Do dziś pracują 24 lokomotywyCzy masz spisane nr tych loków? Wiem, że nie są to ich oryginalne nr.
Oprócz Polski wykorzystują je jeszcze Chiny.Zapomniałeś o Ukrainie i Bułgarii.
Mam fotografię '26' w KWB Konin, nie wiem, które dwie sztuki nie jeżdżą. Do końca zeszłego roku KWB Adamów eksploatował co najmniej 6 krokodyli.Do dziś pracują 24 lokomotywyCzy masz spisane nr tych loków? Wiem, że nie są to ich oryginalne nr.
A także Niemcy.Oprócz Polski wykorzystują je jeszcze Chiny.Zapomniałeś o Ukrainie i Bułgarii.
Rozmiar: 23,873 wierzchołków (oczywiście zostanie zoptymalizowany pod Maszynę). Na razie model jest bez tekstur.Myślę że taka ilość wcale nie musi być optymalizowana ;-) Wnętrze lowpoly rozumiem że będzie?
Jeszcze małą uwaga co do modelu. Boczne pantografy są tylko po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy. Są jakby po przekątnej względem kabinyO widzisz, dzięki za informacje. Za bardzo sugerowałem się tymi planami.
Rób tę prostszą dla ciebie, póki masz czas i chęci. Potem wrócisz do pracy i znikniesz na pół roku :DHeh :D, dokończę tą gdyż mam ją najlepiej udokumentowaną.
Osobiście bardziej podobał mi się stary nastawnik, ale nie mam takich fotek.Też tak uważam, ale za to mam parę zdjęć więc coś wykombinuje :p
Wygląda świetnie. W razie czego oferuję swoją pomoc w dostosowaniu modelu do maszynowych animacji. :) Mógłbyś jeszcze pokazać redender taki jak tu, tylko z wyświetlaniem krawędzi trójkątów?
Wózek warto mieć na jednym atlasie z resztą zawieszenia i zestawami kołowymi. Przypominam, że maszyna obsługuje jedno texture id na obiekt, a te elementy powinny być jednym, zwłaszcza w dalszych fazach lod.
O, on żyje :D
Poprawiłeś te rzeczy, o których pisał Jaco?
Może warto na początek podsumować co już masz i czego potrzebujesz. Taka lista dużo daje.
Potrzebuję informacji od maszynowego modelarza, czy innego magika ;-), którą strategię obrać przy tworzeniu map UV i tekstur; Czy coś się zmieniło w tej kwestii? Co będzie bardziej odpowiednie dla ekosystemu MaSzyny, jeden duży zbiorczy atlas, czy podział na poszczególne 'materiały' (na przykład osobno wózki, pudło, detale etc.)?Zasada jest taka, że im mniej tekstur tym lepiej, ale nie ma też co się ograniczać. Nowy Gagar ma trzy tekstury na model zewnętrzny (pudło, dach, wózki) i czwartą teksturę na wnętrze lowpoly. Przyszłościowo mile widziane byłyby mapki pod PBRa :)
Ogólnie jest max 4 tekstury wymienne, jednak myślę, że na pojazd bez wyświetlaczy relacyjnych śmiało na 2 teksturach max się wyrobisz.
Zasada jest taka, że im mniej tekstur tym lepiej, ale nie ma też co się ograniczać. Nowy Gagar ma trzy tekstury na model zewnętrzny (pudło, dach, wózki) i czwartą teksturę na wnętrze lowpoly. Przyszłościowo mile widziane byłyby mapki pod PBRa :)
Możesz podejrzeć jak tu Dizel zrobił. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34536.0.html
Diffuse + normal + roughness + metalic - takie mapy stworzyć?Tak, a nawet jak PBR by był nie zdatny do implementacji to chociaż będzie Normalka :)
@przecicinek, mam kilka rzeczy, które mogę Cię zainteresować (fotki w oryginale mogę wysłać Ci na maila).
Bardzo mnie cieszy, że ktoś poszedł też w detale i tak trzymaj. Sam jak jeszcze dłubałem to też na to uwagę przykładałem. Niby detal, ale jednak robotę robi, Ogólnie ładnie się to prezentuje i oby tak dalej.Dzięki serdeczne z miłe słowa!
Patrząc po screenach to wypadało by dołożyć segmentów na koła bo tak trochę tandetnie wyglądają.Wiem wiem, dołożę.
Sprzegi i węże mamy stanardowe. Zobaczę później który pojazd ma wsadzone nowe.Hmm, okej.
Za tyle tri to nikt Cię nie będzie gonił.
Hej ja bym aż tak nie przesadzał z tą optymalizacją, bo zbyt przesadna zdecydowanie zepsuje tzw odbiór dla oka.Okej, się rozumie! ;D Czyli rozumiem że budżet około 40K + 40K + 60K (wózek, wózek, pudło i reszta) trójkątów na model zewnętrzny będzie optymalny? Silnik MaSzyny ma jakieś ograniczenia lub sztywne reguły pod tym względem, czy raczej jest to na oko, by nie przesadzić?
Czyli rozumiem że budżet około 40K + 40K + 60K (wózek, wózek, pudło i reszta) trójkątów na model zewnętrzny będzie optymalny? Silnik MaSzyny ma jakieś ograniczenia lub sztywne reguły pod tym względem, czy raczej jest to na oko, by nie przesadzić?Na oko, tyle ile wyjdzie, w zależności od złożoności danego modelu. Takie mid poly jak pod wszystkie gry.
Choćby normalki normalnie (hehe) działają?Działają.
I jeszcze jedna intrygująca mnie kwestia... prawa autorskie i licencja. Zakładając że model rzeczywiście trafi na poczet MaSzyny, to czy nadal ja zachowuję prawa autorskie do swojej pracy i czy mogę używać tego modelu poza nią?Zachowujesz prawa i możesz używać.
Okej, się rozumie! ;D Czyli rozumiem że budżet około 40K + 40K + 60K (wózek, wózek, pudło i reszta) trójkątów na model zewnętrzny będzie optymalny? Silnik MaSzyny ma jakieś ograniczenia lub sztywne reguły pod tym względem, czy raczej jest to na oko, by nie przesadzić?Nie ma żadnego limitu. Robi się na zdrowy rozsądek. Ważniejszy niż ilość tri jest dobrze zestopniowany LOD.
W ogóle, ciekawi mnie PBR w MaSzynie, jest to zaimplementowane w ogóle? Choćby normalki normalnie (hehe) działają?Szejdery są przygotowane, na ten moment działa wszystko poza oświetleniem przez światła pojazdów. Normalki zostały już jakiś czas temu naprawione.
I jeszcze jedna intrygująca mnie kwestia... prawa autorskie i licencja. Zakładając że model rzeczywiście trafi na poczet MaSzyny, to czy nadal ja zachowuję prawa autorskie do swojej pracy i czy mogę używać tego modelu poza nią?Jeśli chodzi o moje zdjęcia, które pomogły w tworzeniu modelu EL2 to się cieszę, że się przydały. Druga rzecz: czy chcesz zrobić model oryginalny ze starym nastawnikiem jazdy? To by mnie prywatnie bardzo ucieszyło. Mało kto z Kolegów zdaje sobie chyba sprawę, że EL2 nawiązuje bardzo do starych niemieckich elektryków z czasów DRG na Dolnym Śląsku...
Jeśli chodzi o moje zdjęcia, które pomogły w tworzeniu modelu EL2 to się cieszę, że się przydały.Raz jeszcze dziękuję za nie ^^
Druga rzecz: czy chcesz zrobić model oryginalny ze starym nastawnikiem jazdy?Czy załączony nastawnik jest tym, o który Tobie chodzi? Bo jeżeli tak, to mam dobre wieści.
Czy sam zajmiesz się także sterowaniem wozu i samą kabiną tak, aby wóz był "gotowy"? Jakie masz plany w tym temacie?Chciałbym uczynić model w pełni sterownym, z ładną kabiną. Wierzę się to uda przy pomocy kolegów i dokumentacji rozruchowej, którą udało się mi pozyskać ;-)
Nie chcę uprzedzać faktów, ale EL2 z wiadomych względów powinien pracować na jakiejś wewnętrznej sieci.Jest to fakt oczywisty heh. Szczerze mówiąc, na start nie widzę problemu, by przymknąć oko na realizm i potestować krokodylka na sceneriach do tego nieprzystosowanych. Jednak docelowo, o ile starczy mi chęci i zapału (co obecnie jest dość prawdopodobne) chciałbym stworzyć choćby zarys (dość dobrze znanej mi) linii KWB Konin do MaSzyny i nawet najprostszą scenerię.
Rozumiem jednak, że trzymasz się modelu z Konina?Raczej tak, bo jednak te wersje są mi najbliższe, ale jeżeli znajdę czas, chęci i odpowiednią ilość materiałów do referencji, nie widzę przeszkód by również stworzyć wersję z innych niż konińskich czy tureckich zakładów.
Czy jakieś materiały są potrzebne do dalszych prac? Jeśli tak to co konkretnie?Wydaję mi się że nie, większość rzeczy, które są potrzebne do kontynuowania prac posiadam. Jedynie jeżeli ktoś miałby dokładniejsze plany, czy rzuty ramy pudła lub też generalnie jakiekolwiek dokładniejsze rysunki techniczne krokodylka, to śmiało zapraszam do wysyłania.