Autor Wątek:  [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe  (Przeczytany 58292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #60 dnia: 09 Lipca 2020, 22:59:02 »
Przykładowo odnosząc się do mojego posta wyżej:
Na przykład model o wpisie widocznym w załączniku nie wyświetla się po wstawieniu .

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #61 dnia: 09 Lipca 2020, 23:00:28 »
No z tymi ścianami lasu były jakieś problemy, tak samo z płotami. Nie wyświetlały się, a odpowiednie pliki t3d posiadałem.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #62 dnia: 09 Lipca 2020, 23:03:24 »
Chcę ustalić na powyższym przykładzie, czy taki wpis powinien być usunięty, czy naprawiony błąd.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #63 dnia: 09 Lipca 2020, 23:20:07 »
Pokaz przynajmniej jak wyglada ten wpis ktory sprawia problemy, bo trudno zgadywac o ktory z miliona z nich chodzi.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #64 dnia: 09 Lipca 2020, 23:20:37 »
Forestów nie załączałem, bo nie ma możliwości przekonwertować ich z modelu na triangles. Nie uważam by ten edytor nadawał się do obiektów liniowych.
Z wywalaniem chodziło mi o rzeczy nie do wstawiania luzem dekoracyjnie a ujęte na liście. Jakieś latarnie zwrotników itp.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2020, 12:19:09 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #65 dnia: 10 Lipca 2020, 09:33:55 »
 @tmj wpis jest w załączniku w tym poście: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg530163.html#msg530163

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #66 dnia: 10 Lipca 2020, 16:18:08 »
Obecnie przygotowuję nodebank w podkategorii "domki" i wstawiam więcej wariantów dachu zamiast "blacha_falista" . (Zgodnie z komentarzami w .inc)
EDIT: Nowy nodebank z w/w poprawką jest już na repo.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2020, 16:30:33 wysłana przez gg »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #67 dnia: 10 Lipca 2020, 16:24:26 »
@tmj wpis jest w załączniku w tym poście: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg530163.html#msg530163
Nie zauwazylem bo miniaturka miala grubosc jednej linijki :>  To jest jakis unoff? W paczce calosciowej nie mam zadnego forest_490m

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1650
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #68 dnia: 10 Lipca 2020, 16:25:26 »
Miałem ogarnięte wpisy do banku na perony po modernizacyjne, ale gdzieś mi zniknął. Wczytywał się tylko trzeba było, ręcznie dopisać kolor pasa.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #69 dnia: 10 Lipca 2020, 17:03:27 »
Foresty to simkolowe placeholdery ścian lasów. W kubeł z nimi.
Mój kanał youtube

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #70 dnia: 01 Września 2020, 14:50:30 »
Mam problem z edytorem - kiedy chcę przesunąć istniejący obiekt, po "złapaniu" go lewym przyciskiem myszy on automatycznie przeskakuje w miejsce współrzędnych obecnej kamery (bez zmiany wysokości) i nie mogę go dowolnie przesuwać. Czy ktoś jest w stanie poradzić?

Nadmienię, że problem występuje niezależnie od exe i od scenerii.



« Ostatnia zmiana: 03 Września 2020, 19:19:40 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #71 dnia: 03 Września 2020, 19:37:19 »
Edytor przestawia obiekty na podstawie gdzie kursor znajduje się w scenerii, dlatego przeskakuje w miejsce współrzędnych kamery. Najważniejsze żeby nie wykonywać wielkich obrotów kamery, i żeby obiekt był w miarę w centrum. Polecam też obniżenie czułości myszki.
... i nie mogę go dowolnie przesuwać ...

Czyli że przesuwanie myszki nie przesuwa obiektu? Dziwne. Dasz jakiś krótki filmik czy coś?
Jeżeli chodzi o wysokość, to trzeba przycisnąć Shift, i wtedy się przesuwa obiekt w osi Z. Przytrzymując Alt, obraca się obiekt w okół osi Z.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #72 dnia: 03 Września 2020, 20:27:16 »
Może trochę zawile opisałem problem i rzeczywiście lepiej będzie jak dam filmik.
Wiem że Shift i Alt odpowiednie przesuwają w osi Z i dookoła osi Z, bo jeszcze około miesiąc temu mogłem normalnie przesuwać obiekty i nie wiem co się nagle stało że tak dziwnie teraz jest...

&feature=youtu.be
Może wrzucę filmik w inny sposób, więcej osób obejrzy i ktoś jednak pomoże. Proszę, bo nie ukrywam że bardzo mi zależy na tym, aby móc płynnie przesuwać obiekty.
Planuje "podekorować" trochę pustynne miejsca na pewnych sceneriach.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2020, 21:13:49 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #73 dnia: 05 Września 2020, 15:38:28 »
Jakiegoś reshade'a nie masz zainstalowanego? Ewentualnie innych narzędzi do przechwytywania ekranu itp. ? Ewentualnie spróbuj pobrać jakieś inne exe. Może to twoje ma jakieś problemy z edytorem.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #74 dnia: 05 Września 2020, 15:43:03 »
Nie uzywasz przypadkiem ustawien "uproszczony szaderowy" w nowym starterze? Z tego co pamietam aktywuja one opcje ktore koliduja z kalkulacja wskazywania elementow mysza, ale nie bylo to cos co szczegolnie pilnie domagalo sie poprawienia. Zobacz czy sytuacja nie poprawi sie uzywajac "normalnego", pelnego trybu szaderowego, lub w ostatecznosci trybu legacy.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #75 dnia: 05 Września 2020, 20:29:29 »
DZIĘKI ! :) Zmiana ustawienia pomogła. Rzeczywiście jakiś czas temu zmieniłem sobie na "uproszczony szaderowy".
Jeszcze raz dziękuję  :)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Hirek

  • Wiadomości: 296
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #76 dnia: 18 Września 2020, 15:38:41 »
Po dodaniu paru obiektów, oraz include do pliku scn scenerii nie da się jej zaczytać przez ani starter ani rainsted (nie czyta includeów plików scm). Po uruchomieniu przez samo exe z parametrami w konsoli obiekty z scm ładuje.

Treść do includeów (mam dwa pliki bo na dwa edity szły)
include td_otoczenie_part1.scm end
include td_otoczenie_part2.scm end

//Edit - po usunięciu sbt i $td.scn nadal problem
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2020, 15:44:39 wysłana przez panmrherobrine »
Z maszyną od PC 08.13
Tak, to ten furas co wydał MaSzynę xD

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #77 dnia: 18 Września 2020, 16:33:40 »
Załączysz te scm? Jakiś errors, log?

Offline Hirek

  • Wiadomości: 296
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #78 dnia: 19 Września 2020, 23:21:42 »
Dobra udało się coś ogarnąć z tamtym. Zabrałem się za drawinowo i maszynka sypie.

(errors-dmp-log to wiadomo i scenery wiem ze za duże, ale mniejszego się nie dało)




Limit 250 jest tylko dla obrazków. M123
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2020, 23:56:50 wysłana przez matek123 »
Z maszyną od PC 08.13
Tak, to ten furas co wydał MaSzynę xD

Offline BartoszMK_2017

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #79 dnia: 30 Października 2020, 15:34:07 »
Nie rozumiem prawie nic. Co to arkusz kalkulacyjny i jak konwertować?

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 497
  • MZK Koszalin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #80 dnia: 30 Października 2020, 15:35:06 »
Cytuj
arkusz kalkulacyjny

Excel...
Lubię MANy. Ale Scanie też okej.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #81 dnia: 30 Października 2020, 16:49:44 »
Cytuj
Co to arkusz kalkulacyjny i jak konwertować?
Na samej górze wątku masz filmik z pokazaną konwersją na wpisy .inc. Arkusz kalkulacyjny jest to program pozwalający przeprowadzać różne obliczenia, wykresy, sortowanie danych i wiele więcej.

Offline lololux

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #82 dnia: 12 Czerwca 2022, 17:48:44 »
Witam, w najnowszej wersji nie wyświetla mi się nic co do stawiania rzeczy z nodebanku. Czy ktoś wie dlaczego?
[ solved ]
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2022, 18:33:54 wysłana przez lololux »

Offline Kogut

  • Wiadomości: 267
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #83 dnia: 12 Czerwca 2022, 17:50:53 »
Możesz uruchomić jeszcze raz instalator, wskazać folder z zainstalowanym symulatorem i zaptaszkować „Pliki dla twórców map”. Wówczas pobrany zostanie m.in. plik nodebank.txt, którego w tym przypadku brakuje.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #84 dnia: 12 Czerwca 2022, 19:02:09 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mati222

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #85 dnia: 07 Lipca 2022, 15:58:04 »
W pliku nodebank brakuje wpisu:

node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 mieszkalne\dom_rozi_02.t3d none endmodel

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #86 dnia: 07 Lipca 2022, 16:06:54 »
Wielu wpisów brakuje. Czy ma ktoś pomysł na porównanie 2 plików txt? Jest sobie wygenerowany plik txt z zawartością modeli z repo i jest nodebank. Wpisy nie są w takiej samej kolejności.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #87 dnia: 08 Lipca 2022, 09:33:02 »
Sortowanie obu plików alfabetycznie wg. nazwy modelu, a następnie porównanie normalną porównywarką
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1118
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #88 dnia: 26 Grudnia 2022, 20:58:42 »
Jest w ogóle powód, dlaczego placeholderów drzew i krzaczków nie można wgrać na repozytorium?
10 lat na forum MaSzyny!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« Odpowiedź #89 dnia: 26 Grudnia 2022, 21:06:21 »
Jest do tego celu osobne repozytorium. Moim zdaniem z paczki pctga powinien wylecieć grass.t3d. Przynajmniej łatwiej wyłapać, czy trasopisarz zmienił trawę z modeli na ince.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.