Autor Wątek:  Sceneria "Góry"  (Przeczytany 57624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #120 dnia: 02 Lipca 2019, 19:53:05 »
A gdzie w paczkowych trasach można znaleźć tunel? :D Bo nie przypominam sobie żeby gdzieś był
Jest również tunel wykonany przez @Rozi, na podstawie min.moich zdjęć. Dwutorowy z Długopola Zdroju. Do wstawienia na scenerię. Niestety usunięty z serwera choć ja gdzieś posiadam pliki. Edit:
Wrzucam tu link do paczki z tunelem:
https://eu07.pl/userfiles/5659/infrastruktura_rozi_pack.zip
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2019, 22:50:46 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #121 dnia: 02 Lipca 2019, 23:13:44 »
W sceneriach mamy tylko 2 tunele. Jeden dwutorowy na Tarniowie oraz  3 równoległe do siebie jednotorowe na Drawinowie. Tunel polecany przeze mnie jest obiektem prawdziwym, tunele w Drawinowie fikcją gdyż nie ma przynajmniej w Polsce 3 tuneli równoległych jednotorowych w Polsce, są tylko 3 pary na linii Kłodzko- Wałbrzych Główny oraz jedna para tuneli  na linii kolejowej nr.8
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2019, 23:21:23 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #122 dnia: 02 Lipca 2019, 23:45:56 »
Jak byś mógł podesłać ten tunel i wiadukt też z tej paczki to bardzo chętnie bym z niego skorzystał. Oszczedziło by mi to wiele czasu podczas tworzenia kolejnego Tunelu i mostu/wiaduktu :)

Jeszcze raz na temat wpisów środowiska :p Na exe Tmj znowu działa bezproblemowo, a u Milka brak reakcji poza w/w błędem z mruganiem..
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #123 dnia: 03 Lipca 2019, 00:52:26 »
tunele w Drawinowie fikcją gdyż nie ma przynajmniej w Polsce 3 tuneli równoległych jednotorowych w Polsce
Podg. Lachy opierają się na układzie stacji Warszawa Włochy. Żadnego tunelu tam nie ma, górne tory idą dwoma wiaduktami. Czemu autor zdecydował się na tunele? Pojęcia nie mam. Może łatwiej było mu wymodelować. Przy tamtejszym ukształtowaniu terenu takie konstrukcje ziemne nie mają sensu.
Mój kanał youtube

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #124 dnia: 15 Listopada 2019, 23:31:53 »
Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi wcisnąć :P
@Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2019, 23:57:57 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #125 dnia: 24 Listopada 2019, 23:57:20 »
Wracam z kolejną porcją wiadomości :) O zalewie chyba nic jeszcze nie wspominałem, a no jakoś tak wyszło, że i na niego się udało wynaleźć miejsce. Dokładniej na obrzeżach Suchowoli, w okolicy stacji Suchowola Południe - A właśnie! Od niedawna już nie Południe tylko Suchowola Jezioro - gdzie to przybył kolejny tor. A wzdłuż torów trochę asfaltu już nawet leży. Co do jeziora, trzeba będzie jakoś ładnie wykulać brzegi, powstawiać jakieś plażę może jakieś łódki wypuścić na wodę :P, na zaporze zaś ustawić ławki i latarnie. Jest jakiś sposób, żeby taką drobną teksturę siatki było widać z daleka? Bo tak jak jest obecnie to staje się widoczna z jakichś 20-30 metrów dopiero, więc równie dobrze mogło by jej nie być jak ma się tak zlewać. Na trzecim screenie widać o co chodzi :) Dzisiaj bez widokówki bo za długo schodzi na to dekorowanie..
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #126 dnia: 25 Listopada 2019, 00:06:40 »
W fazie przezroczystych nie będzie jej tak ucinać teoretycznie, tylko blendować bardziej z tłem, ale z daleka i tak zniknie. No i będzie się źle sortować ze wszystkim.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #127 dnia: 25 Listopada 2019, 01:22:50 »
Zostawic nieprzezroczysty jak jest, ale ustawic jako osobny element z krotkim zakresem wyswietlania, tak by znikala powyzej np 50+ metrow. W realu tez w zasadzie na wiekszym dystansie siatki plotu nie widac, jedynie same slupki.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #128 dnia: 25 Listopada 2019, 11:03:59 »
Ja tylko dorzucę, że na zaporze powinien być pionowy podział betonu (dylatacje). Tak to wygląda, że względu na technologię budowy i utrzymania. No i poszczególne pionowe elementy mają najczęściej delikatnie inny odcień.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #129 dnia: 25 Listopada 2019, 16:18:58 »
Myślałem nad tym, ale osobiście nie widzę sensu. Nawet ta siatka mija się trochę z celem. Tory są z 150-250m od zapory, więc nikt nie zauważy takich braków :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #130 dnia: 25 Listopada 2019, 16:58:27 »
No zapora niestety wygląda totalnie paintowo w porównaniu z tym.
Ja bym poszukał czegoś fajnego w https://www.textures.com/browse/dirty/1344, fajnie wygląda https://www.textures.com/download/concretedirty0394/87276. Wystarczy powtórzyć mapowanie w poziomie. Z odległości 100-150m powinno to znośnie wyglądać, a na pewno lepiej niż to co jest obecnie.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #131 dnia: 25 Listopada 2019, 17:07:09 »
Mamy w paczce beton_leak. Odbity w pionie, może da radę. Choć raczej będzie miał za rzadko dylatację po zeskalowaniu do pionu.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #132 dnia: 26 Listopada 2019, 20:10:33 »
https://www.nationalgeographic.com/content/dam/news/photos/000/212/21217.ngsversion.1430863959167.adapt.1900.1.jpg

Zawsze mozna sie posilkowac rzeczywistoscia, zdjecia z porownywalnego dystansu moga byc dosc uzyteczne.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #133 dnia: 26 Listopada 2019, 22:39:36 »
Ujdzie? :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #134 dnia: 27 Listopada 2019, 07:17:05 »
O wiele lepiej. W zasadzie jest tylko jedna rzecz. Ten ciemny dół wyznacza typowy maksymalny stan wody i powinien być równoległy do tafli zalewu. Widać, że po prawej stronie podnosi się. Ten mankament pewnie jest związany z rozciąganiem tekstury.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #135 dnia: 27 Listopada 2019, 08:11:11 »
Wiem, w zasadzie to cała zapora się trochę powyginała i nie było widać dopóki tą teksturą tego nie przykryłem. Poprawię dzisiaj :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #136 dnia: 27 Listopada 2019, 08:53:42 »
Jak się bawisz w takie szczegóły zadbaj, żeby na filarach na spuście przelewowym ten poziom był taki sam jak na reszcie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline sebastianlaton

  • Wiadomości: 7
  • YouTube "Seba Seba"
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #137 dnia: 27 Listopada 2019, 16:18:56 »
Jak mam pobrac aktualizacje bo ten pierwszy link ma starą wersję?
YouTube "Seba Seba"

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #138 dnia: 27 Listopada 2019, 16:29:36 »
Niestety nie wiem :( Chyba autor nie udostępnił nowszej wersji
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #139 dnia: 03 Marca 2020, 20:55:54 »
Znowu parę miesięcy ciszy tutaj, to czas coś wrzucić. Film z przejazdu na nowo położonym odcinku od Zawad do Suchowoli Jezioro.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #140 dnia: 07 Kwietnia 2020, 12:27:07 »
W 11 minucie filmu widać rozjazdy, ile wagonów za lokomotywą zmieści się na tych bocznicach?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Union Pacific

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #141 dnia: 08 Kwietnia 2020, 02:08:21 »
W osmej minucie a dokladnie od 8;00 tory na luku sprawiaja wrazenie jakby wisialy w powietrzu razem z podsypka.
Intel Core i7-7700HQ (2.8 GHz, up to 3.8 GHz, 6 MB cache, 4 cores) Kaby Lake Processor + NVIDIA GeForce GTX 1050 (4 GB GDDR5 dedicated) ,  32GB System Memory

Offline karpil

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #142 dnia: 08 Kwietnia 2020, 10:04:21 »
Wydaje się, że Suchowola Jezioro jest "za krótka", bo tak jak wskazał AIR - "na oko" na najbardziej skrajnym torze zmieści się pewnie max 10 wagonów, a na tym, na który wjechała Tamara pewnie połowa tego. No chyba, że tak ma być.
Powodzenia w dalszej pracy!

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #143 dnia: 08 Kwietnia 2020, 13:46:39 »
Już śpieszę z odpowiedziami :) Otóż Suchowola Jezioro ma być stacją obsługującą pociągi osobowe i wakacyjne, umieszczoną w takim miejscu że gdzie indziej, a już na pewno dłużej się nie dało. Max 10 wagonów + lok. Na najdłuższym. Pozostałe 2 na 5-6 wagonów. Od biedy można tam na najdłuższym zmieścić rumuna z 17 węglarkami. W każdym razie, dłużej się nie da, taki mamy klimat.
W osmej minucie a dokladnie od 8;00 tory na luku sprawiaja wrazenie jakby wisialy w powietrzu razem z podsypka.
Pracę są w toku, a takie błędy będą się zdarzać aż do wszycia podtorza z rowami w teren. Na wydaniu publicznym już takich błędów nie będzie ;)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #144 dnia: 08 Kwietnia 2020, 15:06:03 »
Planujesz tam jakieś odcinki z prądem?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Sceneria "Góry"
« Odpowiedź #145 dnia: 08 Kwietnia 2020, 20:55:03 »
Szczerze to sam nie wiem jeszcze, myślałem żeby do od Kamiennej Góry do Wysokiej była sieć, ale co z tego wyjdzie, ciężko powiedzieć :P
Dobrowolne wsparcie: Tipply