- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: scyzor77 w 08 Września 2017, 13:16:01

Tytuł: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: scyzor77 w 08 Września 2017, 13:16:01
Witam.

W załączniku są pliki z moimi wypocinami nad linią nr 7.

W scenerii jest układ torowy od Lublina do Chełma, bocznica z Jaszczowa do Bogdanki, kawałek linii od rejowca do krasnego stawu, bocznica szeroko torowa z Chełma do Zawadówki. Praktycznie w 99% jest ułożona sieć trakcyjna, braki są w Chełmie. Profil pionowy terenu robiony był na podstawie map topograficznych więc na pewno jest do korekty.

Niestety nie mam już czasu na dalsze zajmowanie się tą trasą. Całość była robiona w edytorze rainsted. Dołączam plik RSF oraz pliki użyte/zmodyfikowane przeze mnie.  W miarę możliwości czasowych odpowiem na pytania dotyczące tego projektu.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Semafor w 08 Września 2017, 20:16:11
Będziesz do Dorohuska ciągnął?
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 08 Września 2017, 20:23:08
Cytuj
Niestety nie mam już czasu na dalsze zajmowanie się tą trasą.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Semafor w 08 Września 2017, 20:48:43
A można dokończyć?
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 08 Września 2017, 20:49:25
Jeśli chcesz, to nie ma problemu.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 08 Września 2017, 20:50:48
A i zachęcam, bo zapowiada się ciekawie. Oglądałem na szybko w Rainstedzie i powiem szczerze, że torowisko, i niwelety zostały bardzo dobrze ułożone. Swoją drogą pochwalam za cierpliwość do stawiania trakcji ;).
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Semafor w 08 Września 2017, 20:52:26
No to rabotamy...
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 08 Września 2017, 20:56:24
Profil pionowy terenu robiony był na podstawie map topograficznych więc napewno jest do korekty.

Profil dla odcinka od Lublina do Dorohuska mogę udostępnić zainteresowanym ;)
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: MW w 08 Września 2017, 23:50:19

To i ja się pochwalę. Również tworzę własną scenerię w edytorze RSF - zacząłem także od linii 7. Sceneria zaczęła się stopniowo rozrastać i obecnie obejmuje większość OK-2 i przyległe rejony OK-1. Łącznie jest to ok. 3500 km w sensie pojedynczego toru.

Oczywiście, tak jak jest to dotychczas ze sceneriami tworzonymi w wymienionym edytorze, nie nadaje się jeszcze do publikacji, głównie ze względu na trudności z tworzeniem terenu. Także sieć trakcyjna czeka na wymiarowe modele i zwiększenie możliwości edytora. Brakuje ponadto większości charakterystycznych dla odwzorowanej sieci budynków kolejowych i innych elementów infrastruktury.

Stan scenerii:

1. Zakres (stacje graniczne scenerii z wylotami co najmniej kilkaset metrów za To):

linia  2: podg Doły - Międzyrzec Podl.
linia  7: Zabieżki - Dorohusk (GP)
linia  8: Czachówek - Zagnańsk
linia 12: Tarczyn - Łuków
linia 13: Grzebowilk - Pilawa
linia 22: Wolanów - Radom
linia 25: I. Bliżyn - Wąchock
    II. Stary Garbów - Chmielów k.Tarnobrz. (dwie niepołączone części)
linia 26: Łuków - Radom (cała)
linia 30: Łuków - Lublin (cała)
Linia 63 (1520 mm): Dorohusk (GP) - Zawadówka Naftobaza (cała)
linia 65 (LHS 1520mm): Miączyn - Puszcza
linia 66: Zwierzyniec Tow. - Stalowa Wola Płd. (cała)
linia 67: Lublin - Lublin Tatary - Świdnik (cała)
linia 68: Lublin - Łętownia
linia 69: Rejowiec - Zwierzyniec Tow.
linia 72: Zawada - Miączyn
linia 74: Sobów - Stal. Wola Rozwadów (cała)
linie 76, 77: Bąkowiec - Świerże Górne/elektrownia Kozienice (cała)
linia 78: Sandomierz - Grębów (cała)
linia 80: Furmany - Olendry (cała)
linia 81: Chełm - Uhrusk
linia 83: Zawada  Zamość Bortatycze (cała)
linia 84: Grębów - Olendry (cała)
linia LWB (kopalniana): Jaszczów - Bogdanka (cała)
- uwzględnione zostały wszystkie łącznice w zakresie scenerii i najważniejsze bocznice.

2. Profil pionowy jest ustawiony wg danych PLK dla kilku linii (w tym 7), dla innych prowizorycznie wg map topo. Długości krzywych  przejściowych i wartości przechyłek dla niektórych linii zgodne są z danymi PLK.
3. Na wszystkich posterunkach ruchu dodana sygnalizacja wg dostępnych danych. Aktywne W4 wstawione na wszystkich torach głównych (zasadniczych i dodatkowych). Wszystkie sygnały niezbędne dla prawidłowego działania AI zostały przypisane do torów.
4. Zastosowane jest jednolite, znaczące nazewnictwo każdego odcinka torów scenerii z uwzględnieniem numeru linii, skrótów nazw posterunków (szlaku) i numeru toru.
5. Prędkości drogowe wg danych PLK wpisane w tory. Ograniczenia również.
6. Trochę własnych modeli mostów, wiaduktów, nastawni, dworców, wież wodnych, kładek, wiat typowych dla niektórych linii, tablice peronowe, perony z trójkątów lub "road" (dla niektórych budynków brak materiałów na tekstury).
7. Testowo został wstawiony tu i ówdzie teren z SRTM i pokryty ortofotomapą i wygląda to bardzo obiecująco. Ale to na razie nie współgra z przekrojami poprzecznymi.

Na scenerii można testowo uruchamiać kilkadziesiąt pociągów wg rzeczywistego RJ z 2006/7 r. (trasy towarowe zrekonstruowane wg dodatku IV do RJ, tras katalogowych i służbowych rj). Sterowanie jest jeszcze prowizoryczne, ale działa OK w trybie AI. Dla każdej głównej linii/ odcinka odtworzono wykresy ruchu z RJ 2006/2007 dla ułatwienia orientacji i ewentualnego dalszego tworzenia scenariuszy. Wykorzystano możliwość zapisu komend w komórkach sygnalizatorów, dynamiczne nadawanie RJ itd., itp. Z założenia żadne zdarzenia zależne od scenariusza nie są przypisywane do torów.

Niestety wymienione ograniczenia znacznie spowolniły rozwój scenerii (teren i oczekiwanie na sensowne wstawianie odpowiednich modeli sieci trakcyjnej, brak odpowiednich budynków itd.).

W załączeniu zrzut widoku scenerii w programie STV z dodanymi opisami. Stan na lato 2016 (linia 8 została już od tego czasu przedłużona na południe).

Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 09 Września 2017, 00:13:57
@MW 72 to nie Zawada - Miączyn a Zawada - Hrubieszów Miasto.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 09 Września 2017, 09:20:41
Niedługo będzie możliwość edycji terenu w blenderze. Wymiarowa sieć trakcyjna też jest w drodze, więc mam nadzieję że coś się ruszy wtedy :) Brak budynków to już mniejszy problem, wystarczy zrobić zdjęcia i mi je przysłać, zrobię model od ręki. Szkoda żeby tyle pracy poszło na marne, bo wiem jak Rainsted potrafi napsuć krwi.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: MW w 09 Września 2017, 10:59:36
@maciekkolej - ad linia 72 - podałem zakres objęty scenerią i dotyczy to wszystkich wymienionych linii. Tam, gdzie jest ujęta cała linia zostało to zaznaczone.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 09 Września 2017, 11:51:11
Jednak może dałoby się zrobić do Hrubieszowa? Mieszkam w Hrubieszowie i dostarczenie zdjęć nie stanowi problemu. Samo stworzenie linii do Hrubieszowa będzie dla mnie niesamowite, obiecuję dostarczenie potrzebnych materiałów. :)
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: hanys w 09 Września 2017, 13:18:49
Co do budynków, może zagadać z autorem linii Lublin - Dorohusk z Trainz? On tam dedykowane obiekty robił, więc może by pomógł coś z otoczeniem?
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Zuger w 10 Września 2017, 12:06:12
Sam autor, czyli Jamal obiektów niestety nie tworzył, a więc trzeba najpierw wiedzieć, kto to wszystko wymodelował ;-)
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: michalos22 w 13 Września 2017, 18:07:39
jeśli ktoś chce jakieś informacje odnośnie linii nr 12, tzn od tarczyna do Skierniewic to mogę pomóc :)
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: scyzor77 w 16 Września 2017, 10:20:42
Fajnie by było jak by ktoś tę scenerię chciał dokończyć/poprawić, bo przydała by się jakaś nowa sceneria realistyczna. Podczas prac nad tą scenerią największą zagadką była bocznica w zawadówce (teren zamknięty terminala paliwowego) ale z racji zmiany zawodu miałem okazję tam być i zobaczyć układ torowy.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 27 Września 2017, 09:46:40
Sam autor, czyli Jamal obiektów niestety nie tworzył, a więc trzeba najpierw wiedzieć, kto to wszystko wymodelował ;-)

Jest opcja, by to sprawdzić, kto był autorem. Niestety nie mam Trainza na kompie, ani zainstalowanej samej trasy z dodatkami, by móc zobaczyć, kto to był. W configach jest wszystko opisane.
Wiem jedno, że autorem części dodatków jest niejaki @Konstruktor. Udziela się z tego co pamiętam na stronie LKK Team (Lubelski Klub Kolejarzy), a i @Bart też coś kiedyś dłubał przy scenerii Lublina, przez co podzielił się swą twórczością na tamtym forum (lokomotywownią Lublin m.in.)
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: KrisMK w 07 Października 2017, 23:53:39
Bardzo mnie ciekawi jak wygląda sprawa realności tej olbrzymiej scenerii,ciekawe czy wszystkie wymiary i łuki są zachowane,szczególnie na SŁce Pilawa-Łuków,gdzie nie ma dostępnego w internecie cabviewa. Jeśli autor ma tak bardzo zaawansowany stan prac torowych to prosiłbym o jakieś screeny,np stacji Pilawa.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Stele w 07 Października 2017, 23:55:05
Przeciez masz rsf i scm. Mozesz sobie pobrac i poogladac oraz pomierzyc luki. :D
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: KrisMK w 07 Października 2017, 23:59:14
@up
Mówię o projekcie Pana @MW
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: MW w 08 Października 2017, 11:51:44
@KrisMK – jak już pisałem, układ torowy tworzony jest w edytorze RSF na podkładzie ortofotomapy w układzie współrzędnych geograficznych PUWG92 – co daje gwarancje zachowania dużej dokładności odwzorowania wymiarów. Promienie łuków, wielkości przechyłek, długości krzywych przejściowych konfrontowane są z dostępnymi danymi PLK. Gdzie brak takich danych wykorzystywane są dla wyliczenia krzywych przejściowych i przechyłek odpowiednie wzory stosowane w inżynierii dróg kolejowych.
W załączeniu zrzuty z kilku rejonów stacji Pilawa, jak widać brak tu sieci trakcyjnej, terenu i otoczenia.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 08 Października 2017, 12:58:35
Bardzo mnie ciekawi jak wygląda sprawa realności tej olbrzymiej scenerii,ciekawe czy wszystkie wymiary i łuki są zachowane,szczególnie na SŁce Pilawa-Łuków,gdzie nie ma dostępnego w internecie cabviewa. Jeśli autor ma tak bardzo zaawansowany stan prac torowych to prosiłbym o jakieś screeny,np stacji Pilawa.
Ja tam bez problemu pobieram nagrania z S-Łki. Wystarczy na youtube wpisać ,,zapoznanie szlaku" bądź ,,ostatni przejazd Pilawa".
https://youtu.be/OafK8eZu7PM?list=PL9E78C76353163E80 (https://youtu.be/OafK8eZu7PM?list=PL9E78C76353163E80)
https://youtu.be/80uBAu9hKEE (https://youtu.be/80uBAu9hKEE)
Jedyny problem to Pilawa-Łuków. Jeździ tam Was sporo a żaden nie łaskaw magrać tego fajnego powolnego odcinka.
@MW albo inni Koledzy. Jeśli potrzebne są fotki z odcinka Otwock - Pilawa, to służę pomocą. Kilka lat temu obfociłem dosyć dokładnie obiekty (zwłaszcza Pilawę) dla potrzeb MSTS dla projektu CMK.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: KrisMK w 08 Października 2017, 20:09:08
***

Czytanie ze zrozumieniem się kłania.;)
 Napisałem "szczególnie na SŁce Pilawa-Łuków,gdzie nie ma dostępnego w internecie cabviewa. " Wiem,że są dostępne cabviewy na odcinku Pilawa-Góra Kalwaria :)


Powiem szczerze,że ładnie to wygląda. Modele są z MSTSa?
Od siebie mogę dodać,że w TD2 odwzorowana jest cała Pilawa razem z Jaźwinami i Ruda Talubska,więc jak potrzebne są jakieś dane,to służę pomocą.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 08 Października 2017, 21:03:09
No faktycznie. Nie czytałem dokładnie.
Do MSTS linię Warszawa - Dęblin, robił @Witek. Z tego co wiem, dawno ją ukończył.
http://www.msts.fora.pl/trasy-do-msts,86/cmk-wersja-z-30-listopada-2013-roku,3962-300.html (http://www.msts.fora.pl/trasy-do-msts,86/cmk-wersja-z-30-listopada-2013-roku,3962-300.html)
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: MW w 09 Października 2017, 19:08:46
@KrisMK – wszystkie modele na scenerii są albo własnego wyrobu albo odpowiednio dostosowane spośród dostępnych w Maszynie. Z tego co jest widoczne na obrazkach, własne są podsypki rozjazdów (przystosowane do mapowania teksturami podsypek torów) i modele kozłów oporowych (jest kilka wariantów i różne kombinacje tekstur). Akurat dla Pilawy wykorzystałem  istniejący w Maszynie model nastawni (@Wasyla) odpowiednio ją przerabiając na PlA (tekstura i główna bryła jest bardzo bliska PlA, przynajmniej od frontu). Prowizoryczne modele nastawni Pl1 i PlB wykonałem wykorzystując elementy tekstury z PlA. Do tego odpowiednie tablice z nazwami stacji i skrótami posterunków. Wieża ciśnień to oryginalnie maszynowa z Sochaczewa, bardzo podobna do tej w Pilawie. Trzeba ją było odpowiednio  przeskalować (zmniejszyć) dla urealnienia wymiarów (kierując się znalezionymi danymi – typ z lat 20., np. Konin). Jak już jesteśmy w pobliżu, to dla Rudy Talubskiej wykorzystany został model wieży z Sierpca (podobny typ) – dodanie dachu namiotowego i korekta wymiarów (wszystkie te przeróbki w modelach tekstowych t3d). Inne dalej na płd-wsch., np. dla Dęblina, Puław czy Sadurek trzeba było wykonać własne (i tak dalej, itp.)
Dla wstępnej weryfikacji wymiarów różnych obiektów pomocna jest też właśnie praca na ortofotomapie – umożliwia to edytor RSF (opcja dodaj  obiekt z obrysem – zmienny rozmiar), nie wspominając już o możliwości dokładnego osadzenia obiektu w planie.
(...)
Ale to wszystko to oczywiście tylko kropla w morzu.
Wszelka pomoc w zakresie materiałów – zdjęć na tekstury, wymiarowych (nawet uproszczonych, ale z realnymi teksturami) modeli nastawni,  dworców, magazynów i innych obiektów - byłaby z wdzięcznością przyjęta przez wszystkich próbujących coś zrobić w zakresie scenerii realistycznych, ale także i innych.

Na koniec kilka ogólnych refleksji na temat modeli obiektów kolejowych:

1. Można zauważyć, że na wielu liniach występują podobne typy różnych obiektów – nastawni, dworców itd. Np. kilka podstawowych typów dworców na linii 7, albo charakterystyczne typy budynków dworców / nastawni na linii nr 12, podobnie na niektórych odcinkach linii nr 08, itd. W takich przypadkach może wystarczyć wymodelowanie jednego takiego obiektu, aby następnie po ewentualnych niewielkich modyfikacjach (w miarę  potrzeby)  i po zastosowaniu odpowiednich tekstur można uzyskać wiarygodny model innego podobnego obiektu. Tak np. z modyfikacji jednego modelu uzyskałem modele dworców Minkowice, Sadurki, Puławy (dla oteksturowania modelu typ Świdnik/Jaszczów/Kanie/Zawadówka brak porządnego materiału na tekstury).

2. Obiekty inżynieryjne typu mosty, wiadukty. Chyba było to juz kiedyś postulowane na forum – chodzi o budowę modeli modułowych, pozwalających na zestawianie w plikach inc bardziej złożonych obiektów. Np. w przypadku mostów modeluję pojedyncze przęsło kratownicowe (kilka różnych modeli o odmiennej konstrukcji i wymiarach). Niektóre typy są zresztą standaryzowane. Osobno kilka modeli przyczółków (pod jeden lub dwa tory, ze skarpą albo bez), osobno podpory itd. Ważne tu są dokładne opisy (np. w nagłówkach plików t3d) dotyczące umiejscowienia początku układu współrzędnych, wymiarów, wysokości jezdni itp. Wstawiając takie elementy w pliku inc z odpowiednimi translacjami  w różnych konfiguracjach można stworzyć dużą liczbę obiektów wpisujących się bardzo dobrze w ortofotomapę. Czasem może to wymagać np. pewnego przeskalowania niektórych wymiarów, np. długości  i wysokości składowego przęsła w „transform” modelu t3d (powstanie wariant modelu oryginalnego). Podobnie z modelami wiaduktów (tu np. modele grup filarów można rotować w inc odpowiednio to sytuacji).
W ten sposób z niewielu elementów uzyskałem mosty na linii LWB, w Trawnikach na Wieprzu , na Bugu w Dorohusku, na linii 30 (stary most na Zadębiu), w Dęblinie, na Pilicy w Warce, na Sanie l.68, na Wiśle k. Sandomierza, itp. Podobnie składane są np. wiadukt nad st. Lublin Tatary, dwa w Jaszczowie (w tym ten łukowy – trzy przęsła, wstawiane z rotacją), na DK 19 w Konopnicy, Niedrzwicy, kładki nad torami itp.
Gotowe, kompletne modele tego typu obiektów (jeden plik t3d/e3d), choć niekiedy piękne, ze względu na sztywne wymiary mogą być mniej przydatne na sceneriach realistycznych ze względu na ograniczone możliwości ich zastosowania.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 09 Października 2017, 19:25:27
Wieża ciśnień w Pilawie, należy do wersji wyższych w Polsce. Z dzieciństwa, zapamiętałem, że była brunatna.
Rzeczywiście, pod względem kształtu i wymiarów, zdecydowanie Sochaczew.
Jeśli to jest ta z Krzyżowej, to bingo.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 09 Października 2017, 19:42:22
@MW: tak z czystej ciekawości. W którym roku zacząłeś prace nad tym wszystkim?
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: MW w 10 Października 2017, 15:11:40
@AtapiCl: o ile sobie przypominam, to na dobre w 2011 r. Z wymienionych już powodów tempo znacznie zmalało od ok. dwóch lat.  Być może ktoś mógłby zapytać po co się wpakowałem w takie - w obecnych warunkach – utopijne zadanie. Właściwie to najbardziej interesuje mnie odwzorowanie realnego ruchu kolejowego, stąd od samego początku prac nad scenerią starałem się, aby testowo uruchamiać tam pociągi jeżdżące wg rzeczywistego rozkładu jazdy z realnymi składami i żeby mogło tym sterować AI.  To napędzało rozwój scenerii. Przykładowo, jeśli startuję w Jaszczowie z TMZEc 33694/5 z węglem dla elektrowni Kozienice i dojeżdżam do Sadurek, to rodzi się pytanie, dlaczego nie do Zarzeki, a potem może do stacji końcowej w Świerżach Grn. Tak przyrastały kolejne stacje. I mimo wszystkich oczywistych braków i niedociągnięć scenerii, obserwacja na niej ruchu wielu pociągów jest niezłą zabawą. Budowa nawet skomplikowanych układów torowych w edytorze RSF jest prosta, w miarę szybka i daje sporo satysfakcji. Może kiedyś osiągnie to stan nadający się do publikacji.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: KrisMK w 15 Stycznia 2018, 00:09:40
Trochę odkop,ale mam nadzieję że praca wre ;)
Jak wygląda sprawa z otoczeniem na scenerii? Jaki jest stan zaawansowania?
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Semafor w 17 Lutego 2018, 20:53:31
Zerowy praktycznie. Tory, semafory, perony, nawet sieci ni ma.... kilka krzaków chyba w chełmie jest...
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 28 Lutego 2018, 12:30:04
Czy tą trasę można pobrać i pojeździć po niej ?
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 28 Lutego 2018, 13:03:24
Pobrać plik roboczy można, ale od razu nie da rady odpalić i jeździć.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 01 Marca 2018, 00:05:35
To co zrobić żeby odpalić i pojechać ?
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Stele w 01 Marca 2018, 00:50:38
Zaimportować załączony rsf do rainsteda i wygenerować z niego scn. Instukcję jak znajdziesz w dokumentacji edytora do znalezienia na forum i rainsted.com.
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: dymus w 01 Marca 2018, 11:57:26
Na początku wątku jest plik .rsf ale też normalny plik .scn, ten drugi wypakowuje się normalnie do scenery, nic nie trzeba importować do rainsteda (chyba że ktoś chce tam edytować coś na scenerii :P ).
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 02 Marca 2018, 12:56:57
Plik linia_7 jest w folderze scenery. ale w Rainsted nie ma
Co zrobić żeby się pojawił ?
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: Grenz w 12 Marca 2018, 18:39:50
Robię z lekka odkop ale powiem jedno. Fajnie widzieć linię obok których można powiedzieć, że mieszkam i czasem śmigam. :)
Tytuł: Odp: Wstęp do linii nr 7
Wiadomość wysłana przez: ravajas w 17 Sierpnia 2019, 10:22:51
A gdybym podłączył bocznicę wrotkowską? Ktoś zechce pociągnąć temat "siódemki"?