- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Kuba02MK w 04 Września 2019, 18:59:24
-
Teoretycznie wszystko można by robić w słabej jakości i postawić tak daleko od torów, by dobrze wyglądało.
//Podzieliłem wątek bo był mocno NIE NA TEMAT dodatku. Uwagi i pomysły co do konwertów z Trainza do MaSzyny proszę pisać tutaj. RoboBatman.
-
Teoretycznie wszystko można by robić w słabej jakości i postawić tak daleko od torów, by dobrze wyglądało.
Oczywiscie ze mozna. Na przyklad gromade domkow w low-poly. Tak sie robi chociazby w ETS2.
-
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu. Chyba, że by zrobić dokładnie jak w ETS2 czyli podłączanie bez wychodzenia. Siedzimy uwięzieni w kabinie, i tyle. Ludzie, to ma trafić na steam a w paczce siedzą podobne, a nawet i większe knoty od tego baraku. Z całym szacunkiem dla autorów, ale jest jasno i wyraźnie napisane na steam (oraz eu07.pl) "MaSzyna stawia na jakość". Po tym co trafia do paczki tego nie widać.
-
Zauważ, że w Wocie te elementy służą głównie do niszczenia przez graczy. A wątpie, aby mieli fototekstury przerdzewiałych rozwalonych tramwajów czy pociągów z czasów wojennych. A przy najwyższej grafice wcale one źle nie wyglądają. Z resztą WOT to WOT i inna wytwórnia. Warto by pokazać Maszynę z jak najlepszej strony, nieprawdaż ?
-
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu.
Nikt nikomu nie każe latać 100-200 metrów od torów w bok. Trzeba będzie jednak zmienić prędkość swobodnego poruszania się w wyłączonym debugu.
Z całym szacunkiem dla autorów, ale jest jasno i wyraźnie napisane na steam (oraz eu07.pl) "MaSzyna stawia na jakość". Po tym co trafia do paczki tego nie widać.
Blender, gimp są darmowe. Możesz coś zrobić.
W dalszym ciągu uważam, że powinno zachować się hierarchię szczegółowości i wypasienia modeli: kabiny -> tabor -> infrastruktura kolejowa -> dalsze otoczenie.
-
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu.
Nikt nikomu nie każe latać 100-200 metrów od torów w bok. Trzeba będzie jednak zmienić prędkość swobodnego poruszania się w wyłączonym debugu.
To już lepiej zablokować możliwość poruszania się na +50m od lokomotywy.
-
Zauważ, że w Wocie te elementy służą głównie do niszczenia przez graczy. A wątpie, aby mieli fototekstury przerdzewiałych rozwalonych tramwajów czy pociągów z czasów wojennych. A przy najwyższej grafice wcale one źle nie wyglądają. Z resztą WOT to WOT i inna wytwórnia. Warto by pokazać Maszynę z jak najlepszej strony, nieprawdaż ?
Żaden twój argument do mnie nie przemawia.
-
[ciach-nie cytujemy poprzedniej wiadomości]
Tak samo jak do mnie nie przemawia porównywanie WOTa do Maszyny. Tok myślenia "Skoro War Gaming sobie pozwala to czemu nie my" jest dość nieodpowiedni. Nie lepiej pójść na jakość i zrobić mniej dodatków ale lepszych, czy olać jakość i zrobić miliard słabych tekstur.
-
W 2009 ludzie też się cieszyli z nowej pustyni do jeżdżenia. Czasy się zmieniają, świat idzie do przodu.
-
W dalszym ciągu uważam, że powinno zachować się hierarchię szczegółowości i wypasienia modeli: kabiny -> tabor -> infrastruktura kolejowa -> dalsze otoczenie.
-
Według Twojej hierarchii, ten wagon powinien już dawno wylecieć z paczki.
PS. To konwert z Trainza. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30384.msg485896.html#msg485896
-
No i co z tego? Zostaw go bo ci odszczeka.
I bez powodu nie byl konwertowany akurat ten.
-
Według Twojej hierarchii, ten wagon powinien już dawno wylecieć z paczki.
Model jest lepszy od tego co był. A, że ludzie wolą kleić po X siódemek w malowaniu PKP IC, to nie moja wina. Wywalmy wszystko poza siódemkami i td. Wszyscy będą zadowoleni :)
-
Nie zmienia to faktu, że taka tekstura to żart.
-
No to zrob lepsza, co za problem?
-
Tak czy siak, to nie powinno trafić do paczki. A Ty rozumiem umiesz tylko pyskować?
-
Gdyby był łatwiejszy program do edycji MaSzyny pewnie nie jeden by tu coś naskrobał w scenerii. A tak niestety tylko wąskie szanowne grono ogarnia temat.
-
Tak czy siak, to nie powinno trafić do paczki. A Ty rozumiem umiesz tylko pyskować?
No skoro nie powinno to gdzie pan byl podczas testow?
Owszem pyskowac ponoc umiem i ponoc nie tylko ale ja sie nie znam, zarobiony jestem.
-
Ogarnięcie tematu scenerii to kwestia wiedzy z zakresu projektowania linii kolejowych. Bo powyciągać tory w różne strony bez ładu i składu to każdy potrafi.
-
No skoro nie powinno to gdzie pan byl podczas testow? [/quote]
Odmawiam odpowiedzi na to pytanie. Nie jestem na komisariacie.
-
A jako prokurator-maruda to pierwszy. Ciekawe.
-
Z tego co widze, jakosc tekstury Resa byla powierzchownie poruszona w tescie, ale zostala zbyta. Problem jest w tym, ze oryginalne trainzowe tekstury zostaly rozciagniete metoda nearest neighbor, przez co mamy widoczne pikselizowanie. Probowalem to ratowac uzywajac innej metody, jednak nie bylem zadowolony z efektow i nie wrzucilem tego na repo, gdyz nieczytelne napisy pozostaja nieczytelne a dodatkowo wygladaja jak efekt "farba olejna". W zalaczniku przykladowa roznica miedzy wersja nearest neighbor a "moja". Jesli lepsze sa "farby olejne" od pikseli, wrzuce na repo.
-
Wystarczyłyby zdjęcia na tekstury brązowego Res i po sprawie. Tak jak zrobił dizel z innymi platformami.
-
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg509743.html#msg509743
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg506268.html#msg506268
https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=115764;image
https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=113500;image
https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=113502;image
-
Dzięki za linki Joachimowicz.
Cookie. Proszę bardzo. https://eu07.pl/userfiles/23148/Res%2031%2051%20394%205%20896-4.7z zdjęcia platformy w starym malowaniu. Możesz odpalić gimpa i do dzieła :)
-
To niestety nie sa zdjecia na ten model. Wiecej o tym: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30384.msg489853.html#msg489853
-
Jest jeszcze jedna opcja. Wracamy do przeszłości i malujemy oznaczenia na alphie w wyższej rozdzielczości a na teksturze zamazujemy. Taki myk stosowany jest w większości gier komputerowych. Wtedy silnik graficzny sobie pogarsza jakość tekstury jak mu pasuje, natomiast oznaczenia zawsze są czytelne. Jest kompromis? Jest. Proszę wdrożyć do realizacji.
-
Nie żeby coś, ale muszę się zapytać dla pewnośći ty tak z tym na serio? Przecież to będzie wyglądało jak kupa x2.
-
Napisy wycięte na alphie? Większość taboru w Trainz MSTS, RailWorks, Train Sim World jest w ten sposób zrobione. Najbardziej to widać w TSW, ustaw sobie najgorszą jakość tekstur i sobie zobaczysz co silnik graficzny zrobi. Samą teksturę ci obniży a oznaczenia są czytelne (już ci podpowiem). Podaj mi argument dlaczego będzie to wyglądało jak "kupa". Pierwszy lepszy model z Trainza. Pobierz sobie Impulsa albo Elfa od Adriana. Oznaczenia są zrobione tym sposobem.
Wygląda to źle? Patrz załącznik. Nie rzucaj słów na wiatr. To, że kiedys były tekstury paintowe i napisy były zrobione alpha nie oznacza, że przy normalnej fototeksturze będzie to źle wyglądać.
-
Nie wygląda źle, ale weź pod uwagę to iż tam tekstura znacznie lepiej wygląda niz tutaj i przez to tworzy to ładną spójność. Za to podejrzewam na słabej teksturze będzie już się ta różnica mocno w oczy rzucać.
-
Nie wydaje mi się, żeby było by to gorsze niż jest obecnie z rozmazanymi oznaczeniami. Czytelniejsze oznaczenia na wagonie bardziej się rzucą w oczy (na korzyść) niż to, że tekstura jest niższej jakości.
-
Poprosiłbym o jakiś screen ukazujący wyżej opisaną sytuację.
-
Proszę bardzo. Zresztą powinieneś wiedzieć jak to wygladaz niejednokrotnie temat był poruszany kilka lat temu dlaczego w Trainz czy MSTS robią mniejsze tekstury.
-
To niestety nie sa zdjecia na ten model. Wiecej o tym: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30384.msg489853.html#msg489853
Pytałem się Dizla. Nie chodziło mu o zdjęcia, tylko o stary model Patrykosa, który wyleciał z paczki. Na obecny model te zdjęcia powinny pasować.
-
Robią bo mają badziewny silnik i muszą niestety mega oszczędzać by jakoś u nich to wygladało. Są zmuszeni by szukać kompromisu i tyle.
-
^^ w maszynie robi się powoli to samo. Niektórym scenariusze od Transkei nie działają z powodu zbyt wielkiego obciążenia pamięci RAM spowodowanym taborem. Tam głównie chyba o 1xxa_v2 chodziło. Poczytaj sobie.
-
Właśnie, że nie muszą na niczym oszczędzać:
http://jrpcloud.com/files/screenshots/WearsPrada_5d245e022db49.jpg
http://jrpcloud.com/files/screenshots/WearsPrada_5d245e01d31bb.jpg
http://jrpcloud.com/files/screenshots/WearsPrada_5d28675fc67c2.jpg
http://jrpcloud.com/files/screenshots/WearsPrada_5d2868701973b.jpg
Ciekawe za jaki czas będziemy mieli taki poziom odwzorowania otoczenia?
http://trainzimage.pl/images/2019/07/05/Pm372_20190705_0020.jpg
http://trainzimage.pl/images/2019/07/04/Pm372_20190704_0005.jpg
http://trainzimage.pl/images/2019/08/11/2019-08-11000631.jpg
http://trainzimage.pl/images/2019/08/13/2019-08-13205058.jpg
Przy tak szczegółowym otoczeniu nasze exe nie dawało by rady nawet na najlepszych konfiguracjach.
-
^^ i większość detali otoczenia jest bliżej lub mniej podobnej jakości do tego baraku. @Diesel na najnowszych Trainzach od Trainza 12 p przez T:ane po Trainza 2019 optymalizacja silnika graficznego jest już bardzo dobra. Teraz już nie potrzeba oszczędzać, ale kangury wciąż robią tekstury jak wyżej opisałem, ponieważ w dalszym ciagu, jeżeli silnik będzie optymalizował tekstury, dopasowując do bieżącego obciążenia, jakość detali by na tyle spadła, że było by coś w deseń wyżej pokazanej platformy. A tak, oznaczenia i detale pozostają widoczne.
-
czy możecie wyjaśnić o co konkretnie chodzi z tymi 'napisami na alphie'? ;d
-
Na obecny model te zdjęcia powinny pasować.
Z analizy obrazkow (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30384.msg489853.html#msg489853) wynika mi, ze wywalony 424z_v1 to na prawde byl C553Z, res_v1 to 424Z, a na podlinkowanych zdjeciach jest wagon C553Z.
-
'napisami na alphie'? ;d
W sensie masz dodatkowy plane na który idą napisy. Coś w stylu tablicy z datą rewizji na lokach.
-
Przy tak szczegółowym otoczeniu nasze exe nie dawało by rady nawet na najlepszych konfiguracjach.
Daloby, dalo :> Zwroc uwage ze na tych screenach nie jest malowane wiecej niz 1-2 km otoczenia wokol kamery. U nas przy zakresie x3 rysowane jest 9x tyle, wiec przy zejsciu do trainzowych dystansow powstaje dosc zapasu mocy by uciagnac zwiekszenie ilosci szczegolow.
-
Jak już jesteśmy w temacie ograniczeń. Czy dałoby radę zastąpić tło obiektami bardzo low poly, które by się pokazywały nawet z 20km? Chodzi mi np o drapacze chmur.
-
Obiekt/submodel z gornym dystansem oswietlania ustawionym na -1 jest wyswietlany "zawsze" tzn jesli znajduje sie w aktualnym polu widzenia kamery. Stare obiekty maja wpisany limit 1 km co powoduje ze w najlepszym wypadku widoczne sa do 3 x 1 = 3 km.
(z 20km nie pokaze sie nic, gorna granica to 3 x 2.5 = 7.5km)
-
@matek123 Ale to już będzie mocno nienaturalne, bo na w miarę równym terenie horyzont to około 8km, a Maszyna jeździ po płaskiej ziemi. No i na bonus trochę trolowania: te drapacze chmur to te w Dębicy czy w Całkowie? :D
-
Ja po przecince drzew na tory widzę z ~20 km wieżowce. To pod kątem scenerii realistycznej która jeszcze nie jest dostępna. Pierwsza wersja była tej linii była zbudowana przez Główne Towarzystwo Rosyjskich Dróg Żelaznych więc jest prosta jak od linijki :)
-
@matek123, mówisz o prawdziwej trasie i prawdziwej kabinie? Czy o jakiejs scenerii, która jest dostępna tylko dla wąskiego grona wybrańców?
-
Mówię o prawdziwej sytuacji, że z 20km widać wieżowce. Podobny efekt chciałem uzyskać na scenerii która jest w budowie.
-
Hmm, w sumie coś, co ma ~10 pięter będzie widoczne z większej odległości.
-
Według Twojej hierarchii, ten wagon powinien już dawno wylecieć z paczki.
PS. To konwert z Trainza. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30384.msg485896.html#msg485896 (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30384.msg485896.html#msg485896)
Dostałem od kilanzioma trochę zdjęć na tekstury. W sumie znalazłem 3,5 brązowych platform Res pasujących na nowy model. Ktoś jest chętny do zrobienia chociaż jednej tekstury? Dwa pełne boki z PKP przed EVN i jeden z PKP C ale wszystkie brązowe. W paczce znalazły sie też dwa zdjęcia burt czołowych.
Cookie jesteś chętny?
-
'napisami na alphie'? ;d
W sensie masz dodatkowy plane na który idą napisy. Coś w stylu tablicy z datą rewizji na lokach.
Ponadto w niektórych przypadkach napisy te są edytowalne - można wpisać dowolny numer.
-
Dostałem od kilanzioma trochę zdjęć na tekstury. W sumie znalazłem 3,5 brązowych platform Res pasujących na nowy model. Ktoś jest chętny do zrobienia chociaż jednej tekstury? Dwa pełne boki z PKP przed EVN i jeden z PKP C ale wszystkie brązowe.
Według mnie, powinieneś wstawić do wątku "Zdjęcia taboru na tekstury". Chyba ze autor zdjeć sobie wyrażnie tego NIE ŻYCZY, więc nie było tematu.
-
No za bardzo nie. Tak jak na trainza coś wrzuca, to linki wygasają po pewnym czasie.
Cookie jesteś chętny?
Temat dalej aktualny. Cookie w bardzo kulturalny sposób dał do zrozumienia, że nie jest zainteresowany. :D