Autor Wątek:  Wstęp do linii nr 7  (Przeczytany 23630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline scyzor77

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Wstęp do linii nr 7
« dnia: 08 Września 2017, 13:16:01 »
Witam.

W załączniku są pliki z moimi wypocinami nad linią nr 7.

W scenerii jest układ torowy od Lublina do Chełma, bocznica z Jaszczowa do Bogdanki, kawałek linii od rejowca do krasnego stawu, bocznica szeroko torowa z Chełma do Zawadówki. Praktycznie w 99% jest ułożona sieć trakcyjna, braki są w Chełmie. Profil pionowy terenu robiony był na podstawie map topograficznych więc na pewno jest do korekty.

Niestety nie mam już czasu na dalsze zajmowanie się tą trasą. Całość była robiona w edytorze rainsted. Dołączam plik RSF oraz pliki użyte/zmodyfikowane przeze mnie.  W miarę możliwości czasowych odpowiem na pytania dotyczące tego projektu.
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2017, 09:35:45 wysłana przez matek123 »

Offline Semafor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 46
  • Bawię się sceneriami.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Września 2017, 20:16:11 »
Będziesz do Dorohuska ciągnął?
Dawniej "Warszawa Centralna".

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 922
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 686
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Września 2017, 20:23:08 »
Cytuj
Niestety nie mam już czasu na dalsze zajmowanie się tą trasą.

Offline Semafor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 46
  • Bawię się sceneriami.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Września 2017, 20:48:43 »
A można dokończyć?
Dawniej "Warszawa Centralna".

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 922
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 686
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Września 2017, 20:49:25 »
Jeśli chcesz, to nie ma problemu.

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 149
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 65
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Września 2017, 20:50:48 »
A i zachęcam, bo zapowiada się ciekawie. Oglądałem na szybko w Rainstedzie i powiem szczerze, że torowisko, i niwelety zostały bardzo dobrze ułożone. Swoją drogą pochwalam za cierpliwość do stawiania trakcji ;).

Offline Semafor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 46
  • Bawię się sceneriami.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Września 2017, 20:52:26 »
No to rabotamy...
Dawniej "Warszawa Centralna".

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Września 2017, 20:56:24 »
Profil pionowy terenu robiony był na podstawie map topograficznych więc napewno jest do korekty.

Profil dla odcinka od Lublina do Dorohuska mogę udostępnić zainteresowanym ;)

Offline MW

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Września 2017, 23:50:19 »

To i ja się pochwalę. Również tworzę własną scenerię w edytorze RSF - zacząłem także od linii 7. Sceneria zaczęła się stopniowo rozrastać i obecnie obejmuje większość OK-2 i przyległe rejony OK-1. Łącznie jest to ok. 3500 km w sensie pojedynczego toru.

Oczywiście, tak jak jest to dotychczas ze sceneriami tworzonymi w wymienionym edytorze, nie nadaje się jeszcze do publikacji, głównie ze względu na trudności z tworzeniem terenu. Także sieć trakcyjna czeka na wymiarowe modele i zwiększenie możliwości edytora. Brakuje ponadto większości charakterystycznych dla odwzorowanej sieci budynków kolejowych i innych elementów infrastruktury.

Stan scenerii:

1. Zakres (stacje graniczne scenerii z wylotami co najmniej kilkaset metrów za To):

linia  2: podg Doły - Międzyrzec Podl.
linia  7: Zabieżki - Dorohusk (GP)
linia  8: Czachówek - Zagnańsk
linia 12: Tarczyn - Łuków
linia 13: Grzebowilk - Pilawa
linia 22: Wolanów - Radom
linia 25: I. Bliżyn - Wąchock
    II. Stary Garbów - Chmielów k.Tarnobrz. (dwie niepołączone części)
linia 26: Łuków - Radom (cała)
linia 30: Łuków - Lublin (cała)
Linia 63 (1520 mm): Dorohusk (GP) - Zawadówka Naftobaza (cała)
linia 65 (LHS 1520mm): Miączyn - Puszcza
linia 66: Zwierzyniec Tow. - Stalowa Wola Płd. (cała)
linia 67: Lublin - Lublin Tatary - Świdnik (cała)
linia 68: Lublin - Łętownia
linia 69: Rejowiec - Zwierzyniec Tow.
linia 72: Zawada - Miączyn
linia 74: Sobów - Stal. Wola Rozwadów (cała)
linie 76, 77: Bąkowiec - Świerże Górne/elektrownia Kozienice (cała)
linia 78: Sandomierz - Grębów (cała)
linia 80: Furmany - Olendry (cała)
linia 81: Chełm - Uhrusk
linia 83: Zawada  Zamość Bortatycze (cała)
linia 84: Grębów - Olendry (cała)
linia LWB (kopalniana): Jaszczów - Bogdanka (cała)
- uwzględnione zostały wszystkie łącznice w zakresie scenerii i najważniejsze bocznice.

2. Profil pionowy jest ustawiony wg danych PLK dla kilku linii (w tym 7), dla innych prowizorycznie wg map topo. Długości krzywych  przejściowych i wartości przechyłek dla niektórych linii zgodne są z danymi PLK.
3. Na wszystkich posterunkach ruchu dodana sygnalizacja wg dostępnych danych. Aktywne W4 wstawione na wszystkich torach głównych (zasadniczych i dodatkowych). Wszystkie sygnały niezbędne dla prawidłowego działania AI zostały przypisane do torów.
4. Zastosowane jest jednolite, znaczące nazewnictwo każdego odcinka torów scenerii z uwzględnieniem numeru linii, skrótów nazw posterunków (szlaku) i numeru toru.
5. Prędkości drogowe wg danych PLK wpisane w tory. Ograniczenia również.
6. Trochę własnych modeli mostów, wiaduktów, nastawni, dworców, wież wodnych, kładek, wiat typowych dla niektórych linii, tablice peronowe, perony z trójkątów lub "road" (dla niektórych budynków brak materiałów na tekstury).
7. Testowo został wstawiony tu i ówdzie teren z SRTM i pokryty ortofotomapą i wygląda to bardzo obiecująco. Ale to na razie nie współgra z przekrojami poprzecznymi.

Na scenerii można testowo uruchamiać kilkadziesiąt pociągów wg rzeczywistego RJ z 2006/7 r. (trasy towarowe zrekonstruowane wg dodatku IV do RJ, tras katalogowych i służbowych rj). Sterowanie jest jeszcze prowizoryczne, ale działa OK w trybie AI. Dla każdej głównej linii/ odcinka odtworzono wykresy ruchu z RJ 2006/2007 dla ułatwienia orientacji i ewentualnego dalszego tworzenia scenariuszy. Wykorzystano możliwość zapisu komend w komórkach sygnalizatorów, dynamiczne nadawanie RJ itd., itp. Z założenia żadne zdarzenia zależne od scenariusza nie są przypisywane do torów.

Niestety wymienione ograniczenia znacznie spowolniły rozwój scenerii (teren i oczekiwanie na sensowne wstawianie odpowiednich modeli sieci trakcyjnej, brak odpowiednich budynków itd.).

W załączeniu zrzut widoku scenerii w programie STV z dodanymi opisami. Stan na lato 2016 (linia 8 została już od tego czasu przedłużona na południe).


Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 520
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Września 2017, 00:13:57 »
@MW 72 to nie Zawada - Miączyn a Zawada - Hrubieszów Miasto.

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 922
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 686
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Września 2017, 09:20:41 »
Niedługo będzie możliwość edycji terenu w blenderze. Wymiarowa sieć trakcyjna też jest w drodze, więc mam nadzieję że coś się ruszy wtedy :) Brak budynków to już mniejszy problem, wystarczy zrobić zdjęcia i mi je przysłać, zrobię model od ręki. Szkoda żeby tyle pracy poszło na marne, bo wiem jak Rainsted potrafi napsuć krwi.
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2017, 09:34:29 wysłana przez matek123 »

Offline MW

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Września 2017, 10:59:36 »
@maciekkolej - ad linia 72 - podałem zakres objęty scenerią i dotyczy to wszystkich wymienionych linii. Tam, gdzie jest ujęta cała linia zostało to zaznaczone.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 520
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Września 2017, 11:51:11 »
Jednak może dałoby się zrobić do Hrubieszowa? Mieszkam w Hrubieszowie i dostarczenie zdjęć nie stanowi problemu. Samo stworzenie linii do Hrubieszowa będzie dla mnie niesamowite, obiecuję dostarczenie potrzebnych materiałów. :)
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2017, 13:42:50 wysłana przez maciekkolej »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2428
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Września 2017, 13:18:49 »
Co do budynków, może zagadać z autorem linii Lublin - Dorohusk z Trainz? On tam dedykowane obiekty robił, więc może by pomógł coś z otoczeniem?

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 82
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Września 2017, 12:06:12 »
Sam autor, czyli Jamal obiektów niestety nie tworzył, a więc trzeba najpierw wiedzieć, kto to wszystko wymodelował ;-)

Offline michalos22

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Września 2017, 18:07:39 »
jeśli ktoś chce jakieś informacje odnośnie linii nr 12, tzn od tarczyna do Skierniewic to mogę pomóc :)

Offline scyzor77

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Września 2017, 10:20:42 »
Fajnie by było jak by ktoś tę scenerię chciał dokończyć/poprawić, bo przydała by się jakaś nowa sceneria realistyczna. Podczas prac nad tą scenerią największą zagadką była bocznica w zawadówce (teren zamknięty terminala paliwowego) ale z racji zmiany zawodu miałem okazję tam być i zobaczyć układ torowy.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Września 2017, 09:46:40 »
Sam autor, czyli Jamal obiektów niestety nie tworzył, a więc trzeba najpierw wiedzieć, kto to wszystko wymodelował ;-)

Jest opcja, by to sprawdzić, kto był autorem. Niestety nie mam Trainza na kompie, ani zainstalowanej samej trasy z dodatkami, by móc zobaczyć, kto to był. W configach jest wszystko opisane.
Wiem jedno, że autorem części dodatków jest niejaki @Konstruktor. Udziela się z tego co pamiętam na stronie LKK Team (Lubelski Klub Kolejarzy), a i @Bart też coś kiedyś dłubał przy scenerii Lublina, przez co podzielił się swą twórczością na tamtym forum (lokomotywownią Lublin m.in.)
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2017, 09:48:17 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline KrisMK

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Października 2017, 23:53:39 »
Bardzo mnie ciekawi jak wygląda sprawa realności tej olbrzymiej scenerii,ciekawe czy wszystkie wymiary i łuki są zachowane,szczególnie na SŁce Pilawa-Łuków,gdzie nie ma dostępnego w internecie cabviewa. Jeśli autor ma tak bardzo zaawansowany stan prac torowych to prosiłbym o jakieś screeny,np stacji Pilawa.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Października 2017, 23:55:05 »
Przeciez masz rsf i scm. Mozesz sobie pobrac i poogladac oraz pomierzyc luki. :D
Mój kanał youtube

Offline KrisMK

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Października 2017, 23:59:14 »
@up
Mówię o projekcie Pana @MW

Offline MW

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Października 2017, 11:51:44 »
@KrisMK – jak już pisałem, układ torowy tworzony jest w edytorze RSF na podkładzie ortofotomapy w układzie współrzędnych geograficznych PUWG92 – co daje gwarancje zachowania dużej dokładności odwzorowania wymiarów. Promienie łuków, wielkości przechyłek, długości krzywych przejściowych konfrontowane są z dostępnymi danymi PLK. Gdzie brak takich danych wykorzystywane są dla wyliczenia krzywych przejściowych i przechyłek odpowiednie wzory stosowane w inżynierii dróg kolejowych.
W załączeniu zrzuty z kilku rejonów stacji Pilawa, jak widać brak tu sieci trakcyjnej, terenu i otoczenia.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2171
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 360
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Października 2017, 12:58:35 »
Bardzo mnie ciekawi jak wygląda sprawa realności tej olbrzymiej scenerii,ciekawe czy wszystkie wymiary i łuki są zachowane,szczególnie na SŁce Pilawa-Łuków,gdzie nie ma dostępnego w internecie cabviewa. Jeśli autor ma tak bardzo zaawansowany stan prac torowych to prosiłbym o jakieś screeny,np stacji Pilawa.
Ja tam bez problemu pobieram nagrania z S-Łki. Wystarczy na youtube wpisać ,,zapoznanie szlaku" bądź ,,ostatni przejazd Pilawa".
https://youtu.be/OafK8eZu7PM?list=PL9E78C76353163E80
https://youtu.be/80uBAu9hKEE
Jedyny problem to Pilawa-Łuków. Jeździ tam Was sporo a żaden nie łaskaw magrać tego fajnego powolnego odcinka.
@MW albo inni Koledzy. Jeśli potrzebne są fotki z odcinka Otwock - Pilawa, to służę pomocą. Kilka lat temu obfociłem dosyć dokładnie obiekty (zwłaszcza Pilawę) dla potrzeb MSTS dla projektu CMK.
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2017, 13:18:52 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline KrisMK

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Października 2017, 20:09:08 »
***

Czytanie ze zrozumieniem się kłania.;)
 Napisałem "szczególnie na SŁce Pilawa-Łuków,gdzie nie ma dostępnego w internecie cabviewa. " Wiem,że są dostępne cabviewy na odcinku Pilawa-Góra Kalwaria :)


Powiem szczerze,że ładnie to wygląda. Modele są z MSTSa?
Od siebie mogę dodać,że w TD2 odwzorowana jest cała Pilawa razem z Jaźwinami i Ruda Talubska,więc jak potrzebne są jakieś dane,to służę pomocą.
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2017, 20:10:11 wysłana przez macius5991 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2171
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 360
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Października 2017, 21:03:09 »
No faktycznie. Nie czytałem dokładnie.
Do MSTS linię Warszawa - Dęblin, robił @Witek. Z tego co wiem, dawno ją ukończył.
http://www.msts.fora.pl/trasy-do-msts,86/cmk-wersja-z-30-listopada-2013-roku,3962-300.html
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline MW

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Października 2017, 19:08:46 »
@KrisMK – wszystkie modele na scenerii są albo własnego wyrobu albo odpowiednio dostosowane spośród dostępnych w Maszynie. Z tego co jest widoczne na obrazkach, własne są podsypki rozjazdów (przystosowane do mapowania teksturami podsypek torów) i modele kozłów oporowych (jest kilka wariantów i różne kombinacje tekstur). Akurat dla Pilawy wykorzystałem  istniejący w Maszynie model nastawni (@Wasyla) odpowiednio ją przerabiając na PlA (tekstura i główna bryła jest bardzo bliska PlA, przynajmniej od frontu). Prowizoryczne modele nastawni Pl1 i PlB wykonałem wykorzystując elementy tekstury z PlA. Do tego odpowiednie tablice z nazwami stacji i skrótami posterunków. Wieża ciśnień to oryginalnie maszynowa z Sochaczewa, bardzo podobna do tej w Pilawie. Trzeba ją było odpowiednio  przeskalować (zmniejszyć) dla urealnienia wymiarów (kierując się znalezionymi danymi – typ z lat 20., np. Konin). Jak już jesteśmy w pobliżu, to dla Rudy Talubskiej wykorzystany został model wieży z Sierpca (podobny typ) – dodanie dachu namiotowego i korekta wymiarów (wszystkie te przeróbki w modelach tekstowych t3d). Inne dalej na płd-wsch., np. dla Dęblina, Puław czy Sadurek trzeba było wykonać własne (i tak dalej, itp.)
Dla wstępnej weryfikacji wymiarów różnych obiektów pomocna jest też właśnie praca na ortofotomapie – umożliwia to edytor RSF (opcja dodaj  obiekt z obrysem – zmienny rozmiar), nie wspominając już o możliwości dokładnego osadzenia obiektu w planie.
(...)
Ale to wszystko to oczywiście tylko kropla w morzu.
Wszelka pomoc w zakresie materiałów – zdjęć na tekstury, wymiarowych (nawet uproszczonych, ale z realnymi teksturami) modeli nastawni,  dworców, magazynów i innych obiektów - byłaby z wdzięcznością przyjęta przez wszystkich próbujących coś zrobić w zakresie scenerii realistycznych, ale także i innych.

Na koniec kilka ogólnych refleksji na temat modeli obiektów kolejowych:

1. Można zauważyć, że na wielu liniach występują podobne typy różnych obiektów – nastawni, dworców itd. Np. kilka podstawowych typów dworców na linii 7, albo charakterystyczne typy budynków dworców / nastawni na linii nr 12, podobnie na niektórych odcinkach linii nr 08, itd. W takich przypadkach może wystarczyć wymodelowanie jednego takiego obiektu, aby następnie po ewentualnych niewielkich modyfikacjach (w miarę  potrzeby)  i po zastosowaniu odpowiednich tekstur można uzyskać wiarygodny model innego podobnego obiektu. Tak np. z modyfikacji jednego modelu uzyskałem modele dworców Minkowice, Sadurki, Puławy (dla oteksturowania modelu typ Świdnik/Jaszczów/Kanie/Zawadówka brak porządnego materiału na tekstury).

2. Obiekty inżynieryjne typu mosty, wiadukty. Chyba było to juz kiedyś postulowane na forum – chodzi o budowę modeli modułowych, pozwalających na zestawianie w plikach inc bardziej złożonych obiektów. Np. w przypadku mostów modeluję pojedyncze przęsło kratownicowe (kilka różnych modeli o odmiennej konstrukcji i wymiarach). Niektóre typy są zresztą standaryzowane. Osobno kilka modeli przyczółków (pod jeden lub dwa tory, ze skarpą albo bez), osobno podpory itd. Ważne tu są dokładne opisy (np. w nagłówkach plików t3d) dotyczące umiejscowienia początku układu współrzędnych, wymiarów, wysokości jezdni itp. Wstawiając takie elementy w pliku inc z odpowiednimi translacjami  w różnych konfiguracjach można stworzyć dużą liczbę obiektów wpisujących się bardzo dobrze w ortofotomapę. Czasem może to wymagać np. pewnego przeskalowania niektórych wymiarów, np. długości  i wysokości składowego przęsła w „transform” modelu t3d (powstanie wariant modelu oryginalnego). Podobnie z modelami wiaduktów (tu np. modele grup filarów można rotować w inc odpowiednio to sytuacji).
W ten sposób z niewielu elementów uzyskałem mosty na linii LWB, w Trawnikach na Wieprzu , na Bugu w Dorohusku, na linii 30 (stary most na Zadębiu), w Dęblinie, na Pilicy w Warce, na Sanie l.68, na Wiśle k. Sandomierza, itp. Podobnie składane są np. wiadukt nad st. Lublin Tatary, dwa w Jaszczowie (w tym ten łukowy – trzy przęsła, wstawiane z rotacją), na DK 19 w Konopnicy, Niedrzwicy, kładki nad torami itp.
Gotowe, kompletne modele tego typu obiektów (jeden plik t3d/e3d), choć niekiedy piękne, ze względu na sztywne wymiary mogą być mniej przydatne na sceneriach realistycznych ze względu na ograniczone możliwości ich zastosowania.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2171
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 360
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Października 2017, 19:25:27 »
Wieża ciśnień w Pilawie, należy do wersji wyższych w Polsce. Z dzieciństwa, zapamiętałem, że była brunatna.
Rzeczywiście, pod względem kształtu i wymiarów, zdecydowanie Sochaczew.
Jeśli to jest ta z Krzyżowej, to bingo.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Października 2017, 19:42:22 »
@MW: tak z czystej ciekawości. W którym roku zacząłeś prace nad tym wszystkim?

Offline MW

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #28 dnia: 10 Października 2017, 15:11:40 »
@AtapiCl: o ile sobie przypominam, to na dobre w 2011 r. Z wymienionych już powodów tempo znacznie zmalało od ok. dwóch lat.  Być może ktoś mógłby zapytać po co się wpakowałem w takie - w obecnych warunkach – utopijne zadanie. Właściwie to najbardziej interesuje mnie odwzorowanie realnego ruchu kolejowego, stąd od samego początku prac nad scenerią starałem się, aby testowo uruchamiać tam pociągi jeżdżące wg rzeczywistego rozkładu jazdy z realnymi składami i żeby mogło tym sterować AI.  To napędzało rozwój scenerii. Przykładowo, jeśli startuję w Jaszczowie z TMZEc 33694/5 z węglem dla elektrowni Kozienice i dojeżdżam do Sadurek, to rodzi się pytanie, dlaczego nie do Zarzeki, a potem może do stacji końcowej w Świerżach Grn. Tak przyrastały kolejne stacje. I mimo wszystkich oczywistych braków i niedociągnięć scenerii, obserwacja na niej ruchu wielu pociągów jest niezłą zabawą. Budowa nawet skomplikowanych układów torowych w edytorze RSF jest prosta, w miarę szybka i daje sporo satysfakcji. Może kiedyś osiągnie to stan nadający się do publikacji.
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2017, 15:46:29 wysłana przez MW »

Offline KrisMK

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Wstęp do linii nr 7
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Stycznia 2018, 00:09:40 »
Trochę odkop,ale mam nadzieję że praca wre ;)
Jak wygląda sprawa z otoczeniem na scenerii? Jaki jest stan zaawansowania?