Wczoraj jadąc na l053 wieczór wyświetlałem sobie rozkład jazdy na drugim monitorze, bo nie chciało mi się przynosić drukarki do komputera połączonego z pulpitem, żeby wydrukować tylko jeden rozkład. Jazda byłaby jednak przyjemniejsza mając papierową wersję rozkładu, ale żeby nie drukować za każdym razem jednego rozkładu dla danego scenariusza pomyślałem, że przydatny byłby cały gotowy bloczek rozkładów dla wszystkich pociągów w formie książeczki. Taką książeczkę z sześciostronowym WOSem dla l053_calkowo-sluzba-tlk-1 już sobie ostatnio zrobiłem, więc jest to tylko kwestia odpowiedniego wydrukowania poszczególnych stron WOSu czy rozkładów na połówkach kartek A4, ale chcąc zrobić to ręcznie, tzn. drukować każdą stronę osobno, zajęłoby to dużo czasu. Tak powstał pomysł, aby zrobić jeden plik PDF zawierający rozkłady dla wszystkich pociągów, którymi można jechać w aktualnej paczce MaSzyny, przygotowany w taki sposób, by maksymalnie uprościć odpowiednie wydrukowanie rozkładów, które umożliwi później ich łatwe spięcie w gotową książkę na wzór Wewnętrznego Rozkładu Jazdy Pociągów - w wydaniu MaSzynowym dla wszystkich scenariuszy.
W załączniku pierwsza wersja robocza do wglądu. Gotowa jest strona tytułowa, spis treści (jeszcze bez uzupełnionych stron, dodatkowo PDF będzie zawierał automatyczne odnośniki) i wstawione są rozkłady dla pierwszego scenariusza, jako screeny tego, co udało mi się znaleźć. Już wyjaśniam, dlaczego układ stron jest (z pozoru) tak dziwny... Otóż pierwsza strona pliku, to zewnętrzne strony docelowej okładki - strona tytułowa jest po prawej, bo po złożeniu wydrukowanej tak kartki, będzie to przednia strona okładki, a tylna będzie pusta. Druga strona pliku, to wewnętrzne strony okładki wydrukowane na odwrocie tej samej kartki. Drukować się będzie najpierw strony pliku nieparzyste, następnie będzie trzeba odpowiednio włożyć zadrukowane z jednej strony kartki z powrotem do drukarki tak, aby na ich odwrocie wydrukować strony parzyste pliku. Po złożeniu, zagięciu wzdłuż linii i złączeniu np. zszywkami jak zeszyt formatu A5, utworzy to spójną książkę. Następnie jest 3. strona pliku zawierająca w prawej części 1. stronę WRJ - początek spisu treści. Lewa część tej strony pliku będzie później zawierać rozkład ostatniego pociągu z ostatniego scenariusza (jeszcze nie wiadomo, jaki to będzie numer strony całego WRJ). Kolejna, 4. strona pliku ma w lewej części 2. stronę WRJ, czyli ciąg dalszy spisu treści. Znów będzie to później ta sama kartka, co poprzednia strona pliku, tyle że na odwrocie. W prawej części tej 4. strony pliku będzie zatem rozkład przedostatniego pociągu z ostatniego scenariusza. I tak dalej to się będzie układać...
W zasadzie wystarczy już tylko porobić screeny i powstawiać wszystkie rozkłady z numerem pociągu i relacją w nagłówku, a na koniec uzupełnić spis treści o numery stron i odnośniki. Sądząc po liczbie scenariuszy i uwzględniając wszystkie pociągi, może wyjść dosyć pokaźna książka, toteż ogólna koncepcja układu poszczególnych stron WRJ na stronach pliku może ulec zmianie ze względu na to, że przy dużej liczbie kartek "zeszytowy" sposób ich łączenia nie będzie dobry, bo krawędzie bardziej wewnętrznych kartek będą za bardzo wystawać w stosunku do zewnętrznych - kartki w zeszytach łączonych zszywkami nie są jednakowej wielkości. Widać to po rozpruciu zeszytu.
Sam temat założyłem już teraz, bo mam pytanie odnośnie tego, gdzie z reguły można znaleźć rozkład dla pociągu, który np. na starcie nie ma rozkładu (np. wykonuje manewry) i otrzymuje go dopiero w trakcie scenariusza lub otrzymuje w jego trakcie drugi rozkład (np. po oblocie)? Przykładem takiego pociągu bez nadanego od początku numeru i rozkładu jest skład z EU07-324 w scenariuszu Bałtyk Cargo. W pliku baltyk_cargo.scn ten skład ma wpisany rozkład "none".
Przy okazji mile widziane zgłoszenia ew. błędów i sugestie dotyczące już istniejącej wersji WRJ. Nie bardzo wiedziałem, co wpisać zamiast numeru wniosku, ale w końcu wymyśliłem i nie jest to przypadkowy zbiór liczb. Bardziej zainteresowanym polecam zajrzeć do tabeli kodów ASCII - kolumna DEC ;) Natomiast po ukośniku jest to po prostu numer danego rozkładu, bo chciałbym je aktualizować.