- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: przecicinek w 16 Października 2018, 21:57:00

Tytuł: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 16 Października 2018, 21:57:00
Od dawna chodził mi po głowie pomysł aby stworzyć scenerię kopalnianą z krokodylkami w roli głównej, ale jakoś bardzo nad tym nie pracowałem. Dopiero ostatnio po parunastu wyjazdach w okolice KWB Konin, zacząłem dłubać nad LEW EL2

(https://eu07.pl/userfiles/24058/foto-7533393_lew-el206.jpg)


Krótka historia tych wspaniałych lokomotyw:
Na początku lat 50. XX wieku w zakładach Lokomotivbau Elektrotechnische Werke Hennigsdorf zaprojektowano trzy typy lokomotyw elektrycznych dla kopalni odkrywkowych – dwuczłonową, normalnotorową lub szerokotorową EL1, jednoczłonową, normalnotorową lub szerokotorową EL2 i jednoczłonową, wąskotorową (900 mm) EL3. Projekt lokomotyw oparty był na konstrukcjach AEG powstałych w późnych latach 20. XX wieku, jednak modernizowanych znacznie w okresie II wojny światowej. W KWB Konin zaczęły się pojawiać w latach 60. XX wieku. Do dziś pracują 24 lokomotywy. Oprócz Polski wykorzystują je jeszcze Chiny.

Model 3d
Mój model oparłem o oryginalne plany, zdjęcia z Internetu i moje zdjęcia, wyszedł ładny model który wymaga dopracowania. Rozmiar: 23,873 wierzchołków (oczywiście zostanie zoptymalizowany pod Maszynę). Na razie model jest bez tekstur.


(https://eu07.pl/userfiles/24058/foto-lew_el2_1.png)




(https://eu07.pl/userfiles/24058/foto-lew_el2_2.png)



(https://eu07.pl/userfiles/24058/foto-EL2_LEW.jpg)

Czego potrzebuje?
zdjęć lokomotywy na tekstury, zdjęć kabiny, planów, model pantografu
 
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 17 Października 2018, 11:59:53
Do dziś pracują 24 lokomotywy
Czy masz spisane nr tych loków? Wiem, że nie są to ich oryginalne nr.
Oprócz Polski wykorzystują je jeszcze Chiny.
Zapomniałeś o Ukrainie i Bułgarii.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 17 Października 2018, 12:06:52
Do dziś pracują 24 lokomotywy
Czy masz spisane nr tych loków? Wiem, że nie są to ich oryginalne nr.
Mam fotografię '26' w KWB Konin, nie wiem, które dwie sztuki nie jeżdżą. Do końca zeszłego roku KWB Adamów eksploatował co najmniej 6 krokodyli.
Oprócz Polski wykorzystują je jeszcze Chiny.
Zapomniałeś o Ukrainie i Bułgarii.
A także Niemcy.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: SQT w 17 Października 2018, 12:42:51
W Gliwicach naprawialiśmy je. Może coś się znajdzie.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: lukow_kolej w 21 Października 2018, 07:06:36
Ogólnie jeszcze Rosja i kraje byłej Jugosławii, spuścizna po ZSRR.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Zuger w 21 Października 2018, 16:57:09
Rozmiar: 23,873 wierzchołków (oczywiście zostanie zoptymalizowany pod Maszynę). Na razie model jest bez tekstur.
Myślę że taka ilość wcale nie musi być optymalizowana ;-) Wnętrze lowpoly rozumiem że będzie?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 11 Sierpnia 2019, 16:20:55
Mogę załatwić poglądowe zdjęcia kabin
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 11 Sierpnia 2019, 17:21:13
Na potrzeby symulatora załączam jako takie zdjęcia teksturowe EL2-10 oraz EL2-13 wykonane kilka lat temu w czasie, gdy lokomotywy te pracowały w KWB Adamów.
https://eu07.pl/userfiles/7492/el2.7z
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 26 Października 2019, 18:48:00
Update (co prawda po roku ale lepiej późno niż wcale)
Zebrałem trochę materiału na tekstury i popracowałem nad wózkami. W międzyczasie zacząłem dłubać nad kabiną.

(https://eu07.pl/userfiles/24058/renderkabina%20%E2%80%94%20kopia.png)

Jestem z siebie dumny gdyż odwzorowałem ją jedynie z kilku zdjęć i z tego filmu:



Oczywiście nie jest to jeszcze koniec, przede mną jeszcze wiele pracy nad kabiną, i tu moją prośba, jeżeli ktoś posiada zdjęcia czy filmiki z wnętrza krokodyla albo ma do niego dostęp (chociażby pracuje w KWB) prosiłbym o kontakt i przesłanie zdjęć/filmików.

Próbowałem też zacząć robić tekstury.

(https://eu07.pl/userfiles/24058/69623613_586987015167793_3397610914034221056_n.png)

Jednak muszę je zdecydowanie dopracować, i tutaj znowu moja prośba, jeżeli ktoś posiada plany albo zdjęcia LEW EL2 bardzo bym prosił o ich podesłanie.

Zapraszam do dyskusji i obiecuje że postaram się wrzucać updaty regularniej.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 27 Października 2019, 00:26:52
Tu jest trochę poglądowych z Adamowa,
http://antygaleria.pl/search.php?search_keywords=%22KWBAdam%C3%B3w%22
A tu z Konina.
http://antygaleria.pl/search.php?search_keywords=KWBKonin

Tu kabina krokodyla po modernie.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUKEwj1_KLA_LrlAhUaSBUIHVOmD4IQFjACegQIABAC&url=https%3A%2F%2Fyadda.icm.edu.pl%2Fbaztech%2Felement%2Fbwmeta1.element.baztech-article-BPK3-0006-0019%2Fc%2FMarciniak.pdf&usg=AOvVaw0cyXiT2uDO2Rwd4qx3oxJF
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 25 Grudnia 2019, 14:50:25
Lokomotyw z Konina mają zupełnie inne kabiny i maja boczne pantografy, gdzie te z Adamowa ich nie maja
http://www.gratis-webserver.de/Tagebau-Espenhain/data/kundendaten/212586/970-ha.jpg
http://www.gratis-webserver.de/Tagebau-Espenhain/data/kundendaten/212586/964-f.jpg
http://www.gratis-webserver.de/Tagebau-Espenhain/data/kundendaten/212586/964-e.jpg
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 26 Grudnia 2019, 10:06:57
Czy ja dobrze widzę, że w/w podlinkowanych El2 jest hamulec Dako?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 26 Grudnia 2019, 10:58:45
Nie znam się, ale w Koninie na pewno jest Oerlikon
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 26 Grudnia 2019, 11:08:39
Na pierwszym zdjęciu jest zawór Knorra H14K1. Na kolejnych zawór Dako. Jaki jest zawór rozrzadczy nie wiem, ale na pewno H14K1 nie móglby obslugiwać Oerlikona. Domyslam się że wymóg spełnił czeski zawór.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 26 Grudnia 2019, 11:15:38
Jeszcze małą uwaga co do modelu. Boczne pantografy są tylko po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy. Są jakby po przekątnej względem kabiny
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 26 Grudnia 2019, 13:55:38
Dziękuje serdecznie za zdjęcia i filmy. Teraz przerwa świąteczna to trochę podłubie nad modelem.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 26 Grudnia 2019, 14:00:24
Jeszcze małą uwaga co do modelu. Boczne pantografy są tylko po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy. Są jakby po przekątnej względem kabiny
O widzisz, dzięki za informacje. Za bardzo sugerowałem się tymi planami.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 26 Grudnia 2019, 14:37:17
Kilka moich uwag:

Na stacjach węglowych, gdzie dokonywany jest załadunek węgla do wagonów zastosowano układ powolnej jazdy lokomotywy sterowany przez operatora załadowni. Zapewnia to dokładne i równomierne przesuwanie wagonów pod zsypem załadowni. Wprowadzono przetwornicę elektromaszynową pracującą w układzie Leonarda, która podaje napięcie w zakresie –250 do +250V= poprzez pantograf boczny. Zasila on połączone szeregowo wirniki lokomotywy. Przewodem po lewej stronie względem kabiny A (od strony sprężarek) dostarczane jest napięcie wzbudzenia silników trakcyjnych w zakresie 30 do 50 V=. 
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 26 Grudnia 2019, 18:48:58
Jaco masz jakieś schematy tego? W necie nic o tym nie ma po za tym że działa to na układzie Leonarda. Wolna jazde wlaczach dając nastawnik kierunkowy na zero i z prawej wlasz wolną jazdę i unoszą się boczne pantografy. Wtedy teoretycznie można opuścić główny pantograf i operator nadal będzie mógł nami jeździć. Do przodu, może hamować silnikami i cofać. W Adamowie odbywalało się to na sygnały dźwiękowe i świetlne.
edit
 Jeszcze patrząc na model drzwi otwierają się w drugą stronę. klamka z drugiej strony. otwierają się do wewnątrz ale w kierunku szyby czołowej. Po stronie maszynisty nad oknem jest daszek, i z przodu okna jest przejrzysty pas szyby, by można było się delikatnie wychylić i by nie wiał wiatr. na dole jakby podłokietnik.
https://www.facebook.com/PociagDoWielkopolski/videos/1680724675279204/
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 27 Grudnia 2019, 16:36:13
Niestety nie posiadam żadnych schematów.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 27 Grudnia 2019, 16:39:18
Chociaż tyle wiem :) zawsze coś do przodu.  Maszyniści nie muszą sie znać jak to działa, a wiedzieć jak to uruchomić i jak tym jechać.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 27 Grudnia 2019, 16:46:04
Na galerii Dawida Frątczaka http://dawidfratczak.pl/ jest kilka moich zdjęć EL2. To w ramach ciekawostki.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 27 Grudnia 2019, 21:12:49
Update
Przymiarki pod kabinę przed modernem:
(https://eu07.pl/userfiles/24058/kabina-r2.png)
I tu pytanko którą wersje dać do maszyny?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 27 Grudnia 2019, 22:42:18
Możesz obie. Najpierw możesz tą którą jest łatwiej zrobić. 

Teraz wyzwanie dla exe majstrów, żeby okodzić system CTTV :D
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 27 Grudnia 2019, 23:02:09
https://eu07.pl/userfiles/21262/2019-10-29%2014-24.jpg
A tu oko w oko z ostatnim wagonem. U góry kamera, z podgrzewaną szybą, do tego spryskiwacz z wycieraczką która ma dwa biegi. Wszystko sterowane z przełącznika na bocznym panelu kabiny B.
tabliczka z nr 10 - numer składu. Nr pociągu składa się z nr loka i nr składu
Na środku charakterystyczny dzwonek, który działa w połączeniu z białymi refektorami. W nocy pchając wagony na ekranie coś widać, najgorzej jest w porze gdy słońce jest nisko nad horyzontem.
Jazda z uszkodzoną kamerą w trybie pchania wagonów jest zabroniona.
Do tego wagony posiadają ogrzewanie które nie pozwala by węgiel przymarzał do ściąn wagonów.
Na zdjeciu równiez widać sprzęgi powietrzne, czerwony wiadomo układ hamulcowy. Zółty, podczas jazdy jest pusty. Dopiero na elektrowni w kabinie B przłącza się przełącznik "Kipowanie" wtedy eletrozawór wpuszcza 8atm do wagonów w celu możliwości otwarcia drzwi. Za otwieranie odpowiedzialny jest pracownik który jest na estakadzie węglowej. Po rozładunku skład jedzie na sprawdzenie tj. rewident sprawdza czy klapy wagonów są prawidłowo zamknięte i zaryglowane, bo nieraz zdarza sie ze węgiel uniemożliwia domknięcie się wagonu.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 27 Grudnia 2019, 23:35:50
Pracujesz na KWB że takie szczegóły znasz?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 27 Grudnia 2019, 23:59:50
Nie... ale na KWB jestem w ciagu ostatnich 2 lat  średnio 3 razy w miesiącu. Wiem co węglu piszczy
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 28 Grudnia 2019, 00:57:46
Czyli rozumiem że byłbyś w stanie opisać poszczególne przełączniki, przyciski, nastawniki, amperomierze i manometry w kabinie oraz proces uruchomienia lokomotywy? ;-)
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 28 Grudnia 2019, 09:00:12
Co do starej wersji kabiny, to tu są screeny modelu.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 28 Grudnia 2019, 09:43:20
Wersję z Konina mogę opisać szczegółowo
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 28 Grudnia 2019, 14:38:05
I jeszcze coś:

"Oryginalnie lokomotywy miały kilka systemów hamuca: Daco, Knora i Oerlikona. Obecnie wszystkie lokomotywy mają hamulce systemu Oerlikona. Zainstalowano też cyfrowe szybkościomierze produkcji firmy SIMEX z Gdańska. Mają one pamięć rejestrującą parametry jazdy lokomotywy w ciągu ostatnich 90 sekund, z próbkowaniem co 2 sekundy. Przy prędkości niższej niż 2 km/h rejestracja nie jest prowadzona – zakłada się, iż lokomotywa stoi w miejscu. Konstrukcja prędkościomierza umożliwia łatwe wprowadzenie poprawki uwzględniającej rzeczywistą średnicę zestawu kołowego (może się ona zawierać w przedziale od 1030 do 1120 mm). Wymieniono rezystory rozruchowe – fabrycznie lokomotywy miały rezystory żeliwne, obecnie stosowane są rezystory wykonane z jehralu, pochodzące z łódzkiej Elty. Prowadzone są też próby modernizacji układów sterowania. Jako „doświadczalna” służyła lokomotywa nr 32, gdzie zainstalowano mikroprocesorowy układ sterowania obwodami wykonawczymi. Jest to sterownik o budowie modułowej według standardu Eurocard 3U. Ulokowano go w centralnej szafce przy stanowisku maszynisty. Sterowanie jazdą odbywa się za pomocą „joysticka”. Przy okazji wprowadzono napięcie pokładowe 110 V= (typowe dla taboru PKP). Lokomotywę wyróżniają zewnętrznie duże reflektory kolejowe. Ciekawie rozwiązano zadawanie prędkości. Normalnie dźwignia sterowania prędkością spoczywa w połoŜeniu środkowym, neutralnym. Wychylenie jej do przodu powoduje systematyczne zwiększanie prędkości, chcąc utrzymywać zadaną prędkość dźwignię należy puścić – powraca ona do położenia neutralnego, ale system mikroprocesorowy „pamięta” zadaną prędkość. Chcąc zmniejszyć zadaną prędkość, należy dźwignię wychylić do tyłu – następuje wtedy „odejmowanie” zadanej prędkości. Puszczenie dźwigni powoduje jej powrót do położenia neutralnego i utrzymywanie zadanej, zmniejszonej prędkości. W 2002 roku przeprowadzono pilotażową modernizację lokomotywy nr 41. Zainstalowano w niej sterowniki mikroprocesorowe szwajcarskiej firmy Selectron. Tym razem sterowanie ma charakter rozproszony – dla zmniejszenia długości przewodów, zainstalowano cztery odrębne sterowniki z których każdy realizuje część zadań, a wymiana informacji pomiędzy nimi jest dokonywana poprzez magistralę szeregową. Sterowniki ulokowano: - przy pulpicie A (od strony sprężarek), - przy pulpicie B (od strony rezystorów rozruchowych); te sterowniki odpowiadają za obsługę pulpitu maszynisty wraz z zadajnikiem prędkości oraz monitora wyświetlającego informacje; sterowniki te pełnią rolę „czarnej skrzynki” rejestrując informacje w czasie ostatnich 256 sekund jazdy - w szafie aparatury po prawej stronie kabiny (znajdują się tu obwody sterowania odpowiadające za wolną jazdę, jazdę, hamowanie oraz przełączanie grup silników), - w szafie aparatury po lewej stronie kabiny (znajduje się tu dwanaście styczników rozruchowych przełączających grupy rezystorów, realizujących zadawanie prędkości jazdy). Sygnały ze sterowników są wyprowadzone na przekaźniki pośredniczące R15, zasilane napięciem 24V. Sterują one stycznikami zasilanymi napięciem 48V, elementem wykonawczym realizującym przełączanie są siłowniki  pneumatyczne. Położenie elementów wykonawczych kontrolowane jest za pomocą łączników krańcowych. Ciekawostką jest, że szafy aparatury mają własne układy ogrzewania, co zwiększa niezawodność lokomotywy w okresie jesienno-zimowym. Następnymi lokomotywami, jakie zmodernizowano według tego standardu są maszyny o numerach 40, 46 i 49. 20 lutego 2004 roku Minister Infrastruktury wyraził zgodę na odstępstwo od przepisów ogólnych upoważniając do jazdy z pchaniem składu przy obserwowaniu szlaku poprzez system telewizji przemysłowej (kamera zainstalowana na ostatnim wagonie w hermetycznej obudowie) na ekranie monitora (typu LCD) umieszczonego w kabinie maszynisty. Zmiana ta została bardzo życzliwie przyjęta przez maszynistów, którzy chwalą sobie doskonałą widoczność szlaku zarówno w porze dziennej jak i nocnej. W ramach automatyzacji zastosowano też automatyczną zmianę świateł w pociągu, zależnie od kierunku jazdy".


Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 28 Grudnia 2019, 15:15:14
Update
Podłubałem trochę nad kabiną, zachęcam do krytyki ;-)
(https://eu07.pl/userfiles/24058/nowa%20kab%20iuna.png)
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 28 Grudnia 2019, 15:29:17
Mam fotki z kabiny przebudowanej EL2-41.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 28 Grudnia 2019, 15:32:57
I teraz dylemat którą zrobić.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 28 Grudnia 2019, 15:35:29
Rób tę prostszą dla ciebie, póki masz czas i chęci. Potem wrócisz do pracy i znikniesz na pół roku :D
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 28 Grudnia 2019, 15:35:56
Osobiście bardziej podobał mi się stary nastawnik, ale nie mam takich fotek.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 28 Grudnia 2019, 15:39:28
Rób tę prostszą dla ciebie, póki masz czas i chęci. Potem wrócisz do pracy i znikniesz na pół roku :D
Heh :D, dokończę tą gdyż mam ją najlepiej udokumentowaną.
Osobiście bardziej podobał mi się stary nastawnik, ale nie mam takich fotek.
Też tak uważam, ale za to mam parę zdjęć więc coś wykombinuje :p
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 28 Grudnia 2019, 16:32:46
Kilka fotek pantografów.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 28 Grudnia 2019, 17:44:51
El2 41 to obecna 19 chyba. Taki nastawnik ma obecna 15,19 I jakas jeszcze. Do tego są krokodyle z przetwornica statyczna. Jaco jesteś z Konina?
Zdjęcia pantografow masz z obecnej maszyny 25
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 28 Grudnia 2019, 18:03:30
Nie jestem z Konina, ale bywałem tam lata temu na sieci KWB i w Kazimierzu Biskupim. ZCTW to żadna maszyna nie posiada już dużych tabliczek firmowych producenta, co utrudnia ich identyfikację. Współczesne nr boczne wchodzą w skład nr EVN i ma się to nijak do pierwotnych numerów, które sięgały zakresu co najmniej od nr 20 do 50, ale w różnych latach zmieniało się to. Potem powstały luki w numeracji, a jak nadano EVN'y to wszystko się pogubiło...

Zdjęcia pantografów zamontowanych na maszynie pochodziły w 2008 roku z EL2-49 po Naprawie Głównej. Jedyna identyfikacja maszyny możliwa jest po nr inwentaryzacyjnym i np. 49 posiadała nr 7050 naniesiony na pudle. Czy na wszystkich tak jest obecnie to trudno mi powiedzieć.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 28 Grudnia 2019, 18:11:02
Na niektórych maszynach jeszcze są stare nr z przed ery evn. W niektórych jest napisane piaskiem, a na niektórych jest nr wpisany w rejestrator jazdy.
Co do rejestratora, początkowo wyświetlacz na środku świecil, ale tak mocno że w nocy oslepial. Obecnie podświetlenie jest wyłączone. Dane z rejestratora są co jakiś czas zgrywanie na warsztacie. Wieczorem zrobię post na temat przepisów i semaforow
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 28 Grudnia 2019, 18:15:55
Czy możesz przypisać aktualne nr EVN do starych numerów z kabin? To dla mnie cenna informacja. BTW, co najmniej kilka maszyn w KWB Konin pochodzi z BKK Knappenrode/LAUBAG np. 44 i 45. Ciekawe przy tym jest to, co się stało z oryginalnymi 44 i 45. Mogę się domyślać tylko... Tu ważna uwaga, że oryginalne EL2 były z podserii prawdopodobnie EL2/06 (jak większość "polskich" EL2), a te późniejsze z EL2/17. Temat jest otwarty.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 28 Grudnia 2019, 18:24:41
Mam tylko kilka maszyn. Wieczorem opiszę co mam. Wiem że 20 otrzymała nr 001 , 40 miała 002 , ale nie potwierdzam to na 100% uruchomie kontakty i spróbuje uzyskać całą listę. I dam znać które maszyny są skasowane,
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 28 Grudnia 2019, 18:29:07
Update
Koniec pracy na dziś. Zapraszam do krytyki.
(https://eu07.pl/userfiles/24058/rr.png)
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 28 Grudnia 2019, 18:37:20
1. zawór hamulca dodatkowego jest w innej/małej skali,
2. zegary nad nim są za małe,
3. pulpit z prawej z przyciskami m.in. WS jest za bardzo wysunięty "wstecz",
4. zawór maszynisty też jest jakiś "mały" i nie w tej skali,
5. szafka z włącznikami po prawej ma złe wymiary (porównaj z fotkami),
6. rogi okna też są do poprawy.

Patrz tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=31006.0;attach=121568;image No chyba, że w wersji ze starym nastawnikiem pkt. 2 i 3 wygląda inaczej. Widziałem to kiedyś, ale teraz nie kojarzę.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 28 Grudnia 2019, 19:29:48
Przy manometrach hamulca brakuje bocznego migacza od malucha tj lampki czuwaka.

EL2-37 to obecna 15
EL2-30 obecna 17
EL2-41 obecna 18

Loki fizycznie skasowane wg evn
01,02,04,05,
Opis manometrów
na środku
- ciśnienie obwodu sterowania domyślnie 5 atm , przy zmiania pozycji spada chwilowo ok 0,5atm
- - przewód wyrównoważający  - ciśnienie w żółtym sprzęgu powietrznym. normalnie 0 po włączeniu kipowania powoli musi dojśc do 5 atm
- przewód zasilający - czyli zbiornik główny - 8atm wartość nominalna
po prawej
- ciśnienie w cylindrach hamulcowych lokomotywt
- ciśnienie przewodu głównego nominalnie 5 atm

na środku są 2 lampki z opisem sprężarki zielone/ zółte - są to kontrolki poziomu oleju w sprężarkach - palą się gdy sprężarka sie zatrzyma

wskaźniki

- amperomierz ładowania przetwornicy ( i tu są loki z przetwornicą dynamiczną i statyczną (cichą)
- voltomierz sieci trakcyjnej
- 2 amperomierze silników trakcyjnych (gdy włączymy wolną jazdę i steruje nami operator załadowni na pierwszej grupie mamy ok 200A)

Przepsy
Na szlaku jazda ciągniona do 40km/h pchana do 30 km/h
W stracji do 25km/h

Semafory
Ciekawostka - nie ma migających sygnałów

są powtarzacze z tabliczką K oznacza to że jeżeli pchamy skład i lokomotywą jesteśmy przy powtarzaczu z literką K to ostatni wagon (czyli czoło pociagu) jest przy semaforze do którego odnosi się powtarzacz widoczny z kabiny.
Na semaforach mamy sygnał czerwony,zielony, pomarańczowy, biały. Nie ma kombinacji dwóch kolorów (nie pamiętam jak na zastępczy się jedzie)
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 29 Grudnia 2019, 12:13:37
Ciekawostką na sieci KWB Konin są miejsca, gdzie jest zakaz używania sygnału Rp1 "Baczność". Przepis ten ma co najmniej 10 lat i nie ma nic wspólnego z aktualną dyskusją w sieci. Zauważyłem, że odpowiedni wskaźnik ustawiany był w okolicach lokalnych przejazdów i skupisk mieszkalnych.

@jarząbek019: czy w kabinach są świadectwa sprawności technicznej maszyn z numerem fabrycznym?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 29 Grudnia 2019, 12:19:24
Wyjazd z cukrowni w kierunku wygody,przy cmentarzu, dzielnica łężyn, ograniczenie prędkości do 20 z tego samego powodu
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Grudnia 2019, 16:53:31
Niebieski przewód powietrzny jest od hamulca dodatkowego?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 29 Grudnia 2019, 17:11:09
W niebieskim jest 8atm,  w żółtym 5 do kipowania. Czerwony hamulec. Można zauważyć że nie jeden lok ma połączony niebieski z żółtym. Zdarza się tak że wagony nie chcą się zamknąć czy otworzyć, zamykanie, otwieranie jest na 5 atmosfera. Wtedy łączy się niebieski z żółtym i 8atm zamyka się wagony.

I dorzucam widok na loka troszkę z góry
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Grudnia 2019, 22:33:10
Nawet w czasie powolnej jazdy górne pantografy były w górze?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 29 Grudnia 2019, 22:35:16
Tak, obiwiazuje ten od kabiny A , bo po stronie kabiny B może dotknąć o załadownie i wtedy jest bum ;p
Bez głównego pantografu operaton nami pojedzie, ale z głównego pantografu zasilana jest przetwornica i sprężarka. dlatego on jest w górze.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 31 Marca 2020, 21:57:32
Teraz całe dnie w domu to zająłem się teksturowaniem wózka, a dokładniej jego zasadniczej części.

(https://eu07.pl/userfiles/24058/rednerHD1.png)

(https://eu07.pl/userfiles/24058/rednerHD2.png)

(https://eu07.pl/userfiles/24058/texwpodglad.png)

Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 31 Marca 2020, 22:00:58
Wygląda świetnie. W razie czego oferuję swoją pomoc w dostosowaniu modelu do maszynowych animacji. :) Mógłbyś jeszcze pokazać redender taki jak tu, tylko z wyświetlaniem krawędzi trójkątów?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Marca 2020, 22:05:36
Wózek warto mieć na jednym atlasie z resztą zawieszenia i zestawami kołowymi. Przypominam, że maszyna obsługuje jedno texture id na obiekt, a te elementy powinny być jednym, zwłaszcza w dalszych fazach lod.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 01 Kwietnia 2020, 08:30:48
O, on żyje :D
Poprawiłeś te rzeczy, o których pisał Jaco?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: przecicinek w 01 Kwietnia 2020, 11:50:15
Wygląda świetnie. W razie czego oferuję swoją pomoc w dostosowaniu modelu do maszynowych animacji. :) Mógłbyś jeszcze pokazać redender taki jak tu, tylko z wyświetlaniem krawędzi trójkątów?

(https://eu07.pl/userfiles/24058/renderHD3.png)

(https://eu07.pl/userfiles/24058/renderHD5.png)

Razem 2242 ścian lub 3463 trójkąty, dojdzie jeszcze trochę bo zawieszenie muszę skończyć. Jeżeli to za dużo mogę zoptymalizować.

Wózek warto mieć na jednym atlasie z resztą zawieszenia i zestawami kołowymi. Przypominam, że maszyna obsługuje jedno texture id na obiekt, a te elementy powinny być jednym, zwłaszcza w dalszych fazach lod.

Ok, możesz mi powiedzieć jak to jest z wymiarami tekstur w maszynie, to jest czy na w wózki mogę mieć teksturę o rozdzielczości 2048x1024?

O, on żyje :D

Żyje żyje tylko leniwy był i nie chciało mu się robić :D

Poprawiłeś te rzeczy, o których pisał Jaco?

Mniej więcej tak, jeszcze będzie trzeba parę rzeczy pozmieniać.

(https://eu07.pl/userfiles/24058/renderHD4-r2.png)
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 01 Kwietnia 2020, 12:03:26
W maszynie możemy używać do 4 tekstur wymiennych (4 na tablice kierunkowe, ale to nie ma raczej), więc mogą być i 4. Ogólnie nie przekraczamy 4x4k.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Stele w 01 Kwietnia 2020, 12:18:49
Tak jak Matek mówi, 2^n o dowolnych proporcjach do 4k na bok. Znaczy technicznie chyba 16k jest domyślnie na max jakości, ale 4k to rozsądny limit.
Celuj w budżet 100k tri na model zewnętrzny lod0+2-3 fazy uproszczenia. Kabina hq z podobnym limitem. Kabina uproszczona w jednej wersji, maksymalnie uboga.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: jarząbek019 w 16 Lipca 2020, 19:06:14
I jak sytuacja z EL2 ? zmieniło się coś od kwietnia ?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Kolej_Tymek w 11 Września 2021, 08:38:44
Już ponad rok minął od ostatniej wiadomości autora. Wiadomo co się z nim dzieje ? Oraz z modelem czy coś idzie dalej?
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Września 2021, 09:09:03
Autor zajrzał na forum jakoś 2 miesiące temu.
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Draccus w 06 Grudnia 2021, 21:08:16
Witam
Jako że natknąłem się na ten watek szukając informacji na temat tych lokomotyw dorzucę coś od siebie. Projektuję taką lokomotywę pod model kartonowy w skali 1:25.
Będę tutaj zaglądał bo nie ukrywam że sporo się tu dzieje. Projekt mój jest w fazie początkowej ale podzielę się materiałami które mam.
Galeria z projektowania modelu https://www.facebook.com/media/set/?set=a.722307311301390&type=3
Materiały w postaci blueprintów i różnych wydawnictw.

Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: Draccus w 06 Grudnia 2021, 21:12:36
i jeszcze kilka
Tytuł: Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 06 Grudnia 2021, 21:55:06
Rysunek 1_AXLES pokazuje punkty a i b odpowiadające lok. serii 21E1 i 26E2M, natomiast nie ma on schematu dla EL1/2 (litera в).