Autor Wątek:  LEW EL2 - kolej kopalniana  (Przeczytany 20705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Grudnia 2019, 14:38:05 »
I jeszcze coś:

"Oryginalnie lokomotywy miały kilka systemów hamuca: Daco, Knora i Oerlikona. Obecnie wszystkie lokomotywy mają hamulce systemu Oerlikona. Zainstalowano też cyfrowe szybkościomierze produkcji firmy SIMEX z Gdańska. Mają one pamięć rejestrującą parametry jazdy lokomotywy w ciągu ostatnich 90 sekund, z próbkowaniem co 2 sekundy. Przy prędkości niższej niż 2 km/h rejestracja nie jest prowadzona – zakłada się, iż lokomotywa stoi w miejscu. Konstrukcja prędkościomierza umożliwia łatwe wprowadzenie poprawki uwzględniającej rzeczywistą średnicę zestawu kołowego (może się ona zawierać w przedziale od 1030 do 1120 mm). Wymieniono rezystory rozruchowe – fabrycznie lokomotywy miały rezystory żeliwne, obecnie stosowane są rezystory wykonane z jehralu, pochodzące z łódzkiej Elty. Prowadzone są też próby modernizacji układów sterowania. Jako „doświadczalna” służyła lokomotywa nr 32, gdzie zainstalowano mikroprocesorowy układ sterowania obwodami wykonawczymi. Jest to sterownik o budowie modułowej według standardu Eurocard 3U. Ulokowano go w centralnej szafce przy stanowisku maszynisty. Sterowanie jazdą odbywa się za pomocą „joysticka”. Przy okazji wprowadzono napięcie pokładowe 110 V= (typowe dla taboru PKP). Lokomotywę wyróżniają zewnętrznie duże reflektory kolejowe. Ciekawie rozwiązano zadawanie prędkości. Normalnie dźwignia sterowania prędkością spoczywa w połoŜeniu środkowym, neutralnym. Wychylenie jej do przodu powoduje systematyczne zwiększanie prędkości, chcąc utrzymywać zadaną prędkość dźwignię należy puścić – powraca ona do położenia neutralnego, ale system mikroprocesorowy „pamięta” zadaną prędkość. Chcąc zmniejszyć zadaną prędkość, należy dźwignię wychylić do tyłu – następuje wtedy „odejmowanie” zadanej prędkości. Puszczenie dźwigni powoduje jej powrót do położenia neutralnego i utrzymywanie zadanej, zmniejszonej prędkości. W 2002 roku przeprowadzono pilotażową modernizację lokomotywy nr 41. Zainstalowano w niej sterowniki mikroprocesorowe szwajcarskiej firmy Selectron. Tym razem sterowanie ma charakter rozproszony – dla zmniejszenia długości przewodów, zainstalowano cztery odrębne sterowniki z których każdy realizuje część zadań, a wymiana informacji pomiędzy nimi jest dokonywana poprzez magistralę szeregową. Sterowniki ulokowano: - przy pulpicie A (od strony sprężarek), - przy pulpicie B (od strony rezystorów rozruchowych); te sterowniki odpowiadają za obsługę pulpitu maszynisty wraz z zadajnikiem prędkości oraz monitora wyświetlającego informacje; sterowniki te pełnią rolę „czarnej skrzynki” rejestrując informacje w czasie ostatnich 256 sekund jazdy - w szafie aparatury po prawej stronie kabiny (znajdują się tu obwody sterowania odpowiadające za wolną jazdę, jazdę, hamowanie oraz przełączanie grup silników), - w szafie aparatury po lewej stronie kabiny (znajduje się tu dwanaście styczników rozruchowych przełączających grupy rezystorów, realizujących zadawanie prędkości jazdy). Sygnały ze sterowników są wyprowadzone na przekaźniki pośredniczące R15, zasilane napięciem 24V. Sterują one stycznikami zasilanymi napięciem 48V, elementem wykonawczym realizującym przełączanie są siłowniki  pneumatyczne. Położenie elementów wykonawczych kontrolowane jest za pomocą łączników krańcowych. Ciekawostką jest, że szafy aparatury mają własne układy ogrzewania, co zwiększa niezawodność lokomotywy w okresie jesienno-zimowym. Następnymi lokomotywami, jakie zmodernizowano według tego standardu są maszyny o numerach 40, 46 i 49. 20 lutego 2004 roku Minister Infrastruktury wyraził zgodę na odstępstwo od przepisów ogólnych upoważniając do jazdy z pchaniem składu przy obserwowaniu szlaku poprzez system telewizji przemysłowej (kamera zainstalowana na ostatnim wagonie w hermetycznej obudowie) na ekranie monitora (typu LCD) umieszczonego w kabinie maszynisty. Zmiana ta została bardzo życzliwie przyjęta przez maszynistów, którzy chwalą sobie doskonałą widoczność szlaku zarówno w porze dziennej jak i nocnej. W ramach automatyzacji zastosowano też automatyczną zmianę świateł w pociągu, zależnie od kierunku jazdy".


« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2019, 15:07:20 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline przecicinek

  • Wiadomości: 13
  • Grafik 3d z zamiłowaniem do pociągów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Grudnia 2019, 15:15:14 »
Update
Podłubałem trochę nad kabiną, zachęcam do krytyki ;-)


Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Grudnia 2019, 15:29:17 »
Mam fotki z kabiny przebudowanej EL2-41.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2019, 15:32:09 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline przecicinek

  • Wiadomości: 13
  • Grafik 3d z zamiłowaniem do pociągów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Grudnia 2019, 15:32:57 »
I teraz dylemat którą zrobić.

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 302
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Grudnia 2019, 15:35:29 »
Rób tę prostszą dla ciebie, póki masz czas i chęci. Potem wrócisz do pracy i znikniesz na pół roku :D

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Grudnia 2019, 15:35:56 »
Osobiście bardziej podobał mi się stary nastawnik, ale nie mam takich fotek.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline przecicinek

  • Wiadomości: 13
  • Grafik 3d z zamiłowaniem do pociągów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #36 dnia: 28 Grudnia 2019, 15:39:28 »
Rób tę prostszą dla ciebie, póki masz czas i chęci. Potem wrócisz do pracy i znikniesz na pół roku :D
Heh :D, dokończę tą gdyż mam ją najlepiej udokumentowaną.
Osobiście bardziej podobał mi się stary nastawnik, ale nie mam takich fotek.
Też tak uważam, ale za to mam parę zdjęć więc coś wykombinuje :p

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Grudnia 2019, 16:32:46 »
Kilka fotek pantografów.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Grudnia 2019, 17:44:51 »
El2 41 to obecna 19 chyba. Taki nastawnik ma obecna 15,19 I jakas jeszcze. Do tego są krokodyle z przetwornica statyczna. Jaco jesteś z Konina?
Zdjęcia pantografow masz z obecnej maszyny 25
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2019, 17:55:46 wysłana przez jarząbek019 »

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Grudnia 2019, 18:03:30 »
Nie jestem z Konina, ale bywałem tam lata temu na sieci KWB i w Kazimierzu Biskupim. ZCTW to żadna maszyna nie posiada już dużych tabliczek firmowych producenta, co utrudnia ich identyfikację. Współczesne nr boczne wchodzą w skład nr EVN i ma się to nijak do pierwotnych numerów, które sięgały zakresu co najmniej od nr 20 do 50, ale w różnych latach zmieniało się to. Potem powstały luki w numeracji, a jak nadano EVN'y to wszystko się pogubiło...

Zdjęcia pantografów zamontowanych na maszynie pochodziły w 2008 roku z EL2-49 po Naprawie Głównej. Jedyna identyfikacja maszyny możliwa jest po nr inwentaryzacyjnym i np. 49 posiadała nr 7050 naniesiony na pudle. Czy na wszystkich tak jest obecnie to trudno mi powiedzieć.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2019, 18:10:51 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Grudnia 2019, 18:11:02 »
Na niektórych maszynach jeszcze są stare nr z przed ery evn. W niektórych jest napisane piaskiem, a na niektórych jest nr wpisany w rejestrator jazdy.
Co do rejestratora, początkowo wyświetlacz na środku świecil, ale tak mocno że w nocy oslepial. Obecnie podświetlenie jest wyłączone. Dane z rejestratora są co jakiś czas zgrywanie na warsztacie. Wieczorem zrobię post na temat przepisów i semaforow

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Grudnia 2019, 18:15:55 »
Czy możesz przypisać aktualne nr EVN do starych numerów z kabin? To dla mnie cenna informacja. BTW, co najmniej kilka maszyn w KWB Konin pochodzi z BKK Knappenrode/LAUBAG np. 44 i 45. Ciekawe przy tym jest to, co się stało z oryginalnymi 44 i 45. Mogę się domyślać tylko... Tu ważna uwaga, że oryginalne EL2 były z podserii prawdopodobnie EL2/06 (jak większość "polskich" EL2), a te późniejsze z EL2/17. Temat jest otwarty.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2019, 18:22:59 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Grudnia 2019, 18:24:41 »
Mam tylko kilka maszyn. Wieczorem opiszę co mam. Wiem że 20 otrzymała nr 001 , 40 miała 002 , ale nie potwierdzam to na 100% uruchomie kontakty i spróbuje uzyskać całą listę. I dam znać które maszyny są skasowane,

Offline przecicinek

  • Wiadomości: 13
  • Grafik 3d z zamiłowaniem do pociągów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #43 dnia: 28 Grudnia 2019, 18:29:07 »
Update
Koniec pracy na dziś. Zapraszam do krytyki.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Grudnia 2019, 18:37:20 »
1. zawór hamulca dodatkowego jest w innej/małej skali,
2. zegary nad nim są za małe,
3. pulpit z prawej z przyciskami m.in. WS jest za bardzo wysunięty "wstecz",
4. zawór maszynisty też jest jakiś "mały" i nie w tej skali,
5. szafka z włącznikami po prawej ma złe wymiary (porównaj z fotkami),
6. rogi okna też są do poprawy.

Patrz tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=31006.0;attach=121568;image No chyba, że w wersji ze starym nastawnikiem pkt. 2 i 3 wygląda inaczej. Widziałem to kiedyś, ale teraz nie kojarzę.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2019, 18:55:30 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Grudnia 2019, 19:29:48 »
Przy manometrach hamulca brakuje bocznego migacza od malucha tj lampki czuwaka.

EL2-37 to obecna 15
EL2-30 obecna 17
EL2-41 obecna 18

Loki fizycznie skasowane wg evn
01,02,04,05,
Opis manometrów
na środku
- ciśnienie obwodu sterowania domyślnie 5 atm , przy zmiania pozycji spada chwilowo ok 0,5atm
- - przewód wyrównoważający  - ciśnienie w żółtym sprzęgu powietrznym. normalnie 0 po włączeniu kipowania powoli musi dojśc do 5 atm
- przewód zasilający - czyli zbiornik główny - 8atm wartość nominalna
po prawej
- ciśnienie w cylindrach hamulcowych lokomotywt
- ciśnienie przewodu głównego nominalnie 5 atm

na środku są 2 lampki z opisem sprężarki zielone/ zółte - są to kontrolki poziomu oleju w sprężarkach - palą się gdy sprężarka sie zatrzyma

wskaźniki

- amperomierz ładowania przetwornicy ( i tu są loki z przetwornicą dynamiczną i statyczną (cichą)
- voltomierz sieci trakcyjnej
- 2 amperomierze silników trakcyjnych (gdy włączymy wolną jazdę i steruje nami operator załadowni na pierwszej grupie mamy ok 200A)

Przepsy
Na szlaku jazda ciągniona do 40km/h pchana do 30 km/h
W stracji do 25km/h

Semafory
Ciekawostka - nie ma migających sygnałów

są powtarzacze z tabliczką K oznacza to że jeżeli pchamy skład i lokomotywą jesteśmy przy powtarzaczu z literką K to ostatni wagon (czyli czoło pociagu) jest przy semaforze do którego odnosi się powtarzacz widoczny z kabiny.
Na semaforach mamy sygnał czerwony,zielony, pomarańczowy, biały. Nie ma kombinacji dwóch kolorów (nie pamiętam jak na zastępczy się jedzie)
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2019, 21:47:50 wysłana przez jarząbek019 »

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #46 dnia: 29 Grudnia 2019, 12:13:37 »
Ciekawostką na sieci KWB Konin są miejsca, gdzie jest zakaz używania sygnału Rp1 "Baczność". Przepis ten ma co najmniej 10 lat i nie ma nic wspólnego z aktualną dyskusją w sieci. Zauważyłem, że odpowiedni wskaźnik ustawiany był w okolicach lokalnych przejazdów i skupisk mieszkalnych.

@jarząbek019: czy w kabinach są świadectwa sprawności technicznej maszyn z numerem fabrycznym?
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2019, 12:29:46 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #47 dnia: 29 Grudnia 2019, 12:19:24 »
Wyjazd z cukrowni w kierunku wygody,przy cmentarzu, dzielnica łężyn, ograniczenie prędkości do 20 z tego samego powodu

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1640
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #48 dnia: 29 Grudnia 2019, 16:53:31 »
Niebieski przewód powietrzny jest od hamulca dodatkowego?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #49 dnia: 29 Grudnia 2019, 17:11:09 »
W niebieskim jest 8atm,  w żółtym 5 do kipowania. Czerwony hamulec. Można zauważyć że nie jeden lok ma połączony niebieski z żółtym. Zdarza się tak że wagony nie chcą się zamknąć czy otworzyć, zamykanie, otwieranie jest na 5 atmosfera. Wtedy łączy się niebieski z żółtym i 8atm zamyka się wagony.

I dorzucam widok na loka troszkę z góry
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2019, 21:05:58 wysłana przez jarząbek019 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1640
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #50 dnia: 29 Grudnia 2019, 22:33:10 »
Nawet w czasie powolnej jazdy górne pantografy były w górze?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #51 dnia: 29 Grudnia 2019, 22:35:16 »
Tak, obiwiazuje ten od kabiny A , bo po stronie kabiny B może dotknąć o załadownie i wtedy jest bum ;p
Bez głównego pantografu operaton nami pojedzie, ale z głównego pantografu zasilana jest przetwornica i sprężarka. dlatego on jest w górze.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2019, 22:19:22 wysłana przez jarząbek019 »

Offline przecicinek

  • Wiadomości: 13
  • Grafik 3d z zamiłowaniem do pociągów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #52 dnia: 31 Marca 2020, 21:57:32 »
Teraz całe dnie w domu to zająłem się teksturowaniem wózka, a dokładniej jego zasadniczej części.








Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1640
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #53 dnia: 31 Marca 2020, 22:00:58 »
Wygląda świetnie. W razie czego oferuję swoją pomoc w dostosowaniu modelu do maszynowych animacji. :) Mógłbyś jeszcze pokazać redender taki jak tu, tylko z wyświetlaniem krawędzi trójkątów?
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2020, 22:02:15 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10025
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2559
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #54 dnia: 31 Marca 2020, 22:05:36 »
Wózek warto mieć na jednym atlasie z resztą zawieszenia i zestawami kołowymi. Przypominam, że maszyna obsługuje jedno texture id na obiekt, a te elementy powinny być jednym, zwłaszcza w dalszych fazach lod.
Mój kanał youtube

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 302
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #55 dnia: 01 Kwietnia 2020, 08:30:48 »
O, on żyje :D
Poprawiłeś te rzeczy, o których pisał Jaco?

Offline przecicinek

  • Wiadomości: 13
  • Grafik 3d z zamiłowaniem do pociągów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #56 dnia: 01 Kwietnia 2020, 11:50:15 »
Wygląda świetnie. W razie czego oferuję swoją pomoc w dostosowaniu modelu do maszynowych animacji. :) Mógłbyś jeszcze pokazać redender taki jak tu, tylko z wyświetlaniem krawędzi trójkątów?





Razem 2242 ścian lub 3463 trójkąty, dojdzie jeszcze trochę bo zawieszenie muszę skończyć. Jeżeli to za dużo mogę zoptymalizować.

Wózek warto mieć na jednym atlasie z resztą zawieszenia i zestawami kołowymi. Przypominam, że maszyna obsługuje jedno texture id na obiekt, a te elementy powinny być jednym, zwłaszcza w dalszych fazach lod.

Ok, możesz mi powiedzieć jak to jest z wymiarami tekstur w maszynie, to jest czy na w wózki mogę mieć teksturę o rozdzielczości 2048x1024?

O, on żyje :D

Żyje żyje tylko leniwy był i nie chciało mu się robić :D

Poprawiłeś te rzeczy, o których pisał Jaco?

Mniej więcej tak, jeszcze będzie trzeba parę rzeczy pozmieniać.


Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1640
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #57 dnia: 01 Kwietnia 2020, 12:03:26 »
W maszynie możemy używać do 4 tekstur wymiennych (4 na tablice kierunkowe, ale to nie ma raczej), więc mogą być i 4. Ogólnie nie przekraczamy 4x4k.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10025
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2559
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #58 dnia: 01 Kwietnia 2020, 12:18:49 »
Tak jak Matek mówi, 2^n o dowolnych proporcjach do 4k na bok. Znaczy technicznie chyba 16k jest domyślnie na max jakości, ale 4k to rozsądny limit.
Celuj w budżet 100k tri na model zewnętrzny lod0+2-3 fazy uproszczenia. Kabina hq z podobnym limitem. Kabina uproszczona w jednej wersji, maksymalnie uboga.
Mój kanał youtube

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« Odpowiedź #59 dnia: 16 Lipca 2020, 19:06:14 »
I jak sytuacja z EL2 ? zmieniło się coś od kwietnia ?