Autor Wątek:  Sceneria "Góry"  (Przeczytany 57636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #60 dnia: 31 Marca 2018, 23:40:01 »
Pokaż pliki, bo nie ma co zgadywać.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #61 dnia: 31 Marca 2018, 23:46:52 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #62 dnia: 31 Marca 2018, 23:51:40 »
W torach nie widzę przypisania W4. W eventach też.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #63 dnia: 31 Marca 2018, 23:59:16 »
Aaa, dobra. W którymś inc do W4 pisało że P8 albo P9 jest nazwą toru do którego jest przypisany wskaźnik, więc zrobiłem w ten sposób. Jest możliwość przypisania dwóch eventów do toru jako event2? Czy trzeba tworzyć multiple wywołujący te dwa po kolei?
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #64 dnia: 01 Kwietnia 2018, 00:01:44 »
Skanowanych i tak w multipla nie wsadzisz. To działa tylko na kolejkowanie. Jak masz za ciasno na wskaźniki i semafory, musisz pokroić tory.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #65 dnia: 03 Kwietnia 2018, 13:34:12 »
Kiedyś w końcu zrobię te wielokrotne eventy w torach ;)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #66 dnia: 25 Kwietnia 2018, 19:25:24 »
Ahoj!
Jako, iż nie wszyscy mają Facebooka, lub nie obserwują mojej strony, na której to co parę dni pokazuje nowości. Więc wrzucam tutaj większość screenów ze strony, oraz standardowo mam pytanie.

Rozkład się przewija, semafory działają, AI ładnie się zatrzymuje przy W4, tylko jest pewien problem z W27. Ustawia on szlakową 80km/h, ale tylko na torze do którego jest przypisany. Za nim, gdy niema przypisanego rozkładu AI znowu rozpędza się do V max loka. Czy trzeba ustawiać ręcznie velocity dla każdego toru na całym odcinku?

I przy okazji zapraszam wszystkich na moją stronę https://www.facebook.com/gorymaszyna/

Sayonara

Edit: Mały błąd w mapce już poprawiony
Edit2: Jeszcze jedno, czy da się coś zrobić aby drzwi w wagonach otwierały się automatycznie po starcie scenerii?
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2018, 20:13:18 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #67 dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:18:11 »
Masz podany czas przyjazdu do stacji początkowej? Może być równy czasowi odjazdu.
Z w27 nie wiem o co chodzi. Masz szlakową na ekranie diagnostycznym podaną. Jakie wartości przyjmuje i kiedy się zmienia? Nie wiem czy gdzieś to było szerzej stosowane, więc może być babol w exe nieznaleziony.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #68 dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:38:28 »
W rozkładzie jest godzina przyjazdu jako 10:30 czyli godzina początkowa.

A z W27 to wygląda to tak jak w załącznikach
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #69 dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:40:15 »
F3 za pokaż. Albo zobacz w które pole to 80 wskoczy. Chyba VRd nas interesuje, jak dobrze rozszyfrowuję skróty.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #70 dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:46:08 »
Ja tam 80 nigdzie nie widzę.
Jednak jest, jako Vn
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2018, 20:51:07 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #71 dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:52:41 »
Czyli nie działa. Pokaż wpis do tego W27.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #72 dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:55:10 »
W inc ze wskaźnikami:
include;ip/pkp/w27an.inc;gerbertow_w27;-42609.1;149.799;-4742.99;-170.0;0.0;0.0;;;8;80;end //ActiveW scm z torami
event1 Gerbertow_w27_speedinfo
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #73 dnia: 25 Kwietnia 2018, 20:56:50 »
To jakiś niewydany wskaźnik. Na repo mam tylko w27, w27a, w27n. Załącz tego inca.
Żaden z repowskich nie działałby poprawnie swoją drogą. Zaktualizuję je jak tu dojdziemy do sedna problemu.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2018, 20:58:08 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #74 dnia: 25 Kwietnia 2018, 21:00:15 »
Inc W27an
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #75 dnia: 25 Kwietnia 2018, 21:08:46 »
Coś nam to nie weszło do dokumentacji. Już dodałem. https://wiki.eu07.pl/index.php/Event_commands#RoadVelocity

Czyli zmieniasz w incu
event (p1)_speedinfo putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) SetVelocity (p9) (p9) endeventna
event (p1)_speedinfo putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) RoadVelocity (p9) 0 endeventjeśli poprawnie interpretuję.
Sprawdź czy zadziała i daj znać, to ustawię w incach na serwerze,
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #76 dnia: 25 Kwietnia 2018, 21:16:26 »
Gra i buczy :) AI ładnie trzyma 80km/h. Dzięki za pomoc!
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #77 dnia: 26 Kwietnia 2018, 08:07:26 »
W27n powstał po to żeby była kompatybilność ze starymi sceneriami (nie wszystkie W27 były przypisane i skład mógł się wlec przez całą scenerię wtedy).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #78 dnia: 03 Lutego 2019, 01:04:48 »
Ohoho... Nic tu się nie działo od kwietnia.. Trzeba pokazać co się zmieniło bo nie każdy obserwuje stronę na facebooku ;)

Trochę pisania będzie dzisiaj :)

Zacznę od całokształtu, jak widać na mapce przybyło trochę torów, parę miejscowości i wiele nowych pomysłów... Muszę się trochę ograniczyć bo jak tak dalej pójdę to nigdy niczego nie skończę :D

To teraz po kolei:
Zał. od 1 do 4 - Tutaj jeszcze nie dotarłem z pracami, narazie wstępnie ułożone tory, i wstawione semafory, 1. Moczodoły, 1.1 Stacja b/n 2.Moczodoły 3.Lelów 4.Zawady
Zał 5 - Suchowola Płd. - tutaj już powoli coś się dzieje, perony w trakcie tworzenia, jeszcze bez tekstury.
Zał 6.1 - Suchowola Miasto - Zwykły peron. Dotąd AI dojeżdża bezproblemowo.
Zał 6, 7, 8 - Suchowola - Zdecydowanie najładniejsza stacja jaką udało mi się zrobić, do ideału jeszcze trochę brakuję ale już widać wstępny zarys.
Zał 9 - Orzeszów - Kolejna zwykła mijanka.
Zał 9.1 - Most na wjeździe do Mordek od strony Suchowoli, w samych Mordkach nic się nie zmieniło.
Zał 10 - Gondolin z lotu ptaka,
Zał 11 - 12 Gondolin - taka sobie ot stacyjka, też ładna okolica.
Zał 13 - 16 Gerbertów - końcowa, jedna z większych stacji. 15. Bocznice przy stacyjne, 16. Manewrująca siódemka,
Zał 17 - Przejazd chwilę przed Kusiętami.
Zał 18 - Most nad rzeką w Zalesiu, w tle widoczna stara linia. Zalesię się także nie zmieniło.
Zał 19 - Jackowo - mijanka, trochę większa niż Zalesie.
Zał 20 - Wilków - tutaj się zaczyna dużo torów :D
Zał 21 - Wilków towarowy - torowisko już po wielu poprawkach, lecz nadal dużo do roboty zostało
Zał 22 - Odnoga do huty od strony Wilkowa Towarowego,
Zał 23 - Tam w prawo też coś będzie, ale jeszcze nie wiem co ;)
Zał 24 - Lokomotywownia w Wilkowie Głównym, obrotnica niestety działa tylko dla 2 torów :( Nie mogę sobie z tym poradzić.
Zał 25 - Wilków Główny - tu w przyszłości chciałbym żeby była hala dworcowa, ale jeszcze zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zał 26 - Wjazd do Wilkowa Głównego od strony Wilkowa Towarowego.
Zał 27 - ZNTK lub oddział Intercity, takie mam plany, zobaczymy, tak jak z halą :)
Zał 28 - 29 - Od Wilkowa Głównego chciałem zrobić coś na wzór CMK. Może nawet nie razem z Górami, ale osobną scenerie z tego zrobić. Zobaczymy...

Taaa, planów jest dużo, czasu jest mało, chęci z czasem też przemijają i trzeba sobie zrobić dłuższą przerwę. Dużo jest na pewno jeszcze do zrobienia przy samym torowisku, nie wspominając już o drogach. Największym problemem jest i tak tworzenie terenu, bardzo dużo czasu trzeba, żeby to jakoś wyglądało, z czasem im bardziej się rozpracowuje 3dsa tym łatwiej to idzie. No, ale i tak już wystarczająco napisałem... Dzisiaj wyjątkowo nie mam żadnego problemu :) Choociaż..
Mam pytanie w Zał.6 i 7 i 8 te podsypki takie zepsute są, jedna jaśniejsza, druga prawie czarna... Tylko na "szejderowym" exe taki dziwnie jest :( Od czego to zależy?

Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #79 dnia: 03 Lutego 2019, 01:05:44 »
Ciąg dalszy załączników :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #80 dnia: 03 Lutego 2019, 09:08:30 »
Sam przebieg trasy wygląda bardzo sensownie, układy torowe raczej też. Jedynie do czego mogę się przyczepić to sytuacja jaka jest na screenie 27. Takia serpentyna na głowicy nie ma prawa istnieć.
Zamiast tego:
         ____
    ____/_____
  _/______
Lepiej zrobić coś takiego:
        /_______
       /______
    __/_______
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2019, 09:09:54 wysłana przez krzysiuup »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #81 dnia: 03 Lutego 2019, 09:33:02 »
Zał. 27 - Takie flexy potęgują zużycie boczne szyn, siły niezrównoważone i są dość nierealne.
Obawiam się także o kręty odcinek Zalesie Wilków.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #82 dnia: 03 Lutego 2019, 09:45:41 »
Tam jest wszystko do przebudowy ;) 3ds-owe skrypt też idealne nie są i czasem głupieją, np tworzy się idealnie prosty tor korzystając z flexa, a tor wychodzi cały pofalowany.
Co do tego kretego górskiego odcinka, tam też gdzieniegdzie trzeba coś poprawić, ale w większości jest zrobiony zgodnie z tymi wytycznymi Paula. Pochylenia są rzędu 20 promili, a największy promień łuku nie przekracza 400m
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #83 dnia: 03 Lutego 2019, 10:06:56 »
Naprawdę, nie wolałbyś zrobić realnej "Zakopianki"? Też góry górzyste :D
Zastanawia mnie ten screen z jamnikiem na przystanku. Czy to nie za krótki odcinek na skład towarowy w przypadku krzyżowania?
Polecałbym wstawienie powtarzaczy i wydłużenia tego p.o. o 200 - 300 metrów. Wtedy spokojnie składem towarowym można robić krzyż z innym składem.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2019, 10:08:52 wysłana przez ST44-003 »

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #84 dnia: 03 Lutego 2019, 10:46:07 »
Zastanawia mnie ten screen z jamnikiem na przystanku. Czy to nie za krótki odcinek na skład towarowy w przypadku krzyżowania?
Polecałbym wstawienie powtarzaczy i wydłużenia tego p.o. o 200 - 300 metrów. Wtedy spokojnie składem towarowym można robić krzyż z innym składem.

To prawda, podobny problem jest na Całkowie V1, mijanki są krótkie i nie można przez to puścić sensownego, długiego składu. Sugerowałbym wydłużenie, ale to oczywiście w Twojej gestii.

Wygląda to bardzo obiecująco, trzymam kciuki za kontynuację, bo to czego moim zdaniem w Maszynie teraz najbardziej brakuje to trasy - mało ich powstaje, a te które są (głównie Kaliska i Całkowo V2) kiszą się od dawna w dziale nawet nie w teście, a na warsztacie.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #85 dnia: 03 Lutego 2019, 11:39:05 »
Na pewno w oczy rzuca się zbędne dublowanie krawędzi peronowych. W rzeczywistości takie coś by nie przeszło i byłoby uznane za niegospodarność, poza tym nie stosuje się takich rozwiązań.

14 - Ten jednokrawędziowy peron jest zbędny, dublują się krawędzie.
20 - Tutaj jest jeszcze więcej dublujących się krawędzi. Proponuję rozwiązanie z załącznika - funkcjonalność jest taka sama, a wygląda to przejrzyściej i zdecydowanie realniej.

Na 6, 11, 19 wyszło tak jak powinno być, natomiast na 10+11, 25 trzeba zrobić optymalizację liczby krawędzi peronowych. A poza tym trzeba też przejrzeć pozostałe obszary.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2019, 11:40:43 wysłana przez DieselPower »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #86 dnia: 03 Lutego 2019, 11:46:13 »
Dlatego najlepiej jest wzorować się na istniejących układach. Nawet przy tworzeniu scenerii fikcyjnych.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #87 dnia: 03 Lutego 2019, 13:31:56 »
To co powiedział @DieselPower: bez sensu jest tyle krawędzi peronowych + brak torów przelotowych.

EDIT: Chyba, że te tory po bokach to przelotowe. :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #88 dnia: 03 Lutego 2019, 14:48:04 »
Ale mimo wszystko są 2 przypadki w Polsce gdzie są 2 krawędzie na jeden tor?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #89 dnia: 03 Lutego 2019, 14:49:33 »
2 przypadki w Polsce i z 20 takich w Maszynie. I teraz zgaduj na którą stronę jest oskryptowanie albo marudź, że nie ma nagranego kierpocia dającego gotowość na obie strony.
Mój kanał youtube