Autor Wątek:  Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz  (Przeczytany 12460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba02MK

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 18:59:24 »
Teoretycznie wszystko można by robić w słabej jakości i postawić tak daleko od torów, by dobrze wyglądało.


//Podzieliłem wątek bo był mocno NIE NA TEMAT dodatku. Uwagi i pomysły co do konwertów z Trainza do MaSzyny proszę pisać tutaj. RoboBatman.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2019, 21:06:14 wysłana przez RoboBatman »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Września 2019, 20:04:27 »
Teoretycznie wszystko można by robić w słabej jakości i postawić tak daleko od torów, by dobrze wyglądało.
Oczywiscie ze mozna. Na przyklad gromade domkow w low-poly. Tak sie robi chociazby w ETS2.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Września 2019, 20:20:54 »
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu. Chyba, że by zrobić dokładnie jak w ETS2 czyli podłączanie bez wychodzenia. Siedzimy uwięzieni w kabinie, i tyle. Ludzie, to ma trafić na steam a w paczce siedzą podobne, a nawet i większe knoty od tego baraku. Z całym szacunkiem dla autorów, ale jest jasno i wyraźnie napisane na steam (oraz eu07.pl) "MaSzyna stawia na jakość". Po tym co trafia do paczki tego nie widać.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Kuba02MK

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Września 2019, 20:34:45 »
Zauważ, że w Wocie te elementy służą głównie do niszczenia przez graczy. A wątpie, aby mieli fototekstury przerdzewiałych rozwalonych tramwajów czy pociągów z czasów wojennych. A przy najwyższej grafice wcale one źle nie wyglądają. Z resztą WOT to WOT i inna wytwórnia. Warto by pokazać Maszynę z jak najlepszej strony, nieprawdaż ?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Września 2019, 20:36:11 »
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu.
Nikt nikomu nie każe latać 100-200 metrów od torów w bok.  Trzeba będzie jednak zmienić prędkość swobodnego poruszania się w wyłączonym debugu.

Z całym szacunkiem dla autorów, ale jest jasno i wyraźnie napisane na steam (oraz eu07.pl) "MaSzyna stawia na jakość". Po tym co trafia do paczki tego nie widać.
Blender, gimp są darmowe. Możesz coś zrobić.

W dalszym ciągu uważam, że powinno zachować się hierarchię szczegółowości i wypasienia modeli: kabiny -> tabor -> infrastruktura kolejowa -> dalsze otoczenie.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2019, 20:56:16 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Września 2019, 20:38:40 »
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu.
Nikt nikomu nie każe latać 100-200 metrów od torów w bok.  Trzeba będzie jednak zmienić prędkość swobodnego poruszania się w wyłączonym debugu.
To już lepiej zablokować możliwość poruszania się na +50m od lokomotywy.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Września 2019, 20:38:53 »
Zauważ, że w Wocie te elementy służą głównie do niszczenia przez graczy. A wątpie, aby mieli fototekstury przerdzewiałych rozwalonych tramwajów czy pociągów z czasów wojennych. A przy najwyższej grafice wcale one źle nie wyglądają. Z resztą WOT to WOT i inna wytwórnia. Warto by pokazać Maszynę z jak najlepszej strony, nieprawdaż ?
Żaden  twój  argument do  mnie  nie przemawia.

Offline Kuba02MK

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Września 2019, 20:43:28 »
[ciach-nie cytujemy poprzedniej wiadomości]
Tak samo jak do mnie nie przemawia porównywanie WOTa do Maszyny. Tok myślenia "Skoro War Gaming sobie pozwala to czemu nie my" jest dość nieodpowiedni. Nie lepiej pójść na jakość i zrobić mniej dodatków ale lepszych, czy olać jakość i zrobić miliard słabych tekstur.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2019, 20:44:04 wysłana przez RoboBatman »

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Września 2019, 20:59:14 »
W 2009 ludzie też się cieszyli z nowej pustyni do jeżdżenia. Czasy się zmieniają, świat idzie do przodu.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Września 2019, 20:59:59 »
W dalszym ciągu uważam, że powinno zachować się hierarchię szczegółowości i wypasienia modeli: kabiny -> tabor -> infrastruktura kolejowa -> dalsze otoczenie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Września 2019, 21:11:11 »
Według Twojej hierarchii, ten wagon powinien już dawno wylecieć z paczki.

PS. To konwert z Trainza. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30384.msg485896.html#msg485896
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Września 2019, 21:14:43 »
No i co z tego? Zostaw go bo ci odszczeka.

I bez powodu nie byl konwertowany akurat ten.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Września 2019, 21:17:09 »
Według Twojej hierarchii, ten wagon powinien już dawno wylecieć z paczki.
Model jest lepszy od tego co był. A, że ludzie wolą kleić po X siódemek w malowaniu PKP IC, to nie moja wina. Wywalmy wszystko poza siódemkami i td. Wszyscy będą zadowoleni :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Września 2019, 21:17:47 »
Nie zmienia to faktu, że taka tekstura to żart.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Września 2019, 21:18:16 »
No to zrob lepsza, co za problem?

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Września 2019, 21:19:17 »
Tak czy siak, to nie powinno trafić do paczki. A Ty rozumiem umiesz tylko pyskować?
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline M79r

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 203
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Września 2019, 21:20:25 »
Gdyby był łatwiejszy program do edycji MaSzyny pewnie nie jeden by tu coś naskrobał w scenerii. A tak niestety tylko wąskie szanowne grono ogarnia temat.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Września 2019, 21:23:06 »
Tak czy siak, to nie powinno trafić do paczki. A Ty rozumiem umiesz tylko pyskować?
No skoro nie powinno to gdzie pan byl podczas testow?

Owszem pyskowac ponoc umiem i ponoc nie tylko ale ja sie nie znam, zarobiony jestem.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Września 2019, 21:24:44 »
Ogarnięcie tematu scenerii to kwestia wiedzy z zakresu projektowania linii kolejowych. Bo powyciągać tory w różne strony bez ładu i składu to każdy potrafi.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 272
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Września 2019, 21:27:27 »
No skoro nie powinno to gdzie pan byl podczas testow? [/quote]
Odmawiam odpowiedzi na to pytanie. Nie jestem na komisariacie.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Września 2019, 21:30:59 »
A jako prokurator-maruda to pierwszy. Ciekawe.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Września 2019, 00:08:32 »
Z tego co widze, jakosc tekstury Resa byla powierzchownie poruszona w tescie, ale zostala zbyta. Problem jest w tym, ze oryginalne trainzowe tekstury zostaly rozciagniete metoda nearest neighbor, przez co mamy widoczne pikselizowanie. Probowalem to ratowac uzywajac innej metody, jednak nie bylem zadowolony z efektow i nie wrzucilem tego na repo, gdyz nieczytelne napisy pozostaja nieczytelne a dodatkowo wygladaja jak efekt "farba olejna". W zalaczniku przykladowa roznica miedzy wersja nearest neighbor a "moja". Jesli lepsze sa "farby olejne" od pikseli, wrzuce na repo.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Września 2019, 06:56:23 »
Wystarczyłyby zdjęcia na tekstury brązowego Res i po sprawie. Tak jak zrobił dizel z innymi platformami.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2019, 07:10:59 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.


Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Września 2019, 07:19:37 »
Dzięki za linki Joachimowicz. 


Cookie. Proszę bardzo. https://eu07.pl/userfiles/23148/Res%2031%2051%20394%205%20896-4.7z zdjęcia platformy w starym malowaniu. Możesz odpalić gimpa i do dzieła :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Września 2019, 07:35:59 »
To niestety nie sa zdjecia na ten model. Wiecej o tym: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30384.msg489853.html#msg489853

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Września 2019, 08:01:46 »
Jest jeszcze jedna opcja.  Wracamy  do przeszłości  i malujemy oznaczenia na alphie w wyższej  rozdzielczości  a na teksturze zamazujemy. Taki myk stosowany jest w większości gier komputerowych. Wtedy silnik graficzny  sobie pogarsza jakość  tekstury  jak mu pasuje, natomiast  oznaczenia  zawsze są  czytelne. Jest kompromis? Jest. Proszę  wdrożyć  do realizacji.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Września 2019, 08:32:07 »
Nie żeby coś, ale muszę się zapytać dla pewnośći ty tak z tym na serio? Przecież to będzie wyglądało jak kupa x2.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2019, 08:34:05 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Września 2019, 08:42:04 »
Napisy wycięte  na alphie? Większość  taboru  w Trainz MSTS, RailWorks, Train Sim World jest w ten sposób  zrobione. Najbardziej to widać w TSW, ustaw sobie  najgorszą  jakość  tekstur i sobie zobaczysz co silnik  graficzny zrobi. Samą  teksturę  ci obniży  a oznaczenia są  czytelne (już  ci podpowiem). Podaj mi argument dlaczego  będzie  to wyglądało jak  "kupa". Pierwszy lepszy model z Trainza. Pobierz sobie Impulsa  albo Elfa od Adriana. Oznaczenia są  zrobione  tym sposobem.

Wygląda  to źle? Patrz załącznik. Nie rzucaj słów  na wiatr. To, że  kiedys były  tekstury  paintowe i napisy były  zrobione  alpha nie oznacza, że  przy normalnej fototeksturze będzie to  źle  wyglądać.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2019, 10:32:15 wysłana przez matek123 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Września 2019, 08:48:56 »
Nie wygląda źle, ale weź pod uwagę to iż tam tekstura znacznie lepiej wygląda niz tutaj i przez to tworzy to ładną spójność. Za to podejrzewam na słabej teksturze będzie już się ta różnica mocno w oczy rzucać.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".