Autor Wątek:  Sceneria "Góry"  (Przeczytany 60970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Sceneria "Góry"
« dnia: 06 Stycznia 2018, 00:59:26 »
Cześć!

Ostatnio zacząłem bawić się 3ds-em i zrobiłem taką oto scenerie. Jest ona obsadzona w większości w górach. W przyszłości myślałem aby trasa miała aż 4 wersje. Przed remontem w lato oraz w zimę i po remoncie również w lato i zimę. Jeszcze myślałem czy nie zelektryfikować całości lecz nie rozpracowałem jeszcze tworzenia w trakcji w ogóle. Długość na tę chwile to około 20-25km. Na tę chwile plik z terenem ma aż 30MB, ale z czasem postaram się go jak najbardziej odchudzić. Jak myślicie, jest sens ciągnięcia tego dalej czy raczej sobie odpuścić i zająć się czymś innym? Jak by ktoś chciał zobaczyć jak to dokładnie wygląda to załączam trasę na chwile obecną:














Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Stycznia 2018, 01:07:11 »
Co prawda do tej pory nie bawiłem się w tworzenie scenerii, ale jedno wiem jak teraz odpuścisz to zapewne nie poznasz innych ciekawych metod. Pamiętam ile u mnie czasu trwało bym załapał jakieś podstawy. Przede wszystkim praktyka i jeszcze raz praktyka. Ten kto mnie wtajemniczał wie.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2018, 01:09:49 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Stycznia 2018, 01:33:52 »
Baw się, baw. Na torach się nie znam, ale profil pionowy wydaje się sensowny, łuki też, nawet przechyłki masz. Jest to policzone wszystko wg norm czy tak na oko?
Wyraźnie utworzyłeś kilka sektorów regularnej siatki i bawiłeś się w tłoczenie gór. Pamiętaj o zasadach geologii. Góry układają się pasmami, tworzą masywy. Jak masz dolinę, to jakoś musiała powstać, środkiem będzie płynąć rzeka. Polecam też zacząć od gęstszej siatki a potem potraktować ją modyfikatorem optymalizacji po wytłoczeniu. Najlepiej na kilku parametrach, zależnie od odległości od torów. Momentami siatka jest zbyt rzadka, a w innych miejscach niepotrzebnie zagęszczona.
Nie używaj skryptów do generowania nasypów. Dają paskudny efekt. Zrób kopię torów i sprowadź je do jednej krzywej-niwelety linii. Narysuj przekrój poprzeczny zgodny z normą i modyfikatorem sweep wytłocz go wzdłuż torów. Potem tylko trzeba ręcznie pospawać łączenia przekrojów czy dopasować wysokość nasypów do terenu u podstawy. Zawsze wszywaj profil poprzeczny toru w siatkę terenu. Dzięki temu uzyskasz poprawne wygładzenie cieniowania.
Są wtyczki do programów graficznych, generujące height mapy przypominające teren górzysty. Możesz się czymś takim wspomóc przy wytłaczaniu, jak twoja wyobraźnia nie wystarczy do uzyskania realistycznego efektu.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3930
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Stycznia 2018, 01:35:58 »
No i pamietaj, ze GORY nie gury.

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Stycznia 2018, 07:54:38 »
Nie znam się na tworzeniu tras ale podziwiam Twój zakres prac. Warto abyś kontynuował ten projekt. Trasa jest Twoją fantazją czy wzorujesz się na jakieś linii kolejowej ?
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Stycznia 2018, 09:52:31 »
Dobrze że się bawisz i poznajesz tajniki tworzenia scenerii. Oby tak dalej.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Stycznia 2018, 10:10:29 »
Profil pionowy wymaga solidnego dopracowania. Obecnie wygląda to trochę jak rollercoaster (patrz załączniki) i nie wiem czy czymkolwiek da się wjechać na te górki. Tak się nie buduje linii kolejowej. W internecie jest trochę na ten temat opsiane, na początek można zapoznać się z http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/. Poza tym nie ma już potrzeby robienia dwóch wersji scenerii na dwie rożne pory roku. Mamy w exe możliwość zmiany tekstur na zimowe, tylko trzeba dorobić pliki .mat.
Nie poddawaj się, dobrze że chcesz coś działać. Sceneria ma potencjał i trochę przypomina mi moją ulubioną, a zarazem najstarszą scenerię z symulatora - Testowo.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Stycznia 2018, 11:18:04 »
Wszystkie łuki jak i przechyły robiłem na oko, nie wzorowałem się na żadnej realnej lini, po prostu znudziły mi się płaskie trasy i postanowiłem zrobić coś "innego". Co do tych nasypów, coś będę działał, narazie muszę skończyć rzeźbić teren i ułożyć tory do końca. Z tą zimą to nie wiedziałem, że jest taka możliwość. Jest gdzieś dokładniej to opisane? Jeżeli chodzi o profil pionowy, są gdzieś jakieś przepisy co do maksymalnego kąta albo pochylenia toru? Czy może być nawet 60° tylko żeby coś dalo radę podjechać?
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Stycznia 2018, 11:22:02 »
Przeczytaj te wytyczne Paula podlinkowane wyżej. Jest tam to prosto rozpisane, z potrzebnymi wzorami, tak by przeciętnie rozgarnięty chłop zrozumiał.
Jak zrobić warianty na różne pory roku: https://wiki.eu07.pl/index.php/Modele_-_Pliki_.mat
Mój kanał youtube

Sebol82

  • Gość
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Stycznia 2018, 11:38:19 »
Są wtyczki do programów graficznych, generujące height mapy przypominające teren górzysty. Możesz się czymś takim wspomóc przy wytłaczaniu, jak twoja wyobraźnia nie wystarczy do uzyskania realistycznego efektu.
Tak są ale są niedoskonałe. Pracuję nad tym z kilkoma userami. Bo są problemy przy tym. Mamy już kilka rozwiązań. Znów Antek piszesz o tym o czym nie masz zielonego pojęcia. Rozmawiałem z tobą na ten temat w święta i prosiłem abyś tego na razie nie ujawniał bo pracujemy nad tym rozwiązaniem. Pomysł ten zacząłem realizować już ponad 2 lata temu. Dopiero pod koniec roku udało się zorganizować osoby do współpracy. Są już kolejne efekty. Antek nie życzę sobie, abyś wypowiadał się o moich pomysłach i rozwiązaniach. Najpierw to skonsultuj. Zwłaszcza, że zaczęły się prace na skryptami do blendera i maxa w tym temacie.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Stycznia 2018, 11:56:19 »
Jakich Twoich rozwiązaniach? @Stele zaporoponował użycie skryptów takich jak np ten:
https://m.youtube.com/watch?v=IGWKQGb4fQc
Takich darmowych skryptów jest co najmniej kilka i są popularne. Jedyne co, to brakuje na ten moment poradnika jak używać takich skryptów.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Stycznia 2018, 12:04:46 »
Miałem na myśli wygenerowanie bitmapy fraktalnej w stylu mapy fizycznej, jakimiś pluginami do gimpa/fotoszopa i nałożenie ich w teren zwykłym displacement. Technika ma jakieś 30 lat przynajmniej. A że nie mam pojęcia? Owszem, nigdy nie używałem, przejrzałem teorię jak zainteresowałem się grafiką 3d i widziałem jedno zastosowanie w dużej komercyjnej grze jako start do modelowania krajobrazu kilka lat temu.
Mój kanał youtube

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Stycznia 2018, 12:07:37 »
Skoro miałeś na myśli co innego to się pomyliłem, ale mamy wobec tego już dwa rozwiązania do wypróbowania.

Sebol82

  • Gość
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Stycznia 2018, 12:16:55 »
Teoria teorią. A praktyka się różni i to znacznie. Bez podania odpowiednich danych przy tworzeniu terenu (max i blender mają różne) nic nie zrobicie. Ja mam gotowe rozwiązanie. Niestety trzeba je udoskonalić. Ale Antek mimo rozmowy znów musiał się odezwać. Jak zwykle. Nie wiem, w ogóle najlepiej nie rozmawiać z Tobą. Zwłaszcza, że podpytywałeś mnie skąd biorę materiały i inne rzeczy. Po raz kolejny zachowujesz się nie w porządku.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2018, 12:26:47 wysłana przez Sebol82 »

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Stycznia 2018, 20:35:14 »
Cześć!

Przez ostatnie parę dni zająłem się tworzeniem miasta, chociaż trochę małe jak na miasto. Najwyżej dorobię trochę drogi i domków. Przerobiłem tory i wstawiłem perony na stacje oraz dorobiłem hutę wraz z paroma bocznicami. Zmieniłem teksturę terenu na trawę, wstawiłem też przejazdy. Z nowości to tyle. Jak skończę budowę miasta, zajmę się przerabianiem terenu.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Stycznia 2018, 20:52:28 »
Gratuluję skrzyżowań. Kilku potrafi je sklejać, a co dopiero dobrze oteksturować. Jakbyś kiedyś miał ochotę, to mógłbyś zajrzeć do paczkowych scenerii i poprawić miejsca gdzie dwie proste drogi się przecinają.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Stycznia 2018, 21:10:33 »
Naprawdę tylko kilka osób? Po wstawieniu 4 opanowałem to do perfekcji. Może kiedyś spróbuje. Jeszcze takie pytanie, czy tworząc tory flexem na krótkich łukach zawsze będzie się działo tak jak w załączniku? Trochę to wkurza jak nad jednym zakrętem muszę czasem nawet i 5 minut siedzieć żeby wszystko ładnie się spasowało.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Stycznia 2018, 21:20:27 »
[OT] Nie za ciasny ten łuk?[/OT]
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Stycznia 2018, 21:27:03 »
Może trochę, ale na tym najbardziej było widać o co mi chodzi.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Stycznia 2018, 21:27:31 »
Jak taki fex wygląda we wpisie? Albo jest eksportowany jako kilka krzywych, albo ma za długie wektory kontrolne.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Stycznia 2018, 21:32:56 »

[Łuk]
node -1 0 tor2957 track normal 19.6348 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28688.9 150.0 13609.2  0.0  //point 1
6.58789 0.0 0.749023  //control vector 1
-4.12891 0.0 -5.1875  //control vector 2
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 2
-25.0
endtrack
[Flex]
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Stycznia 2018, 21:47:24 »
Aproksymacja krzywych jest domyslnie ograniczona do odcinkow o dlugosci co najmniej 2m iirc, by nie zarznac slabszego sprzetu. Mozna dac w ini wpis
splinefidelity 2
ktory teoretycznie powinien poprawic nieco sytuacje, redukujac limit dlugosci segmentow o polowe.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Stycznia 2018, 21:49:01 »
Długości kontrolnych ok. Więcej nie pomogę, nie znam się na tym. Krąży jednak hasło, że flexy to zło najgorsze i należy ich unikać jak ognia. Ogólnie nie polecam kłaść torów w 3dsie. Rainsted ma do tego lepsze narzędzia, tylko to kolejny nieintuicyjny i niestabilny program do nauki.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Stycznia 2018, 21:59:54 »
Aproksymacja krzywych jest domyslnie ograniczona do odcinkow o dlugosci co najmniej 2m iirc, by nie zarznac slabszego sprzetu. Mozna dac w ini wpis
splinefidelity 2
ktory teoretycznie powinien poprawic nieco sytuacje, redukujac limit dlugosci segmentow o polowe.


Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.

Długości kontrolnych ok. Więcej nie pomogę, nie znam się na tym. Krąży jednak hasło, że flexy to zło najgorsze i należy ich unikać jak ognia. Ogólnie nie polecam kłaść torów w 3dsie. Rainsted ma do tego lepsze narzędzia, tylko to kolejny nieintuicyjny i niestabilny program do nauki.

Z flexami problemu nie miałem dotychczas, jakoś teraz jak zacząłem robić te bocznice przy hucie to się coś jakby zepsuło. Nawet na dłuższych odcinkach też taki problem występuje, ale tylko tych nowo stworzonych. Cała główna linia jest praktycznie w całości na flexach i jest ładnie. Rainstedem się bawiłem, ale nic z tego nie wyszło, zapisałem się na kurs obsługi edytora i nic nadal nie umiem.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Stycznia 2018, 22:02:22 »
Kurs jest cały w pdf na forum jak coś. Tutki Surgeona/odkrywcy na youtube sobie obejrzyj. Rainsted jest strasznie nieintuicyjny i toporny niestety, ale pozwala naciągać tory ładnie, trzymać kąty i promienie łuków, co w maksie jest trudne.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Stycznia 2018, 22:04:38 »
Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.
Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.

edit
Dobra, juz mam. Problem sprowadza sie do tego, ze narzedzie ktore wyprodukowalo flex jest glupie, a exe jest naiwne i przyjmuje na wiare to, co dostaje.
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2018, 22:23:37 wysłana przez tmj »

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Stycznia 2018, 22:28:46 »
Nie mam dużej wiedzy w tym temacie ale im bardziej ''ostry'' łuk tym większe zużycie toru, kół pojazdu i ograniczenie prędkości. I też na takie typu ostre łuki nie nadają się lokomotywy co mają 3 osie na wózku. Wiec robiąc łuki musisz się zastawić co będzie jechało po scenerii. Na szybko znalazłem w necie . Może się przyda
 http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20linii%20kolejowych.pdf

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Stycznia 2018, 22:33:23 »
Winger chyba kiedyś napisał, żeby nie robić czegokolwiek w sceneriach flexami ;) Taki słynny tekst ;)

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Stycznia 2018, 22:36:21 »
Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.
Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.

edit
Dobra, juz mam. Problem sprowadza sie do tego, ze narzedzie ktore wyprodukowalo flex jest glupie, a exe jest naiwne i przyjmuje na wiare to, co dostaje.
node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.

Czyli wystarczy to "0" zmienić na promień jaki miał ten łuk i będzie działać?

Nie mam dużej wiedzy w tym temacie ale im bardziej ''ostry'' łuk tym większe zużycie toru, kół pojazdu i ograniczenie prędkości. I też na takie typu ostre łuki nie nadają się lokomotywy co mają 3 osie na wózku. Wiec robiąc łuki musisz się zastawić co będzie jechało po scenerii. Na szybko znalazłem w necie . Może się przyda
 http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20linii%20kolejowych.pdf

Dzięki, przyda się. Tak jak przejrzałem na szybko to większość rzeczy u mnie jest do całkowitej przeróbki. 
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2018, 22:37:42 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Stycznia 2018, 22:38:12 »
Czyli wystarczy to "0" zmienić na promień jaki miał ten łuk i będzie działać?
Tak, odcinek zostanie podzielony na segmenty o wielkosci zaleznej od promienia, tak jak jego sasiad.