W dzisiejszym uaktualnieniu:
- poprawka, zmiana szamynstwa metody propagacji (lub nie) zmiany polozenia zaworow pantografow
- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy obsluga sekcji .fiz MotorParamTable0: o wariant dla pojazdow z silnikiem diesla. Szczegoly funkcjonalnosci przedstawic bedzie musial autor.
Dla pojazdów dizlowskich wprowadzono dodatkowe parametry pracy układu napędowego, które pozwalają na lepsze odwzorowanie jego pracy.
MotorParamTable0: minVelfullengage=3.0 engageDia=1 engageMaxForce=3300 engagefriction=1
0 0 0 0 -1 -1 0 1
1 2.81 -1 -1 31.3 33.7 0.15 1
2 1.84 17.4 29.9 47.9 51.5 0.15 1
3 1.36 26.6 45.0 64.8 69.7 0 1
4 1.00 61.1 61.1 88.2 94.8 0 1
5 0.80 80.2 80.2 200 200 0 1
END-MPT
A B C D E F G H
A - numer kolejny biegu
B - przełożenie przekładni (rozumiane jako stosunek obrotów wejściowych do wyjściowych)
C - prędkość pojazdu dla redukcji biegu, gdy zadane jest 0% mocy lub pojazd hamuje - km/h
D - prędkość pojazdu dla redukcji biegu, gdy zadana jest moc - km/h
E - prędkość pojazdu dla awansowania biegu, gdy zadane jest 0% mocy - km/h
F - prędkość pojazdu dla awansowania biegu, gdy zadane jest 100% mocy - km/h
G - współczynnik ograniczenia mocy na danym biegu (ograniczenie dawki paliwa)
H - informacja, czy jest automatyczna zmiana biegu (0/1)
Przy redukcji biegów skrzynia teraz wybiera jeden z progów prędkości pojazdu:
* B, gdy pojazd nie wytwarza siły pociągowej,
* C, gdy pojazd wytwarza siłę pociągową.
Przy awansowaniu biegów skrzynia dobiera próg przełączania płynnie i liniowo w zakresie od E do F w zależności od zadanego procenta mocy.
Na wybranych biegach istnieje możliwość ograniczenia maksymalnej dawki paliwa, np. dla przedstawionego wpisu maksymalna dawka paliwa na 1. i 2. biegu będzie ograniczona o 0,15 (15%), czyli maksymalna dawka zamiast 1,00 będzie wynosić 0,85. W ten sposób moment obrotowy silnika zostanie również proporcjonalnie obniżony.
Na marginesie, dotychczasowy wpis MotorParamTable zawierał wyłącznie odpowiedniki kolumn A, B, C=D, E=F, H. Wpisanie wartości w kolumnie C równych 0 albo D oraz w kolumnie E równych 0 albo F pozwalają na utrzymanie dotychczasowego zachowania skrzyni biegów. W dalszym ciągu można również używać wpisu MotorParamTable.
Tymczasowo konieczne jest nad wpisem MotorParamTable0: podanie linijki MotorParamTable: z powtórzonymi parametrami sprzęgła.