Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1091980 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3660 dnia: 24 Kwietnia 2021, 16:28:36 »
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.

Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.
Sprawdziłem kwestię SU45 i wagonów Bhp z poziomu gracza - nie ma możliwości podpięcia się do wagonów bhp-b. Wagony te czerpią fizy z bhp-a, gdzie wszystko działa poprawnie, ale zastanawiam się, czy po prostu błąd nie wynika z tego, że wpisy sprzęgów powinny być odwrotne. Tzn. sprzęg zdefiniowany jako śrubowy w wagonie bhp-a jest skrajny, ale w wagonie bhp-b jest od środka składu. Do sprawdzenia przez kogoś, kto się na tym zna.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3661 dnia: 24 Kwietnia 2021, 16:39:23 »
No zdecydowanie nie można w ten sposób. Daję dedyka fizyki członu B i zamieniam sprzęgi. Nie chce mi się bawić w parametryzację.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3662 dnia: 24 Kwietnia 2021, 19:18:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, nieistniejace urzadzenia kabinowe nie powinny generowac dzwiekow

- dobra zmiana, sygnal zalaczenie ogrzewania przekazywany jest kablem sterujacym

- eksperymentalnie, odczytywanie komend z komorki pamieci w trybie manewrowym dziala w odleglosci do 250m jesli pojazd prowadzony jest przez czlowieka. Odczyt dostepny jest tylko dla pojazdu polozonego najblizej danej komorki

- funkcjonalnosc, definicja dzwieku moze zawierac opcjonalny parametr
soundproofing: [ A B C D E F ]
// listener: rear cab (A), engine (B), front cab (C), window (D), attached camera (E), free camera (F)
okreslajacy ze dla tego dzwieku maja byc zastosowane indywidualne parametry tlumienia, definiowane na tej samej zasadzie co w ogolnym wpisie soundproofing: pliku .mmd

- funkcjonalnosc, definicja urzadzenia kabinowego moze zawierac opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow przypisanych do danego urzadzenia, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3663 dnia: 25 Kwietnia 2021, 17:53:06 »
Chyba znalazłem problem z ładunkami masowymi.
maxload w fiz działa jak maksymalna ilość jednostek, którą możemy załadować. Jeśli nie mamy wpisu w load_weights, to np. 53 jednostki biomasy to są dokładnie 53t biomasy. W rzeczywistości biomasa jest lekka (od 100 do 200 kg/m3) i masa ładunku powinna być zupełnie inna.

Zakładając średnią gęstość biomasy 150 kg/m3 i parametry wagonu - pojemność 111m3 i 53t granicy ładowności, to daje nam:
- bez wpisu w load_weights 53t + masa wagonu
- z wpisem w load_weights 53 ∙ 150 + masa wagonu = 7,95t + masa wagonu
- w rzeczywistości 111 ∙ 150 + masa wagonu = 16,65t + masa wagonu

Do tego trzeba by dodać wpis np. w fiz o pojemności wagonu i warunek, że nie może być przekroczona pojemność i/lub granica ładowności danego wagonu. Oraz dodatkowo oznaczyć ładunki masowe dla których miałby być sprawdzany warunek pojemności. Sprawdzanie obu warunków dotyczyłoby już samego startera, można sobie przekopiować skład do schowka i ominąć ograniczenia.

Aktualnie wszystko waży tyle samo i nie ma różnicy między ładunkami, zmiana maxload i dodanie wpisu do load_weights tu nie pomoże, np. przy rudzie żelaza wtedy wyjdą kilkukrotnie zawyżone wartości.

Ten sam skład powinien się różnić między tym czy jest załadowany lekką biomasą czy ciężkim ładunkiem. Obecnie takich różnic nie widać.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3664 dnia: 25 Kwietnia 2021, 22:53:41 »
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.

Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.
Sprawdziłem jeszcze tego SA133 na Całkowie i nie mam na razie pomysłu, o co tutaj chodzi. Zrobiłem screen z widokiem F12 dla ewentualnych zainteresowanych: https://eu07.pl/userfiles/7546/SA133_2_zm.jpg
Wygląda na to, że pojazd nawet po minięciu semafora wil_I cały czas czyta jego wskazania.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3665 dnia: 26 Kwietnia 2021, 18:18:33 »
Z tym SA133 problem okazal sie taki, ze AI uzywa w nim odluzniacza chociaz nie powinno, i w rezultacie zamiast po nawrocie stanac w peronach to sam sobie sterem, zeglarzem, okretem i przezyna nie tylko W4 ale i semafor wyjazdowy za nim, a zatrzymac sie jest w stanie dopiero gdy mu cisnienie w zbiorniku zejdzie. Prosba o dyscyplinarke zostala wystosowana do pana Jubaja.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3666 dnia: 27 Kwietnia 2021, 07:19:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pomocnik nie upiera sie az tak obsesyjnie przy piaskowaniu

- poprawka, wirtualny mechanik zostal surowo pouczony by nie tykac w spalinowych i elektrycznych zespolach trakcyjnych siudemkowego odluzniacza ktorego oficjalnie tam nie ma

- dobra zmiana, uzaleznienie dzwieku ogrzewania od obrotow silnika nie dotyczy juz pojazdow nienapedzanych silnikiem spalinowym

- eksperymentalnie, lekko podniesiona czulosc AI na osiagniecie pozadanego przyspieszenia przez prowadzony sklad

- funkcjonalnosc, wpis announcements: w pliku .mmd dopuszcza opcjonalny parametr soundproofing: konfigurowany i dzialajacy tak samo jak dla urzadzen kabinowych oraz dzwiekow indywidualnych

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3667 dnia: 27 Kwietnia 2021, 10:22:15 »
Sporo tych nowości ostatnio, to ja może odświeżę tematy z ubiegłego roku. Może wpadną na listę zmian...
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg536592.html#msg536592
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg536675.html#msg536675
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3668 dnia: 27 Kwietnia 2021, 16:27:27 »
Kanal radia jest wyprowadzony na bajt 33 pakietu danych (37 jesli uwzglednic naglowek) Cisnienie pantografow trzeba bedzie dokleic.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3669 dnia: 27 Kwietnia 2021, 19:19:08 »
Kanal radia jest wyprowadzony na bajt 33 pakietu danych (37 jesli uwzglednic naglowek) Cisnienie pantografow trzeba bedzie dokleic.
Wyprowadzony jest numer kanału, który jest ustawiony, a mi chodzi o możliwość ustawiania konkretnego kanału z przełącznika (podobnie jak pozycje nastawnika). Dobrze byłoby mieć też załączenie radia jako enable i disable, a nie jako toggle.

Reg. obowiązki 11a.
Nie ma potrzeby cytowania wiadomości, jeśli Twoja wypowiedź odnosi się do ostatniej wiadomości.
Benek
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2021, 10:47:28 wysłana przez Benek »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3670 dnia: 01 Maja 2021, 10:41:06 »
Niestety, występuje problem z obsługą pociągów przy pomocy lokomotyw SP/U45. Cały skład pociągu ma zakręcone hamulce postojowe i trzeba je indywidualnie odkręcać.
Proponuję także przejechać się l053-całkowo-służba-tlk1-1. Na poprzednim exe towarowy w Furmanach na EU07-1512 nie chce łaskawie zadka ruszyć i stoi. Na wersji z 26.04 nie wiem jak jest, ale myślę że bez zmian.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3671 dnia: 01 Maja 2021, 11:25:00 »
Niestety, występuje problem z obsługą pociągów przy pomocy lokomotyw SP/U45.
Z inną lokomotywą na tym samym pociągu jest wszystko ok?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3672 dnia: 01 Maja 2021, 11:40:49 »
Musiałbym przetestować. Jak na razie takie cuda wianki wyskakuja na SUkach. Przesterowanie kierunkowym też nic nie pomaga. Spróbuje jeszcze uruchomienie bez połączenia sprzęgów.
Też nie pomogło. Wyluzowałem ręczne i kontynuowałem jazdę do Furman. Tam także EU07-1512 zawodzi i jak ,,stojała, tak stojała..".
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2021, 16:56:02 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3673 dnia: 01 Maja 2021, 16:54:03 »
Na tym antyku nie ma oskryptowania i przypisań wielu sygnałów. Trzeba jechać w manualu całe Całkowo. :< Dałeś eu07.ini zamiast loga. Robisz screena, to rozwijaj vehicle, ai i scantable z panelu debugowego, by miał on wartość diagnostyczną.
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2021, 16:59:12 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3674 dnia: 03 Maja 2021, 02:24:30 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowane przez YouBy korekty obslugi kranu St133

- poprawka, przejscie do edytora w sytuacji gdy przebywamy w kabinie nie powinno konczyc sie zablokowaniem kamery

- poprawka, edytor nie dlawi sie juz na nazwach obiektow z polskimi literami

- poprawka, AI powinna nieco lepiej radzic sobie z umozliwieniem wymiany pasazerskiej

- dobra zmiana, AI powinna nieco sensowniej okreslac kiedy wypada zalaczyc ogrzewanie skladu

- dobra zmiana, lista podstacji w panelu F12 powinna sledzic tylko faktyczne podstacje

- eksperymentalnie, w przypadku wykrycia za plecami sygnalu Ms2 w trybie manewrowym AI reaguje na niego od razu rowniez gdy porusza sie w kierunku semafora z sygnalem stoj, zamiast tak jak do tej pory dopiero po dociagnieciu do blokujacego jej ruch semafora

- funkcjonalnosc, pulpitom podlaczonym przez modul uart udostepniony zostal stan cisnienia pantografow, jako 16-bitowa wartosc w bajtach 34+35  Uwaga: zmiana ta wiaze sie ze zmiana skladni wpisu uarttune ktory ma teraz postac nastepujaca
uarttune
 mainbrakemin mainbrakemax
 localbrakemin localbrakemax
 tankmax tankuart
 pipemax pipeuart
 brakemax brakeuart
 pantographmax pantographuart // 2 nowe parametry
 hvmax hvuart
 currentmax currentuart
 lvmax lvuart

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3675 dnia: 04 Maja 2021, 13:56:38 »
- funkcjonalnosc, pulpitom podlaczonym przez modul uart udostepniony zostal stan cisnienia pantografow, jako 16-bitowa wartosc w bajtach 34+35 
A te numery bajtów to z uwzględnieniem 4 bajtów preambuły czy nie?

Update - już ogarnięte i potwierdzam, że działa (jak się liczy razem z preambułą to jest to na bajtach 38 i 39). Dzięki. Można byłoby rónież uwzględnić w exe od Milka
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2021, 21:17:56 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3676 dnia: 08 Maja 2021, 02:29:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulator nie powinien juz reagowac "pier... nie robie" po napotkaniu 10 ukrotnionych siudemek

- poprawka, dzwieki sekcji internal: pliku mmd sa aktualizowane przy zmianie pojazdu

- w ramach koncertu zyczen, dodana mozliwosc zdefiniowania dzwiekow aktywacji i luzowania hamulca sprezynowego, wpisami springbrake: oraz springbrakeoff: w sekcji sounds: pliku mmd

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3677 dnia: 08 Maja 2021, 11:39:38 »
Chyba jest jakiś problem z shaderami?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3678 dnia: 08 Maja 2021, 11:45:57 »
Uhm, zassałeś shader do debuga, który tmj wrzucił mi na czat i wgrałeś bez zastanowienia co to jest i na co to komu? To teraz dojdź który to był i pobierz sobie z repo jego właściwą wersję.
A może nie. Ponoć wyłączenie postprocesów coś psuje teraz.
Mam innego pomysła. Tmj namieszał shadery przy pakowaniu ostatniego release exeka i wrzucił tam ten testowy shader. Zobacz na shaderach z poprzedniego exeka.
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2021, 11:56:41 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3679 dnia: 08 Maja 2021, 13:58:21 »
Na poprzedniej wersji shadera wszystko działa normalnie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3680 dnia: 08 Maja 2021, 16:54:30 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, odwolane wprowadzenie strefy LGBT

- maszyna stawia na jakos, nocne oswietlenie uwzglednia faze ksiezyca, a sam ksiezyc uwzglednia ewentualna zabawe suwaczkiem dnia roku

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3681 dnia: 09 Maja 2021, 22:02:00 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, w trybie skippipeline ksiezyc nie rzuca czarnych plam gdzie popadnie

- poprawka, usuniety potencjalny problem synchronizacji modulu uart z zewnetrznym pulpitem, ktory wykryl marcinn

- funkcjonalnosc, parametrem gfx.drawrange.factor.max w pliku ini zmodyfikowac mozna wartosc maksymalnego mnoznika zasiegu malowania scenerii. Przyjmowana jest wartosc w przedziale 1.0-3.0
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2021, 22:03:24 wysłana przez tmj »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3682 dnia: 10 Maja 2021, 17:35:08 »
Nie wiem kiedy pojawił się ten problem ale na ostatnich exe przy podłączeniu pulpitu po uart nie jestem w stanie odhamować składu. Dzieje się tak na 210509, 210501 i na 210408. Później mam dziurę i dopiero 201020 gdzie jest OK. Problem nie występuje bez włączonej komunikacji UART. Przy krótszych składach daje się je ruszyć ale z zewnątrz słychać wyraźny pisk zaciśniętych szczęk w wagonach i skład od razu hamuje przy nastawniku na 0. Nie jest to kwestia konfiguracji jakiegoś mojego nietypowego składu bo dokładnie taki sam efekt mam na standardowym TD.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2021, 17:36:11 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3683 dnia: 10 Maja 2021, 17:52:49 »
Nie wyszła z Prepare_engine. Masz 2x [radiotoggle] to może się wyłączyło. Albo wymaga podniesienia obu pantografów? Trzeba wypełnić książkowo procedurę rozrządu by zaliczył. Wtedy bot leci po składzie i odkorbowuje wagony. A może po prostu nieodkorbowałeś lokomotywy? Też nie widzę nic na ten temat w logu. Zobacz w sugestiach pod F3 czego oczekuje.
Mój kanał youtube

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3684 dnia: 10 Maja 2021, 18:22:27 »
Robię wszystko jak wcześniej. Poza tym to samo robię bez UART'a i wtedy jest OK. Pomocnik nic już nie pokazuje, żeby mu brakowało (jest pusto w podpowiedziach) więc jak rozumiem zrobiłem co chciał. Lokomotywa nie reaguje na odkorbowanie i ma cały czas pokazane, że jest LUZ. Jak się odepnę od wagonów to samym lokiem mogę jechać bo on reaguje na luzowanie. Wygląda jaby tylko wagony cały czas były zahamowane. Z radiem to może tak pokazywać bo niestety nie ma radioenable i radiodisable tylko radiotoggle więc z przycisku na manipulatorze może być wysyłane coś więcej niż pojedyncze przyciśnięcie. Mogę to zrobić myszą lub z klawiatury ale nie ma wpływu. Generalnie wszystnie zalecenia z podpowiedzi są wykonywane, a w okienku Bieżące zadanie jest cały czas "Przygotować pojazd do jazdy". Nie wiem czy to o czymś świadczy.
Zauważyłem jeszcze, że podpowiedzi są jakieś nie do końca po kolei bo po załączeniu przetwornicy najpierw jest napisane, żeby czekać na napełnienie zbiornika, a później dopiero, żeby załączyć sprężarkę.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2021, 18:25:10 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3685 dnia: 10 Maja 2021, 18:36:30 »
No jak ciągle czeka na przygotowanie, to czegoś mu brakuje ewidentnie. Pokaż F12>vehicle co tam słychać. UART wysyła inne komendy, niż przy klikaniu, to może coś jest nieujęte na ten sposób w systemie podpowiedzi i nie zalicza, mimo wysterowania danego urządzenia.
Mój kanał youtube

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3686 dnia: 10 Maja 2021, 18:43:02 »
No ewidentnie jest inaczej niż bez UART'a. Efekt z UARTem na załączonym zrzucie.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3687 dnia: 10 Maja 2021, 18:55:58 »
Tak mam jak zrobię to samo z klawiatury i wtedy mogę normalnie ruszyć.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3688 dnia: 10 Maja 2021, 22:44:24 »
Z tego co widze na screenach, to hamulec zespolony w wersji uart nie jest idealnie rowno na pozycji jazdy, i dlatego nie przechodzi testu. Dorzuce tam troche tolerancji, bo trudno oczekiwac idealnej precyzji od urzadzenia analogowego.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3689 dnia: 12 Maja 2021, 10:01:33 »
Z tego co widze na screenach, to hamulec zespolony w wersji uart nie jest idealnie rowno na pozycji jazdy, i dlatego nie przechodzi testu. Dorzuce tam troche tolerancji, bo trudno oczekiwac idealnej precyzji od urzadzenia analogowego.
Nie wiem czy to też jest związane z niezakończoną procedurą przygotowania pojazdu do jazdy ale nie odtwarza się też komunikat kierpocia, który normalnie jest odtwarzany przy włączonym radiu o planowanej godzinie odjazdu.
Co do tolerancji pozycji hamulca to nie wiem czy ograniczenie do jednego miejsca po przecinku nie byłoby wystarczające. Potencjometr pokazuje zwykle przesunięcie na setnych częściach.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.