- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: JAN21 w 06 Stycznia 2018, 00:59:26

Tytuł: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 06 Stycznia 2018, 00:59:26
Cześć!

Ostatnio zacząłem bawić się 3ds-em i zrobiłem taką oto scenerie. Jest ona obsadzona w większości w górach. W przyszłości myślałem aby trasa miała aż 4 wersje. Przed remontem w lato oraz w zimę i po remoncie również w lato i zimę. Jeszcze myślałem czy nie zelektryfikować całości lecz nie rozpracowałem jeszcze tworzenia w trakcji w ogóle. Długość na tę chwile to około 20-25km. Na tę chwile plik z terenem ma aż 30MB, ale z czasem postaram się go jak najbardziej odchudzić. Jak myślicie, jest sens ciągnięcia tego dalej czy raczej sobie odpuścić i zająć się czymś innym? Jak by ktoś chciał zobaczyć jak to dokładnie wygląda to załączam trasę na chwile obecną:

http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-gury.rar

(http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-eu07-01.jpg)

(http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-eu07-02.jpg)

(http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-eu07-03.jpg)

(http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-eu07-04.jpg)

(http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-eu07-05.jpg)

(http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-eu07-06.jpg)

Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Stycznia 2018, 01:07:11
Co prawda do tej pory nie bawiłem się w tworzenie scenerii, ale jedno wiem jak teraz odpuścisz to zapewne nie poznasz innych ciekawych metod. Pamiętam ile u mnie czasu trwało bym załapał jakieś podstawy. Przede wszystkim praktyka i jeszcze raz praktyka. Ten kto mnie wtajemniczał wie.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Stycznia 2018, 01:33:52
Baw się, baw. Na torach się nie znam, ale profil pionowy wydaje się sensowny, łuki też, nawet przechyłki masz. Jest to policzone wszystko wg norm czy tak na oko?
Wyraźnie utworzyłeś kilka sektorów regularnej siatki i bawiłeś się w tłoczenie gór. Pamiętaj o zasadach geologii. Góry układają się pasmami, tworzą masywy. Jak masz dolinę, to jakoś musiała powstać, środkiem będzie płynąć rzeka. Polecam też zacząć od gęstszej siatki a potem potraktować ją modyfikatorem optymalizacji po wytłoczeniu. Najlepiej na kilku parametrach, zależnie od odległości od torów. Momentami siatka jest zbyt rzadka, a w innych miejscach niepotrzebnie zagęszczona.
Nie używaj skryptów do generowania nasypów. Dają paskudny efekt. Zrób kopię torów i sprowadź je do jednej krzywej-niwelety linii. Narysuj przekrój poprzeczny zgodny z normą i modyfikatorem sweep wytłocz go wzdłuż torów. Potem tylko trzeba ręcznie pospawać łączenia przekrojów czy dopasować wysokość nasypów do terenu u podstawy. Zawsze wszywaj profil poprzeczny toru w siatkę terenu. Dzięki temu uzyskasz poprawne wygładzenie cieniowania.
Są wtyczki do programów graficznych, generujące height mapy przypominające teren górzysty. Możesz się czymś takim wspomóc przy wytłaczaniu, jak twoja wyobraźnia nie wystarczy do uzyskania realistycznego efektu.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 06 Stycznia 2018, 01:35:58
No i pamietaj, ze GORY nie gury.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: bumer w 06 Stycznia 2018, 07:54:38
Nie znam się na tworzeniu tras ale podziwiam Twój zakres prac. Warto abyś kontynuował ten projekt. Trasa jest Twoją fantazją czy wzorujesz się na jakieś linii kolejowej ?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 06 Stycznia 2018, 09:52:31
Dobrze że się bawisz i poznajesz tajniki tworzenia scenerii. Oby tak dalej.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 06 Stycznia 2018, 10:10:29
Profil pionowy wymaga solidnego dopracowania. Obecnie wygląda to trochę jak rollercoaster (patrz załączniki) i nie wiem czy czymkolwiek da się wjechać na te górki. Tak się nie buduje linii kolejowej. W internecie jest trochę na ten temat opsiane, na początek można zapoznać się z http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/ (http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/). Poza tym nie ma już potrzeby robienia dwóch wersji scenerii na dwie rożne pory roku. Mamy w exe możliwość zmiany tekstur na zimowe, tylko trzeba dorobić pliki .mat.
Nie poddawaj się, dobrze że chcesz coś działać. Sceneria ma potencjał i trochę przypomina mi moją ulubioną, a zarazem najstarszą scenerię z symulatora - Testowo.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 06 Stycznia 2018, 11:18:04
Wszystkie łuki jak i przechyły robiłem na oko, nie wzorowałem się na żadnej realnej lini, po prostu znudziły mi się płaskie trasy i postanowiłem zrobić coś "innego". Co do tych nasypów, coś będę działał, narazie muszę skończyć rzeźbić teren i ułożyć tory do końca. Z tą zimą to nie wiedziałem, że jest taka możliwość. Jest gdzieś dokładniej to opisane? Jeżeli chodzi o profil pionowy, są gdzieś jakieś przepisy co do maksymalnego kąta albo pochylenia toru? Czy może być nawet 60° tylko żeby coś dalo radę podjechać?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Stycznia 2018, 11:22:02
Przeczytaj te wytyczne Paula podlinkowane wyżej. Jest tam to prosto rozpisane, z potrzebnymi wzorami, tak by przeciętnie rozgarnięty chłop zrozumiał.
Jak zrobić warianty na różne pory roku: https://wiki.eu07.pl/index.php/Modele_-_Pliki_.mat
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Sebol82 w 06 Stycznia 2018, 11:38:19
Są wtyczki do programów graficznych, generujące height mapy przypominające teren górzysty. Możesz się czymś takim wspomóc przy wytłaczaniu, jak twoja wyobraźnia nie wystarczy do uzyskania realistycznego efektu.
Tak są ale są niedoskonałe. Pracuję nad tym z kilkoma userami. Bo są problemy przy tym. Mamy już kilka rozwiązań. Znów Antek piszesz o tym o czym nie masz zielonego pojęcia. Rozmawiałem z tobą na ten temat w święta i prosiłem abyś tego na razie nie ujawniał bo pracujemy nad tym rozwiązaniem. Pomysł ten zacząłem realizować już ponad 2 lata temu. Dopiero pod koniec roku udało się zorganizować osoby do współpracy. Są już kolejne efekty. Antek nie życzę sobie, abyś wypowiadał się o moich pomysłach i rozwiązaniach. Najpierw to skonsultuj. Zwłaszcza, że zaczęły się prace na skryptami do blendera i maxa w tym temacie.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 06 Stycznia 2018, 11:56:19
Jakich Twoich rozwiązaniach? @Stele zaporoponował użycie skryptów takich jak np ten:
https://m.youtube.com/watch?v=IGWKQGb4fQc
Takich darmowych skryptów jest co najmniej kilka i są popularne. Jedyne co, to brakuje na ten moment poradnika jak używać takich skryptów.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Stycznia 2018, 12:04:46
Miałem na myśli wygenerowanie bitmapy fraktalnej w stylu mapy fizycznej, jakimiś pluginami do gimpa/fotoszopa i nałożenie ich w teren zwykłym displacement. Technika ma jakieś 30 lat przynajmniej. A że nie mam pojęcia? Owszem, nigdy nie używałem, przejrzałem teorię jak zainteresowałem się grafiką 3d i widziałem jedno zastosowanie w dużej komercyjnej grze jako start do modelowania krajobrazu kilka lat temu.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 06 Stycznia 2018, 12:07:37
Skoro miałeś na myśli co innego to się pomyliłem, ale mamy wobec tego już dwa rozwiązania do wypróbowania.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Sebol82 w 06 Stycznia 2018, 12:16:55
Teoria teorią. A praktyka się różni i to znacznie. Bez podania odpowiednich danych przy tworzeniu terenu (max i blender mają różne) nic nie zrobicie. Ja mam gotowe rozwiązanie. Niestety trzeba je udoskonalić. Ale Antek mimo rozmowy znów musiał się odezwać. Jak zwykle. Nie wiem, w ogóle najlepiej nie rozmawiać z Tobą. Zwłaszcza, że podpytywałeś mnie skąd biorę materiały i inne rzeczy. Po raz kolejny zachowujesz się nie w porządku.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 20:35:14
Cześć!

Przez ostatnie parę dni zająłem się tworzeniem miasta, chociaż trochę małe jak na miasto. Najwyżej dorobię trochę drogi i domków. Przerobiłem tory i wstawiłem perony na stacje oraz dorobiłem hutę wraz z paroma bocznicami. Zmieniłem teksturę terenu na trawę, wstawiłem też przejazdy. Z nowości to tyle. Jak skończę budowę miasta, zajmę się przerabianiem terenu.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Stycznia 2018, 20:52:28
Gratuluję skrzyżowań. Kilku potrafi je sklejać, a co dopiero dobrze oteksturować. Jakbyś kiedyś miał ochotę, to mógłbyś zajrzeć do paczkowych scenerii i poprawić miejsca gdzie dwie proste drogi się przecinają.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 21:10:33
Naprawdę tylko kilka osób? Po wstawieniu 4 opanowałem to do perfekcji. Może kiedyś spróbuje. Jeszcze takie pytanie, czy tworząc tory flexem na krótkich łukach zawsze będzie się działo tak jak w załączniku? Trochę to wkurza jak nad jednym zakrętem muszę czasem nawet i 5 minut siedzieć żeby wszystko ładnie się spasowało.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: szogun w 09 Stycznia 2018, 21:20:27
[OT] Nie za ciasny ten łuk?[/OT]
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 21:27:03
Może trochę, ale na tym najbardziej było widać o co mi chodzi.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Stycznia 2018, 21:27:31
Jak taki fex wygląda we wpisie? Albo jest eksportowany jako kilka krzywych, albo ma za długie wektory kontrolne.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 21:32:56

[Łuk]
node -1 0 tor2957 track normal 19.6348 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28688.9 150.0 13609.2  0.0  //point 1
6.58789 0.0 0.749023  //control vector 1
-4.12891 0.0 -5.1875  //control vector 2
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 2
-25.0
endtrack
[Flex]
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: tmj w 09 Stycznia 2018, 21:47:24
Aproksymacja krzywych jest domyslnie ograniczona do odcinkow o dlugosci co najmniej 2m iirc, by nie zarznac slabszego sprzetu. Mozna dac w ini wpis
splinefidelity 2
ktory teoretycznie powinien poprawic nieco sytuacje, redukujac limit dlugosci segmentow o polowe.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Stycznia 2018, 21:49:01
Długości kontrolnych ok. Więcej nie pomogę, nie znam się na tym. Krąży jednak hasło, że flexy to zło najgorsze i należy ich unikać jak ognia. Ogólnie nie polecam kłaść torów w 3dsie. Rainsted ma do tego lepsze narzędzia, tylko to kolejny nieintuicyjny i niestabilny program do nauki.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 21:59:54
Aproksymacja krzywych jest domyslnie ograniczona do odcinkow o dlugosci co najmniej 2m iirc, by nie zarznac slabszego sprzetu. Mozna dac w ini wpis
splinefidelity 2
ktory teoretycznie powinien poprawic nieco sytuacje, redukujac limit dlugosci segmentow o polowe.


Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.

Długości kontrolnych ok. Więcej nie pomogę, nie znam się na tym. Krąży jednak hasło, że flexy to zło najgorsze i należy ich unikać jak ognia. Ogólnie nie polecam kłaść torów w 3dsie. Rainsted ma do tego lepsze narzędzia, tylko to kolejny nieintuicyjny i niestabilny program do nauki.

Z flexami problemu nie miałem dotychczas, jakoś teraz jak zacząłem robić te bocznice przy hucie to się coś jakby zepsuło. Nawet na dłuższych odcinkach też taki problem występuje, ale tylko tych nowo stworzonych. Cała główna linia jest praktycznie w całości na flexach i jest ładnie. Rainstedem się bawiłem, ale nic z tego nie wyszło, zapisałem się na kurs obsługi edytora i nic nadal nie umiem.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Stycznia 2018, 22:02:22
Kurs jest cały w pdf na forum jak coś. Tutki Surgeona/odkrywcy na youtube sobie obejrzyj. Rainsted jest strasznie nieintuicyjny i toporny niestety, ale pozwala naciągać tory ładnie, trzymać kąty i promienie łuków, co w maksie jest trudne.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: tmj w 09 Stycznia 2018, 22:04:38
Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.
Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.

edit
Dobra, juz mam. Problem sprowadza sie do tego, ze narzedzie ktore wyprodukowalo flex jest glupie, a exe jest naiwne i przyjmuje na wiare to, co dostaje.
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 09 Stycznia 2018, 22:28:46
Nie mam dużej wiedzy w tym temacie ale im bardziej ''ostry'' łuk tym większe zużycie toru, kół pojazdu i ograniczenie prędkości. I też na takie typu ostre łuki nie nadają się lokomotywy co mają 3 osie na wózku. Wiec robiąc łuki musisz się zastawić co będzie jechało po scenerii. Na szybko znalazłem w necie . Może się przyda
 http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20linii%20kolejowych.pdf
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 09 Stycznia 2018, 22:33:23
Winger chyba kiedyś napisał, żeby nie robić czegokolwiek w sceneriach flexami ;) Taki słynny tekst ;)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 22:36:21
Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.
Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.

edit
Dobra, juz mam. Problem sprowadza sie do tego, ze narzedzie ktore wyprodukowalo flex jest glupie, a exe jest naiwne i przyjmuje na wiare to, co dostaje.
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.

Czyli wystarczy to "0" zmienić na promień jaki miał ten łuk i będzie działać?

Nie mam dużej wiedzy w tym temacie ale im bardziej ''ostry'' łuk tym większe zużycie toru, kół pojazdu i ograniczenie prędkości. I też na takie typu ostre łuki nie nadają się lokomotywy co mają 3 osie na wózku. Wiec robiąc łuki musisz się zastawić co będzie jechało po scenerii. Na szybko znalazłem w necie . Może się przyda
 http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20linii%20kolejowych.pdf

Dzięki, przyda się. Tak jak przejrzałem na szybko to większość rzeczy u mnie jest do całkowitej przeróbki. 
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: tmj w 09 Stycznia 2018, 22:38:12
Czyli wystarczy to "0" zmienić na promień jaki miał ten łuk i będzie działać?
Tak, odcinek zostanie podzielony na segmenty o wielkosci zaleznej od promienia, tak jak jego sasiad.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 22:43:17
Zmieniłem na -25 i wszystko działa. Dzięki za pomoc.

Edit: Te łuki i tak są do przerobienia. Głównie chodziło mi o ten problem z wygładzaniem, a na tym było najlepiej widać. 
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 10 Stycznia 2018, 07:43:41
@Jan, a nie chcesz swoich sił przeznaczyć na coś bardziej realnego, ale gdzie wykorzystasz swoją wiedzę i umiejętności tak samo jak przy tworzeniu tej scenerii?
Są materiały na linię 98/99 incz. Zakopane - Chabówka. Może warto pójść w te stronę? :)
A te skrzyżowania wyglądają naprawdę kozacko :)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 10 Stycznia 2018, 22:19:09
Też tak myślałem, dokładniej nad linią 96 Tarnów - Leluchów + 105 Muszyna - Krynica-Zdrój. Ale najpierw postanowiłem stworzyć coś typu poligonu doświadczalnego, którym jest ta sceneria. Może gdy nauczę się korzystać 3dsa albo edytora w rainstedzie na tyle, że będę czuł się na siłach to zacznę tworzyć realistyczne scenerie. Nie chcę się też porywać "Z motyką na słońce" bo rozgrzebię i nic z tego nie wyjdzie a jednocześnie zniechęci mnie to, do dalszego tworzenia. A jak mam tworzyć scenerie to albo dobrze albo wcale. Nie chce stworzyć następnej płaskiej zielonej pustyni z dwoma rodzajami drzew i trzema rodzajami domów. Zależy mi głównie na ładnym i szczegółowym otoczeniu. Oczywiście nie mam zamiaru robić każdego modelu i tekstury domku osobno, bo to by z 500mb jak nie więcej samego otoczenia wyszło xD, i zajęło by z jakieś 2 lata jak nie dłużej, ale żeby było ładnie, i realistycznie.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: firleju w 11 Stycznia 2018, 12:34:21
Wszystkie scenerie, które powstały (oprócz częściowo Kaliskiej) są nierealistyczne. Niestety realistycznych nie ma, gdyż za dużo z nimi zachodu. Więc pracuj, zobaczysz jak to wygląda i może wyjdzie coś z tego fajnego. Tylko proszę, abyś jednak trzymał się przynajmniej minimalnych zasad projektowania torowisk, tj. minimalne promienie łuków pionowych i poziomych.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 11 Stycznia 2018, 12:56:24
Uważam, że na chwilę obecną przykładem dobrze zaprojektowanej scenerii (pod kątem zarówno infrastrukturalnym, jak i estetycznym) jest Całkowo2. Realistyczne pochylenia, rowy wzdłuż szlaku, odpowiednio wyprofilowane łuki wraz z krzywymi przejściowymi. @Siecool podniósł poprzeczkę wysoko, uważam że warto próbować ją przeskoczyć.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Stycznia 2018, 13:35:21
Jeszcze przytaczając słowa nie pamiętam czyje. Łatwiej jest zrobić scenerię wzorując się na rzeczywistej. Wtedy ma się gwarancję, że będzie trzymała zbliżone no rzeczywistych parametry.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Stycznia 2018, 13:57:37
Przytaczając słowa kogo innego "wtedy jakiś inżynier wiedzący co robił, odwalił za ciebie całą brudną robotę". ;)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: firleju w 11 Stycznia 2018, 18:08:31
Gdyby to było prawdą, to już dawno mielibyśmy wysyp świetnych scenerii. A nie mamy. Więc zrobienie realistycznej to jest więcej pracy i nie jest łatwiejsze.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Stycznia 2018, 18:11:25
Ja nie miałem na myśli, że jest łatwiejsza. Tylko, że łatwiej jest zrobić dobry układ torowy na podstawie realnego, niż zaprojektować samemu.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: dymus w 11 Stycznia 2018, 19:01:13
Porównując, to tworzenie scn realistycznej przypomina narysowanie własnego rysunku na podstawie jakiegoś innego. Trudnością jest tutaj odtworzenie tego wszystkiego (torów, terenu, otoczenia całej reszty), ale że jest to już gotowy wzór (w rzeczywistości) to jedynym ogromem pracy jest tego odwzorowanie. Ale tak to całośc danych już jest, układy torowe są znane, ilość i nazwy stacji znane, prędkości znane, położenie dróg znane, ilość osiedli, położenie lasów znane. Trzeba to "tylko" odrysować (co jest trudnością, ale spora część danych już jest dostępna).
A tworzenie fikcyjnej to rysowaniem takiego rysunku totalnie od nowa. Nie wiadomo nic, jaką będzie mięć długość, gdzie są lasy, drogi, tory miasta. Trzeba to zaprojektować wszystko od nowa, zaczynając od układu stacji, układu torów na szlaku, pochylenia, dróg osiedli,otoczenia, tak zeby to miało ręce i nogi (oczywiście może być to plusem, uproszczenia, mniejsze miasta itp).
Więc paradoksalnie realistyczną scn może być czasami jest łatwiej, bo trzeba to "tylko" odrysować. Ale jednocześnie trzeba się o wiele bardziej trzymać sztywnych ram jakie już są narzucone rzeczywistymi rozwiązaniami Czyli np. jak koło torów jest wielkie osiedle, trzeba to chociaż w części odtworzyć. Jak jest ogromna górka rozrządowa, trzeba to odtworzyć. Jak jest charakterystyczny dworzec, to też trzeba go zrobić. Jak są pochylenia zmianiające się cały czas, to trzeba je zrobić (a czasami danych może nie być, lub sa niedokładne). Czyli multum roboty przy obiektach dedykowanych i odtworzenia rzeczywistości. No i trzeba przetworzyć dużo danych, opracować profil pionowy z danych. Plus teren jest już dostępny i trzeba go "tylko" odtworzyć. Problemem może być też brak obiektów, np. nie mamy dużo modeli kamienic, a w środku miasta to podstawa. To samo mosty, trzeba by wymodelować te które sa w rzeczywiści.
A przy scn fikcyjnej trzeba całość wymyślić, od nazw, układu torów, rzeźby terenu (tak żeby wyglądała realnie) przez co może się nie podobać. Nawet trzeba wymyślić położenie ograniczeń prędkości, tak żeby wyglądało to dość naturalnie, a nie że nie ma w ogóle, albo są nienaturalnie położone. Więc można cos sobie uprościć, ale jednocześnie trzeba bardzo na to uważać, żeby nie przypominało karykatury rzeczywiścią.

A co jest łatwiejsze, nie wiem.. ;) Niby rzeczywiste "tylko" trzeba odtworzyć, ale na tym polega trudność. Złożoność otoczenia, miast, torów może przytłoczyć. Na fikcyjnej można wymyślać, ale trzeba robić to z głową żeby dobrze wyglądało, można uprościć wiele rzeczy, ale trzeba mieć nawet dużo wyobraźni.

Ale (mówiąc z własnego doświadczenie):
- lepiej zacząć od czegoś fikcyjnego tak żeby nauczyć się:
   - projektowania układów torów (geometria, wzory itp) obserwując i wzorując się na tym co jest, tak żeby z tego co jest jest, zmianiać to, przerabiać żeby nadal wyglądało dobrze
   - poznać metody jak co i jak zrobić. od tego jak szybko zrobić tory, po własne sztuczki które to ułatwią aż do tego jak poprawnie zrobić teren
   - nie mając od razu narzuconego tego jak to wygląda trzeba się naoglądać dużo rozwiązań z rzeczywistości, ja wyglądają szlaki i stacje. jak zbudowane są miasta, jak przebiega teren i jak w tym terenie wyglądają tory i na podstawie tego wymyślić coś nowego
- dopiero mając to doświadczenie, można się zabrać za rzeczywiste, bo ma się doświadczenie, godziny spędzone na tworzeniu torów, przygotowanie, zna się więcej sztuczek i rzeczy które na początku były trudne, ale po tym są łatwiejsze, które się przydają i mogą skrócić czas tworzenia tej scenerii.

Cytuj
Wszystkie scenerie, które powstały (oprócz częściowo Kaliskiej) są nierealistyczne
Nie wiem czy ktoś nie mówił że ułożenie tej scn względem kierunków świata jest nie teges (słońce nie zachodzi tam gdzie powinno), plus nie wiem czy całość profilu i geometrii torów też jest dobrze. Ale nie mam zamiaru tutaj ani się wypowiadać ani krytykować pracy jaka została wykonana przy tej scenerii.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 07 Lutego 2018, 21:15:37
Cześć, po dłuższej przerwie powracam z nowinami. Powstała Biedronka, trzy drzewa, dużo płotu, więcej drogi oraz trochę zmieniły się tory na terenie "huty" i doszedł budynek elektrociepłowni oraz hala w budowie. Teraz pytanie, czy da się jakoś wyłączyć automatyczne generowanie pliku xxx.sbt ? Co on w ogóle daje? Denerwuje trochę usuwanie go za każdym razem gdy zmieniam coś w plikach z terenem.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 07 Lutego 2018, 21:37:35
Sbt trzyma binarnie siatkę terenu. Wyłącznika niestety nie ma. Jest szamańskie obejście. Dodaj prefix "$" do nazwy scenerii. ;)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: tmj w 07 Lutego 2018, 21:41:40
Cześć, po dłuższej przerwie powracam z nowinami. Powstała Biedronka, trzy drzewa, dużo płotu, więcej drogi oraz trochę zmieniły się tory na terenie "huty" i doszedł budynek elektrociepłowni oraz hala w budowie. Teraz pytanie, czy da się jakoś wyłączyć automatyczne generowanie pliku xxx.sbt ? Co on w ogóle daje? Denerwuje trochę usuwanie go za każdym razem gdy zmieniam coś w plikach z terenem.
Plik .sbt to dla geometrii terenu odpowiednik tego, czym dla modeli .t3d jest jest plik .e3d. Czyli juz przeksztalcone dane zapisane w postaci binarnej, ktore wczytuja sie duzo szybciej niz wersja tekstowa.

Nie ma wylacznika dla jego generacji, przynajmniej na razie. Ale mozna zastosowac szamanstwo zasugerowane przez Stele ;d
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 07 Lutego 2018, 21:52:23
Jak dodałem $ to w rainstedzie nie było widać scenerii, jak utworzyłem kopie do której dodałem $ to nadal się tworzy. A w której wersji exe to doszło? Bo pamiętam, że na 17.07 tego nie było jeszcze. Może po prostu pobiorę starsze exe.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: tmj w 07 Lutego 2018, 21:55:01
Plik $nazwa.scn nie bedzie wyswietlany przez rainsted. Zeby uruchomic taka scenerie trzeba podac jej nazwe w eu07.ini i uruchomic exe bezposrednio, zamiast przez starter.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 07 Lutego 2018, 22:01:06
To też nic nie dało.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: tmj w 07 Lutego 2018, 22:05:08
aaa czekaj. Prefiks nic nie da, zeby wylaczyc zapis nazwa scenerii musi byc $.scn
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 07 Lutego 2018, 22:11:39
Teraz działa. Dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: firleju w 08 Lutego 2018, 08:02:21
Jeśli mogę coś zasugerować, to że nazwa scenerii raczej nie odpowiada płaskiemu czemuś przy wszystkich obiektach jakie pokazałeś. Jak same budynki są na płaskim stawiane to całe otoczenie powinno być już na pochyłościach. Może zacznij od stworzenia terenu przy torach o dopiero potem wszelkiej maści infrastruktury towarzyszącej.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 12 Marca 2018, 21:24:41
Cześć! Na tę chwile pracuję nad całkowicie nowym terenem, cała dotychczasowa trasa jest przystosowana do prędkości 120km/h. Standardowo mam parę pytań. Po pierwsze czy jest jakiś sposób żeby spasować ładnie brzeg rzeki z terenem?
Druga sprawa to trakcja, jako iż trasa bardzo się wypłaszczyła w momencie przystosowywania to czy opłaca się kłaść drut nad całością czy lepiej zostawić bez? SU46 z 5 pustymi wagonami potrzebował około 15km żeby się do 120km/h rozpędzić. 

Edit: zapomniałem dodać screenów
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Marca 2018, 21:32:07
W czym masz problem w brzegach rzeki? Nie rób rzek jako torów. Kop koryto i taflę wody jako teren dawaj. Trajektorię ewentualnie niewidzialną, jak coś ma tam pływać. Na brzeg 2-3 metrowy pas o stałej szerokości z teksturą przejściową trawa-kamienie/piach i na dno kamienie/piach.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 12 Marca 2018, 23:15:08
Te rowy to za głębokie, tak ze 30cm głębokości w zupełności wystarczy.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 31 Marca 2018, 01:34:19
Cześć

W przerwie podczas tworzenia terenu, zacząłem bawić się eventami, i standardowo pytanie. W czym może być problem jeżeli AI nie reaguje na semafory, oraz po przejechaniu 3 torów z ustawionym velocity (gdy tory nie mają ustawionego velocity to AI w ogóle nie rusza) przyśpiesza do maksymalnej? Exe z 29.03.2018 W załączniku przesyłam trasę na chwile obecną.


http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-gury_1.rar

Edit: Do paczki wrzuciłem stary plik scn
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Marca 2018, 10:45:24
Fajnie wygląda to "morze". :P
AI dostaje sygnał na semaforze wyjazdowym SetVelocity 40. W trzech torach w tabelce 40, potem w dwóch rozjazdach 100 i w reszcie -1. Nie ma rozkładu, który definiowałby prędkość rozkładową ani wskaźnika definiującego prędkość szlakową. Po zjechaniu ze wszystkich rozjazdów i bez kolejnych w drodze skanowania, uzna że wyjechało na szlak i rozpędzi się do konstrukcyjnej lokomotywy (lub wagonów o ile na to patrzy).
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 31 Marca 2018, 11:08:03
A jest gdzieś opisane tworzenie własnego rozkładu? Czy można przerobić jakiś istniejący?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Marca 2018, 11:20:08
Świta mi, że kiedyś Ra robił instrukcję stricte pod to jak gra to czyta. Tyle i tyle takich znaczków w wersie, parsuje ten token, kolejnych tyle znaczków, parsuje kolejny token... Zrób dokładnie na podstawie składni istniejącego, to będzie działać.
Ustaw i przypisz do torów wskaźniki zatrzymania (dla towarowych wystarczy jeden w linii semaforów wyjazdowych, przypięty do wszystkich torów grupy), wskaźniki końca okręgu przetaczania i wskaźniki prędkości szlakowej, to ai powinno jeździć jak trzeba i ładnie przewijać rozkład w trakcie.
Instrukcje na wiki i w opisach inców danych wskaźników.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 31 Marca 2018, 11:29:40
Wątek o rozkładzie. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18359.0.html
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 31 Marca 2018, 23:17:27
Jeżeli chodzi o semafory to wszystko już działa, problem był w tym, że gdy zdalnie przypisuje eventy _sem_info to z jakiegoś powodu nie chce to działać. Zrobiłem przykładowy rozkład i ładnie rozpędza się do rozkładowej, tylko problem w tym, że nie chce go przewijać. Od czego to zależy? Druga sprawa, AI nie zatrzymuje się na przystanku pomimo wskaźnika W4 przypisanego do toru. Wydaje mi się, że może to być zależne od rozkładu, ale jak jest naprawdę to nie wiem.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Marca 2018, 23:19:07
AI porównuje aktualną stację w rozkładzie ze skanowanymi W4. Jak zgadza się nazwa to się zatrzymuje przy wskaźniku i odhacza. Jak się nie zgadza to pomija i leci dalej.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 31 Marca 2018, 23:29:56
W4 nazywa się Zalesie#2A, w rozkładzie jest też Zalesie, więc chyba nie to jest problemem.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Marca 2018, 23:40:01
Pokaż pliki, bo nie ma co zgadywać.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 31 Marca 2018, 23:46:52
http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-gury1.rar
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Marca 2018, 23:51:40
W torach nie widzę przypisania W4. W eventach też.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 31 Marca 2018, 23:59:16
Aaa, dobra. W którymś inc do W4 pisało że P8 albo P9 jest nazwą toru do którego jest przypisany wskaźnik, więc zrobiłem w ten sposób. Jest możliwość przypisania dwóch eventów do toru jako event2? Czy trzeba tworzyć multiple wywołujący te dwa po kolei?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 01 Kwietnia 2018, 00:01:44
Skanowanych i tak w multipla nie wsadzisz. To działa tylko na kolejkowanie. Jak masz za ciasno na wskaźniki i semafory, musisz pokroić tory.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: firleju w 03 Kwietnia 2018, 13:34:12
Kiedyś w końcu zrobię te wielokrotne eventy w torach ;)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 25 Kwietnia 2018, 19:25:24
Ahoj!
Jako, iż nie wszyscy mają Facebooka, lub nie obserwują mojej strony, na której to co parę dni pokazuje nowości. Więc wrzucam tutaj większość screenów ze strony, oraz standardowo mam pytanie.

Rozkład się przewija, semafory działają, AI ładnie się zatrzymuje przy W4, tylko jest pewien problem z W27. Ustawia on szlakową 80km/h, ale tylko na torze do którego jest przypisany. Za nim, gdy niema przypisanego rozkładu AI znowu rozpędza się do V max loka. Czy trzeba ustawiać ręcznie velocity dla każdego toru na całym odcinku?

I przy okazji zapraszam wszystkich na moją stronę https://www.facebook.com/gorymaszyna/ (https://www.facebook.com/gorymaszyna/)

Sayonara

Edit: Mały błąd w mapce już poprawiony
Edit2: Jeszcze jedno, czy da się coś zrobić aby drzwi w wagonach otwierały się automatycznie po starcie scenerii?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Kwietnia 2018, 20:18:11
Masz podany czas przyjazdu do stacji początkowej? Może być równy czasowi odjazdu.
Z w27 nie wiem o co chodzi. Masz szlakową na ekranie diagnostycznym podaną. Jakie wartości przyjmuje i kiedy się zmienia? Nie wiem czy gdzieś to było szerzej stosowane, więc może być babol w exe nieznaleziony.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 25 Kwietnia 2018, 20:38:28
W rozkładzie jest godzina przyjazdu jako 10:30 czyli godzina początkowa.

A z W27 to wygląda to tak jak w załącznikach
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Kwietnia 2018, 20:40:15
F3 za pokaż. Albo zobacz w które pole to 80 wskoczy. Chyba VRd nas interesuje, jak dobrze rozszyfrowuję skróty.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 25 Kwietnia 2018, 20:46:08
Ja tam 80 nigdzie nie widzę.
Jednak jest, jako Vn
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Kwietnia 2018, 20:52:41
Czyli nie działa. Pokaż wpis do tego W27.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 25 Kwietnia 2018, 20:55:10
W inc ze wskaźnikami:
include;ip/pkp/w27an.inc;gerbertow_w27;-42609.1;149.799;-4742.99;-170.0;0.0;0.0;;;8;80;end //ActiveW scm z torami
event1 Gerbertow_w27_speedinfo
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Kwietnia 2018, 20:56:50
To jakiś niewydany wskaźnik. Na repo mam tylko w27, w27a, w27n. Załącz tego inca.
Żaden z repowskich nie działałby poprawnie swoją drogą. Zaktualizuję je jak tu dojdziemy do sedna problemu.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 25 Kwietnia 2018, 21:00:15
Inc W27an
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Kwietnia 2018, 21:08:46
Coś nam to nie weszło do dokumentacji. Już dodałem. https://wiki.eu07.pl/index.php/Event_commands#RoadVelocity

Czyli zmieniasz w incu
event (p1)_speedinfo putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) SetVelocity (p9) (p9) endeventna
event (p1)_speedinfo putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) RoadVelocity (p9) 0 endeventjeśli poprawnie interpretuję.
Sprawdź czy zadziała i daj znać, to ustawię w incach na serwerze,
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 25 Kwietnia 2018, 21:16:26
Gra i buczy :) AI ładnie trzyma 80km/h. Dzięki za pomoc!
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: firleju w 26 Kwietnia 2018, 08:07:26
W27n powstał po to żeby była kompatybilność ze starymi sceneriami (nie wszystkie W27 były przypisane i skład mógł się wlec przez całą scenerię wtedy).
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 03 Lutego 2019, 01:04:48
Ohoho... Nic tu się nie działo od kwietnia.. Trzeba pokazać co się zmieniło bo nie każdy obserwuje stronę na facebooku ;)

Trochę pisania będzie dzisiaj :)

Zacznę od całokształtu, jak widać na mapce przybyło trochę torów, parę miejscowości i wiele nowych pomysłów... Muszę się trochę ograniczyć bo jak tak dalej pójdę to nigdy niczego nie skończę :D

To teraz po kolei:
Zał. od 1 do 4 - Tutaj jeszcze nie dotarłem z pracami, narazie wstępnie ułożone tory, i wstawione semafory, 1. Moczodoły, 1.1 Stacja b/n 2.Moczodoły 3.Lelów 4.Zawady
Zał 5 - Suchowola Płd. - tutaj już powoli coś się dzieje, perony w trakcie tworzenia, jeszcze bez tekstury.
Zał 6.1 - Suchowola Miasto - Zwykły peron. Dotąd AI dojeżdża bezproblemowo.
Zał 6, 7, 8 - Suchowola - Zdecydowanie najładniejsza stacja jaką udało mi się zrobić, do ideału jeszcze trochę brakuję ale już widać wstępny zarys.
Zał 9 - Orzeszów - Kolejna zwykła mijanka.
Zał 9.1 - Most na wjeździe do Mordek od strony Suchowoli, w samych Mordkach nic się nie zmieniło.
Zał 10 - Gondolin z lotu ptaka,
Zał 11 - 12 Gondolin - taka sobie ot stacyjka, też ładna okolica.
Zał 13 - 16 Gerbertów - końcowa, jedna z większych stacji. 15. Bocznice przy stacyjne, 16. Manewrująca siódemka,
Zał 17 - Przejazd chwilę przed Kusiętami.
Zał 18 - Most nad rzeką w Zalesiu, w tle widoczna stara linia. Zalesię się także nie zmieniło.
Zał 19 - Jackowo - mijanka, trochę większa niż Zalesie.
Zał 20 - Wilków - tutaj się zaczyna dużo torów :D
Zał 21 - Wilków towarowy - torowisko już po wielu poprawkach, lecz nadal dużo do roboty zostało
Zał 22 - Odnoga do huty od strony Wilkowa Towarowego,
Zał 23 - Tam w prawo też coś będzie, ale jeszcze nie wiem co ;)
Zał 24 - Lokomotywownia w Wilkowie Głównym, obrotnica niestety działa tylko dla 2 torów :( Nie mogę sobie z tym poradzić.
Zał 25 - Wilków Główny - tu w przyszłości chciałbym żeby była hala dworcowa, ale jeszcze zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zał 26 - Wjazd do Wilkowa Głównego od strony Wilkowa Towarowego.
Zał 27 - ZNTK lub oddział Intercity, takie mam plany, zobaczymy, tak jak z halą :)
Zał 28 - 29 - Od Wilkowa Głównego chciałem zrobić coś na wzór CMK. Może nawet nie razem z Górami, ale osobną scenerie z tego zrobić. Zobaczymy...

Taaa, planów jest dużo, czasu jest mało, chęci z czasem też przemijają i trzeba sobie zrobić dłuższą przerwę. Dużo jest na pewno jeszcze do zrobienia przy samym torowisku, nie wspominając już o drogach. Największym problemem jest i tak tworzenie terenu, bardzo dużo czasu trzeba, żeby to jakoś wyglądało, z czasem im bardziej się rozpracowuje 3dsa tym łatwiej to idzie. No, ale i tak już wystarczająco napisałem... Dzisiaj wyjątkowo nie mam żadnego problemu :) Choociaż..
Mam pytanie w Zał.6 i 7 i 8 te podsypki takie zepsute są, jedna jaśniejsza, druga prawie czarna... Tylko na "szejderowym" exe taki dziwnie jest :( Od czego to zależy?

Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 03 Lutego 2019, 01:05:44
Ciąg dalszy załączników :)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 03 Lutego 2019, 09:08:30
Sam przebieg trasy wygląda bardzo sensownie, układy torowe raczej też. Jedynie do czego mogę się przyczepić to sytuacja jaka jest na screenie 27. Takia serpentyna na głowicy nie ma prawa istnieć.
Zamiast tego:
         ____
    ____/_____
  _/______
Lepiej zrobić coś takiego:
        /_______
       /______
    __/_______
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: danniel w 03 Lutego 2019, 09:33:02
Zał. 27 - Takie flexy potęgują zużycie boczne szyn, siły niezrównoważone i są dość nierealne.
Obawiam się także o kręty odcinek Zalesie Wilków.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 03 Lutego 2019, 09:45:41
Tam jest wszystko do przebudowy ;) 3ds-owe skrypt też idealne nie są i czasem głupieją, np tworzy się idealnie prosty tor korzystając z flexa, a tor wychodzi cały pofalowany.
Co do tego kretego górskiego odcinka, tam też gdzieniegdzie trzeba coś poprawić, ale w większości jest zrobiony zgodnie z tymi wytycznymi Paula. Pochylenia są rzędu 20 promili, a największy promień łuku nie przekracza 400m
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 03 Lutego 2019, 10:06:56
Naprawdę, nie wolałbyś zrobić realnej "Zakopianki"? Też góry górzyste :D
Zastanawia mnie ten screen z jamnikiem na przystanku. Czy to nie za krótki odcinek na skład towarowy w przypadku krzyżowania?
Polecałbym wstawienie powtarzaczy i wydłużenia tego p.o. o 200 - 300 metrów. Wtedy spokojnie składem towarowym można robić krzyż z innym składem.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Matson w 03 Lutego 2019, 10:46:07
Zastanawia mnie ten screen z jamnikiem na przystanku. Czy to nie za krótki odcinek na skład towarowy w przypadku krzyżowania?
Polecałbym wstawienie powtarzaczy i wydłużenia tego p.o. o 200 - 300 metrów. Wtedy spokojnie składem towarowym można robić krzyż z innym składem.

To prawda, podobny problem jest na Całkowie V1, mijanki są krótkie i nie można przez to puścić sensownego, długiego składu. Sugerowałbym wydłużenie, ale to oczywiście w Twojej gestii.

Wygląda to bardzo obiecująco, trzymam kciuki za kontynuację, bo to czego moim zdaniem w Maszynie teraz najbardziej brakuje to trasy - mało ich powstaje, a te które są (głównie Kaliska i Całkowo V2) kiszą się od dawna w dziale nawet nie w teście, a na warsztacie.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 03 Lutego 2019, 11:39:05
Na pewno w oczy rzuca się zbędne dublowanie krawędzi peronowych. W rzeczywistości takie coś by nie przeszło i byłoby uznane za niegospodarność, poza tym nie stosuje się takich rozwiązań.

14 - Ten jednokrawędziowy peron jest zbędny, dublują się krawędzie.
20 - Tutaj jest jeszcze więcej dublujących się krawędzi. Proponuję rozwiązanie z załącznika - funkcjonalność jest taka sama, a wygląda to przejrzyściej i zdecydowanie realniej.

Na 6, 11, 19 wyszło tak jak powinno być, natomiast na 10+11, 25 trzeba zrobić optymalizację liczby krawędzi peronowych. A poza tym trzeba też przejrzeć pozostałe obszary.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 03 Lutego 2019, 11:46:13
Dlatego najlepiej jest wzorować się na istniejących układach. Nawet przy tworzeniu scenerii fikcyjnych.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 03 Lutego 2019, 13:31:56
To co powiedział @DieselPower: bez sensu jest tyle krawędzi peronowych + brak torów przelotowych.

EDIT: Chyba, że te tory po bokach to przelotowe. :)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 03 Lutego 2019, 14:48:04
Ale mimo wszystko są 2 przypadki w Polsce gdzie są 2 krawędzie na jeden tor?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Lutego 2019, 14:49:33
2 przypadki w Polsce i z 20 takich w Maszynie. I teraz zgaduj na którą stronę jest oskryptowanie albo marudź, że nie ma nagranego kierpocia dającego gotowość na obie strony.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 03 Lutego 2019, 14:57:51
To Wilków już :) Ale nadal nie wiem o co chodzi z tymi podsypkami, że tu jaśniej a tu ciemniej :D
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Kermit w 03 Lutego 2019, 15:10:36
Czemu te nazwy miejscowosci takie z 4 liter? Ilez mozna tych pawianow, psiar, wilkow i innych stolco i moczopochodnych.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 03 Lutego 2019, 15:13:09
Z wielką chęcią przyjmę wszelkie propozycję ;)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Lutego 2019, 15:15:50
Atrybut otoczenia (tunel/wąwóz/most) mają taki sam wszędzie? Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 03 Lutego 2019, 15:16:56
Chyba najsensowniej byłoby otworzyć google.maps i czerpać stamtąd. Trasa górzysta, więc proponuję Małopolskę i patrzeć za miejscowościami, które linii kolejowych nie mają.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 03 Lutego 2019, 15:24:36
Górna Wieś, Wysokie, Kamienna Góra, Piekło, Zamoście. To tak w ramach wywalenia Wilkowa, Moczodołów, Mordek, Lelowa i czegoś jeszcze... Tak jak Joachimowicz powiedział, wiochy z południa Polski np. wzdłuż kryniczanki, zakopianki, trochę Dolnego Śląska + Podkarpacia.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: danniel w 03 Lutego 2019, 16:25:52
Poszerzenia na torach zasadniczych powinny być łagodniejsze. W dokumentacjach projektowych widziałem, że w takich miejscach występują łuki o promieniach 15 km, a samo esowanie trwa przez jakieś 100 m. Dla torów zmodernizowanych polecam tworzenie krzywych przejściowych w okolicach rozjazdów nawet jeśli nie ma tam przechyłki. Tak samo tworzenie zabezpieczeń torów zasadniczych tak jak na PLKowskiej części Sopotu (https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/3/3c/Sopot_new.png). Rozjazdy 6, 8, 32, 34 można odwzorować przez Rłd 751/500-1:9 czy Rłd 760/497-1:9.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 03 Lutego 2019, 17:00:44
Wiem, wiem... Dużo jest takich krzywizn jeszcze. Gondolin wydłużony o 100m (całość ma koło 300m), bardziej się nie dało, bo z jednej strony łuk a z drugiej zbyt dużo grzebania z terenem itd. Zmieniłem nazwy na tę które zaproponował @DzordZ
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Paweł Andrzej Nowinowski w 03 Lutego 2019, 17:05:07
Co do zmian nazw to ja bym proponował jeszcze zmiany nazwy stacji Kamienna Góra na Kamienna Góra Północna.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: danniel w 03 Lutego 2019, 17:05:21
Tutaj przydałby się peron wyspowy z przejściem podziemnym na wysokości dworca. Półbramka typu T na peronie (mamy taką?) zamiast stawiania słupów na torze po prawej.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: danielek w 03 Lutego 2019, 17:19:11
Wiem, że najlepiej jest doradzać, ale chciałbym tylko podpowiedzieć twórcy, że fajnie będzie, gdyby pojawiła jakaś misja z oblotem w Wysokiej
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: youBy w 03 Lutego 2019, 17:20:34
Jak rozumiem do Kamiennej Góry będą jeździć wyłącznie motoraki, ew. pesobusy?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 03 Lutego 2019, 17:41:37
Wiem, że najlepiej jest doradzać, ale chciałbym tylko podpowiedzieć twórcy, że fajnie będzie, gdyby pojawiła jakaś misja z oblotem w Wysokiej


Na pewno będzie taka tylko z oblotem w Zamościcach :)

Jak rozumiem do Kamiennej Góry będą jeździć wyłącznie motoraki, ew. pesobusy?

Od Kamiennej się zaczyna całość, tak więc bardziej do Zamościc byłby ruch typowo pasażerski. Lecz planowałem, żeby Zamościce to była stacja graniczna PL/CZ więc jakiś towar na Czechy też mógłby jechać. No i całość ma mieć 2 warianty - Lata 80-90 i taka teraźniejszość.

Edit: W ramach projektu poprawy peronów, Wysoka (daw. Mordki) otrzymała nowy tor. Został jeszcze Gerbertów i Kamienna G. Głw do poprawy.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: DP99 w 07 Lutego 2019, 12:28:59
Kilka propozycji nazw stacji:
Złoty Stok,  Ustroń, Karpacz, Goleszów (te 4 to realistyczne a teraz wymyślone), Rembielice Wyżne, Grodzisko Górskie, Żarkaby, Suszca.
Gdyby rzeczywiście Zamościce miały się stać stacją graniczną to 3 propozycje stacji czeskich (za Zamościcami): Trbiče, Petrovice, Nowá Bílá

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: mnichu303 w 24 Marca 2019, 18:29:25
Sceneria zacna nie powiem bardzo mi się podoba. Pytanko mam. Czy cała linia jest zmodernizowana, czy będą jakieś szlaki takie w średnim stanie?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 07 Kwietnia 2019, 20:33:21
Zmodernizowany będzie na pewno odcinek Kamienna Góra - Wysokie - Gerbertów, z prędkościami 140-100km/h. Do Zamościc będzie trochę gorszy stan torowiska, prędkości 80-40km/h oraz najprawdopodobniej bez drucie
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 26 Czerwca 2019, 22:52:22
Wracam jak zwykle po długiej przerwie, z pytaniami (dwoma). Zrobiłem sobie ładny tunel, wszystko fajnie, wszystko pięknie, lecz trochę w tym tunelu za jasno. Jest jakiś sposób, żeby wytworzyć tam ciemność? Zmniejszenie wartości Ambient Tri pomoże? I drugie pytanie: Zrobiłem sobie most, wszystko fajnie, wszystko pięknie, lecz tutaj pojawia się problem. Most jest oteksturowany cegłą, jakąś taką zwykłą czerwoną, ale wygląda to brzydko. Próbowałem wypalić teksturę z AO ale tutaj zaś na teksturze o rozdzielczości 8192x8192 dopiero ledwo co są widoczne łączenia między cegłami. Ma ktoś jakiś pomysł?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Czerwca 2019, 23:29:51
Ambient i diffuse tri w tunelu na niską wartość. Torom w nim parametr środowiska na tunel.
Zmapuj ten most tak, by na teksturze mieć pół przęsła. Od spodu też jakąś symetrię wciśnij. Teksturowałem podobny konstrukcyjnie, co prawda z kamiennych bloków a nie z cegły, ale nie było problemów z rozdzielczością.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 27 Czerwca 2019, 00:02:49
Jak na razie Ambient i Diffuse nic nie dało, może tor pomoże, ale to później. Jaka będzie optymalna rozdzielczość dla tekstur takiego mostu? 4k to przesada będzie już?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Czerwca 2019, 00:05:22
Zrób sobie w natywnej tekstury cegły jaką masz i skaluj w dół aż będzie tragicznie.
W jakim sensie ambient i diffuse nic nie dało? Ściany nie są ciemniejsze? Parametr toru przyciemni tylko tor i tabor na nim.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 27 Czerwca 2019, 10:40:36
Tekstury seamless są jak najbardziej OK. Jedyne co trzeba zrobić, to konsekwentnie retuszować elementy, które tworzą wzorek, aż efekt wzorku będzie mniej wyraźny. U ciebie najlepiej będzie zacząć od wyretuszowania tych poziomych brązowych pasków, a potem zabawa z usuwaniem odmiennego koloru cegieł.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 02 Lipca 2019, 00:19:21
Z mostem jednak odpuściłem sobie te wypalanie tekstury, niby powinno to działać ale sam most jest prowadzony po łuku i odległości nie są takie same, to i tekstura się rozjeżdża. Tak jak jest też wygląda znośnie. Co do tunelu, wartości ambient i diffuse tri zmieniają cokolwiek tylko na exe od tmj, na Milkowym jest jak było. Utworzenie pliku.mat i wpisanie tam tych wartości zadziała? Co ciekawe tor miał już ustawione środowisko jako tunel. Więc nie wiem w czym problem :p
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 02 Lipca 2019, 09:03:06
Czy ta przechyłka w tunelu trzyma skrajnię budowli? Wydaje mi się, że po lewej jest za blisko ściany/sklepienia tunelu. Jaka tam jest szlakowa?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 02 Lipca 2019, 10:24:38
Z tego co pamiętam bo tory kładłem już dość dawno to przechyłki były liczone na 80km/h max, nie wiem czy akurat ten łuk, a ze skrajnią to zaraz zobaczę bo może rzeczywiście gdzieś się coś przesunęło za mocno.

Edit: Rumun z Bohunem się mieści, jeszcze dużo miejsca zostaje z każdej strony :)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Lipca 2019, 17:06:25
Co do tunelu, wartości ambient i diffuse tri zmieniają cokolwiek tylko na exe od tmj, na Milkowym jest jak było.
A jak jest z paczkowymi tunelami? Świta mi, że ktoś, gdzieś, kiedyś zamiast puścić makro ustawiające materiały na białe, wybielił je programowo. Milek? Z matem nie zaszkodzi zobaczyć, ale jeśli istotnie coś jest w kodzie, to raczej różnicy mu nie zrobi czy ma ambient podany w nagłówku geometrii czy w materiale.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 02 Lipca 2019, 17:37:10
A gdzie w paczkowych trasach można znaleźć tunel? :D Bo nie przypominam sobie żeby gdzieś był
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: danniel w 02 Lipca 2019, 17:44:16
Drawinowo - w okolicach Grabówka Lachego.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 02 Lipca 2019, 18:29:10
Dokładnie taka sama sytuacja.
Drawinowo:
Cytuj
node 1000 0 none triangles material ambient: 75.0 75.0 75.0 diffuse: 75.0 75.0 75.0 specular: 75.0 75.0 75.0  endmaterial stonesconstruction_rectanglegray2
U mnie na Górach:
Cytuj
node -1 0 none triangles material ambient: 0.0 0.0 0.0 diffuse: 0.0 0.0 0.0 specular: 0.0 0.0 0.0  endmaterial gury\ceglaczerwona
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Lipca 2019, 18:33:18
To ewidentnie exek olewa. Przy diffuse=0 powinno być czarne jak ten tego.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 02 Lipca 2019, 18:33:49
Bo było, na exe od Tmj :D

Edit: Wracając do wpisów środowiska, wpis dla tunelu nie różni się niczym od wpisu dla gór, poza tym, że wpis mountain powoduje w pewnych warunkach, że tekstura mruga (jaśniej/ciemniej), ale jak to wywołać dokładnie nie wiem, wszystkie tory dostały wpisy górskie, a mrugają tylko te za tunelem :P
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 02 Lipca 2019, 19:53:05
A gdzie w paczkowych trasach można znaleźć tunel? :D Bo nie przypominam sobie żeby gdzieś był
Jest również tunel wykonany przez @Rozi, na podstawie min.moich zdjęć. Dwutorowy z Długopola Zdroju. Do wstawienia na scenerię. Niestety usunięty z serwera choć ja gdzieś posiadam pliki. Edit:
Wrzucam tu link do paczki z tunelem:
https://eu07.pl/userfiles/5659/infrastruktura_rozi_pack.zip (https://eu07.pl/userfiles/5659/infrastruktura_rozi_pack.zip)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 02 Lipca 2019, 23:13:44
W sceneriach mamy tylko 2 tunele. Jeden dwutorowy na Tarniowie oraz  3 równoległe do siebie jednotorowe na Drawinowie. Tunel polecany przeze mnie jest obiektem prawdziwym, tunele w Drawinowie fikcją gdyż nie ma przynajmniej w Polsce 3 tuneli równoległych jednotorowych w Polsce, są tylko 3 pary na linii Kłodzko- Wałbrzych Główny oraz jedna para tuneli  na linii kolejowej nr.8
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 02 Lipca 2019, 23:45:56
Jak byś mógł podesłać ten tunel i wiadukt też z tej paczki to bardzo chętnie bym z niego skorzystał. Oszczedziło by mi to wiele czasu podczas tworzenia kolejnego Tunelu i mostu/wiaduktu :)

Jeszcze raz na temat wpisów środowiska :p Na exe Tmj znowu działa bezproblemowo, a u Milka brak reakcji poza w/w błędem z mruganiem..
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Lipca 2019, 00:52:26
tunele w Drawinowie fikcją gdyż nie ma przynajmniej w Polsce 3 tuneli równoległych jednotorowych w Polsce
Podg. Lachy opierają się na układzie stacji Warszawa Włochy. Żadnego tunelu tam nie ma, górne tory idą dwoma wiaduktami. Czemu autor zdecydował się na tunele? Pojęcia nie mam. Może łatwiej było mu wymodelować. Przy tamtejszym ukształtowaniu terenu takie konstrukcje ziemne nie mają sensu.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 15 Listopada 2019, 23:31:53
Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi wcisnąć :P
@Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 24 Listopada 2019, 23:57:20
Wracam z kolejną porcją wiadomości :) O zalewie chyba nic jeszcze nie wspominałem, a no jakoś tak wyszło, że i na niego się udało wynaleźć miejsce. Dokładniej na obrzeżach Suchowoli, w okolicy stacji Suchowola Południe - A właśnie! Od niedawna już nie Południe tylko Suchowola Jezioro - gdzie to przybył kolejny tor. A wzdłuż torów trochę asfaltu już nawet leży. Co do jeziora, trzeba będzie jakoś ładnie wykulać brzegi, powstawiać jakieś plażę może jakieś łódki wypuścić na wodę :P, na zaporze zaś ustawić ławki i latarnie. Jest jakiś sposób, żeby taką drobną teksturę siatki było widać z daleka? Bo tak jak jest obecnie to staje się widoczna z jakichś 20-30 metrów dopiero, więc równie dobrze mogło by jej nie być jak ma się tak zlewać. Na trzecim screenie widać o co chodzi :) Dzisiaj bez widokówki bo za długo schodzi na to dekorowanie..
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Listopada 2019, 00:06:40
W fazie przezroczystych nie będzie jej tak ucinać teoretycznie, tylko blendować bardziej z tłem, ale z daleka i tak zniknie. No i będzie się źle sortować ze wszystkim.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: tmj w 25 Listopada 2019, 01:22:50
Zostawic nieprzezroczysty jak jest, ale ustawic jako osobny element z krotkim zakresem wyswietlania, tak by znikala powyzej np 50+ metrow. W realu tez w zasadzie na wiekszym dystansie siatki plotu nie widac, jedynie same slupki.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: firleju w 25 Listopada 2019, 11:03:59
Ja tylko dorzucę, że na zaporze powinien być pionowy podział betonu (dylatacje). Tak to wygląda, że względu na technologię budowy i utrzymania. No i poszczególne pionowe elementy mają najczęściej delikatnie inny odcień.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 25 Listopada 2019, 16:18:58
Myślałem nad tym, ale osobiście nie widzę sensu. Nawet ta siatka mija się trochę z celem. Tory są z 150-250m od zapory, więc nikt nie zauważy takich braków :)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 25 Listopada 2019, 16:58:27
No zapora niestety wygląda totalnie paintowo w porównaniu z tym (https://meteor-turystyka.pl/images/places/0/20.jpg).
Ja bym poszukał czegoś fajnego w https://www.textures.com/browse/dirty/1344, fajnie wygląda https://www.textures.com/download/concretedirty0394/87276. Wystarczy powtórzyć mapowanie w poziomie. Z odległości 100-150m powinno to znośnie wyglądać, a na pewno lepiej niż to co jest obecnie.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Listopada 2019, 17:07:09
Mamy w paczce beton_leak. Odbity w pionie, może da radę. Choć raczej będzie miał za rzadko dylatację po zeskalowaniu do pionu.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: tmj w 26 Listopada 2019, 20:10:33
https://www.nationalgeographic.com/content/dam/news/photos/000/212/21217.ngsversion.1430863959167.adapt.1900.1.jpg

Zawsze mozna sie posilkowac rzeczywistoscia, zdjecia z porownywalnego dystansu moga byc dosc uzyteczne.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 26 Listopada 2019, 22:39:36
Ujdzie? :)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: firleju w 27 Listopada 2019, 07:17:05
O wiele lepiej. W zasadzie jest tylko jedna rzecz. Ten ciemny dół wyznacza typowy maksymalny stan wody i powinien być równoległy do tafli zalewu. Widać, że po prawej stronie podnosi się. Ten mankament pewnie jest związany z rozciąganiem tekstury.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 27 Listopada 2019, 08:11:11
Wiem, w zasadzie to cała zapora się trochę powyginała i nie było widać dopóki tą teksturą tego nie przykryłem. Poprawię dzisiaj :)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: firleju w 27 Listopada 2019, 08:53:42
Jak się bawisz w takie szczegóły zadbaj, żeby na filarach na spuście przelewowym ten poziom był taki sam jak na reszcie.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: sebastianlaton w 27 Listopada 2019, 16:18:56
Jak mam pobrac aktualizacje bo ten pierwszy link ma starą wersję?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 27 Listopada 2019, 16:29:36
Niestety nie wiem :( Chyba autor nie udostępnił nowszej wersji
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 03 Marca 2020, 20:55:54
Znowu parę miesięcy ciszy tutaj, to czas coś wrzucić. Film z przejazdu na nowo położonym odcinku od Zawad do Suchowoli Jezioro.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: AIR w 07 Kwietnia 2020, 12:27:07
W 11 minucie filmu widać rozjazdy, ile wagonów za lokomotywą zmieści się na tych bocznicach?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Union Pacific w 08 Kwietnia 2020, 02:08:21
W osmej minucie a dokladnie od 8;00 tory na luku sprawiaja wrazenie jakby wisialy w powietrzu razem z podsypka.
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: karpil w 08 Kwietnia 2020, 10:04:21
Wydaje się, że Suchowola Jezioro jest "za krótka", bo tak jak wskazał AIR - "na oko" na najbardziej skrajnym torze zmieści się pewnie max 10 wagonów, a na tym, na który wjechała Tamara pewnie połowa tego. No chyba, że tak ma być.
Powodzenia w dalszej pracy!
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 08 Kwietnia 2020, 13:46:39
Już śpieszę z odpowiedziami :) Otóż Suchowola Jezioro ma być stacją obsługującą pociągi osobowe i wakacyjne, umieszczoną w takim miejscu że gdzie indziej, a już na pewno dłużej się nie dało. Max 10 wagonów + lok. Na najdłuższym. Pozostałe 2 na 5-6 wagonów. Od biedy można tam na najdłuższym zmieścić rumuna z 17 węglarkami. W każdym razie, dłużej się nie da, taki mamy klimat.
W osmej minucie a dokladnie od 8;00 tory na luku sprawiaja wrazenie jakby wisialy w powietrzu razem z podsypka.
Pracę są w toku, a takie błędy będą się zdarzać aż do wszycia podtorza z rowami w teren. Na wydaniu publicznym już takich błędów nie będzie ;)
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: Czarodziej w 08 Kwietnia 2020, 15:06:03
Planujesz tam jakieś odcinki z prądem?
Tytuł: Odp: Sceneria "Góry"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 08 Kwietnia 2020, 20:55:03
Szczerze to sam nie wiem jeszcze, myślałem żeby do od Kamiennej Góry do Wysokiej była sieć, ale co z tego wyjdzie, ciężko powiedzieć :P