Są wtyczki do programów graficznych, generujące height mapy przypominające teren górzysty. Możesz się czymś takim wspomóc przy wytłaczaniu, jak twoja wyobraźnia nie wystarczy do uzyskania realistycznego efektu.Tak są ale są niedoskonałe. Pracuję nad tym z kilkoma userami. Bo są problemy przy tym. Mamy już kilka rozwiązań. Znów Antek piszesz o tym o czym nie masz zielonego pojęcia. Rozmawiałem z tobą na ten temat w święta i prosiłem abyś tego na razie nie ujawniał bo pracujemy nad tym rozwiązaniem. Pomysł ten zacząłem realizować już ponad 2 lata temu. Dopiero pod koniec roku udało się zorganizować osoby do współpracy. Są już kolejne efekty. Antek nie życzę sobie, abyś wypowiadał się o moich pomysłach i rozwiązaniach. Najpierw to skonsultuj. Zwłaszcza, że zaczęły się prace na skryptami do blendera i maxa w tym temacie.
node -1 0 tor2957 track normal 19.6348 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28688.9 150.0 13609.2 0.0 //point 1
6.58789 0.0 0.749023 //control vector 1
-4.12891 0.0 -5.1875 //control vector 2
-28672.2 150.0 13618.5 0.0 //point 2
-25.0
endtrack
[Flex]node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5 0.0 //point 1
2.68555 0.0 3.37402 //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563 //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4 0.0 //point 2
0
endtrack
splinefidelity 2
ktory teoretycznie powinien poprawic nieco sytuacje, redukujac limit dlugosci segmentow o polowe.Aproksymacja krzywych jest domyslnie ograniczona do odcinkow o dlugosci co najmniej 2m iirc, by nie zarznac slabszego sprzetu. Mozna dac w ini wpisKod: [Zaznacz]splinefidelity 2
ktory teoretycznie powinien poprawic nieco sytuacje, redukujac limit dlugosci segmentow o polowe.
Długości kontrolnych ok. Więcej nie pomogę, nie znam się na tym. Krąży jednak hasło, że flexy to zło najgorsze i należy ich unikać jak ognia. Ogólnie nie polecam kłaść torów w 3dsie. Rainsted ma do tego lepsze narzędzia, tylko to kolejny nieintuicyjny i niestabilny program do nauki.
Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5 0.0 //point 1
2.68555 0.0 3.37402 //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563 //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4 0.0 //point 2
0
endtrack
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.
Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.
edit
Dobra, juz mam. Problem sprowadza sie do tego, ze narzedzie ktore wyprodukowalo flex jest glupie, a exe jest naiwne i przyjmuje na wiare to, co dostaje.Kod: [Zaznacz]node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.
rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5 0.0 //point 1
2.68555 0.0 3.37402 //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563 //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4 0.0 //point 2
0
endtrack
Nie mam dużej wiedzy w tym temacie ale im bardziej ''ostry'' łuk tym większe zużycie toru, kół pojazdu i ograniczenie prędkości. I też na takie typu ostre łuki nie nadają się lokomotywy co mają 3 osie na wózku. Wiec robiąc łuki musisz się zastawić co będzie jechało po scenerii. Na szybko znalazłem w necie . Może się przyda
http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20linii%20kolejowych.pdf
Czyli wystarczy to "0" zmienić na promień jaki miał ten łuk i będzie działać?Tak, odcinek zostanie podzielony na segmenty o wielkosci zaleznej od promienia, tak jak jego sasiad.
Wszystkie scenerie, które powstały (oprócz częściowo Kaliskiej) są nierealistyczneNie wiem czy ktoś nie mówił że ułożenie tej scn względem kierunków świata jest nie teges (słońce nie zachodzi tam gdzie powinno), plus nie wiem czy całość profilu i geometrii torów też jest dobrze. Ale nie mam zamiaru tutaj ani się wypowiadać ani krytykować pracy jaka została wykonana przy tej scenerii.
Cześć, po dłuższej przerwie powracam z nowinami. Powstała Biedronka, trzy drzewa, dużo płotu, więcej drogi oraz trochę zmieniły się tory na terenie "huty" i doszedł budynek elektrociepłowni oraz hala w budowie. Teraz pytanie, czy da się jakoś wyłączyć automatyczne generowanie pliku xxx.sbt ? Co on w ogóle daje? Denerwuje trochę usuwanie go za każdym razem gdy zmieniam coś w plikach z terenem.Plik .sbt to dla geometrii terenu odpowiednik tego, czym dla modeli .t3d jest jest plik .e3d. Czyli juz przeksztalcone dane zapisane w postaci binarnej, ktore wczytuja sie duzo szybciej niz wersja tekstowa.
include;ip/pkp/w27an.inc;gerbertow_w27;-42609.1;149.799;-4742.99;-170.0;0.0;0.0;;;8;80;end //Active
W scm z toramievent1 Gerbertow_w27_speedinfo
event (p1)_speedinfo putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) SetVelocity (p9) (p9) endevent
naevent (p1)_speedinfo putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) RoadVelocity (p9) 0 endevent
jeśli poprawnie interpretuję. ____
____/_____
_/______
Lepiej zrobić coś takiego: /_______
/______
__/_______
Zastanawia mnie ten screen z jamnikiem na przystanku. Czy to nie za krótki odcinek na skład towarowy w przypadku krzyżowania?
Polecałbym wstawienie powtarzaczy i wydłużenia tego p.o. o 200 - 300 metrów. Wtedy spokojnie składem towarowym można robić krzyż z innym składem.
Wiem, że najlepiej jest doradzać, ale chciałbym tylko podpowiedzieć twórcy, że fajnie będzie, gdyby pojawiła jakaś misja z oblotem w Wysokiej
Jak rozumiem do Kamiennej Góry będą jeździć wyłącznie motoraki, ew. pesobusy?
Co do tunelu, wartości ambient i diffuse tri zmieniają cokolwiek tylko na exe od tmj, na Milkowym jest jak było.A jak jest z paczkowymi tunelami? Świta mi, że ktoś, gdzieś, kiedyś zamiast puścić makro ustawiające materiały na białe, wybielił je programowo. Milek? Z matem nie zaszkodzi zobaczyć, ale jeśli istotnie coś jest w kodzie, to raczej różnicy mu nie zrobi czy ma ambient podany w nagłówku geometrii czy w materiale.
node 1000 0 none triangles material ambient: 75.0 75.0 75.0 diffuse: 75.0 75.0 75.0 specular: 75.0 75.0 75.0 endmaterial stonesconstruction_rectanglegray2U mnie na Górach:
node -1 0 none triangles material ambient: 0.0 0.0 0.0 diffuse: 0.0 0.0 0.0 specular: 0.0 0.0 0.0 endmaterial gury\ceglaczerwona
A gdzie w paczkowych trasach można znaleźć tunel? :D Bo nie przypominam sobie żeby gdzieś byłJest również tunel wykonany przez @Rozi, na podstawie min.moich zdjęć. Dwutorowy z Długopola Zdroju. Do wstawienia na scenerię. Niestety usunięty z serwera choć ja gdzieś posiadam pliki. Edit:
tunele w Drawinowie fikcją gdyż nie ma przynajmniej w Polsce 3 tuneli równoległych jednotorowych w PolscePodg. Lachy opierają się na układzie stacji Warszawa Włochy. Żadnego tunelu tam nie ma, górne tory idą dwoma wiaduktami. Czemu autor zdecydował się na tunele? Pojęcia nie mam. Może łatwiej było mu wymodelować. Przy tamtejszym ukształtowaniu terenu takie konstrukcje ziemne nie mają sensu.
W osmej minucie a dokladnie od 8;00 tory na luku sprawiaja wrazenie jakby wisialy w powietrzu razem z podsypka.Pracę są w toku, a takie błędy będą się zdarzać aż do wszycia podtorza z rowami w teren. Na wydaniu publicznym już takich błędów nie będzie ;)