoby z sobą dokładnie pasować. Nie wspominam już o sieci trakcji elektrycznej...

Wiecie co... jakoś tego nie widzę ;-). A zresztą, kiedyś na forum ktoś już o tym pisał (bodajże o połączeniu Quarkowa z Testowem albo coś w ten deseń) i także nikt nie miał pomysłu jak to zrobić.

Dlatego dany twórca, gdy projektuje trasę, powinien przewidzieć już wcześniej wszelkie możliwości jej późniejszej rozbudowy, tak, żeby nie mieć później problemów z dodawaniem kolejnych misji do scenerii.

I, tak jak słusznie zauważyli koledzy - nie ma sensu robić traski o długości 11 km do symka. Taką traskę (choć co prawda bez drutów) to i ja mogę zrobić w Jet'cie (mówię serio! poczytajcie moje tutoriale w dziale Pomoc) wraz z terenem, drogami, semaforami, a nawet przejazdami kolejowymi. Pewnie nawet dałoby się tam ręcznie powstawiać jakieś drzewa czy budynki.

Jeśli już robić jakąś trasę, to długą na kilkadziesiąt kilometrów. A, żeby była możliwość wyboru: czy się chce tylko przejechać skądś dokądś, czy też wykonać taką długą służbę na trasie - powinno być dużo składów i towarzyszących im różnorodnych misji.

Takie jest moje zdanie :-). A co Ty na to, @ EU7_304? :-)

Pozdrawiam Was serdecznie.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Września 2005, 14:16:10 »
tak sie zastanawiam czemu zaden link z webpark mi nie działa :/
co do łaczenia tras jak słusznie zauważył jaras (pozdrawiam) to jest ździebko trudne

a co do połączenia quarka i testowa to ktoś "podobno" robił i nawet sam McZapkie o tym informował (sądze ze jemu mozna wierzyc ze to bylo robione) ale potem wszelki słuch o tym planie zaginał i umknął gdzieś w mroku dziejów a szkoda pojeżdziłbym na nowym quarkowie ;)
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Września 2005, 14:26:30 »
Cytat: "Kozi"
tak sie zastanawiam czemu zaden link z webpark mi nie działa :/

Ja mam akurat przekroczony transfer.
Cytat: "jaras"
nie ma sensu robić traski o długości 11 km

Ta trasa systematycznie się wydłuża (obecnie @ Ural jest w połowie torowiska (to 11km). Ja niestety nie nadążam z terenem, gdyż tłukę go w notataniku bo nie umiem kożystać z 3dsmax. Zresztą to nasza pierwsza trasa, a niektórzy pierwsze trasy mają po 8 km.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

lipa1991

  • Gość
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Września 2005, 19:33:57 »
To i ja chce jak można  e-mail: patyk_l@interia.pl

Offline Kl0zet

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Września 2005, 19:37:23 »
co do laczenia tras to najpierw zrobcie jakis skrypt z przejsciami i zrobcie symka na normalnym enginie, bo jak to tak ma wygladac ze przejezdzam trase i czekam pol godziny az sie zaladuje nowa mija sie z celem

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Września 2005, 11:43:44 »
Cytat: "Kl0zet"
bo jak to tak ma wygladac ze przejezdzam trase i czekam pol godziny az sie zaladuje nowa mija sie z celem


Co do czekania na odpalenie symka:
1. Masz włączony bufor dysku (jeśli tak, ile wynosi)?
2. Masz ustawiony tryb UDMA kontrolera IDE?
3. Masz zdefragmentowany dysk?
4. Ile masz pamięci?

Bo wiesz... Transfery zależą od miedzy innymi konfiguracji tych elementów, co podałem wyżej. Do tego musisz wiedzieć, że nie ładuje się 5MB tekstur, lecz kilkadziesiąt MB. Zresztą... Jak masz WinXP, to po załadowaniu symka wciśniej CTRL+ALT+DEL i popatrz, ile ramu zjada proces EU07.EXE a przekonasz się, ile ładowane jest do pamięci.

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Września 2005, 21:36:04 »
Cytat: "eu7_304"
Wbrew próśb @ Urala postanowiłem zapoznać Was z naszym nowym projektem. Jest to narazie traska ok. 11. kilometrowa

Zrobił to wbrew mojej woli, toteż się nie dziwcie że taka krótka bo będzie dłuższa. Na razie to nawet trawa nie wszędzie jest i zrobione poniżej połowy. Następna publikacja po ukończeniu prac(chyba, że eu7_304 znów zrobi kawał;-)) Tylko jak wyjdzie to bardzo proszę nie być idealistami i nie oceniać trasy jakby wyszła z 3dsmaxa, bo mi skrypty nie działają. Mogą być pewne niedopracowania w trójkątach, ale reszta na pewno będzie dobra. Postaram się zrobić jak najciekawszątrasę.
Pozdrawiam
ikswomyzrkS nailuJ<<< :-}

Offline Kl0zet

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Września 2005, 16:21:57 »
Cytat: "Mutopompka"
Cytat: "Kl0zet"
bo jak to tak ma wygladac ze przejezdzam trase i czekam pol godziny az sie zaladuje nowa mija sie z celem


Co do czekania na odpalenie symka:
1. Masz włączony bufor dysku (jeśli tak, ile wynosi)?
2. Masz ustawiony tryb UDMA kontrolera IDE?
3. Masz zdefragmentowany dysk?
4. Ile masz pamięci?

Bo wiesz... Transfery zależą od miedzy innymi konfiguracji tych elementów, co podałem wyżej. Do tego musisz wiedzieć, że nie ładuje się 5MB tekstur, lecz kilkadziesiąt MB. Zresztą... Jak masz WinXP, to po załadowaniu symka wciśniej CTRL+ALT+DEL i popatrz, ile ramu zjada proces EU07.EXE a przekonasz się, ile ładowane jest do pamięci.


No wlasnie to zauwazylem i az mnie przerazilo ile sie laduje do pamieci. Maszyna nie jest jakims bajerem graficznym a zre pamieci jak moj kot zarcie po tygodniowej glodowce. Zauwaz ze inne gry tez maja mase textur i innych bzdetow a jakos nie potrzebuja tyle pamieci. A co do tych kilkudziesieciu mb to raczej chciales powiedziec kilkaset bo mi sie laduje z 345 Mb :(. Ale  
udalo mi sie odpalic maszyne tak ze mialem powyzej 30 FPS bez modyfikowania, ograniczania itp. Ale na tym komputerze Half-Life 2 mial 50 FPS na full detalach. :P

Z pozdrowieniami,

Duras

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Września 2005, 16:37:08 »
tak tylko zauwaz ze half life byl pisany niedawno ma kompresowane tekstury i nie ma mapy o powierzchni kilkusem km kwadratowych ;) a pozatym doczytuje sobie tekstury w miare potrzeby a stare usuwa z pamieci symek nie

Offline dehu

  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Września 2005, 22:59:38 »
Cytat: "OlO_EU"
tak tylko zauwaz ze half life byl pisany niedawno ma kompresowane tekstury i nie ma mapy o powierzchni kilkusem km kwadratowych ;) a pozatym doczytuje sobie tekstury w miare potrzeby a stare usuwa z pamieci symek nie


Ja sie bardzo na tym nie znam, ale nie idzie tak zrobic w symku?
Teraz to mnie to lotto..
Dzień bez wazeliny dniem straconym..

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Września 2005, 23:09:26 »
ludzie bylo pisane X razy porownajcie sztab ludzi ktory przy tamtym pracowal a nasz wtedy zaledwie 3 osoby i pieniadze ktore tam poszly a ktore tu (tutaj 0 )

Offline Kl0zet

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Września 2005, 08:40:22 »
Da sie wszystsko zrobic, bo to nie jest jakies super trudne (doczytywanie map) i nie trzeba wcale mase kasy na to :), dla porownania moj wcezsniejszy projekt - FPS w alternatywnej rzeczywistocsci robilismy z budrzetem wynoszacym 1.34 - VAT ;), ale z tymi mapami to raczej na Maszynie 1 wam nie wyjdzie :), wiec pozostaje czekac na Nebule...

Druga sprawa to moglibyscie zrobic Maszyne 1 Open Source bo przeciez jest maase dobrych programistow w siecie, to moze ktos cos by wam poprawil itp.

Z pozdrowieniami,

Duras

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Września 2005, 14:59:24 »
Witam!!!
podaję kolejne screeny.

Start w Lewym

Jazda z prędkością 30 km/h

Zakręt koło górki.

Most nad rzeką

Manewry w warczawie
--
Tym samym ogłaszam zakończenie prac nad odcinkiem Lewe-Warczawa

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Września 2005, 16:15:40 »
1. Fajna chmurka ;-)
2. Na ostatnim screenie nie brakuje jakis semaforkow?:]

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Września 2005, 19:42:19 »
Cytat: "MatEU"
2. Na ostatnim screenie nie brakuje jakis semaforkow?:]

Nie brakuje. Imageshack pomniejsza troszenieczkę zdjęcia, przez co wychodzą takie rzeczy. Zresztą sprawdzę...
Sprawdziłem, jest jak mówię.
W powiększeniu widać nogę semafora.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline dehu

  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Października 2005, 22:58:47 »
Sory że sie wtrącam, ale czy tam będzie tylko ten diselek? Strasznie nie lubie nim jeździć... Więc moja petycja brzmi: Prosze o inny lok :)

EDIT: Zapoznaj się z Tutorialem kolegi @Jarasa. Chłop się namęczył piszac to dla Was wiec poczytaj sobie, może nie bedziesz takich postów pisał w przyszłości.
Mode
Teraz to mnie to lotto..
Dzień bez wazeliny dniem straconym..

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Października 2005, 20:14:31 »
Cytat: "dehu"
Sory że sie wtrącam, ale czy tam będzie tylko ten diselek? Strasznie nie lubie nim jeździć... Więc moja petycja brzmi: Prosze o inny lok :)

będzie jeszcze sm03 i SM42.

Offline dehu

  • Wiadomości: 84
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Października 2005, 22:24:27 »
Cytat: "dehu"


EDIT: Zapoznaj się z Tutorialem kolegi @Jarasa. Chłop się namęczył piszac to dla Was wiec poczytaj sobie, może nie bedziesz takich postów pisał w przyszłości.
Mode


No ja potrafie zmieniać loki ingerując we wpisach, i tylko grzecznie prosze kolege żeby stworzył też trase z innym składem (tak co by sie nie męczyć), nie musi jej spełniać, wyraziłęm jedynie swoją opinie
Teraz to mnie to lotto..
Dzień bez wazeliny dniem straconym..

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Grudnia 2005, 09:49:30 »
90% trasy zrobione. z tej okazji kolejne screeny:
http://republika.pl/eu7_304/mazury

Pozdrawiam

EU07_304
dodano po minucie
Premiera pod choinkę (24.12.`05r.)

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Grudnia 2005, 09:19:00 »
...i po pół roku trasa nareszcie jest gotowa.

Paczek jest kilka, bo duży plik nie wchodził.

http://republika.pl/ural_trasy/mazury_1.zip
http://republika.pl/ural_trasy/mazury_2.zip
http://republika.pl/ural_trasy/mazury_3.zip
http://republika.pl/ural_trasy/mazury_4.zip

Nie zrobiłem do niej jeszcze kompletnego pliku HTML z opisem,choć należałoby. Kilka rzeczy odnośnie trasy, o których należy wiedzieć:
#Wymagane paczki: Całkowo, Transylwania, Nd, Moczniki, gagarin LHS(jeśli się nie ma można zmienić wpis), Eaos pack (zrobić też plik eaos1.bmp z ulubionej tekstury), W27
#Testowana trasa w wersji 220204 i unoffie (1 semafor działa niepoprawnie, ale t nie przeszkadza)
#Jazda trasą.
Szyny typu Rail_screw_rused są bardzo śliskie
W unoffie autosan jest w katalogu autosan, nie w H9(zmienić wpis)
Na jednej ze stacji sygnały manewrowe podawane są gwizdkami przez dyżurnego ruchu(ten sokista), przejrzeć E-1

pozdrawiam (wesołych świąt i loka pod choinkę, sylwestra na etanolu tylko nie za dużo)
Julek Ural

Offline tokarekdawid

  • Wiadomości: 102
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Grudnia 2005, 09:53:03 »
Hehe chyba dużo ludzi ją pobiera, bo ja nie mogę pobrać, bo transfer już wykorzystany. Bedzie trzeba próbować.
WWW.DREZYNY.KOLEJ.ONE.PL / WWW.SMKS2.HISTO.PL

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Grudnia 2005, 10:47:04 »
Mnie tam się ściąga normalnie! Testowałem co też tam jest nakitrane i jest wszystko w porządku. Proszę również o komentarze dotyczące trasy bo nic nie wiem n.t. tego co o niej myślicie

Pzdr
EU304

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline maciek_1988

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Grudnia 2005, 11:01:37 »
No teraz trasa się ściągnęła bo trzeba ją ściągać w pelnych godzinach np (10 11 12 13) bo jest tam limit transferu na godzinę (ahhh ta republika). Traskę zaraz odpalę i napiszę co o niej myślę.

Offline tokarekdawid

  • Wiadomości: 102
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa w góry na Mazury
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Grudnia 2005, 11:52:55 »
No nie idzie. Próbowałem równo o 12 i nic. Jak ktoś może to proszę przesłać na maila dawid_999@op.pl Bo ja już chyba nic nie wskóram.
WWW.DREZYNY.KOLEJ.ONE.PL / WWW.SMKS2.HISTO.PL