Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1370340 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 461
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3540 dnia: 18 Listopada 2020, 12:37:48 »
Jeśli to jest tylko na kaliskiej, to jest to wina kaliskiej. Wszelkie odcinki sekcyjne i podstacje są do zrobienia od nowa. Dasz errors? Tam jest podane na tacy gdzie to wystąpiło.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3541 dnia: 18 Listopada 2020, 14:08:34 »
Jak to spowodowałeś? Coś się może zacięło, nie włącza się bo cały czas myśli że jest pod obciążeniem.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3542 dnia: 18 Listopada 2020, 14:23:46 »
Witam.
 Trakcja na kaliskiej jest jaka jest, każdy to wie. Co nie zmienia faktu że podstacja nie przywróciła zasilania po przeciążeniu. Tak jakby uległa "zawieszeniu" tak to wyglądało. Nadmierny prąd spowodowałem ja, jadąc ET22 z nastawą wysokiego prądu rozruchu - tego jestem pewien. Stało się to pomiędzy NS a OW, gdy w przypływie fantazji podczas rozpędzania "byka" z ciężkim składem koła zaczęły rolować a ja nonszanladzko posypałem piasku na szyny. Tym samym zamknąłem amperomierze, co było dalej już wiadomo. Teraz pytanie, czy wymagany jest całkowity brak poboru prądu, aby odcinek został zasilony ponownie, czy wystarczy wartość dopuszczalna. Bo gdyby na przykład AI trzymało non stop WS-a w celu uruchomienia lokomotywy po zaniku napięcia sieci, to w pierwszym przypadku podstacja się nie włączy, a kilka pociągów było na zasilanym odcinku akurat w ruchu. Dlatego pytam jak to jest z tym w exe. 
 Załączam errors- ucięta powtarzająca się ponad 130tyś razy linijka o przeciążeniu na końcu, bo nic ona nie wnosi.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3543 dnia: 18 Listopada 2020, 14:32:29 »
Jak wywali zabezpieczenie podstacji, to lokomotywy porozwiera z braku napięcia i nie włączą się bez pełnego przejścia rozrusznika i tak.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3544 dnia: 18 Listopada 2020, 16:28:10 »
Zmieniło się coś w kwestii wysyłania komend za pomocą semaforów w ostatnim półroczu? Na kaliskiej niektóre lokomotywy po otrzymaniu komendy odczepienia poprzez semafor shunt 0 0 odczepiaja sie od składu , przechodzą w tryb pociągowy! i w tabeli skanowania warotsc velocity tegoż semafora zmienia sie w "-" po czym lkomotywa rusza ignorując dany semafor. Podbnie mam przy wysyłaniu R.J. przy uzyciu semafora. W momencie odebrania rozkładu pojawia sie dla tego semafra w tabeli skanowania "-" i pociag rusza.
Jesli pojazd ma przypisany rozklad to pracuje w trybie jazdy rozkladowej, ignorujac stan tarczy manewrowych. Komenda Shunt nie zmienia trybu jazdy, a jedynie doklada do kolejki polecen instrukcje odpiecia/zapiecia tego co znajdzie sie w polu widzenia. To chyba nie jest zadna nowosc, chociaz nie wykluczam ze dawno dawno temu logika obslugi dzialala jakos inaczej.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3545 dnia: 18 Listopada 2020, 16:33:37 »
Teraz pytanie, czy wymagany jest całkowity brak poboru prądu, aby odcinek został zasilony ponownie
Z tego co pamietam to tak, a dokladniej to liczenie czasu przerwy do ponownego zalaczenia ma miejsce tylko gdy odcinek nie ma zadnego obciazenia. Podstacja robi trzy proby, po trzeciej wylacza sie na minute.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3546 dnia: 18 Listopada 2020, 17:04:33 »
Jesli pojazd ma przypisany rozklad to pracuje w trybie jazdy rozkladowej, ignorujac stan tarczy manewrowych. Komenda Shunt nie zmienia trybu jazdy, a jedynie doklada do kolejki polecen instrukcje odpiecia/zapiecia tego co znajdzie sie w polu widzenia. To chyba nie jest zadna nowosc, chociaz nie wykluczam ze dawno dawno temu logika obslugi dzialala jakos inaczej.
No dobra, ale jak ma event:sent multiple semafor_S1 to powinno jej dać zatrzymanie po odczytaniu komendy, a nie pustą tabelkę.
Mój kanał youtube

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3547 dnia: 18 Listopada 2020, 17:19:42 »
Zmieniło się coś w kwestii wysyłania komend za pomocą semaforów w ostatnim półroczu? Na kaliskiej niektóre lokomotywy po otrzymaniu komendy odczepienia poprzez semafor shunt 0 0 odczepiaja sie od składu , przechodzą w tryb pociągowy! i w tabeli skanowania warotsc velocity tegoż semafora zmienia sie w "-" po czym lkomotywa rusza ignorując dany semafor. Podbnie mam przy wysyłaniu R.J. przy uzyciu semafora. W momencie odebrania rozkładu pojawia sie dla tego semafra w tabeli skanowania "-" i pociag rusza.
Jesli pojazd ma przypisany rozklad to pracuje w trybie jazdy rozkladowej, ignorujac stan tarczy manewrowych. Komenda Shunt nie zmienia trybu jazdy, a jedynie doklada do kolejki polecen instrukcje odpiecia/zapiecia tego co znajdzie sie w polu widzenia. To chyba nie jest zadna nowosc, chociaz nie wykluczam ze dawno dawno temu logika obslugi dzialala jakos inaczej.
To już nie można się wystawić z grupy z ustawionym rozkładem i wyświetlonymi tablicami?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3548 dnia: 18 Listopada 2020, 17:26:26 »
Nie wiem bo nie rozumiem pytania :V

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3549 dnia: 18 Listopada 2020, 17:44:02 »
Z rozmowy wynika, że jak się pojazdowi da rozkład na grupie postojowej (żeby bot się wystawił w perony z włączonymi tablicami, albo człowiek mógł w starterze podejrzeć rozkład), to bot nie będzie czekać na zezwolenie na jazdę, tylko pojedzie sobie normalnie jakby był pociągiem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3550 dnia: 18 Listopada 2020, 18:15:01 »
Reakcja bedzie zalezec od tego czy na grupie postojowej sklad trzymany jest przez tarcze manewrowa czy semafor. Jesli jest to semafor, to jego wskazania beda respektowane. Jesli tarcza manewrowa to zostanie ona zignorowana, poniewaz sklad nie bedzie w trybie manewrowym, wiec zadne tarcze go w takiej sytuacji nie obchodza.

Wydaje mi sie to logiczna konsekwencja przyjetego w czasach prehistorycznych --rowniez dosc logicznego-- zalozenia, ze o jezdzie rozkladowej decyduje posiadanie rozkladu. A szamynstwa z mieszaniem trybow zeby mozna bylo w starterze podejrzec rozklad to chyba nieporozumienie, ktore powinno byc raczej rozwiazane np przez jedna ze starterowych magicznych komend, w tym wypadku pozwalajaca na poinformowanie startera jaki rozklad (lub rozklady) zostana podane dla danego skladu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3551 dnia: 18 Listopada 2020, 18:44:04 »
No dobra, ale jak ma event:sent multiple semafor_S1 to powinno jej dać zatrzymanie po odczytaniu komendy, a nie pustą tabelkę.
Wyszlo ze to chwast zasiany przy okazji wyrywania innego chwasta pare miesiecy temu -- obiekt emitujacy komende po odebraniu jej deaktywowal sie co nie bylo najmadrzejsze w przypadku semaforow. Z tego co pamietam ta latka byla dodana "na wszelki wypadek" wiec eksperymentalnie ja cofne i zobaczymy co sie z kolei popsuje.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3552 dnia: 19 Listopada 2020, 13:20:49 »
Ja z takim pytaniem. Jak wygląda aktualnie postęp prac nad multiplayerem? Wiem, że można jeździć, ale problem jest z desyncem (kolega jest swoją lokomotywą parę metrów za daleko, albo za blisko. Znajomy mi coś mówił, że niby coś tam niby synchronizuje klienta z hostem, ale nie odczułem tego jakby miała zadziałać. Czy są jakieś plany co do tego? Czy da się jakoś uniknąć zwiększania desyncu?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3553 dnia: 19 Listopada 2020, 22:14:55 »
Nie znam zadnych szczegolow owego problemu z desyncem a "znajomy mi cos mowil" nic mi w tym temacie nie wyjasnia. Sprecyzujcie temat na tyle by dalo sie zduplikowac problem o ile faktycznie wystepuje w kodzie a nie miedzy krzeslem i klawiatura, to bedzie mozna pomyslec o jego usunieciu.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3554 dnia: 21 Listopada 2020, 19:41:04 »
Dokładniej chodzi mi o wpisy network.client i network.server. Często bywa ze z kolegą normalnie jeździmy ale bywa ze niektóre instrukcje się nie wyślą (np podniesienie pantografu, załączenie ws itp). W konsoli widać net: socket connected oraz net: client accepted po stronie serwera. Bywa, że czasem da radę jechać normalnie, jednak za każdym razem tym dalej się jedzie tym większy desync. Widać to nawet na torze doświadczalnym próbując serwerem podpiąc się pod stojący pociąg clienta.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3555 dnia: 26 Listopada 2020, 07:35:12 »
Niestety ale jeśli chodzi o najnowsze exe to:
- eksperymentalnie, wprowadzona obsluga indeksowania geometrii, pozwalajace zmniejszyc nieco objetosc obiektow czyde w pamieci komputera. Indeksowanie przeprowadzane jest automatycznie dla "starych" plikow .t3d lub tez moze byc podane w pliku t3d otwarcie, w postaci:Rozwala konwersję plików t3d do e3d. Przetestowałem na plikach i ostatnie działające dobrze exe to 200928. W załączeniu przykłady po konwersji, screenshot 1 exe 200928, screenshot 2 najnowsze exe z warsztatu.
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2020, 11:00:09 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3556 dnia: 29 Listopada 2020, 00:12:41 »
A czy jak już mamy przedział maszynowy z obsługą kurka trójdrogowego i małej sprężarki, i jest tam manometr, to może dałoby radę wyprowadzić sygnał z tego manometru przez UART?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline marmartin3

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3557 dnia: 01 Grudnia 2020, 16:59:53 »
Cześć,

czy była by możliwość zrobienia, aby światła świeciły trochę bardziej na boki? Coś bardziej jak stożek ,a nie tak jak jest teraz - prostokąt o szerokości podsypki.


Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3558 dnia: 01 Grudnia 2020, 17:41:45 »
W textures/fx/headlights masz ciasteczka poszczególnych reflektorów światła czołowego. Możesz sobie edytować tą maskę, by trochę zmienić kąt.
Mój kanał youtube

Offline marmartin3

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3559 dnia: 01 Grudnia 2020, 22:02:34 »
Dzięki za szybką odpowiedź. Popróbuję i zobaczę jaki da to efekt.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3560 dnia: 01 Grudnia 2020, 22:10:05 »
Czy poza wspomnianym wyżej wyjściem manometru małej sprężarki na jakiś bajt UARTa możnaby przy tzw okazji dodać bajt dla pozycji pokrętła zmiany kanałów radiowych? A może już jest, a mi umknęło?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3561 dnia: 05 Grudnia 2020, 21:07:21 »
W Drawinowie od Trankseja lokomotywa do pociągu LTE114321 (EU07-1504 w wersji lite) rusza dopiero po minięciu rozkładowej godziny odjazdu, mimo że dla stacji początkowej jest wpisany "pt" w rozkładzie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 271
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3562 dnia: 09 Grudnia 2020, 21:48:59 »
Czy w exe będzie jeszcze coś robione z fizyką wagonów, buforów. Jadąc pociągiem 3200T  (40 pełnych węglarek), przy 40km/h zejście szybko z II pozycji bezoporowej na I pozycję bezoporową skutkuje kilkunastokrotnym falowaniem składu i prędkości w zakresie około 7km/h. Może trzeba zwiększyć współczynnik tarcia spręzyn w buforach, przez co pochłoniemy więcej energii kinetycznej uderzających o siebie wagonów? Wagony zachowują się jakby miały w buforach klasyczne sprężyny w których nie zachodzi tarcie. Coś mi się wydaje, że w rzeczywistości w takiej sytuacji tylekroć by nie bujało.
Łukasz Jachimek

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3563 dnia: 09 Grudnia 2020, 22:50:33 »
Ze sprzęgami to nie są łatwe tematy, bo są mocno nieliniowe, np. zderzaki mają opór wstępny, który trzeba pokonać przy ściskaniu. Tak naprawdę wymagałoby to rozwiązywania równań ruchu dla całego pociągu jednocześnie zamiast prymitywnego całkowania każdego z pojazdów oddzielnie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3564 dnia: 12 Grudnia 2020, 15:39:16 »
@pozdze z ciekawości spróbowałem jazdy na TD z 40 węglarkami na haku et22, brutto prawie 3000t, i niestety pomimo różnych kombinacji skład nie chciał zacząć falować. Ale mam pewną teorię. Wiem że zjawisko występuje tyle że nie zawsze. A może po prostu w pewnych okolicznościach komputer gubi się w obliczeniach i fizyka zawodzi. Wniosek ten wyciągnąłem z sytuacji że gdy na scenerii jest bardzo dużo składów, to takie błędy zdążają się częściej. Czy przypadkiem nie było w exe tak, że gdy komp nie daje rady, fizyka jest liczona w sposób uproszczony? Coś mi tak świta w łepetynie.
Pozdrawiam

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1591
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1248
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3565 dnia: 12 Grudnia 2020, 16:02:50 »
Odwołanie do tekstury poprzez make:sciezka nie działa jeśli nie podamy żadnych parametrów.

Powyższe odwołanie, niezależnie czy z parametrami czy bez, nie działa jako parametr do wpisu destinationsignbackground:. Jest tylko biała tekstura.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2020, 17:27:34 wysłana przez jakubg1 »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1591
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1248
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3566 dnia: 12 Grudnia 2020, 19:28:54 »
Zestaw do przetestowania powyższej zależności:

1. Pobrać i wypakować do scripts/: https://eu07.pl/userfiles/22592/scripts.zip

2. Przejść do dynamic/pkp/14xa_v1/111a-20.mmd i na koniec pliku dodać linijkę
destinationsignbackground: make:scripts/led_111a20?dummy=1
3. Jako tzw. próbka porównawcza wstawić na dowolną scenerię (preferuję td.scn) jakiś element z wymienną teksturą, w tym przypadku jest to tablica PTI:
include peronowe/tablica_1k_pti-tft38.inc none 20 0 0 0 make:scripts/led_111a20?dummy=1 end
4. Zestawić skład na torze doświadczalnym z siódemki i wagonu 111A-20.

5. Poczekać aż symulator się załaduje i odczepić lokomotywę od wagonu.

Efekt: Próbka porównawcza w postaci tablicy PTI ma poprawną teksturę wygaszonego wyświetlacza (tekstura się generuje), ale tablica w 111A-20, mimo użycia identycznej tekstury pod nazwą make:scripts/led_111a20?dummy=1 tekstura ta nie pojawia się na submodelu tablicy relacyjnej.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3567 dnia: 19 Grudnia 2020, 23:08:36 »
Od październikowych wersji, renderowanie sieci trakcyjnej się, przynajmniej u mnie, popsuło. Na wrześniowych jest dobrze.

| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3568 dnia: 19 Grudnia 2020, 23:11:36 »
smoothtraction się nie włączyło? Mi jakiś czas temu wywaliło ini i różne cuda się wygenerowały.
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3569 dnia: 19 Grudnia 2020, 23:36:16 »
Ze smoothtraction czy bez nie widzę większej różnicy.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |