Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 312648 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2190
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #690 dnia: 29 Czerwca 2024, 21:04:35 »
Myślę, że na liście mógłby być widoczny pojedynczy czlon natomiast w zestawieniu juz można by było manipulować osobno.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #691 dnia: 23 Lipca 2024, 14:15:35 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Reorganizacja ustawień zaawansowanych,
  • ukrycie kolejnych członów pojazdów na listach,
  • funkcjonalność tłumaczenia plików klawiszologii,
  • wprowadzenie elementów opcjonalnych.
32bit testowa: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240723beta.zip

Tłumaczenie klawiszologii realizowane jest poprzez pliki językowe programu; w pliku starter/lang-pl.txt zawarte są wpisy jako szablon. Z kolei elementy opcjonalne to możliwość załączania dodatkowych plików jako include bezpośrednio w Starterze, obecnie w zakładce Informacje. Na ten moment nie ma takiej obsługi względem zwykłych wpisów include w plikach scenerii. Aby dodać opcję dodatkowego pliku, w pliku *.scn należy dodać wpis komentarza wg szablonu:
//$o|linia1/samochody.scm|0|Ruch uliczny.Parametry oddzielamy znakiem | . Aby dana opcja była domyślnie zaznaczona, zamiast 0 wpisujemy 1 w przedostatnim parametrze. Podczas uruchamiania symulatora, przy zaznaczonej opcji, do pliku *.scn zostanie w takim przypadku dodany wpis include linia1/samochody.scm .

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1594
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1267
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #692 dnia: 11 Września 2024, 11:38:57 »
Proponuję usunąć opcję "Usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" albo zrobić jakiś komunikat który ostrzega o niepoprawnym działaniu tej funkcji, co generuje problemy.

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 205
  • (zachodnio)niemieckie SZT <3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 181
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #693 dnia: 26 Września 2024, 08:51:56 »
Pomysł: opcja na pominięcie w losowaniu pojazdów archiwalnych. W czasie, gdy przy obecnych regułach nie sprawia to jakiegokolwiek problemu, przy (wydaje mi się) fajnej regułce, jaką byłoby mieszanie typów węglarek, pojawia się problem, gdyż losowanie łapie też stare modele. Przy okazji podrzucam regułkę, z której sam korzystam.

1415A1,1415A2,1415A3,401W,401Wk,408W,408Wb,409W,412W,425Wa,426W,428Wa,430W,430Wa,436W,437W,441W,445W,452W,454W,457W,9-107.13,9-107.16,9-107.4,9-107.4Y,9-105.5,9-107.6,B553W,C462W,E06,R462W,WTW
Niestety takie coś sprawia też, że starter nieraz używa wraków (409W jest w tej kwestii najgorsze), usunięcie tego pewnie wymagałoby wydzielenia tych wagonów do osobnej kategorii, jak to zrobiono ze 111A.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2024, 10:09:48 wysłana przez jakisrandomowynoob »
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2190
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #694 dnia: 04 Października 2024, 10:53:29 »
Przetestowałem najnowszy starter. Dodawanie budynków działa. Żeby można było opcjonalnie includować samochody wpis trzeba dać przed kluczem "FirstInit", samochód został wstawiony na drogę, ale sam nie chciał ruszyć. Przy bezpośrednim uruchomieniu sam jeździ.
Na liście wyboru języków zniknęły napisy (zmiana języka działa, zniknęły etykiety).


Ze zmian proponowałbym dołożenie parametr "T" powodowałby domyślne odznaczenie wpisu jeżeli starter wykryje obecność pliku sbt o nazwie tożsamej do wybranego pliku scn (np. elektrocieplownia_dobre.scn i elektrocieplownia_dobre.sbt). Takie rozwiązanie zastosowane do plików składowym z terenem znacznie przyśpieszy uruchamianie scenerii z gęstą siatką terenu.
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2024, 12:08:37 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #695 dnia: 12 Października 2024, 14:12:23 »
Proponuję usunąć opcję "Usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" albo zrobić jakiś komunikat który ostrzega o niepoprawnym działaniu tej funkcji, co generuje problemy.
Ta opcja jest przeniesiona do ustawień zaawansowanych w wersji testowej- ta z kolei jeszcze trochę taką będzie.
Co do elementów opcjonalnych, myślę nad osobną sekcją w pliku .scn, przykładowo:
//$optional
include stacyjkowo/budynki.scm end //Dodatkowe budynki dekoracyjne.
include stacyjkowo/otoczenie.scm end //Dodatkowe dekoracje.
//$endoptional
Na podobnej zasadzie można by stworzyć sekcję z plikami .scm terenu. Takie wydzielenie sekcji i dodatkowo umieszczenie ich bardziej z początku pliku przyspieszyłoby Starterowi odnalezienie ich. Jednocześnie wszystkie elementy byłyby normalnie wczytywane przez inne programy (uruchamianie bezpośrednio z eu07.exe czy Rainsted.exe), a reszta byłaby dla nich pomijanym komentarzem.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2190
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #696 dnia: 12 Października 2024, 14:40:56 »
Ok, to też brzmi ciekawie. Jak już jesteśmy przy takiej wersji, to jeszcze przydałoby się //$optional_dynamic //$endoptional_dynamic, które można by było wstawić po "FirstInit". Pojazdy wstawione opcjonalnie przed hasłem "FirstInit" co prawda pojawiają się na scenerii, jednak trzeba je pobudzić do działania.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.