Autor Wątek:  Sceneria "Góry"  (Przeczytany 60957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #90 dnia: 03 Lutego 2019, 14:57:51 »
To Wilków już :) Ale nadal nie wiem o co chodzi z tymi podsypkami, że tu jaśniej a tu ciemniej :D
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Kermit

  • Wiadomości: 599
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1106
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #91 dnia: 03 Lutego 2019, 15:10:36 »
Czemu te nazwy miejscowosci takie z 4 liter? Ilez mozna tych pawianow, psiar, wilkow i innych stolco i moczopochodnych.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #92 dnia: 03 Lutego 2019, 15:13:09 »
Z wielką chęcią przyjmę wszelkie propozycję ;)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #93 dnia: 03 Lutego 2019, 15:15:50 »
Atrybut otoczenia (tunel/wąwóz/most) mają taki sam wszędzie? Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #94 dnia: 03 Lutego 2019, 15:16:56 »
Chyba najsensowniej byłoby otworzyć google.maps i czerpać stamtąd. Trasa górzysta, więc proponuję Małopolskę i patrzeć za miejscowościami, które linii kolejowych nie mają.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 407
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #95 dnia: 03 Lutego 2019, 15:24:36 »
Górna Wieś, Wysokie, Kamienna Góra, Piekło, Zamoście. To tak w ramach wywalenia Wilkowa, Moczodołów, Mordek, Lelowa i czegoś jeszcze... Tak jak Joachimowicz powiedział, wiochy z południa Polski np. wzdłuż kryniczanki, zakopianki, trochę Dolnego Śląska + Podkarpacia.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #96 dnia: 03 Lutego 2019, 16:25:52 »
Poszerzenia na torach zasadniczych powinny być łagodniejsze. W dokumentacjach projektowych widziałem, że w takich miejscach występują łuki o promieniach 15 km, a samo esowanie trwa przez jakieś 100 m. Dla torów zmodernizowanych polecam tworzenie krzywych przejściowych w okolicach rozjazdów nawet jeśli nie ma tam przechyłki. Tak samo tworzenie zabezpieczeń torów zasadniczych tak jak na PLKowskiej części Sopotu. Rozjazdy 6, 8, 32, 34 można odwzorować przez Rłd 751/500-1:9 czy Rłd 760/497-1:9.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2019, 16:39:42 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #97 dnia: 03 Lutego 2019, 17:00:44 »
Wiem, wiem... Dużo jest takich krzywizn jeszcze. Gondolin wydłużony o 100m (całość ma koło 300m), bardziej się nie dało, bo z jednej strony łuk a z drugiej zbyt dużo grzebania z terenem itd. Zmieniłem nazwy na tę które zaproponował @DzordZ
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #98 dnia: 03 Lutego 2019, 17:05:07 »
Co do zmian nazw to ja bym proponował jeszcze zmiany nazwy stacji Kamienna Góra na Kamienna Góra Północna.
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #99 dnia: 03 Lutego 2019, 17:05:21 »
Tutaj przydałby się peron wyspowy z przejściem podziemnym na wysokości dworca. Półbramka typu T na peronie (mamy taką?) zamiast stawiania słupów na torze po prawej.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #100 dnia: 03 Lutego 2019, 17:19:11 »
Wiem, że najlepiej jest doradzać, ale chciałbym tylko podpowiedzieć twórcy, że fajnie będzie, gdyby pojawiła jakaś misja z oblotem w Wysokiej
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #101 dnia: 03 Lutego 2019, 17:20:34 »
Jak rozumiem do Kamiennej Góry będą jeździć wyłącznie motoraki, ew. pesobusy?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #102 dnia: 03 Lutego 2019, 17:41:37 »
Wiem, że najlepiej jest doradzać, ale chciałbym tylko podpowiedzieć twórcy, że fajnie będzie, gdyby pojawiła jakaś misja z oblotem w Wysokiej


Na pewno będzie taka tylko z oblotem w Zamościcach :)

Jak rozumiem do Kamiennej Góry będą jeździć wyłącznie motoraki, ew. pesobusy?

Od Kamiennej się zaczyna całość, tak więc bardziej do Zamościc byłby ruch typowo pasażerski. Lecz planowałem, żeby Zamościce to była stacja graniczna PL/CZ więc jakiś towar na Czechy też mógłby jechać. No i całość ma mieć 2 warianty - Lata 80-90 i taka teraźniejszość.

Edit: W ramach projektu poprawy peronów, Wysoka (daw. Mordki) otrzymała nowy tor. Został jeszcze Gerbertów i Kamienna G. Głw do poprawy.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2019, 19:31:13 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline DP99

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #103 dnia: 07 Lutego 2019, 12:28:59 »
Kilka propozycji nazw stacji:
Złoty Stok,  Ustroń, Karpacz, Goleszów (te 4 to realistyczne a teraz wymyślone), Rembielice Wyżne, Grodzisko Górskie, Żarkaby, Suszca.
Gdyby rzeczywiście Zamościce miały się stać stacją graniczną to 3 propozycje stacji czeskich (za Zamościcami): Trbiče, Petrovice, Nowá Bílá

Pozdrawiam

Offline mnichu303

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #104 dnia: 24 Marca 2019, 18:29:25 »
Sceneria zacna nie powiem bardzo mi się podoba. Pytanko mam. Czy cała linia jest zmodernizowana, czy będą jakieś szlaki takie w średnim stanie?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #105 dnia: 07 Kwietnia 2019, 20:33:21 »
Zmodernizowany będzie na pewno odcinek Kamienna Góra - Wysokie - Gerbertów, z prędkościami 140-100km/h. Do Zamościc będzie trochę gorszy stan torowiska, prędkości 80-40km/h oraz najprawdopodobniej bez drucie
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #106 dnia: 26 Czerwca 2019, 22:52:22 »
Wracam jak zwykle po długiej przerwie, z pytaniami (dwoma). Zrobiłem sobie ładny tunel, wszystko fajnie, wszystko pięknie, lecz trochę w tym tunelu za jasno. Jest jakiś sposób, żeby wytworzyć tam ciemność? Zmniejszenie wartości Ambient Tri pomoże? I drugie pytanie: Zrobiłem sobie most, wszystko fajnie, wszystko pięknie, lecz tutaj pojawia się problem. Most jest oteksturowany cegłą, jakąś taką zwykłą czerwoną, ale wygląda to brzydko. Próbowałem wypalić teksturę z AO ale tutaj zaś na teksturze o rozdzielczości 8192x8192 dopiero ledwo co są widoczne łączenia między cegłami. Ma ktoś jakiś pomysł?
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #107 dnia: 26 Czerwca 2019, 23:29:51 »
Ambient i diffuse tri w tunelu na niską wartość. Torom w nim parametr środowiska na tunel.
Zmapuj ten most tak, by na teksturze mieć pół przęsła. Od spodu też jakąś symetrię wciśnij. Teksturowałem podobny konstrukcyjnie, co prawda z kamiennych bloków a nie z cegły, ale nie było problemów z rozdzielczością.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #108 dnia: 27 Czerwca 2019, 00:02:49 »
Jak na razie Ambient i Diffuse nic nie dało, może tor pomoże, ale to później. Jaka będzie optymalna rozdzielczość dla tekstur takiego mostu? 4k to przesada będzie już?
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #109 dnia: 27 Czerwca 2019, 00:05:22 »
Zrób sobie w natywnej tekstury cegły jaką masz i skaluj w dół aż będzie tragicznie.
W jakim sensie ambient i diffuse nic nie dało? Ściany nie są ciemniejsze? Parametr toru przyciemni tylko tor i tabor na nim.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #110 dnia: 27 Czerwca 2019, 10:40:36 »
Tekstury seamless są jak najbardziej OK. Jedyne co trzeba zrobić, to konsekwentnie retuszować elementy, które tworzą wzorek, aż efekt wzorku będzie mniej wyraźny. U ciebie najlepiej będzie zacząć od wyretuszowania tych poziomych brązowych pasków, a potem zabawa z usuwaniem odmiennego koloru cegieł.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #111 dnia: 02 Lipca 2019, 00:19:21 »
Z mostem jednak odpuściłem sobie te wypalanie tekstury, niby powinno to działać ale sam most jest prowadzony po łuku i odległości nie są takie same, to i tekstura się rozjeżdża. Tak jak jest też wygląda znośnie. Co do tunelu, wartości ambient i diffuse tri zmieniają cokolwiek tylko na exe od tmj, na Milkowym jest jak było. Utworzenie pliku.mat i wpisanie tam tych wartości zadziała? Co ciekawe tor miał już ustawione środowisko jako tunel. Więc nie wiem w czym problem :p
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #112 dnia: 02 Lipca 2019, 09:03:06 »
Czy ta przechyłka w tunelu trzyma skrajnię budowli? Wydaje mi się, że po lewej jest za blisko ściany/sklepienia tunelu. Jaka tam jest szlakowa?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #113 dnia: 02 Lipca 2019, 10:24:38 »
Z tego co pamiętam bo tory kładłem już dość dawno to przechyłki były liczone na 80km/h max, nie wiem czy akurat ten łuk, a ze skrajnią to zaraz zobaczę bo może rzeczywiście gdzieś się coś przesunęło za mocno.

Edit: Rumun z Bohunem się mieści, jeszcze dużo miejsca zostaje z każdej strony :)
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2019, 10:39:49 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #114 dnia: 02 Lipca 2019, 17:06:25 »
Co do tunelu, wartości ambient i diffuse tri zmieniają cokolwiek tylko na exe od tmj, na Milkowym jest jak było.
A jak jest z paczkowymi tunelami? Świta mi, że ktoś, gdzieś, kiedyś zamiast puścić makro ustawiające materiały na białe, wybielił je programowo. Milek? Z matem nie zaszkodzi zobaczyć, ale jeśli istotnie coś jest w kodzie, to raczej różnicy mu nie zrobi czy ma ambient podany w nagłówku geometrii czy w materiale.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2019, 17:45:01 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #115 dnia: 02 Lipca 2019, 17:37:10 »
A gdzie w paczkowych trasach można znaleźć tunel? :D Bo nie przypominam sobie żeby gdzieś był
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2019, 17:38:16 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #116 dnia: 02 Lipca 2019, 17:44:16 »
Drawinowo - w okolicach Grabówka Lachego.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #117 dnia: 02 Lipca 2019, 18:29:10 »
Dokładnie taka sama sytuacja.
Drawinowo:
Cytuj
node 1000 0 none triangles material ambient: 75.0 75.0 75.0 diffuse: 75.0 75.0 75.0 specular: 75.0 75.0 75.0  endmaterial stonesconstruction_rectanglegray2
U mnie na Górach:
Cytuj
node -1 0 none triangles material ambient: 0.0 0.0 0.0 diffuse: 0.0 0.0 0.0 specular: 0.0 0.0 0.0  endmaterial gury\ceglaczerwona
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #118 dnia: 02 Lipca 2019, 18:33:18 »
To ewidentnie exek olewa. Przy diffuse=0 powinno być czarne jak ten tego.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 512
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1527
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #119 dnia: 02 Lipca 2019, 18:33:49 »
Bo było, na exe od Tmj :D

Edit: Wracając do wpisów środowiska, wpis dla tunelu nie różni się niczym od wpisu dla gór, poza tym, że wpis mountain powoduje w pewnych warunkach, że tekstura mruga (jaśniej/ciemniej), ale jak to wywołać dokładnie nie wiem, wszystkie tory dostały wpisy górskie, a mrugają tylko te za tunelem :P
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2019, 19:31:51 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply